Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Dlaczego się nie da. Przecież to tan sam silnik tylko ma turbo. Jak turbo do zwykłego zakładają to można, a odwrotnie to nie. Dziwny tok rozumowania? Tłoki i głowica jest taka sama. Różnica jest w zaworach a dokładnie w kontach. Można to przerobić ale nie ma sensu silnika rozbierać. Fakt ma większy skok ale to na korzyść silnika wpływa. W Case jest silnik Cuminsa B6 590 od 100 km do 170, i różni się dawkami paliwa , turbem i interculerem. 100km nawet turbo nie ma. Potem B6T 590 a 150 i 170 km B6TI 590.

Znam z dwa przypadki gdzie znajomi założyli turbo do starych silników 385 i 1214 i śmigają aż miło. Bez zmian tłoków i korbowodów. Nawet pomp wtryskowych nie zmieniali. Tylko przekręcili śrubką. Też znawcy mówili że silniki się rozpadną, a oni na przekór znawcom jeżdżą, już jeden z 6 lat a drugi 8 lat.

Opublikowano

Wszystko się da, kwestia tylko pieniędzy i czasu.

Najważniejsze pytanie, co chcemy osiągnąć zmniejszając moc -wtedy można wybrać metodę i zastanowić się nad sensem, aby nie strzelać sobie w stopę (może wystarczy delikatniej używać prawej nogi, lub pokręcić przy pompie, a może warto przebudować cały silnik, albo nic nie robić). Przy demontażu turbosprężarki warto pamiętać, że zapewne wzrośnie nam zużycie paliwa na wytworzoną kWh.

Opublikowano

Fakt o zmniejszniu mocy to nie słyszłem jeszcze :P

Szkoda silnika i komplikacji skoro jest w dobrym stanie ;) Jeśli przerobisz i on będzie chodzić jak trzeba ( i jak długo) to będe pełen podziwu

Opublikowano

Z przerobieniem teoretycznie nie ma problemu - demontujesz turbosprężarkę i zakładasz przewód od filtra powietrza do kolektora dolotowego i po sprawie. Problem w tym, że silniki doładowane mają niższy stopień sprężania. Jeżeli zdemontujemy turbo to do komory spalania dostarczymy mniej powietrza przez co możemy nie sprężyć zassanej ilości powietrza i nie uzyskamy temperatury potrzebnej do samozapłonu oleju napędowego.

Tłoki od silnika doładowanego różnią się od tłoków silnika wolnossącego - wytrzymałością. Mogą też mieć inną komorę spalania. Należałoby zmienić też dawkę paliwa na mniejszą, ponieważ w komorze spalania mamy mniejszą ilość powietrza i może okazać się, że będzie go za mało aby spalić dostarczone paliwo.

Zrobić można wszystko, ale trzeba to zrobić dobrze.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Z przerobieniem teoretycznie nie ma problemu - demontujesz turbosprężarkę i zakładasz przewód od filtra powietrza do kolektora dolotowego i po sprawie. Problem w tym, że silniki doładowane mają niższy stopień sprężania. Jeżeli zdemontujemy turbo to do komory spalania dostarczymy mniej powietrza przez co możemy nie sprężyć zassanej ilości powietrza i nie uzyskamy temperatury potrzebnej do samozapłonu oleju napędowego.

Tłoki od silnika doładowanego różnią się od tłoków silnika wolnossącego - wytrzymałością. Mogą też mieć inną komorę spalania. Należałoby zmienić też dawkę paliwa na mniejszą, ponieważ w komorze spalania mamy mniejszą ilość powietrza i może okazać się, że będzie go za mało aby spalić dostarczone paliwo.

Zrobić można wszystko, ale trzeba to zrobić dobrze.

 

O to bym się nie martwił. W czasie rozruchu silnik nie jest doładowany(turbosprężarka nie pracuje), jednak nie przeszkadza to w dostatecznym podgrzaniu powietrza. Gdyby było tak jak piszesz, to silnik nie dałby się uruchomić.

Opublikowano (edytowane)

Nie wiem jak jest w przypadku U 1734 bo nie mam katalogu ale sprawdzałem w katalogach pozostałych serii ciężkich Ursusów. Różnice w tłokach dla wersji wolnossacych i doładowanych były jedynie w serii U 902- U 1604. Serie U 912-U 1614 i U 932-U 1634 miały tłoki takie same dla wolnossących i doładowanych. Końcówki wtryskiwaczy we wszystkich seriach różne.

