Skocz do zawartości

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Dzisiaj zadzwoniłem zapytać handlarza a samochód. Auto z 2004\5 r za 14400 . Powiedział, że po kosztach może załatwić papiery, celny i tłumaczenia za 1500 zł. Ciekawe, bo inny pisał o akcyzie w kwocie 890 zł za niewiele tańszy samochód. Tłumaczenie to 100-200 zł, więc różnice spore.

Opublikowano

To albo wy ściągacie auta od niedawna. Albo ja bardzo dawno przestałem to robić. W latach 2007 czy 2008 i trochę później. Wystarczyło porwać fakturę i napisać umowę na kolanie a w niej 300 euro nawet jak dałeś 3000 i na UC przechodziło. Nawet nikt samochodu nie oglądał. Tylko z papierami się jeździło. Więc nie piszcie, że eurotax funkcjonuje od lat 90 tych bo to nie ma nic do rzeczy.

Opublikowano

Ani skarbówka ani Urząd Celny nie ma prawa zakwestionować ceny z FV. Co innego umowa kupna sprzedaży, tam patrzą na swoje magiczne tabelki....

Opublikowano

Oczywiście, że funkcjonuje od lat 90. Widocznie nie masz dużego doświadczenia na ten temat.

Opublikowano

Tak Eurotax funkcjonuje od lat 90 tych. A ty nie umiesz czytać ze zrozumieniem. To, że funkcjonuje nie ma nic do rzeczy. Bo kilka lat temu na Urząd Celny można było jeździć z na kolanie napisaną umową w niej dowolną sumą i przechodziło. Co potwierdza również @Mikruss. Wielu handlarzy robiło tak, że kupowali auto na fakturę gdzieś na zachodzie. Przywozili do Polski. Potem gdy był juz klient. Pisali umowę, że to on kupił osobiście na zachodzie. I na niego robili papiery. Sami w ogóle w tej historii nie występowali. Więc o ile ja nie ma dużego doświadczenia w tym temacie. Ty nie masz go w ogóle. 

Opublikowano

może troszkę  nie w tym temacie. ale jakieś zmiany będą odnośnie sprzętu budowlanego i rolniczego (kombajny sieczkarnie ciągniki koparki)? mam w planach zakup ciągnika sprowadzonego i nie znalazłem nigdzie informacji o zmianach w opłatach

Opublikowano

Hubertuss naucz się czytać ze zrozumieniem, a później pisz. I nie zabieraj głosu w sprawach, których twój rozum nie potrafi objąć :) A teraz wróć przeczytaj jeszcze raz. A później poproś kogoś by Ci przeczytał jeszcze raz i wytłumaczył :) Doświadczenia nie masz to przestań się mądrzyć. A lepiej poucz się czegoś. I wtedy pisz.

Opublikowano

Tobie czytanie 100 razy nie pomorze. Podobnie jak tłumaczeni kogoś, kto umie czytać i tak nie pojmiesz.

 

Eurotax funkcjonuje od lat 90.Jak była zaniżona wartość na fakturze to brano dane z eurotaxu. Obniżyć wartość najczęściej można było za pomocą rzeczoznawcy. W grę wchodziło. Wymieniało się opony,szyby, wykręcał poduszki, generalnie robiło się wszystko by zmniejszyć wartość samochodu. UC zawsze mógł zakwestionować wartość na fakturze. A ty jako importer robiłeś wszystko by ją obniżyć. Teraz będzie to samo. Zarobią rzeczoznawcy.

 

Po pierwsze ja pisałem o umowach. Faktury się rwało i wyrzucało. Faktura a umowa to dwie różne sprawy. Więc do samego początku piszesz bez sensu. Nikt nic nie wymieniał, nie brał rzeczoznawcy. Bo na urzędzie celnym nawet samochodu nie chcieli oglądacz tylko papiery. Oczywiście nie zawsze tal było Ale ja pisałem o jakie lata mi chodzi. 

 

To albo wy ściągacie auta od niedawna. Albo ja bardzo dawno przestałem to robić. W latach 2007 czy 2008 i trochę później. Wystarczyło porwać fakturę i napisać umowę na kolanie a w niej 300 euro nawet jak dałeś 3000 i na UC przechodziło. Nawet nikt samochodu nie oglądał. Tylko z papierami się jeździło. Więc nie piszcie, że eurotax funkcjonuje od lat 90 tych bo to nie ma nic do rzeczy.

