Skocz do zawartości
RafZielak

Złącza hydrauliczne

Polecane posty

RafZielak    13

Witam.

 

W gospodarstwie w którym mam okazję pomagać są trzy ciągniki ... Ursus C-330, Same Roller 70 i Kubota M105S. W każdym są inne złącza hydrauliczne i nie licząc Ursusa w dwóch nowszych maszynach wypadałoby ustandaryzować to jakoś. Na nasz gust w Same są ISO-A, a w Kubocie ISO-B, ale kto to wie. :-) Najważniejsze, że te w Kubocie ciekną z każdą maszyną która przy samie nie powoduje takowych wycieków.

1. Mówi się, że w ciągnikach zwykle powinny być złącza EURO, ale EURO to jaki standard ISO, A czy B, a może wcale nie ISO?

2. Czy można bezkarnie wymienić takowe "standardowe" złącza na jakieś sucho odcinające?

3. Jakiego producenta złącza polecacie w kwestii bezawaryjności i łatwości operowania nimi? Gdzie można je kupić i mniej więcej w jakich cenach?

4. Czy złącza żeńskie (po stronie ciągnika) różnią się między sobą konstrukcyjnie pod względem sposobu wpinania przewodów ze złączkami męskimi? Jedne wymagają odciągania pierścieni, inne nie, a mimo wszystko się trzymają.

 

Pozdrawiam

Rafał "RafZielak" Z.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RafZielak    13

Czy nikt nigdy nie miał podobnych problemów z identyfikacją złączy? Czy nikogo nigdy nie denerwował cieknący olej?

 

Jeśli są tu również inni Kubociarze ... czy mieliście jakieś problemy ze złączami w tychże ciągnikach?

 

Pozdrawiam i przepraszam, że piszę wypowiedź pod wypowiedzią.

Rafał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RafZielak    13

Odświeżam i w dalszym ciągu mam nadzieję, że ktoś coś doradzi.

 

Jak to już napisałem w innym temacie ...

Czy nikt inny nie ma nic do powiedzenia? Kilka tysięcy użytkowników forum i nikt nigdy nie miał podobnego problemu.

Jak do kłócenia się w kwestii wyższości JD nad innymi markami to zaraz 100 chętnych. Jak to pomocy i merytorycznych rad ... nikogo nie ma.

 

Pozdrawiam

Rafał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kris19911    9

Skoro jesteś pewien że to wina gniazd to trzeba odżałować parę stów i wymienić, ja osobiście w DF mam złącza firmy faster i jak narazie nie widzę wzmożonych wycieków, inna sprawa to jakość wtyk bo te niestety jakością nie grzeszą i po kilku podłączeniach wywala oringi pod grzybkami i niestety się leje....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RafZielak    13

@andrzej2110 ... Złącza Same jak to wszystkie części z koncernu SDF to koszt który niejednego przyprawił o zawrót głowy więc raczej poszukam czegoś innego producenta. :D

 

@kris19911 ... Mógłbyś coś więcej napisać na temat tych złacz. Model, typ bądź coś w tym stylu. Na Samiaczowych niestety nie ma nic szczególnego napisanego.

 

Przypomnę moje pytania ..

1. Mówi się, że w ciągnikach zwykle powinny być złącza EURO, ale EURO to jaki standard ISO, A czy B, a może wcale nie ISO?

2. Czy można bezkarnie wymienić takowe "standardowe" złącza na jakieś sucho odcinające?

3. Jakiego producenta złącza polecacie w kwestii bezawaryjności i łatwości operowania nimi? Gdzie można je kupić i mniej więcej w jakich cenach?

4. Czy złącza żeńskie (po stronie ciągnika) różnią się między sobą konstrukcyjnie pod względem sposobu wpinania przewodów ze złączkami męskimi? Jedne wymagają odciągania pierścieni, inne nie, a mimo wszystko się trzymają.

Jest ktoś kto choćby częściowo znałby odpowiedzi?

