Zaloguj się, aby obserwować  
rusek56

komu można przekazać gosp.?

Polecane posty

rusek56    2

czy można przekazać gospodarstwo rolne niepełno letniemu?

proszę podzielcie się info. bo jestem w tych sprawach zielony

kamin60    1

Według naszego prawa osoba musi być pełnoletnia nie wiem czy tak jest z gospodarką ale np. z mieszkaniem tak jest.

Wiadomość z agroFakt.pl

przemrolnik    14

Chyba jeśli osoba umrze, a ma zapisane gdzieś w testamencie ze jest np. na syna, który ma mniej niz 18 lat, to jest na niego gospodarstwo. Ale jeśli osoba żyje i chce przepisać to nie moze, musi czekać do 18 lat syna/córki.

Na przepisanie, na emeryture osoba ktora posiada gospodarstwo musi mieć nie mniej niż 67 lat o ile się nie mylę.

Dopytaj sie jeszcze kogoś, ale wg. mnie tak jest.

Gość marekfarmer   
Gość marekfarmer

Możesz przepisać mieszkanie czy gospodarstwo niema z tym problemu idź do notariusza tam ci powie co i jak

kamin60    1

Notariusz to zrobi i będzie na syna/córkę tyle że za ten papier będziesz musiał tam ileś płacić rocznie nie pamiętam ile to było ale sporo. Prawnie otrzymuje to dopiero w 18 urodziny i wtedy dopiero np dostaniesz emeryturę wcześniejszą czy tam coś takiego. Życzę powodzenia i jeśli się mylę to poprawcie

Edytowano przez Matey
cytowanie poprzedniego posta

StasiekS    73

Panowie, już się tak nie rozpędzajcie. Gospodarstwo można bez problemu przekazać dziecku. Tak samo jak inne nieruchomości. Po prostu w ich imieniu tym gospodarstwem będą zarządzać przedstawiciele ustawowi czyli rodzice, opiekunowie czy kurator. W imieniu właścieciela będa mogli złożyć wniosek o numer gospoadarstwa czy później o dopłaty boy ab to dostać wystarczy wykazać się posiadaniem gospodarstwa i niczym więcej.

rusek56    2

To znaczy, że jak się przekaże gospodarstwo nawet niepełnoletniemu to jest on prawowitym właścicielem????Tak??? :mellow: :mellow: :mellow: Czy jak to jest??

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto