Skocz do zawartości

Zetor 5211,7211 - pompowanie rano!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Czy ktoś z Kolegów ma 100% sposób na codzienne problemy z zapalaniem swojego Zetora - chodzi o pompowanie ręczną pompką. Co trzeba wymienić, żeby pompowanie się wreszcze skończyło. Nie wierzę, że każdy Zetor tak ma i musi mieć. W Bizonie zbiornik jest dużo dalej i niżej od pompki a nigdy nie musiałem pompować. Zawsze zapalał od razu, nawet po zimie. Więc i tu musi być jakiś sposób. Instalacja jest szczelna bo nigdy się nie zapowietrza i nie ma przecieków. Ale paliwo się cofa. Może to wina pompki paliwowej?

Opublikowano

Z tego co sie orientuję gdzieś przy pompie paliwowej powinien być taki zaworek zwrotnu... z zewnatrz to wygląda jak zwykła śruba z kontrą, jak sie odkręci to jest taka tulejka z kulką i sprężynką w srodku i ponoć to odpowiada za nie cofanie się paliwa spowrotem do zbiornika... szczerze to w zetorze tego nigdy nie rozbierałem bo aż tak mi za skórę nie zalazł :) ale w silniku Deutz to już wymienialem... trzeba się przy pompie rozejrzeć... będę miał chwile to w instrukcji obsługi sprawdze i jak coś więcej bede wiedział to napiszę...

Opublikowano

mam zetora 7211już kilka lat i jeszcze nigdy go nie pompowałem zima czy lato .gość od którego go kupiłem mówił że wystarczy jakby co wymienić szlaufiki od powrotu bo mogą przepuszczać powietrze i paliwo się cofa.w takim przypadku ciągnik się nie zapowietrza w czasie jazdy ,tylko są problemy z zapalaniem

Opublikowano

Tak jak kolega "Wojtas" pisze ,,musi być szczelność na przelewie łącznie ze śrubkami ,a raczej ich uszczelkami, nad wtryskami.Proponuję docisnąć ,wymienić ,uszczelnić i po sprawie

Opublikowano

Ja tak miałem w 7211 wymienilem ręczną pompke do paliwa i po problemie ale nie wiem czy to napewno pompka jest u ciebie zla :P U mnie pompka była zła bo aż ciekła :D

Opublikowano

ALe teraz znowu zetorek własnie zaczyna puszczac paliwo jak stoi lepiej niz 2 dni a pompka nie cieknie :/ ale chodzi tak topornie pewnie znowu trzeba wymienić... ehhh te rzemieślnicze części :/

Opublikowano

U mnie na szczęście wszystko przy C4011 jest ok :). Odpala po kilku obrotach rozrusznika. Gorzej miałem z C360 zimą (bo TUR-a urzywam do wypychania obornika z chlewni), ale wpadłem na pomysł aby zamontować w nim świecę płomieniową w kolektor ssący (rozwiązanie z Ursusa 4514 :D). I teraz C360 jest na płynie i odpala super, nawet w największe mrozy ;).

Opublikowano

Zmieniłem pompkę ręczną oraz odstojnik na nowy oryginalny, poza tym wymieniłem zaworek zwrotny od przelewu. Nic się nie zmieniło. Wpładłem na jeszcze jeden pomysł. Kupiłem zaworek zwrotny do paliwa na wąż. Po paru dniach napiszę czy to dobry pomysł...

Opublikowano

W pompce mechanicznej potrafi zawiesić się zaworek (taka płytka ze sprężynką)-wystarczy malutka słomka,włosek i efekty mogą być podobne (uwaga trochę roboty jest -piszę tu o 7211 ale w 5211 jest chyba podobnie)

