Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. W moim zetorze jak i w pochodnych w głównym liczniku są 4 kontrolki:

1. Ładowanie (świeci po włożeniu kluczyka)

2. Kierunkowskazy

3.Światła długie (drogowe)

4.??? No i tu moje pytanie: od czego jest ta kontrolka jak ją podłączyć?

Pozdrawiam!

Opublikowano

Są 4 kontrolki tak jak napisałeś. Jest kontrolka od świateł drogowych, ładowania i są 2 kontrolki od kierunkowskazów!!! Więc ta 4 jak napisałeś powinna być podłączona pod któryś kierunkowskaz na to wychodzi :)

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Ale ona jest jakoś dziwnie podłączona: od kontrolki idą 2 kable wychodzą z prawej strony pod licznikiem, a potem lecą za kabinę do przodu:(

Edytowane przez bubel500
Opublikowano

Jedna zielona jest od kierunków a druga też ale działa tylko wtedy gdy masz zaczepioną np. przyczepę i podłączone światła więc wtedy mrugają obie w przypadku gdyby w przyczepie spaliła się żarówka od kierunków to ja to widzę na pulpicie bo wtedy tylko jedna zielona działa przynajmniej u nas w 12145 tak było i jest podłączone i uważam to za przydatne rozwiązanie

Opublikowano

Jak go kupiliśmy to tak było i wyglądało to na rozwiązanie orginalne i myśmy tego nie zmieniali chociaż zaraz po technikum jak pracowałem na ursusie c-385 przez rok czasu to tam właśnie kontrolki właśnie były jedna od lewego druga od prawego więc teraz to już nie wiem jak powinno być i przepraszam jeśli kogoś wprowadziłem w błąd

Opublikowano
Jedna zielona jest od kierunków a druga też ale działa tylko wtedy gdy masz zaczepioną np. przyczepę i podłączone światła więc wtedy mrugają obie w przypadku gdyby w przyczepie spaliła się żarówka od kierunków to ja to widzę na pulpicie bo wtedy tylko jedna zielona działa przynajmniej u nas w 12145 tak było i jest podłączone i uważam to za przydatne rozwiązanie

Tak miał fabrycznie stryjek w U902, tak mieliśmy w C-385 i teraz tak mamy w Z10145. Nic nie przerabiane.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

to ja dodam mam zetora 8011 jak włanczam kierunkowskazy to zielone kontrolki mrugają jak lewy kierynek to z lewej mruga i na odwrót, a kupiliśmy nie dawno 12145 niezaleznie który kierunkowskaz włacze mrugają obie kontrolki tak jak w awaryjnych z tym że światła poprawnie działają, ale mi to nie przeszkadza i nic z tym nie bedę robić. 8011 rocznik 1970, 12145 rocznik 1988.

Opublikowano

ja mam tak jak koledzy juz pisali 2ga zielona zapala się wtedy gdy jest podłączona przyczepa ale to zależy jak kto ma pokombinowane bo do tego żeby pokazywało ze przyczepie miga to musi być przerywacz odpowiedni

 

Ja mam z Czech traktor ściągnięty i tam było tak oryginalnie przerywacz konkretny nawet jest potencjometr do ustawiania częstotliwości mrugnięć

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Rzepakowiec
      Cześć, próbuje ogarnąć elektrykę w zetorze 8145. Posiada ktoś spolszczony schemat instalacji z opisem? w Googlach są tylko tak rozmazane zdjęcia, że nie można nic odczytać. 
    • Przez Massey26
      Jaka może być przyczyna że nie rozłącza mi pompy w massey ferguson 6180. I dzieje się to dopiero przeważnie jak ciągnik się rozgrzeje. 
      Rozdzielacz ehr po regeneracji. Różne ustawienia czujnika położenia ramion były próbowane. Może ktoś pomoże?
      Ciągnik massey ferguson 6180
    • Przez Decx
      Witam wszystkich. Mam dziwna sytuację. Pacjent Zetor 12011, wszystko działało prawidłowo, a tu nagle podczas pracy w polu na amperomierzu pojawiają mi się chyba zbyt wysoki amperarz. Zwykle na amperomierzu na niskich obrotach wskazówka lekko się wychylała, a na wysokich obrotach wskazówka dochodziła tak do 15A- 20A (amperomierz jest nowy i wyskalowany do 50A). Teraz na wolnych obrotach wskazówka dalej lekko się wychyla, ale gdy tylko dodam gazu, wskazówka amperomierza idzie prawie do 50A i tak się cały czas utrzymuje dopóki nie odpuszczę gazu. Jedyne co zrobiłem to porządnie naciągnąłem pasek. Kilka miesięcy temu wymieniony został regulator napięcia na nowy identyczny.
      Pytanie pozostaje czy grzebać przy tym czy zostawić i jeździć. Czy można jeździć cały dzień w polu z tak wysokim amperarzem? Może na mocno naciągnąłem pasek🤣. 
      Proszę o radę. Pozdrawiam.
    • Przez bartoszsola
      Witam! Zamieszczam oryginalne skany instalacji do Zetorów jak wyżej    Może komuś się przyda  `



    • Gość
      Przez Gość
      witam, jak podłączyć 2 wskaźniki paliwa pod jeden wskaźnik? to rozwiązanie oryginalne. Są tu 2 przekaźniki które odpowiadają za przełączenie wskazania z pierwszego czujnika na drugi. Problem w tym, że ktoś kiedyś pchał rączki w instalacje przez co ciężko jest mi dojść co do czego. Po podłączeniu na którko 1 i 2 oba działają prawidłowo kwestia w tym jak to wpiąć w przekaźniki żeby pracowało tak jak powinno? w załączniki prowizoryczny schemat

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v