Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Trzeba by było wkręcić manometr w dolną pokrywę skrzyni , gdyby na żółwiu wskazało jakiekolwiek ciśnienie w układzie to świadczyło by to o  usterce elektrozaworu . Gwint -  chyba M12.

Opublikowano
W dniu 26.11.2023 o 10:45, Damian270930 napisał(a):

Witam Panowie, proszę o pomoc. Posiadam case 795 i mam problem z półbiegami, przeczytałem cały temat i wydaje mi się że u mnie jest inny problem niż wyzej, mianowicie problem pojawiał się latem, przy przełączeniu z zająca na żółwia ciągnik potrafił stanąć i dopiero ruszył po wciśnięciu sprzęgła albo przełączeniu z powrotem na zająca. Teraz gdy jest zimno jak jest włączony zając mam wrażenie że i tak rusza z żółwia a potem dopiero się przełącza na zająca. Ciągnik potrafi stanąć i znowu trzeba używać sprzęgła. Jedynie na zającu chodzi normalnie. Dodam że na żółwiu nie trzyma jak się jedzie z góry i potrafi pchnąć jak na luzie. Bardzo proszę o podpowiedzi, pozdrawiam.

Witam mam ten sam problem w tym samym modelu czy komuś udało się to naprawić na żółwiu kawałek pojedzie i staje po wciśnięciu sprzęgła znów ruszy i staje na zającu wszystko dobrze proszę o pomoc

Opublikowano

No ,tak , czy łożysko działa prawidłowo warto sprawdzić przed demontażem koszyka, później - czy nie jest mechanicznie uszkodzone , ponadto stan pierścieni olejowych na wałku sprzegłowym , stan 3 śrub  toka itd.

Opublikowano

Również mam problem z żółwiem w 4240, jednakże wymieniłem dwa miesiące temu tarczki oraz sprężyny które je ściskają i problem pojawił się ponownie. Gdzie szukać przyczyny?

Opublikowano

Rozumiem, że problem dotyczy poślizgu przy jeździe na żółwiu (?). Sprężyny zazwyczaj nie są problematyczne. Czy był zmierzony i czy jest prawidłowy  całkowity luz  pakietu tarczek po stronie żółwia? Wcześniej mogly ulec zużyciu tarcze stalowe ( jedna lub dwie ) które nie są w zestawie naprawczym .

Opublikowano

Połbieg się przerzuca, ciągnik przyspiesza normalnie zwalnia również, jeśli chodzi panu o łożysko to było zmieniane i jest założone na pewno w dobrą stronę. Po ostatnim remoncie kosza połówki zmieniały się bardzo gładko, do pewnego momentu, aż ciągnik nie zaczął się uslizgiwac na żółwiu pod obciążeniem.

Opublikowano

Innego rozwiązania nie ma ,trzeba tam zajrzeć i sprawdzić np grubość okladzin ( szczelinę między przekładkami), odkręcić dolną pokrywę lub przez korek użyć kamerki inspekcyjnej .  Od tego trzeba zacząć.

Opublikowano (edytowane)

Ja też nie widzę już żadnego rozwiązania, luz ustawiony tak jak w serwisówce, wszystko wymienione i już drugi raz taka sama sytuacja. Dodam, że półbiegi były robione 3 lata temu przez "mechanika", i w koszu nie było żadnej podkładki dystansowej, po prostu złożone było na pałe bez mierzenia i to chodziło przez ok 600-800mth. aż nagle zaczęło uslizgiwać na zółwiu. więc rozebrałem kosz już sam, wymieniłem tarczki i przekładki również nie zakładając podkładek dystansowych, no ale niestety ciągnik zrobił może 20mth i już wcale nie jechał na żółwiu, od razu po tym złożeniu nie podobało mi się agresywność zmiany tych połówek. Przy drugiej naprawie zrobiłem już wszystko tak jak należy, kupiłem nowe oryginalne sprężyny, tarczki, przekładki oraz wydystansowałem cały kosz zgodnie z tym co opisuje serwisówka. Po złożeniu półbiegi zmieniały się bardzo gładko, więc myślałem, że już będzie wszystko w porządku, no ale niestety po ok 100mth podczas siewu zauważyłem, że znowu występuje uślizg na żółwiu. Dodam jeszcze, że przy drugiej naprawie wyciągnąłem same blachy od żółwia, okładziny nie było już wcale.