Opublikowano

Odkręcasz całą pompkę (jest mocowana na dwóch śrubkach od spodu pompy wtryskowej)-musisz wcześniej poodkręcać parę przewodów,zluzować pompkę ręczną,pocieknie troszkę oleju z pompy -przy tej śrubce z tyłu polecam porządną wiązankę puścić (pomaga :)).Na dole pompki jest takie wgłębienie na porządny śrubokręt,mocujemy pompkę w imadle (z wyczuciem)i odkręcamy,w środku będzie taki tłoczek,sprężyna i zaworki -z reguły wystarczy je przedmuchać ale raz musiałem coś tam paznokietkami wyciągnąć.Składamy z powrotem do kupy,klniemy przy drugiej śrubce ,wypijamy piwo :)Tak to w dużym skrócie wygląda

Opublikowano

Pompkę rozebrałem (nie trzeba jej zdejmować, wystarczy odpowiedni przyrząd do odkręczenia śrubki od spodu). Zaworki okazały się w porządku. Gość od regeneracji pomp stwierdził, że wszystko w środku jest jak nowe. Po złożeniu problem zapalania się nie skończył. Pozostał tylko jeden pomysł a mianowicie wąż przelewowy z wtryskiwaczy. Wymieniłem na nowy, łącznie ze wszystkimi podkładkami i ciągnik zapala na dotyk  :o

Ktoś już to kiedyś pisał, że przez przypadek wpadł na to, że po wymianie podkładek na tym wężu poprawiło się zapalanie. Ja już teraz wiem, że winny był wąż, który był oryginalny (taki parciano-gumowy) i pewnie gdzieś był nieszczelny. Jak tylko kupiłem ten ciągnik szczeliły mi wszystkie węże paliwowe, które były w nim od nowości. Taki to niestety materiał. A ten na wtryskach został bo nie było tam żadnych przecieków. Ale się okazuje, że mimo braku wycieków szczelności to on nie miał.

 

Dzięki za wszystkie sugestie.

Pozdrawiam,

Tomek

Opublikowano

miałem ten sam problem, wyrzuciłem przewody paliwowe, dodatkowo na przewód zasilający założyłe zaworek zwrotny zakupiony na stacji paliwowej i jak do tej pory nie mam żadnych problemów

Opublikowano

ja słyszałem że mozna zapobiec cofaniu paliwa zakładając dłuższy wężyk od paliwa zakręcony w spirale, na wężyku powinno być ok 10 pętelek i to pomaga bo rano nie trzeba go pompować

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomato21
      Witam mam zetora 6245 w ktory założyłem nowy blok po przemrożeniu. Nowy blok jest od 72XX-średnica tłoka 102(bo podobno do 62XX-średnica tłoka 100, już nie produkują). Pompa wtryskowa jest ta sama, nie została zmieniona ani oddana do regulacji/sprawdzenia.
      Wie ktoś czy pompy wtryskowe w 62XX i 72XX różnią się wydatkami lub dawkami paliwa. Jeśli ktoś posiada takie dane to proszę o zamieszczenie.
      Pozdrawiam i dziękuje z góry
    • Przez Piotruniu25
      Ile wchodzi płynu do układu chłodzenia w 5211?Dzisiaj wymieniałem i nie wiem ile powinno wejść.
    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Czy orientuje się ktoś

      jaki powinien być nominalnie luz na wale w silniku perkins 6, dokładnie jest to T6.354.? Silnik odebrany ze szlifierni i przy mierzeniu występu tłoka, jest wyczuwalny luz, czujnik zegarowy pokazuje 0,04mm - 0,05mm. Czy jest to dopuszczalne? Pozdrawiam serdecznie 
    • Przez wojt
      Witam
      Doradzcie czy to objedzie dajac nowe panewki czy nadaje sie do szlifu, na 4 cylindrze takie rysy na wale, roznica pomdzy gladka powierzczhnia a gdzie rysa jest tak od 0.05 do 0.1.
      Wał nominał 
       








       


    • Przez Włader
      Witam potrzebuje pomocy mam problem z odpalaniem zetora majora 80 z silnikiem deutz 2016 rok. Włączam zapłon kontrolki się zaświecą po chwili zgasną wszystko jest jako powinno być przekręcam kluczyk zakręci  krótko coś rozłączy i nie odpali czy miał ktoś taki sam problem ? Dodam jeszcze że od nowości jest przejechane 500 motogodzin i akumulator jest nowy założony 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v