Skocz do zawartości

Zetor szykuje ofensywę nowych modeli


Gość Profil usunięty

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Profil usunięty

Zapowiada się, że rok 2012 to początek dużych zmian w ofercie ciągników Zetor. W połowie roku mapojawić się nowy model ciągników Forterra z oznaczeniem HSX. Ciągnik będzie wyróżniał się przede wszystkim nową przekładnią z elektrohydraulicznym rewersem. Przekładnia 30/30 będzie miała 5 biegów, dwustopniowy wzmacniacz momentu oraz 2 zakresy. Poza tym dostępna będzie preselekcja wzacniacza momentu, co oznacza, że ciągnik będzie automatycznie zmianiał przełożenia w zależności od obciążenia. Sterowany elektrohydraulicznie WOM będzie można obsługiwać z zewnątrz ciągnika. Poza tym w Forterrach HSX zwiększony zostanie o 100 mm rozstaw osi w porównaniu z dotychczas oferowanymi ciągnikami tej serii. Nowa seria ciągników składać się będzie z 5 modeli o mocy od 90 do 137 KM.

W 2013 roku Forterra HSX ma być dostępna z czterema prędkościami WOM, amortyzowaną kabiną i zachodzącą na dach szybą przednią, co zwiększy komfort pracy z ładowaczem czołowym. Kolejną nowością, jaką Zetor przygotowuje na rok 2013 jest Forterra HSX HD. W ciągnikach tych rozstaw osi zostanie zwiększony o kolejne 100 mm. Poza tym w ciągniku montowana będzie wydajniejsza hydraulika 80l/min. Forterra HSX HD oferowana będzie z nową, amortyzowaną przednią osią i wielofunkcyjną dźwignią w kabinie, którą zmianiać będzie można m.in. przełożenia. Poza tym konstrukcja najlepiej wyposażonej Forterry będzie przygotowana do zamontowania większego, sześciocylindrowego silnika. Producent nie zdradza więcej szczegółów.

Wszystkie modele ciągników Zetor Forterra od 2012 r. wyposażone będą w dwa siłowniki wspomagające podnośnik. Zwiększy to udźwig do 6000 kg. Poza tym w podnośniku Bosch z EHR oferowana będzie standardowo funkcja HitchTronic. Po wybraniu tego trybu pracy podnośnik będzie zbierał informację o TUZ i automatycznie regulował parametrami pracy tak, aby głębokość pracy narzędzia nie uległa zmianie [...]

 

 

Tekst zaczerpnięty z wydania 02.2012 magazynu TopAgrarPolska (str. 180).

 

 

Hmm.. I co wy na to koledzy?? :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już wiem 5 biegów głównych 3 zakresy i 2 stopnie wzmacniacza :rolleyes:

 

wolałbym 2 zakresy i 3 stopnie wzmacniacza, ale i tak sie nie moge doczekać pokazów polowych z udziałem tej forterry hsx.

jak dla mnie to ten ciągnik zapowiada sie całkiem ciekawie.

 

jak myślicie ile będzie kosztować forterra 140 hsx 200 tys. netto czy wiecej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Kartoflorz
      Witam, chciałbym się dowiedzieć jaki polecacie olej do silnika Forterra 2010 rok. Czy lepszy będzie 10W40 czy 15W40, co sądzicie o dedykowanych olejach Zetor Uni 100??? (na opakowaniu pisze że można również lać do silników bez dpf - czy  to prawda???). Uwagi/sugestie mile widziane. Pozdrawiam
    • Przez emtecc
      Witam wszystkich. W proximach z roczników około 2013 roku skrzynia 12x12 z rewersem mechanicznym była montowana za dopłatą. Z tego co wiem w standardzie była 10x2.
      Wracając do tej 12x12 z rewersem mechanicznym, jej prędkość zawsze była 40km/h czy były też 30km/h?
    • Przez janek1966
      Dzień dobry.
      Mam problem z hamulcem przedniej osi w Zetorze Forterra 11441 rok 2007 . Jest tam Hamulec tarczowy na wale napędowym przedniej osi .Jesienią zauważyłem że nadmiernie grzeje się tarcza ,więc zima rozebrałem to wyczyściłem założyłem nowe uszczelniacze na tłoczkach i gumki zabezpieczające , wymieniłem klocki oraz przetoczyłem tarcze . Po złożeniu i odpowietrzeniu było ok, po wciśnięciu hamulca tarczy nie szło obrócić po zwolnieniu pedału tarcza obracała się swobodnie. w dniu wczorajszym zauważyłem ze po przejechaniu 3 km czuje dziwny zapach ,sprawdzam hamulec i  okazuje się ze niestety gorący . Ulgę przynosi odkręcenie odpowietrzników na zacisku ale do następnego hamowania . Mam wrażenie że po zwolnieniu pedału hamulca w przewodach hamulcowych pozostaje jakieś ciśnienie przez co tłoczki nie mogą się cofnąć .Problemu jednak nie zauważyłem przy hamulcach kół tylnych . Wobec powyższego mam prośbę o jakieś wskazówki i podpowiedzi jak pozbyć się problemu .
    • Przez kamil5800
      Witam, Pacjent Zetor forrtera 150hd 2016r. Przy osiągnięciu max prędkości 40 km/h na najwyższym biegu traktor całkowicie gaśnie, poniżej tej prędkości wszystko jest ok moc itd wporządku. Czy ktoś wie w jaki sposób jest zrobiona blokada ograniczająca prędkość ponieważ chyba to właśnie powoduje ten problem, kiedyś w starszym sprzęcie po osiągnięciu tej prędkości traktor "przymuliło" ale dalej jechał itd. Czy można tą blokadę/ogranicznik jakoś obejść czy rozłączyć?
    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v