 

Pozdrawiam

Rafał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RafZielak    13

No i właśnie tu jest problem, że chyba bez zapłacenia słono jakiemuś serwisowi się nie obędzie. Nawet na stronie hydro nie mogę znaleźć gniazd push-pull wkręcanych bezpośrednio do rozdzielcza, a nie wymagających do operacji załączania i rozłączania montażu w grodzi/panelu tak by ciągnąc przesuwał się cały ring zabezpieczający. Obecne gniazda działają właśnie w ten sposób ... do rozłączenia trzeba lekko pchnąć i można rozłączać. Nie chce się bawić w konieczność ręcznego odciągania tulejki zabezpieczające.

A może macie jakieś sprawdzone sklepy/katalogi internetowe z akcesoriami hydrauliki siłowej oprócz strony HYDRO?

 

Pozdrawiam

Rafał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciekaw jestem czy rozwiązałeś już problem z szybkozłączami.

 

Rozróżniamy kilka rodzajów szybkozłącz hydraulicznych a ich odpowiedni dobór

ma duże znaczenie.

 

W maszynach rolniczych powinny być stosowane szybkozłącza ISO-A norma 7241-1 A

Potocznie nazywane „eurozłączami”

 

Gniazda występują w wersji standardowej

oraz w wersji „push-pull”

Zastosowanie szybkozłącza w wersji „push-pull”

zabezpiecza przed rozerwaniem przewodu hydraulicznego w przypadku jego niezamierzonego naciągnięcia

np. gdyby zdarzyło Ci się odjechać ciągnikiem od przyczepy przy ciągle podpiętym przewodzie hydraulicznym.

Aby system ten mógł prawidłowo zadziałać gniazdo musi być zamontowane do obudowy za ryflowaną tuleję blokującą.

 

Można wymieniać szybkozłącza na suchoodcinające tzw. „flat-face” ISO-F.

Trzeba jednak pamiętać, o odpowiednim doborze rozmiaru i wymianie kompletnych par czyli gniazd i wtyków.

 

www.diuna.pl/?action=ArticleView&id=92

Edytowano przez Hydraulika-Silowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RafZielak    13

Witam.

Niestety ... problem w dalszym ciągu nie jest rozwiązany. Kubota musiała montować jakiś swój standard, pewnie przemysłowy, koparkowy. Ich gniazda nie są typowymi push-pullami bo nie są zamontowane grodziowo za tulejki tylko są wkręcone bezpośrednio w rozdzielacz. Mimo wszystko nie wymagają odciągania jakichkolwiek tulejek zabezpieczających i wypięcie przewodu polega jedynie na pchnięciu (celem pozbycia się nadciśnienia w gnieździe) i wyciągnięcia końcówki. Wcześniej problemem był tylko cieknący olej, a teraz po zakupie nowej prasy problem jest jeszcze poważniejsze bo wyciągnięcie wtyczek zamontowanych na wężach w prasie z gniazd Kuboty to półgodzinna walka i łut szczęścia kiedy się uda.

Dopóty dopóki w gospodarstwie był tylko Ferguson i Same problemów nie było więc to ewidentnie problem z gniazdami w Kubocie.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tego co opisujesz można wnioskować, że gniazda szybkozłącz

w ciągniku Kubota są inaczej wykonane.

Spowodowane to jest zapewne stosowaniem norm. Powinny one określać wymagania wymiarowe, wytrzymałościowe i inne (np. przepływ).

Wymagania wymiarowe to precyzyjne określenie wymiaru i kształtu. Wykonanie szybkozłącz według tego samego profilu powoduje, iż można stosować je zamiennie, mówiąc wprost możliwe staje się połączenie gniazd i wtyczek od różnych producentów. Problem polega na tym, że możliwość ta nie gwarantuje nam wszystkich cech funkcjonalnych oryginalnego kompletu (gniazda i wtyku tego samego producenta).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RafZielak    13

@Tomasz78 ... Kolego ... pomijając już względy estetyczne, ale do Belarusa wlejesz najtańszy dostępny olej hydrauliczny i będzie działał. Kubota ma większe wymagania co do oleju albowiem ten sam, który krąży w hydraulice smaruje równiez nie tylko skrzynię biegów, ale przede wszystkim dość wrażliwe na złej jakości oleje "mokre" sprzęgło.

