Gość Profil usunięty

Zetor szykuje ofensywę nowych modeli

Polecane posty

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Zapowiada się, że rok 2012 to początek dużych zmian w ofercie ciągników Zetor. W połowie roku mapojawić się nowy model ciągników Forterra z oznaczeniem HSX. Ciągnik będzie wyróżniał się przede wszystkim nową przekładnią z elektrohydraulicznym rewersem. Przekładnia 30/30 będzie miała 5 biegów, dwustopniowy wzmacniacz momentu oraz 2 zakresy. Poza tym dostępna będzie preselekcja wzacniacza momentu, co oznacza, że ciągnik będzie automatycznie zmianiał przełożenia w zależności od obciążenia. Sterowany elektrohydraulicznie WOM będzie można obsługiwać z zewnątrz ciągnika. Poza tym w Forterrach HSX zwiększony zostanie o 100 mm rozstaw osi w porównaniu z dotychczas oferowanymi ciągnikami tej serii. Nowa seria ciągników składać się będzie z 5 modeli o mocy od 90 do 137 KM.

W 2013 roku Forterra HSX ma być dostępna z czterema prędkościami WOM, amortyzowaną kabiną i zachodzącą na dach szybą przednią, co zwiększy komfort pracy z ładowaczem czołowym. Kolejną nowością, jaką Zetor przygotowuje na rok 2013 jest Forterra HSX HD. W ciągnikach tych rozstaw osi zostanie zwiększony o kolejne 100 mm. Poza tym w ciągniku montowana będzie wydajniejsza hydraulika 80l/min. Forterra HSX HD oferowana będzie z nową, amortyzowaną przednią osią i wielofunkcyjną dźwignią w kabinie, którą zmianiać będzie można m.in. przełożenia. Poza tym konstrukcja najlepiej wyposażonej Forterry będzie przygotowana do zamontowania większego, sześciocylindrowego silnika. Producent nie zdradza więcej szczegółów.

Wszystkie modele ciągników Zetor Forterra od 2012 r. wyposażone będą w dwa siłowniki wspomagające podnośnik. Zwiększy to udźwig do 6000 kg. Poza tym w podnośniku Bosch z EHR oferowana będzie standardowo funkcja HitchTronic. Po wybraniu tego trybu pracy podnośnik będzie zbierał informację o TUZ i automatycznie regulował parametrami pracy tak, aby głębokość pracy narzędzia nie uległa zmianie [...]

 

 

Tekst zaczerpnięty z wydania 02.2012 magazynu TopAgrarPolska (str. 180).

 

 

Hmm.. I co wy na to koledzy?? :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    89

no dzięki tym zabiegom może zaczną sprzedawać 50% swojej całkowitej produkcji w Polsce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Wacek21    35

Ja sadze ze Zetor boi sie jak ognia wprowadzenia ciagników 6 cylindrowych.


Fendt 400tyś,John Deere 200tyś,Zetor 150 tyś,jazda 60tką, bezcenna!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    89

może się nie boją :) a raczej się im to nie opłaca, bo ile mogą sprzedać tych ciągników 200-300?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wacek21    35

Ja myśle, ze wiecej. Chociaz masz racje, bo mało duzych gospodarstw bedzie stawiac na Zetora jako głowny ciagnik ;)


Fendt 400tyś,John Deere 200tyś,Zetor 150 tyś,jazda 60tką, bezcenna!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość marekfarmer   
Gość marekfarmer

Ciekawe jak to wyjdzie w praktyce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ja osobiście np. na taką Forterre HSX HD w 6 cylindrach bardzo chętnie bym się skusił B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemol87    102

dodatkową nowoscia bedzie wprowadzenie do sprzedazy modeli z silnikami spelniajacymi norme tier4, ciekawe o ile wzrosnie cena?


Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BartekPL    76

teraz to juz wiekszosć producentów ciągników będą wprowadziać norme Tier 4 poniewaz takie jest prawo w UE. Zetor narazie kozysta z EGR a podobno ma tez korzystac z SCR.

