Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

witam

potrzebuje pomocy w podlaczeniu świecy płomieniowej w mtz 82

w książce jest schemat ale nic z niego nierozumnie potrzebuje opisu lub zdjec albo narysowanego w paincie schematu podłączenia świecy płomieniowej bo inaczej ciężko pali mi mtz po założeniu nowej głowicy do niego ,a ze starterem zapala łatwiej

muszę nadmienić ze mam brak wiązki w ciągniku i chce podłączyć na krotko świece płomieniowej przez lampkę i stacyjkę bez bezpiecznikow

jeśli możecie panowie to proszę o pomoc

Opublikowano (edytowane)

Kup świece na 12V z transita, rurkę z MF-a, kawałek kabla i guzik z rozrusznika z 60-ki. Od oryginalnej świecy obetnij blachę z otworami pod śruby, wspawaj ze 4 zwoje nakretki M22 zdaje się i wkręć w miejsce świecy. Podłącz paliwo do filtra paliwa i prąd pod pulpit. Łatwiejsza w założeniu, skuteczniejsza, mniej skomoplikowana. Orygonalna to niewypał. Wiecznie coś z nią nie tak było, albo zaworek chyciło, albo zatkało paliwo, kabli nawalone i nic z tego nie ma.

 

http://zapodaj.net/331c50df46af.jpg.html

 

http://zapodaj.net/5a44d803fb72.jpg.html

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano (edytowane)

Można prosić o reupload zdjęć?

A kiedy będę wiedział jak świeca będzie już nagrzana i na jakiej zasadzie będzie jej zapłon?

Edytowane przez puncik
Opublikowano

Naciskasz przycisk od świecy i czekasz. Świeca od MF nagrzewa się w 8 sekund i zapala się płomień. Ona po rozgrzaniu sama puszcza paliwo bo ma zaworek termobimetalowy.

Więc po odliczeniu 10 sekund możesz uruchamiać rozrusznik. Możesz przy rozruchu nadal trzymać przycisk świecy.

Ja bym proponował zostawienie zbiorniczka na naftę i korzystanie z niego.

Jeśli będzie podpięta pod układ paliwowy kiedyś może zacząć puszczać paliwo do kolektora, dając parę niemiłych skutków.

A jak będzie pod zbiorniczek to co najwyżej w nim się skończy i to będzie jedyny problem że trzeba dolać, ale da nam informacje, że coś nie tak.

A grzać świece będzie można dłużej bez potrzeby kręcenia rozrusznikiem w celu pompowania paliwa.

Opublikowano (edytowane)

E tam lekka przesada z tym zaworkiem jedna sprawa a druga po co grzać dłużej? Podłączasz pod układ paliwowy, paliwko dostaje czyste a jak czyste to i nieszczelności zaworka nie ma się co obawiać. Daje ogień wtedy kiedy silnik kręci a nie jak stoi w miejscu.

Na razie mam to rok i działa.

 

http://zapodaj.net/3...68917e.jpg.html

 

http://zapodaj.net/8...fd02f4.jpg.html

 

Jak jest ciemno to spirala lekko się żarzy ale najlepiej jak sprawdzisz sobie dając ją obok ciągnika. Na próbę wystarczy założyć jakiś wężyk, zalać go ropą i grzać. ja zacznie się palić koło spirali to masz czas grzania.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano (edytowane)

Dobra seweryn20, ale wg. mnie to paliwo cały czas jest później podawane na święcę podczas pracy silnika.

edit: Już zrozumiałem, sama sobie podaje paliwo na zasadzie wysokiej temperatury a następnie zamyka.

Edytowane przez puncik
Opublikowano (edytowane)

Dokładnie. jak puścisz guzik po zapaleniu silnika płynące paliwo ostudzi bimetal w świecy i zamknie paliwo. A jeśli ktoś boi się że mimo wszystko nie zamknie to można zamontować elektrozawór. Są dostępne na allegro.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano (edytowane)

Jako górnik roku  odkopię temat bo jest na etapie zabawy z tym. Zamontowałem oryginał prąd jest wszystko jest, ale pytanie takie. Słychać jak zaworek stuknie. ale czy on nie powinien ciągle tak stukać? Starą świecę kiedyś wyciągnąłem z jakiegoś silnika od pokosówki to chyba ciągle tak trykał jak dostał prąd. I jak to jest idzie tylko dawka paliwa określona jak tryknie czy ciągle powinno iść ? Można ją w ogóle sprawdzić ropą? 

 

 

PS. Koledzy ogarnąłem to chyba więc póki co chyba jednak nie potrzebuję pomocy.

Edytowane przez mchammer
Opublikowano

Chciałem wznowić działanie świecy płomieniowej w swoim MTZ, kupiłem nową , tylko problem z podłączeniem stacyjki (stary typ), ktoś już wcześniej grzebał. Może jakaś podpowiedź jak podłączyć.  I jeszcze pytanie, czy ten wskaźnik żarowy musi być podłączony szeregowo czy równolegle?

Opublikowano

http://zapodaj.net/a4aeb3922a5c6.jpg.html

3- świeca z żarnikiem i elektrozaworem

31- stacyjka

2-przekaźnik rozrusznika.

Prąd płynie przez stacyjkę na żarnik to jeden obwód. 

Drugi elektrozaworu gdy kręcisz rozrusznikiem. Ze stacyjki na kostkę przed przekaźnikiem rozrusznika a z niej na elektrozawór świecy. 

Trochę kiepska fota jak znajdziesz lepszą to kabelek za kabelkiem i podłączysz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v