 

@Hydraulika-Silowa ... Jeśli chcesz już pisać to poducz się języka Polskiego i zacznij pisać w miarę składnie bo Twoja ostatnia wypowiedź jest pisana jakimś szyfrem. Jakaś treść w niej jest, ale ... ani ona przydatna, ani klarowna.

 

Wydaje mi się, że po spędzeniu kolejnego wieczoru na Google znalazłem to czego szukałem.

Standard/norma ISO to jedno, ale tak jak myślałem w obrębie poszczególnych norm wykonań i standardów jest jeszcze sporo.

Kubota na 99% zamontowała w naszym ciągniku gniazda w standardzie ISO 7241-1 B ponieważ zwyczajnie to ten standard obowiązuje w maszynach budowlanych i tak im było najłatwiej. By teraz dostosować gniazda do standardów obowiązujących w rolnictwie muszę je po prostu wymienić na zgodne z normą ISO 7241-1 A i mieć nadzieję, że to zakończy historię problemów z wyciekami.

Inną historią była różnorodność typów produkowanych gniazd. W ciągniku bezwzględnie należy zamontować gniazda zrywalne (odpięcie węża przy jego nadmiernym naciągnięciu np. wskutek odjechania od przyczepy) i aby Push-Pull działał w ten sposób, że uwolni wtyk przy ciągnięciu za wąż gniazdo musi być zamontowane za tulejkę zabezpieczającą do grodzi. Oczywiście by to było możliwe samo gniazdo już grodziowe być nie może (jedyne mocowanie to tulejka, a samo gniazdo jest ruchome), a między nim, a rozdzielaczem muszą być węże elastyczne.

Większość producentów stosuje jednak gniazda wkręcane od razu w rozdzielacze i ... takowych nigdzie nie mogłem znaleźć.Co prawda w rozdzielacz dałoby się wkręcić zwykłego Push-Pulla, ale wpinanie i wypinanie wtyczek wymagające za każdym razem odciągania tulejki zabezpieczającej i brak funkcji zrywalności zdecydowanie mnie nie satysfakcjonowały stąd moje poszukiwania rozwiązań.

Dzisiaj znalazłem wreszcie to co wielu z nas kupuje jeśli musi u dilerów ciągników przepłacając niejednokrotnie. To, czego szukałem w przypadku Parker'a jest serią RSD, a w przypadku Faster'a serią 3CFPV ( http://www.sklep-gre...9_1307114738180 ). Sparex ma swoje nomenklatury katalogowe i oferuje te gniazda do większości ciągników dostępnych na Polskim rynku ( http://v2.pl.sparex.com/PubViewer/Viewer.aspx?ReturnPage=ItemDetails&Zoom=2&ItemNumber=3049&CatCode=0.74003A&PageName=PL05-574&SKU=S.3049#576|2 ). Dokładnie takie gniazda mieliśmy w Fergusonie i mamy w Same. W Kubocie są podobne, ale ewidentnie dostosowane do standardu budowlanego czyli ISO-B. Teraz tylko ... skąd tu wziąć 1000 PLN na zmianę gniazd. :D Zanim mi wycieknie oleju za 1000 PLN zapewne już zmienię ciągnik. :-P

 

Pozdrawiam

Rafał

Edytowano przez RafZielak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje @RafZielak za cenną radę oraz za troskę o moją pisownię.

Jestem zaszczycony, że moja skromna osoba

została poddana ocenie przez takiego filologa (tak na marginesie „języka polskiego” piszę się z małej litery).