Edytowano przez BartekPL

POMOGŁEM KLIKNIJ ZIELONĄ STRZAŁKĘ Z PRAWEJ STRONY MOJEGO POSTU

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Den_Zetoru_26_10_2011_001.jpg

 

Znalazłem w sieci coś takiego, było podpisane: Zetor 6-cylinder engine.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Klos49    14

Ja sadze ze Zetor boi sie jak ognia wprowadzenia ciagników 6 cylindrowych.

 

Pracują cały czas nad udoskonaleniem szóstek. Nie chcą puścić bubla na rynek, tylko dobrą dopracowaną rzecz. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karol091193    367

kolego mógłbyś wstawić ksero albo fotke tego artykułu?


Wszystkie moje posty i zdjęcia są chronione prawem autorskim ;)
Zainteresowanych wykorzystaniem proszę o kontakt na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Pewnie tak, teraz będą się starali już wszystko jak najlepiej dopracowywać ;)

 

1190805.jpeg

 

Proszę bardzo, jest fotka artykułu ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BartekPL    76

@danielhaker czyli automatycznie


POMOGŁEM KLIKNIJ ZIELONĄ STRZAŁKĘ Z PRAWEJ STRONY MOJEGO POSTU

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    59

najprawdopodobniej będzie tak jak w powerkach, czyli możemy sobie ustawić przy jakich orotach będzie zmieniać półbiegi w góre i w dół

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W każdym razie, widać, że Zetor przynajmniej stara się przebijać na rynku ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ENDURAK91    8

3 półbiegi oraz dwustopniowy wzmacniacz

 

może mi ktoś wyjaśnić jak to działa i co to jest?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Tak, przepraszam, pomyliłem się w pierwszym poście ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ENDURAK91    8

już wiem 5 biegów głównych 3 zakresy i 2 stopnie wzmacniacza :rolleyes:

 

wolałbym 2 zakresy i 3 stopnie wzmacniacza, ale i tak sie nie moge doczekać pokazów polowych z udziałem tej forterry hsx.

jak dla mnie to ten ciągnik zapowiada sie całkiem ciekawie.

 

jak myślicie ile będzie kosztować forterra 140 hsx 200 tys. netto czy wiecej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ENDURAK91    8

spoko już wiem. a tej zmiany biegów podobciążęniem to już nie ma w proxach powerkach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    87

endurak, mówisz o rewersorze elektr.-hydr.?? jest oczywiście,że tak ;)

Ciekawie się zapowiada. czytałem podobny artykuł w TR,ale bez tych filtrów pisało i majorkach. Ciekawe co im wyjdzie z tych majorków


