Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Co do tych siłowników to nie są potrzebne żadne specjalne, ja założyłem najzwyklejsze siłowniki jednostronnego działania i hamulce mam żylety :) Najważniejsze żeby to nie był jakiś gruby i mocny siłownik no i dosyć krótki aby zmieścić go tam jakoś (skok 10-15cm)

 

No i nie podłącza się pod hydraulikę zewnętrzną ciągnika tylko specjalne wyjście do tego które musi być gdzieś, a jeśli nie ma to ktoś je musiał zdemontować, zaślepić itd

masz możliwość wrzucić jakieś foty,jak jest przenoszony sygnał z pedału hamulca i jak wygląda to wyjście na hamulec w 4512

Opublikowano (edytowane)

w zetorach z takimi hamulcami jest pomiędzy pompą hydrauliki a rozdzielaczem podnośnika wpięty szeregowo zawór sterowany płynem z układu hamulcowego .Wciśnięcie hamulca uruchamia ten zawór a on z kolei steruje strumieniem oleju . Przepływ oleju ma oczywiście pierszeństwo do hamowania .Jest też specjalne wyjście pod hamulce hydrauliczne przyczepy

Edytowane przez DAREK
Opublikowano (edytowane)

Tu akurat się wypowiedziałem na temat samych siłowników w przyczepię a co do ciągnika to mam MF 6180 i jest tam wyjście na hamulce hydrauliczne bo one też nie mają sprężarek. Wduszając hamulec olej z pedału idzie na rozdzielacz przy ciągniku który steruję ciśnieniem na tym wyjściu pod które podłącza się np przyczepę, fajne jest to że jak mocniej wdusisz to mocniej hamuje i jest bardzo czuły nie to co pneumatyka.

 

Wyjście wygląda tak jak tu na 4 zdjęciu nad miarką oleju takie lekko przyrdzewiałe http://otomoto.pl/ma...dt-A323304.html

lub tu http://otomoto.pl/massey-ferguson-6180-6180-A381291.html na 7 zdjęciu z żółtym korkiem

lub tu na ostatnim zdjęciu nad czerwoną miarką http://otomoto.pl/massey-ferguson-6170-6180-6190-A374070.html

Zdjęcia z przykładowych ogłoszeń z którymi nie mam nic wspólnego.

Edytowane przez pawlo36
Opublikowano

Tak jak kolega DAREK napisał - pompka hamulcowa ma dodatkowe wyjście na zawór sterujący który steruje przepływem oleju z hydrauliki ciągnika do gniazda i dalej na przyczepę. Zawór ten w MF 390 znajduje się z tyłu ciągnika po lewej stronie.

Opublikowano

A w 4512 jest taki problem że hamulce ciągnika są sterowane mechanicznie a nie hydraulicznie i nie ma za bardzo możliwości domontowania takiego wyjścia.

Trzeba by od postaw zbudować hydrauliczne sterowanie hamulcami roboczymi no i niezależną hydraulikę (żeby cały czas dawało olej, ponieważ zwykła hydraulika zewnętrzna w tym ciągniku się nie nadaje)

Opublikowano

A w 4512 jest taki problem że hamulce ciągnika są sterowane mechanicznie a nie hydraulicznie i nie ma za bardzo możliwości domontowania takiego wyjścia.

Trzeba by od postaw zbudować hydrauliczne sterowanie hamulcami roboczymi no i niezależną hydraulikę (żeby cały czas dawało olej, ponieważ zwykła hydraulika zewnętrzna w tym ciągniku się nie nadaje)

A 4512 wersja export bez sprężarki jak miała realizowane hamulce przyczepy? ktoś może wie bo przeglądam katalog części do 4512 i nie ma wzmianki o hamulcach przyczepy hydraulicznych

Opublikowano

Nie jestem w 100% pewny ale wydaje mi się że eksportowe wersje miały dodatkową pompę hydrauliczną tzw. tandemową czyli razem z pompą wspomagania. Dokładnie tak jak w serii 3xx fergusona.