Również pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RafZielak    13

@Hydraulika-Silowa ...Masz rację ... przymiotniki pisze się małą literą jednak to treści nie zmienia i wszystko jest zrozumiałe. . Przeczytaj natomiast z 5 razy swoje wypowiedzi i spróbuj sam zrozumieć co napisałeś. Szczątkowa interpunkcja, czy też oddzielanie części zdań "enterem" na zrozumiałość wypowiedzi mają bardzo duży wpływ. Już pomijając nielogiczność wypowiedzi dotyczącą problemu spowodowanego "stosowaniem norm". :-) Zapewne lepiej by było gdyby nikt się do norm nie stosował. Norma techniczna zdecydowanie określa nie tylko wymagania czysto wymiarowe, ale zdecydowanie również określa funkcjonalność i w 100% sposób implementacji rozwiązania, a jakiekolwiek odstępstwa powodują iż rozwiązanie nie jest zgodne z normą. W tym wypadku po prostu Kubota zainstalowała gniazda typu B i z tego wynika problem, ale wszystkie gniazda ISO 7241-1 A zwane eurozłączami są (bo muszą) być w 100% kompatybilne między sobą.

 

Jak by na to jednak nie patrzeć ... problem rozwiązany i zostaje tylko zgromadzić wolne 1000 PLN na wymianę gniazd. A może ktoś wie, gdzie można kupić takowe gniazda taniej niż w Grene? Póki co nie wiem jeszcze jaki mamy gwint w rozdzielaczu, ale to jest do zweryfikowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RafZielak    13

@Arek ... Póki co nie rozkręcałem więc też nie wiem jaki gwint, ale mimo to dziękuję za linka. 155 PLN za sztukę byłoby już całkiem rozsądną ceną.

Pytanie tylko czym różni się http://sklep.agro-plus.com.pl/szybkozlacze-hydrauliczne.html za 155 PLN od http://sklep.agro-plus.com.pl/szybkozlacze-hydrauliczne-zenskie.html za 880 PLN? A może ten drugi link to zakup całego zestawu 4 sztuk łącznie z rozprowadzeniami z rozdzielacza?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    113

Patrząc po modelach to te droższe są do nowych deutzów. Ale czym się różnią to nie mam pojęcia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Franke    0

A ja mam taki głupawy problem.

Pożyczyłem od znajomego Lamborghini R3 EVO 100 i ma szybkozłącza faster. Podpiąłem wąż od hydrauliki od przyczepy i nie mogę go teraz odpiąć. Nie miałem wczesniej z takimi rzeczami doczynienia ponieważ mam URSUSa c360.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RafZielak    13

@Franke ... I to jest właśnie to o czym mówiłem. Niby standard, niby ISO, niby zgodność wstecz i w przód, a póxniej takie problemy. Identycznie mamy z gniazdami w owej Kubocie i wtykami w "nowej" prasie Vicona. Odłączenie prasy to godzina zabawy, kombinowania, dekomprosowania złącz itp. itd. Choć ... Faster to akurat jedna z porządniejszych firm więc obstawiałbym, że coś nie tak z wtykami u przyczepy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Franke    0

A masz jakiś sposób żeby to odpiąć ? Też obstawiam że to wina szybkozłącza w przyczepie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RafZielak    13

Jak pisałem ... też się męczyliśmy i w końcu po prostu ustąpiło. Tu chyba nie ma sprawdzonych sposóbów, lepszych czy gorszych. My kombinowaliśmy podnosząc klapę, opuszczając, nadciśnienie, podciśnienie, do skutku, do zmęczenia nas i materiału. Po tych przeżyciach zapewne przy testach przed sezonem wymienimy szybkozłacza po stronie prasy. Życzę zapału i powodzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KOSTEK12    5

witam,a czy ktoś rozbierał gniazda szybkozłączy jak to się dziadostwo rozbiera mam takie gniazdo gdzie tulej zewnętrzna da się odciągnąc w tył i przód i nijak nie wiem jak się do tego zabrac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    113

