fantomasso

Praca silnika w MTZ 52

Polecane posty

seweryn20    825

Bardzo twardo jak by był za wczesny kąt wtrysku paliwa.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fantomasso    0

Troche cieknie spod dwóch wtryskiwaczy musze je dokręcić. Niby z ciągnikiem było robione przed kupnem może ktoś źle wyregulował zapłon.

Edytowano przez fantomasso

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Macin2    0

Witam chciałem zapytać czy to normalna praca silnika MTZ 52, chodzi mi o ten klekot i stuki (silnik D62) zamieszczam li9nk do nagrania http://w979.wrzuta.p...O/plik_audio_03

 

 

Kolego mój d60 też tak metalicznie chodzi,osoby postronne odnoszą wrazenie że to korbowód stuka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310
mój tak chodził. Pompa do regeneracji i ciagnik chodzi jak lalunia

Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PABLO555    27

Witam mój mtz chodził podobnie, pomogła prawidłowa regulacja zapłonu,odziwo zapłon był opóźniony o kilka stopni.

Regulacja:

1.odkręcic rurkę wtryskową pierwszego cylindra,założyć na rurkę przeżroczysty wężyk.

2.odkręcic śrubę z prawej strony silnika(taką z wystającym prętem) i obrócić ją celując w stronę koła zamachowego,

3.obracac wałem korbowym zgodnie z pracą silnika. do momentu az ww pręt wskoczy w otwór w kole zamachowym, jednocześnie (potrzebna będzie tu druga osoba) obserwować ruch paliwa w wężyku założonym na rurkę( w momencie wskakiwania pręta w kolo zamachowe) powinien wzrosnąć poziom paliwa w wężyku.

Jesli jest inaczej należy wyregulować zapłon a mianowicie odkręcić dekielek pod sprężarką i dokonać regulacji zapłonu wykręcając dwie śruby( przestawiając je w odpowiednie otwory dokonać regulacji zapłonu.)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fantomasso    0

Dziękuje za odpowiedzi, mam jeszcze pytanie co zrobić jak mam wycieki spod wtrysków dokręcanie już nic nie daje?

Edytowano przez fantomasso

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wpsowa692    1

Nic mu nie rób to jest silnik na pośrednim wtrysku i ma tak chodzić , mój też tak pracuje i jeżdżę nim już 5 lat chociaż ma symbol D50 plus tego motora jak się rozgrzeje to jest cichszy niż te na bezpośrednim wtrysku .

Z tymi tulejkami też walczę to są takie mosiężne wstawki nie wiem czy tam jest jakiś oring ? Powiem szczerze że nie wyciągałem tych tulejek bo się boję spieprzyć ,wtryski już były wyciągane końcówki wymieniane u pana w Agrofilu na oryginalne i nie polecam katorga raz były w reklamacji a później i tak jeden się zaciął mało mi rurka nie pękła wkurzyłem się i założyłem od ciapka notabene pan z Agrofilu mówił że nie bo dziurę wypali w tłoku sranie w banie chodzi juz tak 2-gi rok zero problemów .

U mnie widzę że najbardziej rosi z tych tulejek po robocie jak na drugi dzień rano robię obsługę to tam jest trochę mokro ale potem w czasie pracy spokój .

Może doraźnie wsyp ten proszek do uszczelniania chłodnic ludzie do osobówek sypią wiec tu w tak wielkim klamocie nic się nie stanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fantomasso    0

Musze to rozkręcic i zobaczyć jak te wtryski wyglają. A gdzie można dostać albo sciągnąc instrukcje obsługi PL i katalog ? mam silnik D-60. Na razie korzystam z MTZ 82

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrccc2    3

witam mam problem jak kupiłem mtz 80 to silnik był po remoncie ale mi się nie podoba jego głos stuki ma i tak wymieniłem 4 nowe zestawy naprawcze nowe panewki i co do dalej działa tak samo tak jak ma fantomasso


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@fantomasso ja mam od stycznia 552 i chodzi praktycznie tak samo jak twój. A jak już założyłem nowy tłumik to wali tak jakby ktoś od środka walił młotkiem w wydech silnika. U mnie trochę pomogła regulacja zaworów bo miałem rozjechane totalnie. Wyciągałem i regulowałem wszystkie wtryski na 120 teraz ani dyma nie puszcza nawet pod dużym obciążeniem z agregatem nic ani chmury.

 

@Ursus Czesio to 82 czy 552?


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartas616    9

Musze to rozkręcic i zobaczyć jak te wtryski wyglają. A gdzie można dostać albo sciągnąc instrukcje obsługi PL i katalog ? mam silnik D-60. Na razie korzystam z MTZ 82

mogę tylko poratować instrukcja od jumz 6m

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrccc2    3

czy kąt wtrysku paliwa ma też wpływ na prace silnika bo umie ma wszystkie 4 cyl nowe i dalej tak działa ma stuki i jak go kupiłem używanego a czy zapłon ma też wpływ ?


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrccc2    3

witam zrobiłem silnik w mtz przyczyna była głowica ktoś wcześniej jak miałem ciągnik splantował za mocno głowice a wszystko ma robione i dalej stukał w końcu do szłem bo już nie miałem co wymieniać przy nim to zabrałem się za głowcę i jak by ręką odjął chodzi jak lalunia


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj