Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Mam pytanie, mam zamiar zmienić całą elektrykę w swoim 3P i znalazłem w internecie taką instalacje: http://www.sklep.mizar.com.pl/instalacja-kpl-c-360-okablowanie-lampy-p-15154.html

I chodzi mi o to czy mogę ją zamontować do 3P, i czy czymś elekryka w tych dwóch ciągnikach się różni? Z góry dzięki za odpowiedź.

Możesz ją zamontować. Trzeba tylko podłączyć dodatkowo wskaźnik temperatury wody i czujnik spadku ciśnienia powietrza. Poza tym masz w zainteresowaniach napisane elektronika, więc nie powinieneś w ogóle zadawać takich pytań. A skoro je zadajesz to o elektronice wiesz tyle samo co o prostej instalacji w 360, czyli nic, więc i tak sobie nie porazisz. 

Opublikowano

Możesz ją zamontować. Trzeba tylko podłączyć dodatkowo wskaźnik temperatury wody i czujnik spadku ciśnienia powietrza. Poza tym masz w zainteresowaniach napisane elektronika, więc nie powinieneś w ogóle zadawać takich pytań. A skoro je zadajesz to o elektronice wiesz tyle samo co o prostej instalacji w 360, czyli nic, więc i tak sobie nie porazisz. 

 

Ok. dzięki za odpowiedź, ale sam nie miałem zamiaru jej zakładać, a elektroniką się interesuję, ale bardziej systemami audiowizualnymi.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Czyli wiesz jak działa system wyświetlania obrazu w kineskopie telewizyjnym, wiesz ile czasu zajmuje wyświetlenie jednej linii obrazu, z ilu linii składa się cały obraz i czym się różni kineskop delta od kineskopu trinitron, a nie wiesz jak podłączyć żarówkę dwoma przewodami? Nie sądzisz, że powinieneś raczej zacząć od tej żarówki, a dopiero później zabrać się za elektronikę? Nic mi do tego, próbuję tylko zrozumieć Twój tok rozumowania.

Opublikowano

Witam

Pojawił się znów problem ze światłami w c-360.  Nie działały kierunki i światło stopu,  teraz znów to samo, gdzie szukać przyczyny i jak ją zwalczyć ?? Masa czy kable ? Wykluczam, żarówki bo wszystkie naraz nie spaliłby się .... 

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Żarówka H4 w rękę i do roboty. Chyba nie myślisz, że ktoś tutaj Ci powie gdzie masz szukać nie robiąc pomiarów w ciągniku?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Jeżeli żarówką, to od strony zasilania. A jeżeli podałby napięcie z zewnątrz, to szukać należy od strony odbiornika.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Przyczyny szukaj w obwodzie zabezpieczonym tym bezpiecznikiem.

Opublikowano

Witajcie,

Wiem że podobnych tematów na forum jest mnóstwo ale nie chciałbym się komuś wcinać w dyskusję dlatego zakładam swój licząc na Waszą pomoc. Ponieważ instalacja elektryczna w moim perkinsie dokonała już swojego żywota, nawet nie mam zamiaru jej po raz kolejny lutować i kleić bo rozpada się rękach, chcę zmienić na nową. Ciągnik głównie wykorzystywany do transportu więc sami rozumiecie jak sprawna instalacja jest ważna. Trochę poszperałem w tygodniu na forum i znalazłem posty mówiące że 3P miały po 90r rozbudowaną instalację choćby o takie rzeczy jak światła awaryjne, kontrolki kierunkowskazów przyczep, przerywacz też był elektroniczny ... Drążąc temat pomyślałem że spróbował bym taką instalację założyć u siebie. I tu zaczęły się schody. Powiedzcie jak to faktycznie jest, czy 3P z takimi instalacjami występowały czy to tylko mit a ewentualne tego typu rzeczy ludzie z forum dokładali we własnym zakresie? Pytam ponieważ objeździłem kilka sklepów rolniczych, zaliczyłem też największą hurtownię jaka jest u mnie w okolicy i nikt nigdzie o czymś takim nie słyszał. Owszem, są takie instalacje ale one są do MF 255. Do 3P są tylko 2 rodzaje instalacji, na alternator i na prądnice i tyle. Nic więcej nie ma. Ja mam wersję z alternatorem. Jak to w końcu jest? Instrukcja też milczy na temat istnienia tego typu instalacji w 3P. Liczę że trochę rozjaśnicie mi ten temat.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Trochę inwencji i awaryjne można samemu dorobić :).A te kontrolki spalonej żarówki przyczepy to musi być coś w gnieździe od przyczepy czy nie ?

 

Nie, nie, tym steruje przerywacz elektroniczny. Nie wiem czy miałeś do czynienia choćby ze starem. Tam zastosowane jest takie samo rozwiązanie. Przerywać wyłapuje spadek mocy i sygnalizuje spaloną żarówkę.