Ktoś wie jak rozebrać 4SFPV lub 3CFPV? Podczas wciskania szybkozłączek, gdzieś w połowie cieknie olej i chciałbym to uszczelnić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez AdrianFanDeutz
      Gdzie mozna kupic ile kosztuje obciaznik do ciagnika na przedni tuz waga jaka mnie interesuje to ok 800kg
    • Przez patryk165
      Słyszeliście możne że ktoś komuś wsypał cukier do baku w traktorze lub maszynie napędzanej na ropę. Słyszałem ze traktory stawały, a ciekawi mnie jak było naprawdę?  
    • Przez michal_xs
      Witam chciałbym dowiedziec sie cos wiecej o użytkowaniu traktora z DPF. Planuje zakup jd z filtrem dpf. Pracował by on głównie z turem . Przez okres zimowy co 3 dzień po ok 30min. Jak bd wyglądać to cale wypalanie itp? Czy bedzie to uciążliwe? Moze ktos taki traktor uzytkuje i opiszę jak sie ma sprawa?
    • Przez endrju00711
      Stworzyłem ten temat, ponieważ coraz więcej na rynku pojawia się tzw. okazji, i ludzie mają zabujcze pomysły jak wyłudzić od człowieka pieniądze. Oraz jak można się przed nimi przestrzec.
       
      To może ja zaczne, dziś wróciłem z wycieczki kraioznawczej, ponieważ tak to nazwaliśmy. Od jakiegoś czasu szukałem ciągnika, RENAULT cztero cylindrowego, jak się trafi to tur nie zawadzi, ale do rzeczy. Znalaeźliśmy oferte tzw. suuuuper okacje RENAULT 75-14 z ładowaczem czołowym, krokodyl, łyżka, trzy miesiące gwarancji (co było dla mnie podejrzane od razu ), transport gratis. I takie tam szmery bajery
      Dokładnie to ta oferta :
      http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=B99711
       
      Niezła co nie ?? PRZESTRZEGAM TO OSZUST !!! najlepsze jest to że gość robi tak co miesiąć, dowiedziałem się to w sklepie, bo szukałem adresu, ale oczewiście on nie istniał. Pytam się czy jest taki gośc co ciągniki sprzedaje ?? Mówią cytuje ,, Nie, ile pan stracił, pewno po John Deera pan przyjechał HEH ?? " Mój ojciec mówi, nie po Renault , ,, O to nowość, ale nie jest pan pierwszy, bo już siedmiu u nas było HEH "
       
      Całą spawe zgłosiliśmy na komendzie, jednego gością nie dość, że jechał 700 km w jedną strone, bo JD 6100 był w równie promocyjnej cenie, bo za 44 tyś
       
      Najlepsze jest to że w środe miałem dojechać do niego na trasie i niby podpisać deklaracje, że taki i taki ciągnik odbiore, gość wyłączył telefon i udał głupka, później miał wymówke że mu się rozładował, że mamy wpłacić na konto zaliczke, że to na 100% ciągnik będzie nasz, ojciec mówi że inaczej jak do ręki kasy nie dostanie, to mówi że mamy przyjechać w piątek o piętnastej to zaraz całą kase mu damy i z ciągnikiem pojedziemy do chaty, no to pojechaliśmy, a tam niespodzianka Nie powiem troche ładnie mówiąc źli byliśmy ale nam przeszło na szczęście
       
      Temacik ma być ku waszej przestrodze, i prosze o zamieszczanie linków, lub podawanie numerów istnych oszustów, lub ciągników z nieznanego źródła, może ona baaardzo pomuc innym, bo po co tracić kase, czas i nerwy
       
      I jedna sentencja : NIGDY NIE WPŁACAJ KASY NA KONTO BEZ OGLĄDANIA CIAGNIKA I POTWIERDZENIA DANYCH OSOBOWYCH
       
      Aha, zapomniał bym, mieli oni podrobiony dowód osobisty i założone konto w banku w Poznaniu, niech ten złodziej wie, że korzystając z komórki można go namierzyć co do 10 metrów, i policja ostro nad tym pracuje, ale na razie nie włącza numeru, i raczej był sprytniejszy i wyrzucił karte do śmieci, ale i tak mogą określić z kąd były wykonywane połączenia ( To dla złodzieja )
    • Przez tommy66692
      Instrukcje obsługi, tabele wysiewu i katalogi czesci do maszyn rolniczych podajemy w tym temacie. Przed pytaniem postawionym w tym temacie polecam poprzeglądać te tematy;
      http://www.agrofoto.pl/forum/Instrukcje-ob...czes-t2826.html
      http://www.agrofoto.pl/forum/Instrukcje-ob...czes-t9098.html
×