Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie, nie dawno znajomy dostał w spadku gospodarstwo i zamierza je prowadzić, ale nie ma ciągnika i podstawowego sprzętu, sprzęt później, wspólni ustaliliśmy że potrzebuje ciągnika mniej więcej 80KM, w miare komfortowego, z napędem 4x4, ale dysponuje ograniczonym budżetem bo musi wszystko kupić, na ciągnik przeznaczone 30 do 40 tysięcy, ale wiadomo im mniej tym lepiej. Będzie to jak narazie jego jedyny ciągnik w gospodarstwie więc dobrze by było jakby był w miarę uniwersalny, jest to dość pilne więc pośpiech wskazany :rolleyes:

Co polecacie?

Opublikowano

Ja bym postawił na coś popularnego, żeby wrazie co nie zginąl w cenach częsci, a więc na początek na pewno nie zachodnie używki. Nie napisałeś jaki areał ma kolega, ale myśle że najbardziej uniwersalny byłby Zetor 7245 lub 7745 bo i do pługa i do bron jak najbardziej się nadaje. Może jeszcze Mtz, ale Zetor chyba bardziej uniwersalny (zwrotniejszy, płynniej działający podnośnik) z drugiej strony Mtz nieco mniejsze spalanie no i za te pieniądze dużo młodszy. W Ursusy typu 914 lub 1014 też bym sie raczej nie bawił, ze względu na to że także będzie to mało uniwersalny ciągnik jeśli chodzi o lekkie prace.

Opublikowano

Sam mam zetora 5320 jako jedyny ciągnik, sam jemu proponowałem zetora, ale on chce rozważyć różne propozycje, areału jakieś 18ha, ale ziemia 2/3 klasa (czarnoziemy :)) także silny ciągnik będzie potrzebny żeby się w miare szybko obrobić, co do części to nie daleko (50km) jest sklep z częściami do silników perkinsa, MF i fendtów.

Opublikowano (edytowane)

Kolego silnik to jest pikuś do naprawienia, bo zazwyczaj w zachodnich siedzi Deutz, Perkins lub JD. Do tego już częsci są dośc dobrze dostępne, a na rynku można dostać sporo dobrej jakości zamiennikow.. Problem zaczyna sie jak padnie skrzynia. Mój znajomy na nieco większy areał bo ok 25ha kupil JD 3050 dal za niego 40 tys. pracował prawie 4 lata bez problemu, aż zaczęła siadac skrzynia i hydraulika. Generalny remont skrzyni i hydrauliki wyniósł go bagatela 35tys. bez robocizny, bo naprawiany we własnym zakresie. Dla porownania cała kompletna skrzynia do Mtz-ta kosztuje 5 tys., podejrzewam że w Zetorze zmieściłby się w max 10tys. Trzeba brac takie rzeczy pod uwage, bo jakby nie było to zachodni ciągnik w tych pieniądzach, bedzie mial przepracowane grubo ponad 10tys mth i remont będzie konieczny w niedługim czasie, nie mowie ze zawsze bo można trafić coś dobrego, ale tak jest zazwyczaj.

 

P.S. częsci do starszych zachodnich modeli nie zawsze są dostępne od ręki, a jak wspomiałeś ma to byc główny ciągnik

Edytowane przez zbigi123
Opublikowano

ja mu polecam mf 3060 lib 3065 mają 80-85 km to sa naprawdę dobre ciągniki wiadomio przy kupnie trzeba dobrze sprawdzać pojeździć troche i posłuchać czy nic niestuka nie puka i napewno będzie zadowolony ja sam amam mf ale juz nowszego 6150 i jestem z niego jak najbardziej zadowolony także powiedz mu niech szuka mf serię 3060 kupi poniżej 40 tyż i czasami mozna trafić na wersję z turem mój sąsuia kupił 3060 Z turem to dał 37 tyś

Opublikowano

DF, mtz, zetor, w ostatnim mi jedynie spalanie nie pasuje ale da sie przeżyć, komfort większy od mtz ma na pewno. DF robi na mnie ogromne wrażenie pod względem mocy, uciągu, komfortu pracy no i awaryjności, jak dla mnie to chyba najlepsze kupno

Opublikowano (edytowane)

chyba najlepiej zetor 7745 lub 7245 sprawdzony wygodny porzadny przedni naped i wydajne wspomaganie no i w czesciach cie nie zezre