 

A czy możecie podesłać jakieś zdjęcia deski jak to macie zamontowane? Ponieważ deski pod kontrolki na przyczepy też nie mogę znaleźć. Wszędzie są standardowe do 3P takie jaką mam u siebie a przecież gdzieś to kurcze musi być zamontowane.

Opublikowano

Nie to żebym miał jakieś ciśnienie, tak po prostu chciałem poruszyć temat coby trochę usprawnić tą instalację. Zwłaszcza zależy mi na kierunkach. Nie wiem co u mnie jest nie tak ale ten przerywać kompletnie się nie nadaje. Już nakupowałem ich ponad 10 i każdy jest to kitu. Sam ciągnik działa bez problemu, podłączę przyczepę to kierunek mryga w interwałach jakieś 5s, podłączę drugą przyczepę to kierunki już padają na amen, mrygnięcie jest co jakieś ok 15s. Dlatego pomyślałem jak już i tak będę zmieniał wiązkę, nad założeniem tej rozbudowanej z przerywaczem elektronicznym ale to pewnie to wszystko co jest na forum to raczej własna konstrukcja więc ewentualnie będę musiał kupić normalną standardową wiązkę i przerobić kierunki pod elektroniczny przerywacz bo to zrobić na pewno chcę, cała reszta czyli kontrolki i awaryjne nie koniecznie. A swoją drogą wie ktoś gdzie te wszystkie kontrolki i włącznik awaryjnych w tej oryginalnej instalacji były zamontowane? Bo nigdzie nie mogę znaleźć czegoś takiego a jak przeglądałem portale ogłoszeniowe z perkinsami po 88 - 89 roku to w żadnym nie znalazłem ani kontrolek ani włącznika awaryjnych. Więc nie wiem czy to było w końcu w oryginale montowane fabrycznie czy to wyłącznie samoróbka, ewentualnie może była to jakaś opcja płatna ekstra.


Jeszcze mam jedno pytanie możliwe że ten bimetalowy przerywacz nie daje rady i w drugiej przyczepie nie ma kierunków ?

 

Chyba nawet napisałem to samo w poście wyżej. Tak, jest to możliwe, ja mam tak cały czas, przerobiłem kilkanaście przerywaczy i z każdym to samo. Nie jest to wina instalacji bo ok, może i jest polutowana ale światła świecą super, na biało, bardzo mocno. Każda lampa ma osobną masę ponieważ swego czasu miałem masy podłączone każdą osobno gdzieś do błotnika bądź najbliższego metalowego elementu. Efekt był taki że światła był żółte i przygasały. Wkurzyłem się, zrobiłem jeden punkt zbiory z masą bezpośrednio z akumulatora i z tego punktu rozprowadziłem osobną masę do każdej lampy. Od tamtej pory światła świecą idealnie ale niestety problem z kierunkami pozostał i jest to ewidentnie wina przerywacza. Dlatego po zmianie instalacji przerabiam na elektroniczny. Mam nadzieję że pomoże.

Opublikowano

Widziałem tą deskę ale to jak sam napisałeś - samoróbka. No nic, nie będę kombinował, jutro kupię normalną instalację, elektroniczny przerywacz i po prostu to przerobię a awaryjne może kiedyś się dołoży. Póki co muszę mieć normalne kierunki bo sporo jeżdżę z przyczepami i jakby mnie zatrzymali to dowodu bym nie miał. Swoją drogą zastanawiające jest że kiedyś te ciągniki przecież ciągały po dwie przyczepy i kierunki dawały radę a teraz kilkanaście przerywaczy i przy drugiej przyczepie kierunki padają. Aż tak pogorszyła by się jakoś przerywacza?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ROLNIK7
      Tak jak w tytule, chciałbym usłyszeć opinie na ich temat. Są one zamiennikami Magnetona, a produkuje je jakaś litewska firma. Pojawiły sie one niedawno na Allego, a ich cena jest kusząca ponieważ taki rozrusznik kosztuje w granicach 350zł, jak wiadomo nowego Magnetona za taką kasę sie nie kupi. Piszcie co o tym myślicie!
    • Przez nec
      Witam zakupiłem swiatla bezprzewodowe led do ciagnika  c330 i mam problem bo nie działają w przeczepce z samochodem nue ma problemu a gdy wpinam co c330 to nic nie działa gdzie może być przyczyną  dodam że jak przyxzepke podepnę do ciagnika to wszystkie swiatla w przyczepce działają. 


    • Przez Damianek00
      Mam ursusa c360 i alternator elmot 2pin od ładowania i wzburzenia 9diodowy.I mam regulator napięcia 15RAa jak mam podłączyć przewody żółty i zielony do alternatora i do kontrolki.. Mam obecnie podłączony regulator z zetora na 4pin ale on ładuje ponad 17v


    • Przez miturskir
      Szukam elektroniką do ciągnika lubelskie...... 
    • Przez Kacgier
      Witam, mam problem z komputerem od rozsiewacza vicon rs-edw otóż niedziała mi wysuw silownikow elektrycznych od zasuw co moze byc przyczyną? Prosze o pomoc 
       

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v