Edytowane przez DawiSo
Opublikowano

Ciągnik przechodził na tym łożysku 600mth i wszystko było w porządku, nagle zaczął się uślizg na żółwiu i już tak się dzieje po każdym rozebraniu kosza, więc raczej nie chodziło by to 600mth na odwrotnie założonym łożysku

Opublikowano

Witam. W moim case 4240 podobna sytuacja. Problem z żółwiem. Mechanik robił w nim tarczki ,przekładki, śruby ,uszczelnienia , łożysko jednokierunkowe bo się rozpadło. i wytrzymał max 300mth. Więc wrócił na warsztat i po rozebraniu tarczki od żółwia znowu spalone. Łożysko znowu rozwalone. Więc wszystko znowu wymienione plus jeszcze wałek sprzęgłoby. Bo stary miał zadry po tym lozysku co się rozpadło(myśleliśmy że może to było przyczyną). Ale nie, zrobił około 100mth i znowu się ślizga na żółwiu. I to się stało przy rozsiewaczu nawozów, więc nie miał ciężko. Zając trzyma jak wściekły. 

Opublikowano

@andrzej78Zmierzyłem ciśnienie na koszu, na żółwiu rzeczywiście cały czas jest zero natomiast na zającu utrzymuje się około 16, a pod obciążeniem potrafi spaść na moment do nawet 12. Druga kwestia jest taka, że podczas włączenia wałka wom na zającu nagle następuje wzrost ciśnienia z tych 16 na 24bary.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez zipo1
      Witam szukam wszelkich informacji na temat case mx 150 maxum,(na co uważać, czego pilnować), kupiłem taki ciągnik, super by było dostać instrukcję obsługi, zgóry dziękuję.
    • Przez kurzyn198
      Witam wszystkich
      Posiada ktoś z was schemat elektryczny do Case Mx 135. Padły mi kierunkowskazy, bezpiecznik jest ok, przerywacz jest sprawny (podmieniałem ze sprawnego ciągnika), awaryjne działają, a kierunków brak.
    • Przez roxor
      Witam panowie mam do was taka prośbę chce kupić case mx 135 to mój pierwszy case i nie wiem na co trzeba zwrócić uwagę w tym ciągniku jeżeli ktoś wie coś na temat tego ciągnika to proszę o wasze rady dzięki i pzdr.
    • Przez jacumi
      Witam,
      Dziś podczas talerzowania zapaliły się wszystkie kontrolki w moim Case MX100 (2000r).
      Ojciec jeździł i powiedział że wszystko się popodświetlało (akumulator, ciśnienia oleju, kontrolka od ręcznego itp itd)
      Pierwsza myśl była że mało oleju w silniku, poziom był minimum. Uzupełniono do 2/3 max. I nie pomogło.
      Jak wróciłem do domu (traktor stał 2-3 godziny) to sytuacja jest taka sytuacja jak na zdjęciu (traktor zgaszony, czyli ostygł).
      Kontrolki już się nie świecą wszystkie tylko te właściwe, traktor zapala (test tylko na chwile).
       
      ktoś przerabiał coś takiego ??
       
      pozdrawiam
      Jacek

    • Przez kada2k
      Witam, wyświetliło mi się ostrzeżenie w Case Farmall 85C w instrukcji znalazłem że odpowiada to za zbyt niskie ciśnienie w przekładni i układzie kierowniczym. Poziom oleju się zgadza, hydraulika działa jak wcześniej, wspomaganie tak samo, płynność rewersu i półbiegu również. Ktoś miał podobny przypadek lub ma jakiś pomysł co mogło się stać, jutro jeśli będzie dalej to samo dzwonie do serwisu ale z uwagi na godzinę chciałem się tutaj dopytać.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v