Skocz do zawartości

Zetor szykuje ofensywę nowych modeli


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Zapowiada się, że rok 2012 to początek dużych zmian w ofercie ciągników Zetor. W połowie roku mapojawić się nowy model ciągników Forterra z oznaczeniem HSX. Ciągnik będzie wyróżniał się przede wszystkim nową przekładnią z elektrohydraulicznym rewersem. Przekładnia 30/30 będzie miała 5 biegów, dwustopniowy wzmacniacz momentu oraz 2 zakresy. Poza tym dostępna będzie preselekcja wzacniacza momentu, co oznacza, że ciągnik będzie automatycznie zmianiał przełożenia w zależności od obciążenia. Sterowany elektrohydraulicznie WOM będzie można obsługiwać z zewnątrz ciągnika. Poza tym w Forterrach HSX zwiększony zostanie o 100 mm rozstaw osi w porównaniu z dotychczas oferowanymi ciągnikami tej serii. Nowa seria ciągników składać się będzie z 5 modeli o mocy od 90 do 137 KM.

W 2013 roku Forterra HSX ma być dostępna z czterema prędkościami WOM, amortyzowaną kabiną i zachodzącą na dach szybą przednią, co zwiększy komfort pracy z ładowaczem czołowym. Kolejną nowością, jaką Zetor przygotowuje na rok 2013 jest Forterra HSX HD. W ciągnikach tych rozstaw osi zostanie zwiększony o kolejne 100 mm. Poza tym w ciągniku montowana będzie wydajniejsza hydraulika 80l/min. Forterra HSX HD oferowana będzie z nową, amortyzowaną przednią osią i wielofunkcyjną dźwignią w kabinie, którą zmianiać będzie można m.in. przełożenia. Poza tym konstrukcja najlepiej wyposażonej Forterry będzie przygotowana do zamontowania większego, sześciocylindrowego silnika. Producent nie zdradza więcej szczegółów.

Wszystkie modele ciągników Zetor Forterra od 2012 r. wyposażone będą w dwa siłowniki wspomagające podnośnik. Zwiększy to udźwig do 6000 kg. Poza tym w podnośniku Bosch z EHR oferowana będzie standardowo funkcja HitchTronic. Po wybraniu tego trybu pracy podnośnik będzie zbierał informację o TUZ i automatycznie regulował parametrami pracy tak, aby głębokość pracy narzędzia nie uległa zmianie [...]

 

 

Tekst zaczerpnięty z wydania 02.2012 magazynu TopAgrarPolska (str. 180).

 

 

Hmm.. I co wy na to koledzy?? :rolleyes:

Gość marekfarmer
Opublikowano

Ciekawe jak to wyjdzie w praktyce

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Ja osobiście np. na taką Forterre HSX HD w 6 cylindrach bardzo chętnie bym się skusił B)

Opublikowano (edytowane)

teraz to juz wiekszosć producentów ciągników będą wprowadziać norme Tier 4 poniewaz takie jest prawo w UE. Zetor narazie kozysta z EGR a podobno ma tez korzystac z SCR.

Edytowane przez BartekPL
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Den_Zetoru_26_10_2011_001.jpg

 

Znalazłem w sieci coś takiego, było podpisane: Zetor 6-cylinder engine.

Opublikowano

Ja sadze ze Zetor boi sie jak ognia wprowadzenia ciagników 6 cylindrowych.

 

Pracują cały czas nad udoskonaleniem szóstek. Nie chcą puścić bubla na rynek, tylko dobrą dopracowaną rzecz. ;)

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Pewnie tak, teraz będą się starali już wszystko jak najlepiej dopracowywać ;)

 

1190805.jpeg

 

Proszę bardzo, jest fotka artykułu ;)

Gość Profil usunięty
Opublikowano

W każdym razie, widać, że Zetor przynajmniej stara się przebijać na rynku ;)

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Tak, przepraszam, pomyliłem się w pierwszym poście ;)

Opublikowano

już wiem 5 biegów głównych 3 zakresy i 2 stopnie wzmacniacza :rolleyes:

 

wolałbym 2 zakresy i 3 stopnie wzmacniacza, ale i tak sie nie moge doczekać pokazów polowych z udziałem tej forterry hsx.

jak dla mnie to ten ciągnik zapowiada sie całkiem ciekawie.

 

jak myślicie ile będzie kosztować forterra 140 hsx 200 tys. netto czy wiecej?

Opublikowano

Źle zrozumiałeś. 5 biegów na których masz bieg główny i 2 półbiegi- czyli po 3 półbiegi na każdym biegu i razy dwa- czyli szosowe i polowe. Innymi słowy- będzie tak samo jak teraz tylko nie 4 biegi a 5.

Opublikowano

endurak, mówisz o rewersorze elektr.-hydr.?? jest oczywiście,że tak ;)

Ciekawie się zapowiada. czytałem podobny artykuł w TR,ale bez tych filtrów pisało i majorkach. Ciekawe co im wyjdzie z tych majorków

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez matixtex
      Witam, posiadam Zetora 9540. Przeciekał mi siłownik pomocniczy, wymieniłem uszczelniacze, ale dalej cieknie. Chcę go wymienić na nowy ale pan w sklepie powiedział mi że są 2 rodzaje jedne o skoku 300 drugi o skoku 280.  mówił że zakładają teraz te krótsze bo są lepsze . Wymieniał ktoś u siebie? Jak założę 280( bo mój miał 300)wszystko będzie grało czy coś się upierniczy?
    • Przez wesley
      Witam, mam problem z mocowaniem dźwigni rewersu. Tulejka w której osadzona jest dźwignia była trzykrotnie spawana i znów się urwała. Myślę żeby wymieniać całe obramowanie na nowe bo ciężko będzie to pospawać ale nie wiem czy można to kupić nie znam numeru w katalogu. Może ktoś miał z tym do czynienia i mógł mi pomóc byłbym wdzięczny. 


    • Przez Kuba1302
      Witam, potrzebuję założyć lampy ostrzegawcze w Zetorze Forterra 11741. Tak więc przychodzę z zapytaniem jak macie je zamontowane bo ja kupiłem go bez lamp i niewiem jak je założyć żeby niedziurawic kabiny.
      Ps. Będę wdzięczny za zdjęcia i porady 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v