Edytowane przez kojot629
Opublikowano

Co do napędu w mtz problemy dzieją się dopiero jak tura dostanie, co do wspomaganie, nie ma sie tam czego uczepić, jeżeli mi fabrycznie zakładany orbitrol to działa bez problemów, ruski jedynie co ciekną, nasz nie sączył nic do tego roku, trzy lata z turem pochodził i wyszły tego efekty. A części niestety ale ma najtańsze

Opublikowano

Z tym przodem to przesadzacie, ja na swoim mam tura od 10lat i nic się nie dzieje. Z cieknięciem fakt, ale i na to jest rada, potrzeba kilkaset zł niestety, ale da sie zrobić samemu. Wywalamy wszystkie rurki i pod wymiar zakuwamy węże, dajemy pod to dobre uszczelniacze i spokój na dłuuugo. Prawda jest taka, że z każdego z czasem leci, tylko rusek ma calą hydraulike na zewnątrz i to się rzuca w oczy. Dajmy na to w takim zetorze nie zobaczysz przecieku bo wszystko żaguje z powrotem do skrzyni.

Opublikowano

wybraliśmy następujące typy (ja cały czas obstawiam Zetora, bo sam mam i nie mam do niego absolutnie zadnych zastrzeżeń, ale jak mówiłem, znajomy mówił, że warto też obejrzeć coś innego.

1. Zetor 7745.

2. MTZ 82

3. MF 3060 (?)

4. DF, tylko jaki? możecie podać modele? czy chłodzenie powietrzem nie sprawia problemów i nie "szumi" za mocno?

5. Do stawki dołączył Farmtrac 675DT, ciągnik ma 1700mth jest od pierwszego właściciela, jest zniszczony z zewnątrz i ma zbite lewe drzwi, pracował z turem na składzie kamienia i troche na budowach, dlatego jest zniszczony, ale nie pracował w polu, ma nawet podobno zdjęte ramiona, które w ogóle nie były używane, a koleś jej dodaje, ceni go sobie 41 tysięcy bez tura warto w to wchodzić?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Bartek2997
      Witam
      Mam możliwość kupna opon r34 18.4 50% bieżnika. Mam ciągnik MF 3060 z przednim napędem i z przodu mam nowe opony 13.6 r24 a  z tyłu są 16.9 r34. 
      Czy opony 18.4 będą zgrywały się z przednim napędem?
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez Maverick
      Witam. Chciałbym dorobić zaczep rolniczy (dolny) do Zetora 14145 gdyż jest to wersja eksportowa z zaczepem piton fix do której standardowy zaczep z agromy nie pasuje gdyż jest zbyt gruby (30mm). Grubość zaczepu jaki pasowałby w mocowanie piton fix to max 25mm. Zakupiłem odpowiednio gruby płaskownik wycięty palnikiem acytylenowym i teraz stoję przed pytaniem jak bardzo wysunięty był fabryczny zaczep w tym ciągniku. Gdyby był ktoś tak uprzejmy i zmierzył w swoim ciągniku tej serii odległość od końcówki wałka wom do środka oka listwy zaczepu dolnego byłbym niezmiernie wdzięczny. Dodam że ciągnik jest na kołach 20.8 R38 co powoduje że nie mogę umieścić zaczepu zbyt blisko tylnej osi, bo spowoduje to trudności w skręcaniu pod ostrym kątem. Odległość od końcówki wałka wom do środka oka zaczepu (mierzone w idealnym poziomie) uważam za uniwersalny punkt odniesienia w tej serii ciągników. Zdjęcie zamieszczam poniżej. Z góry dziękuję.
      Oto zdjęcie piton fixa. Ta belka pod spodem jest od przedniego tuza która była przykręcona do piton fixa. Interesuje mnie odległość końcówki wałka do środka oka sworznia zaczepu rolniczego (dolnego). Czy ktoś z posiadaczy ciężkiej serii zetora mógłby zmierzyć u siebie i podać odległość?

    • Przez KlimekPL
      Narodził się kolejny problem w Zetorze 5211. Wymienialiśmy pompę wody na nową, daliśmy nową uszczelkę a miejsce mocowania pompy zostało dokładnie oczyszczone i odtłuszczone, śruby dokładnie i równo dociągnięte a podczas zalewania okazało się, że cały płyn zaczął uciekać właśnie w miejscu mocowania pompy. Gdzie należy szukać przyczyny? Czy jedynym sposobem będzie uszczelnienie na silikon? Bo tak właśnie była zamontowana stara pompa a teraz zamiast tego poszła normalna uszczelka, a płyn ucieka pokaźnym strumieniem (nie kropelkami, tylko normalnie wodospad).

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v