Ursus c-330 Zetor Proxima 65 Zetor 7745 Zetor Proxima Plus 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Matrix890321
      Dzień dobry,
      Posiadam Zetor Proxima 70, rok 2012. Stan na dziś to 1200mth.
      Jakiś rok temu pojawił się problem z wkładaniem biegów. Od nowości wszystko wyglądało dobrze i grało. Problem zaczął się od niższych biegów, tj. 1,2, a z czasem narastał. Dzisiaj wygląda to tak, że po odpaleniu silnika ciężko włożyć jakikolwiek bieg - ani terenowe, ani szosowe. Ciekawostką jest to, że po nagrzaniu silnika biegi zaczynają się przełamywać i wchodzić dobrze. Po zgaszeniu i wystygnięciu problem się powtarza.
      Na początku próbowałem odpowietrzyć układ. Pomogło to, ale na jakiś tydzień - potem znowu to samo. Po dalszych próbach już w żaden sposób odpowietrzenie nie pomagało. Została wymieniona pompka pedału sprzęgła - też nic nie pomogło. Olej w skrzyni wraz z filtrem wymieniony na jesieni - także nic nie pomogło. Płyn hydrauliczny, wymieniany od nowości kilka razy, odpowietrzany razem z hamulcami - dalej nic nie daje. 
      Sprzęgło od nowości nie regulowane, chodzi jak powinno, jak wrzucę bieg i włączę silnik to bierze od połowy.
      Całość wygląda tak, jak bym próbował wcisnąć bieg bez sprzęgła, tzn. traktor szarpie i chce jechać.
      Co może być usterką? Wysprzęglik, może układ się jakoś zapowietrza?
      Czytałem na jakimś forum, że może synchronizator?
      Bardzo proszę o pomoc, gdyż zaczyna brakować mi już pomysłów.
      Dziękuję za uwagę i pozdrawiam.
    • Przez jac00
      Koledzy, mam problem z hamulcami w proximie. W trakcie pracy przyblokowało mi prawe tylne koło ... olej się rozgrzał, obudowa tylnego mostu gorąca, ciągnik nie mógł się uciągnąć. Po ostygnięciu wróciło do normy. Jak sytuacja się powtórzyła pomógł młotek - odbiłem zacisk i dało się jechać. Ale zbliżają się żniwa i chcę to naprawić. Czytałem na forum że najprawdopodobniej to wina korozji na tłoczku cylinderka hamulcowego. Planuję więc go wymienić (cały cylinderek). Jako że nie robiłem tego jeszcze może ktoś napisać taki tutorial co i jak robić po kolei (oczywiście nie chodzi mi o opis zdejmowania podłogi itp tylko o wymianę samego cylinderka)? Czy trzeba wyjmować cały zacisk czy wystarczy powyjmować sworznie i się go odsłoni, co ze sprężyną - czy nie wyleci, czy trzeba wykręcić odpowietrznik żeby dostać się do śrubki trzymającej cylinderek itp. Proszę o jakieś informacje
    • Przez hubertg7
      Witam!
      Problem z pompą wtryskową w zetorze proxima plus 9541, zakleja się i ciągnik nie odpala albo faluje na obrotach podczas pracy. Panowie którzy czyścili mi pompę twierdzą że to od oleju silnikowego. zmieniłem olej na inną markę i jest chyba jeszcze gorzej. Dodam że ubywa mi płynu chłodniczego a wycieku nie widać, i oleju tez nie przybywa. Może miał ktoś podobny problem i coś podpowie
    • Przez Terracan
      Witam .Panowie proxima 100cl,400mg.Od nowego sprzegło brało od samej góry ,twarde.Ostatnio pedał zrobił się na pół miękki i wysprzeglał tylko od połowy.Dziś po naciśnieciu sprzegła,sprzęgło nie odbiło jest przy podłodze nie można wysprzęglić i biegu wrzucić. Padał jest przy podłodze ma z 5cm luzu i nie można go podnieść do góry.Jak by był przyblokowany. Może ktoś miał tak i może doradzić co się stało.
    • Przez king558
      Mam problem z zetorem 10540.
      Mianowicie zaciska się hamulec na tarczy na wale napędu (spaliłem już klocki do zera)
      Rozebrałem zaciski:
      jeden tłoczek był zapieczony ,że ciężko było go wydostać, ale udało się (były lekko pordzewiałe i miały wżery )
      wyjąłem wszystkie,wyczyściłem ,założyłem nowe uszczelniacze,odpowietrzyłem i niby wszystko chodziło
      Złożyłem ale dalej się zaciskają i się palą
      Chwilowo na potrzeby robót w polu odłączyłem ten hamulec całkowicie ale muszę to jakoś opanować.
      płyn jest nowy bo wymieniałem jedną pompkę na nową.
      Po prostu po zahamowaniu tak jakby klocki się nie cofały.jak odkręcę odpowietrznik i rozepchnę śrubokrętem to się cofną ale odpowietrznikiem leci tylko sam płyn bez powietrza.
      I po naciśnięciu dalej to samo.Przed złożeniem niczym nie smarowałem tłoczków
      Dziękuję z góry za pomoc
       
       
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj