Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
piotrkrk25

Jumz Białoruś

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Jumz
piotrkrk25    0

Witam. Posiadam Jumza 6m z 1977roku. Jest to maszyna nie do zniszczenia, lecz strasznie niewygodna. Może ktoś wie jak poprawić działanie servowspomagania, ewentualnie wstawić orbitrol. Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kposy    1
Witam. Posiadam Jumza 6m z 1977roku. Jest to maszyna nie do zniszczenia, lecz strasznie niewygodna. Może ktoś wie jak poprawić działanie servowspomagania, ewentualnie wstawić orbitrol. Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Moze troche nie na temat ale tez mam jumza - rzezcywiscie czołg .....ale co do wspomagania to nie wiem bo nigdy nie mialem z tym problemu - a Ty nie masz na orbitol??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

piotrkrk25    0
a co ci sie zdzieje z tym serwomechanizmem

na wolnych obrotach trzeba włożyć troche siły żeby skręcić kierownicą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrkrk25    0

jest to typ rolniczy. też myślę że to pompa, lecz słyszałem że wymiana na nową nie ma sensu bo te pompy szybko siadają, dletego chce zamontować orbitrol, tylko że to spory koszt i nie ma sensu podwajać wartości ciągnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xsc    54

tylko tam sa dwie pompy taka mala i duza to od wspomagania wedlug mnie jest ta mala ja jeszcze mam obie orginalne lecz ja mam koparko- spycharke rolniczą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sarman    0

mam pytanie, pytalem w innym wątku, ale tam odp nie uzyskalem, ma ktos moze schemat elektryki od jumza?? i druga sprawa to mialbym ogromna prośbe, aby ktoś zrobil zdjecie tylnego osprzetu w wersji rolniczej, gdyz brak u mnie górnego zaczepu i chcialbym go jakos skonstruowac lub zaadaptowac od innego ciagnika, chyba ze ktos ma cos takiego na zbyciu?? foto jumza

narazie mam tyle co widac na zdjeciu i nie wiem jak do tego zamontowac ten tylni gorny zaczep, boje sie ze ta szpilka co jest pozioma moze nie wystarczyc do montazu zaczepu gornego (zeby mi np przy ciagnieciu przyczepy nie zerwalo jej).

 

z gory dziekuje za pomoc

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pynczor    2

Jeśli chodzi o zaczep to ta szpilka wytrzyma moja brat ma górny zaczep przy jumzie w chwili wolnego czasu zrobie fotki ok ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
K1ROVEZ    0

sarman, jak już tam Ci pisałem muszą być dwie, jedna to mało, zaczep będzie 'latał'.

Tam chyba z dołu przykręca się jeszcze jeden odlew i wtedy są dwa bolce.

Kurde, szkoda, że nie mam katalogu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sarman    0

wielkie dzieki za zdjecia, niestety ja mam troszeczke inny tyl, u mnie nie wystaja te dwa dolne wąsy, za ktore sie dolny bolec zaczepia, wyspawam jakas konstrukcje i przykrece pod te szpilki od przykrecenia górnego zaczepu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sarman    0

dopasowane?? a jak je mocowaliscie?? bo tego dokladnie nie widac, przyspawac z tego co widzialem sie nie da bo korpus to odlew jest

i druga sprawa: nie wiecie, gdzie moge kupic w miare tanio taki zaczep, zebym sobie go dopasowal?? u mnie w okolicy sie rozgladalem i nic tanio nie znalazlem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
K1ROVEZ    0

Tak właśnie jak u kamila555 powinno to wyglądać.

Po orginalnych rurkach od hydrauliki widzę, że jego JuMZ to chyba fabryczny ciągnik, nie żaden tam 'obrzyn' z 'Białoruśki' jak to na ogół bywa...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sarman    0

a nie wiecie gdzie na jakims zlomowisku taki sprzet mozna znalezc?? bo chetnie bym kupil ten oryginalny zaczep, byloby o wiele mniej problemow z dopasowaniem, tylko żeby bylo w jakiejs przyswoitej cenie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sarman    0

Koledzy znowu mam maly problem z moja bialoruska maszynka. a mienowicie gdy silnik jest rozgrzany i go zgasze to nie chce ponownie odpalic, wogole nie chce krecic, czego to moze byc wina?? rozrusznik mam stary, mam w planach wymieniac na planetarny ale to raczej w zime albo na wiosne bo narazie krucho z kasa. jak jest zimny odpalam go bez najmniejszego problemu, zeby nie maltretowac akumulatorow odrobina samostartu i odpala, a przy goracym silniku lipa, samostart nie pomaga bo kreciic nie chce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arek116    3

ten jeden zaczep to na moje jestem prawie pewien jest od c 360. a co do zapalania na rozgrzanym silniku to zacznij od wyczyszczenia i przesmarowania rozrusznika a zaś pomyślimy dalej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sarman    0

musialem sobie poradzic sam, bo czas do prac naglil, wiec sam sobie narysowalem schemat i wykonalem (kilka latek na polibudzie łódzkiej na elektrycznym czegos nauczyl), ale wielkie dzieki za schemat, widze ze byla nagrzewnica w JUMZie, u siebie sie przygladalem i rzeczywiscie sa jakies pozostalosci, bede musial cos z tym pokombinowac.

odnosnie mojego Jumza to tak jak pisalem, na zimnym silniku odpala, na rozgrzanym nie chce, czyszczenie rozrusznika nie pomoglo. znalazlem sobie inny sposob, kupilem niedawno samochod terenowy i w razie czego wjezdzam w pole, linka i rura, wystarczy kawaleczek szrpnac i pali. moze nie najlepsze rozwiazanie, ale coz.... jak sie nie ma co sie lubi... to sie lubi co sie ma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Misiek123    0

Ja mam biłoruś rolnicza ( silnik wolnoobrotowy strasznie niskie spalanie :huh: ) niewieem który to rok ale światła ma jusz w masce jak zetor 7211 ładnie to wyglonda kabinta jush ta duuuuuza :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian18    3

ja niedawno kupiłem jumza jakiś tydzień temu i mam pytanie jaka może być przyczyna strasznie wyjącego mostu jak w c 360

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez krzys79
      Witam
       
      Mam problem i może ktoś z was wie jak go rozwiązać, mianowicie posypało mi się łożysko wału koła tylnego w ciągniku MTZ 82 i nie wiem jak się dobrać do skrzyni. Jak kupowałem łożysko w sklepie, sprzedawca powiedział mi, że muszę wymontować siedzenie, zbiorniki i siłownik podnośnika, ale chce się upewnić, bo może ktoś z was miał taki problem lub po prostu wie jak się tam dostać. Z góry dziękuję za każdą odpowiedź i radę na ten temat.
       
      Pozdrawiam
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
×