Opublikowano

Witam ja mam MF260 coś podobniego jak 255 i mam hamulce hydralicznie i potrzebuje tego rozdzielacza co rozdziela na przyczepe

Opublikowano

Żeby zamontować hamulec hydrauliczny w 4512 potrzebny jest zawór 1660506M92 który montuje się na cięgle hamulca roboczego,zbiorniczek płynu hamulcowego,zawór sterujący 1661095M91 który montuje się z tyłu ciągnika np. na podnośniku,takie rozwiązanie ma MF 590 który też nie ma hamulców hydraulicznych

Opublikowano

Witam mam 2 pytania odnośnie hamulców w 4512 jak podciągnąć ręczny bo jest słaby i co może być przyczyną wydobywania się się takiej mazi z kolektora sącego podobnej do oleju ??

Opublikowano

Witam Panowie,
Mam problem, właśnie remontuje przyczepę i robiłem z hamulca mi. Chciałem sprawdzić czy działają a tu niespodzianka. Chciałem sprawdzić czy przez złącze idzie w ogóle powietrze a tu nic. Jak dodałem więcej gazu to idzie powietrze ale bardzo słabo. Do odolejacza dałem tą nakrętka ale nie wiem czy one się różnią jakoś? Tam jest taki zaworem i on ma być chyba wciśnięty tak? No i przez odolejacz idzie ciśnienie tak ze palcem nie mogę zablokować a na złączu do przyczepy takie słabe. Czy ktoś mógłby mi powiedzieć co jest nie tak?
Dziękuję z góry za wszystkie odpowiedzi .
Pozdrawiam

Opublikowano

No ok mogę kupić jeszcze tą nakrętkę, ale mam 3 w domu i z 3 próbowałem.Niestety nie sprawdze czy ciśnienie na wskaźniku wzrasta bo nie działają mi w ogóle zegary. Ale jak odkręcę śrubę co jest w butli to nie ma nabite do niej powietrza tylko tak trochę dmucha.

Opublikowano

Było sprawdzane czy ucieka gdzieś powietrze ale nigdzie nie wyczułem żeby uciekało, specjalnie wszystkie złącza podokręcałem jeszcze kluczami ile się dało i dalej to samo. Jak zdejmę wąż za odolejaczem to idzie powietrze no ale ja wiem czy takie ciśnienie spore jest? Raczej słabawe.

Opublikowano

Witam, mam pytanie ostatnio u mnie w Ursusie 2812 zauważyłem że ciśnienie na manometrze wskazuje 2.5 MPa a powinno tak jak jak pisze w instrukcji max 1.4, a dzisiaj z pod zegara tam gdzie jest żarówka podświetlająca zaczęło uchodzić powietrze i cały czas syczy. Co może być tego przyczyną coś się mogło stać ?

Opublikowano (edytowane)

Witam mam problem z pneumatyka w ursusie 2812 a mianowicie sprężarka  ładnie bije koło 1.1 MPa z tym ze jak podepnę złącze przyczepy  to przy ciśnieniu poniżej 0.6 po naciśnięciu pedału hamulca siłowniki jako tako się wysuwają a powyżej zero reakcji podejrzewam zawór redukcyjny ale nie jestem pewny czyściłem go tak samo jak i zawór w pedale hamulca. Proszę o wszelkie porady opinie i doświadczenie w tym temacie bo nie mogę tego rozgryźć

Edytowane przez Tomek8829

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Sqowron
      Witam jak nazywa się ta część ze zdjęć pochodzi ona z siłownika piwłaki D35-M



    • Przez Sqowron
      Witam, jak nazywa się ta część ze zdjęć pochodzi ona z siłownika piwłaki D35-M



    • Przez rolnik159
      gdzie ma wybite numery ramy przyczepa d 35M, i jak wygląda do niej tabliczka znamionowa??
    • Przez Młody_mich
      Witam, zastanawiam się nad zakupem naczepy (typowej pod tira) do ciągnika (podłączanie przez wózek dolly). I mam pytanie jak wygląda rejestracja, czy da się zmienić z ciężarowej na rolniczą (poprzez zmianę opon itp) ? Komuś się w ogóle udało i w jaki sposób
      Z góry dziękuje za odpowiedzi
    • Przez emilkochanek
      Czy ktoś może mi na 100% powiedzieć do czego służy złączę ze zdjęcia. Słyszałem kilka opinii i dalej nie wiem czy hamulec hydrauliczny czy wolny spływ oleju. 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v