 

Tutaj wyjaśniłem o co dokładnie mi chodziło.

 

Przez jakis czas tak funkcjonowalo ze cena z umowy ale niestety dlugo to nie bylo...

 

Tutaj człowiek potwierdził.

 

Oczywiście, że funkcjonuje od lat 90. Widocznie nie masz dużego doświadczenia na ten temat.

 

A ty dalej o eurotaksie. Chociaż ja i inny użytkownik tłumaczyliśmy, że był okres, gdzie UC nie obchodziła cena na umowie. Ani stan samochodu. Wypełniałeś druczki, płaciłeś akcyzę i jechałeś do domu. Nikt się o nic nie pytał. Nie oglądał samochodu, nie żądał rzeczoznawcy. Więc nie pisz mi, że nie mam doświadczenia. Bo gdybyś ty je miał. To byś nawet nie dyskutował. Nie wiem jak jest teraz. Dlatego jak mnie poprawili to się nie kłóciłem. Napisałem jak było gdy handlowałem. Ale ty widać też nie wiesz wszystkiego i się kłócisz. Bo twoje ma być na wierzchu. Chociaż mylisz się. 

Opublikowano

Panowie teraz akcyzę można płacić przez internet. Jest platforma internetowa Urzędu Celnego Ezefir i handlarze mają tam konta. Ciekawe czy ktoś to weryfikuje czy system puszcza auto z fakturą na 5 tyś podczas gdy realna wartość to 10-15 tyś? Samochód kupiłem a handlarz mówi, że musi zaniżać faktury, żeby nie płacić wysokiej stawki.
Nie ma tu o co się kłócić. Zdecydowana większość sprowadzanych samochodów ma silnik poniżej 2L więc akcyza 4% od auta o wartości 10000 zł nie jest jakoś duża. Kombinowanie zaczyna się jak silnik ma ponad 2 L.

Opublikowano

Doczytaj dokładnie to co piszesz, a później zmyślaj hubertuss czy jak ci tam. Najlepiej weź kogoś dorosłego, kto Ci przetłumaczy. Polecam czytanie ze zrozumieniem.  Pisałem o eurtaksie i do tego sie odniosłeś. Czytaj dalej bo słabi ci idzie, a do tego kłamiesz :)

Hubertuss naucz się czytać ze zrozumieniem, a później pisz. I nie zabieraj głosu w sprawach, których twój rozum nie potrafi objąć smile.png A teraz wróć przeczytaj jeszcze raz. A później poproś kogoś by Ci przeczytał jeszcze raz i wytłumaczył smile.png Doświadczenia nie masz to przestań się mądrzyć. A lepiej poucz się czegoś. I wtedy pisz.

 

Opublikowano (edytowane)

Panowie  ale kogo obchodzi  jakie opłaty były  20  , czy 30  lat  temu?

Dajcie  se  po  razu  , albo po kilka  razy i  uzgodnijcie  który mądrzejszy  :P

hubertuss zgrywasz madralę , a   byki  walisz w pisowni  że hej...   :D  :P

Edytowane przez mariuszd93
Opublikowano

Miałem dziś niebezpieczną wystuację, bo na zakręcie wpadłem w poślizg. Kiepska sprawa, ledwo udało się uniknąć zaliczenia rowu. Może przez zimówki, bo mam tylko na przodzie? Myślę sobie, że źle skontrowałem koła. Uważajcie.

Opublikowano

panowie ja ma takie pytanko posiadam volvo s60 2.4 d5 i mam taki problem ze na zimnym silniku rozłącza mi turbo a po ponownym uruchomieniu silnika jest już ok jaka może być tego przyczyna???

Opublikowano

Miałem dziś niebezpieczną wystuację, bo na zakręcie wpadłem w poślizg. Kiepska sprawa, ledwo udało się uniknąć zaliczenia rowu. Może przez zimówki, bo mam tylko na przodzie? Myślę sobie, że źle skontrowałem koła. Uważajcie.

 

Podstawowa zasada, to nie wykonywać nagłych skrętów kierownicą. Łatwo stracić przyczepność i wylądować rowie bądź na innym aucie. Kolejna sprawa, to hamowanie i wychodzenie z poślizgów. Niektóre auta wyposażone są w ESP, a więc system kontroli trakcji. Należy też pamiętać o takich elementach jak hamowanie silnikiem i sprawny ABS. Na https://nocar.pl/blog/jak-jezdzic-zima-kilka-praktycznych-porad-nocaradzi/ można znaleźć kilka praktycznych porad jak jeździć zimą.