Z konstrukcyjnych założeń silnik doładowany wymaga innych końcówek wtryskiwaczy (czy ktoś wie dlaczego ;) ), innego wałka rozrządu (większe przekrycie zaworów), wzmocnionych tłoków z chłodzeniem denek poprzez natrysk oleju. Silniki z ciśnieniem doładowania do 100kPa nie wymagają wzmacniania układu korbowo-tłokowego.

Edytowane przez roltech
Opublikowano

Wałek rozrządu jest taki sam we wszystkich. Końcówki kiedyś były inne bez turbo bo były inne pompy wtryskowe.W 912 są mocniejsze pompy na sekcjach 8,5 mm, 385 miały tylko 8mm, turbo 9mm. . Do turbo były jedne końcówki.

Opublikowano

kolego a jak ci się sprawuje ten ursus 1734 i który to rok jesli można wiedzieć????

jak sie sprawuje to sie dowiem wiosna w polu:D 2000 rok.

doszedlem do wniosku ze silnika nie bede ruszal bo to nie ma wiekszego sensu!!!

Opublikowano

masz racje zostaw ten silnik spokoju u mnie sąsiad ma 1734 z 1999 roku.i tam silnik to jest żyleta ciaga nim phx 6 skib i dymka nie widac a ziemia u nas nie za lekka jest. a nie bałes sie go kupic czytajac opinie o tym modelu ze pekaja w pół itp. a on jest w tej nowej kabinie?????????

Opublikowano

masz racje zostaw ten silnik spokoju u mnie sąsiad ma 1734 z 1999 roku.i tam silnik to jest żyleta ciaga nim phx 6 skib i dymka nie widac a ziemia u nas nie za lekka jest. a nie bałes sie go kupic czytajac opinie o tym modelu ze pekaja w pół itp. a on jest w tej nowej kabinie?????????

W tej troche starszej:)

Opublikowano (edytowane)

Jeszcze dopisze, że według mnie, jeśli ciągnik nie jest mocno przewymiarowany do maszyn, to po zmianie silnika spalanie na hektar byłoby praktycznie identyczne.

Edytowane przez Alchemik
Opublikowano

Witam

 

 

Piszecie dużo, a nie na temat. W tym modelu są różnice. Piszecie o wymianie końcówek 120-tki też chodzą na pięcio otworowych.Wymontuj turbinę.Tłoki różnią się iloscią pierścieni, zestawy naprawcze turbo też można montować do zwykłych silników. Inny jest kąt wtrysku, nie koniecznie trzeba go zmieniać. W pompie wtryskowej trzeba zmienić ustawienia, raczej nie rób tego sam.

Dodam, że możesz spróbować nie ruszać pompy(tylko wtedy gdyby dużo palił).

Nie musisz wprowadzać żadnych zmian w silniku. Życzę powodzenia.

Opublikowano

Do turbo jest inna 5 otworkowa końcówka. Ma inny numer, inaczej rozpyla. Tłok nie tylko pierścieniami się różni, ale i budową. Oczywiście można założyć tłok z turbo do zwykłej bo jest mocniejszy tłok. Pompa jest cała do regulacji. Dawka i kąty.

Opublikowano

Po co chcesz zmniejszać moc na 120 koni ten ciągnik oby tyle miał na hamulcowni. Genrealnie ursusy miały moc mierzoną na samym silniku więc moc dostękna taka do wykorzystania przez rolnika jest dużo mniejsza.

Jak już byś się uparł to musisz wywalić turbo, zmienić końcówki i pewnie bedzie trzeba przeregulować pompę. Reszta powinna grać

Opublikowano

Kolego poco piszesz w tym temacie facet zrobił prowokację a my wymyślamy bzdury jak tu zepsuć dobry ciągnik.

Poza tym już się rozmyślił wystarczy mu taki ciągnik jaki jest nie musi być słabszy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krychu
      Mam problem z moją 1014. Rok temu wymieniłem głowice na całkiem nowa ze względu na nieszczelność starej. Po roku czasu pod dwoma wtryskami zaczął lecieć płyn chłodniczy. W C360 jak miała miejsce taka sytuacja to się wymieniło tulejke i było ok. Jak to wygląda w urusach c385? Czyżby głowica była walnięta?
    • Przez 3sparrow
      po wyłamaniu rozrusznika drży ciągnik, czy możliwe zwichrowanie koła zamachowego?
    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?

    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?
    • Przez rafal88
      Jest problem tego typu ze.....z pompy paliwowej zostaly wyciagniete sekcje. Da sie we wlasnym zakresie wlozyc je z powrotem tak aby dobrze ustawic je na listwie ktora dawkuje sie paliwo?? Jesli ktos juz to robil to moze bedzie tak mily i podzieli sie wiedza
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v