Opublikowano

panowie ja ma takie pytanko posiadam volvo s60 2.4 d5 i mam taki problem ze na zimnym silniku rozłącza mi turbo a po ponownym uruchomieniu silnika jest już ok jaka może być tego przyczyna???

 

może EGR ci wariuje, tzn. przycina ci się w otwartej pozycji??? najlepiej i najprościej go zaślepić, i wtedy się dowiesz

Opublikowano

U mnie tak się działo gdy czujnik ciśnienia doładowanego powietrza szalał. Niekiedy nie pomagało zgaszenie silnika tylko wtyczkę trzeba było odpiąć od czujnika i przypiąć z powrotem.

Opublikowano (edytowane)

Panowie  ale kogo obchodzi  jakie opłaty były  20  , czy 30  lat  temu?

Dajcie  se  po  razu  , albo po kilka  razy i  uzgodnijcie  który mądrzejszy  :P

hubertuss zgrywasz madralę , a   byki  walisz w pisowni  że hej...   :D  :P

 

Jeśli już za ortografię się wziąłeś to wypadało by poprawiać kogoś samemu nie robiąc błędów. Mądralę powinno być madralo.

 

panowie ja ma takie pytanko posiadam volvo s60 2.4 d5 i mam taki problem ze na zimnym silniku rozłącza mi turbo a po ponownym uruchomieniu silnika jest już ok jaka może być tego przyczyna???

 

Może być to egr, może być sterowanie zmienną geometrią. Może być czujnik doładowania tj MAP sensor itd. Najprościej podpiąć pod komputer i sczytać kod błędu. Będzie coś bliżej wiadomo gdzie szukać.

 

może EGR ci wariuje, tzn. przycina ci się w otwartej pozycji??? najlepiej i najprościej go zaślepić, i wtedy się dowiesz

 

No tak można się dowiedzieć o tym, że na desce rozdzielczej zapali się check engine. Nie wszystkie auta tolerują zaślepienie egr blaszką i nie wywalają błędów. Większość wywala. Jak nie od razu po odpaleniu to w czasie jazdy. W nowszych autach egr trzeba komputerowo wyprogramować. 

Edytowane przez hubertuss
Opublikowano (edytowane)

Tobie czytanie 100 razy nie pomorze. Podobnie jak tłumaczeni kogoś, kto umie czytać i tak nie pojmiesz.

 

 

 

 

Panowie  ale kogo obchodzi  jakie opłaty były  20  , czy 30  lat  temu?

Dajcie  se  po  razu  , albo po kilka  razy i  uzgodnijcie  który mądrzejszy  :P

hubertuss zgrywasz madralę , a   byki  walisz w pisowni  że hej...   :D  :P

Porównujesz mój  brak ogonka  w ą  ze swoim  pomorze - w  sensie pomocy ? 

Lub z  brakiem e w tłumaczenie ? 

 

 

 

Edytowane przez mariuszd93

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez magik503
      Hej
      Chciałbym poznać waszą opinie na temat tego samochodu: http://szukaj.pl.mobile.eu/pojazdy/showDetails.html?id=152997173
      Potrzebuję kupić jakiś samochód do jeżdżenia na uczelnie , mam troszkę daleko o pociągi nie jeżdżą już tak jaki kiedyś..
      Jakie są wasze opinie na temat tego Opla?
    • Przez Marcin821010
      Witam wszystkich,
      Mam pytanie gdzie w przyczepie Autosan D50 z 1990 r.  znajduje się tabliczka znamionowa i numery ramy
    • Przez Gremorg
      Witam, mam pytanie dotyczące obsługi, a konkretnie do czego służą te 3 przyciski w ładowarce Manitou MT 1740 SLT.
      Nie mam do niej instrukcji obsługi, a podczas pracy ciężko zaobserwować aby coś znacznie się zmieniało.
      Dzięki za pomoc i pozdrawiam !


    • Przez Paweł8484
      Witam, Mam problem z ładowarką teleskopową manitou mt1135 rozrusznik kręci ale maszyna nie chce odpalić tak jak by była jakaś blokada. Wyświetla się czerwony trójkąt z wykrzyknikiem. Może ktoś coś wie coś na ten temat

    • Przez Filip98
      Witam serdecznie,  poszukuje kompletną kabinę do kramera 612slx,  czy wiecie może gdzie udało by mi się kupić? Pozdrawiam serdecznie 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v