Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam mam pytanie ponieważ sprzedaje przedni napęd z mojego ursusa i chcę założyć zwykły przodek miękki i zadzwonił do mnie klient i chce mi dać w rozliczeniu przodek zwykły ale twierdzi że jest to twardy przodek lecz ma siłownik i mówi że jest w oryginale z 93r w ursusie 912.Ja takiego przodka nie wydziałem żeby miał siłownik i był twardy i teraz pytanie jakie były rodzaje przodków w ursusach bez przedniego napedu???

Opublikowano

Wszystkie przodki wychodziły miękkie tylko jak na przykład przy tuże ciągnik chodził to wkładano blokade spreżyny ale wszystkie są miękkie oczywiście osie nienapędzane. I jak twierdzi że jest sztywny to wystarczy blokadę wyjądź.

Opublikowano

Przepraszam rozmawiamy tu o Polskiej konstrukcji ,, URSUS,, czy o Czechosłowackiej ,, ZETOR,, ????

 

 

Polskie przodki były miękkie a jak się chciało sztywny to się wkładało kliny- To jest Polska konstrukcja URSUSa

Sztywny całkowicie przodek wprowadził ZETOR a nie URSUS owszem były mątowane takie przodki w URSUSach ale to nie Polska konstrukcj tylko Czeska.

 

A kolega który założył temat pytał się o Przodki w 912-1012-1222 a to są Polskie ciągniki NIE??????

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Skąd wy wzięliście nazwę "przodek"? Nie jest to poprawne i brzmi przynajmniej śmiesznie :blink: . Ciężko napisać przedni napęd/przednia oś?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

A zwracasz uwagę na ten szczegół że te

posiadają silnik zetora ?

 

Nie tylko silnik, praktycznie oprócz plecaka wszystko jest "Made in Czechosłowacja".

 

 

@lamerc360 wykręca się z góry te szerokie śruby, a wkręca się długie.

Opublikowano

koledzy oryginalnie były dostępne dwa rodzaje przednich osi nienapędowych ;resorowany i sztywny a co się tyczy wymiany przedniej osi napędowej na nie napędową i na odwrót to należy to robić z wymianą również wspornika przedniej osi dlatego że jest inny do osi napędowej i nie napędowej

Opublikowano

Ja mam 1014 na kołach tył 18.4-38 a przód 14.9-24 a chcę sprzedać przedni napęd bo kupiliśmy Ursusa 1634 i ten już spokojnie ciągnie PHX5...W tym temacie jest mowa tylko o ursusach...I za napęd chcę 8900 za sam napęd i jest na allegro, też tak myśle że zawsze ten miekki przodek będzie lepszy a ten twardy jakiś bardzo cienki jest...Tylko nigdy nie widziałem twardej przedniej osi w ursusie i w dodatku na siłownik i gość mówi że ma to w oryginale w ursusie 912 93r 2000mtg ale aż ciężko uwierzyć żeby w 93r zakładali twardy przód do osiemdziesiątki.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Tylko nigdy nie widziałem twardej przedniej osi w ursusie i w dodatku na siłownik i gość mówi że ma to w oryginale w ursusie 912 93r 2000mtg ale aż ciężko uwierzyć żeby w 93r zakładali twardy przód do osiemdziesiątki.

Jak najbardziej ten rocznik może mieć taki przód i to jest 912, nie myl z osiemdziesiątką - tylko jeżeli ma ją na siłownik, to miał orbitrol a nie serwo.

Opublikowano

Ta 1212 albo 1222 co koło mnie na drodze jeździ też jest dobrze po 90 roku.Na nowej masce jak w 1634. Teraz ją często w Świdnicy widuję i dalej ma ten przód. Same pół osie można kupić miekkie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez MatiTM
      Witam!
      Podpowie ktoś jak wymienić osłonę gumową zwrotnicy resorowanej?
    • Przez ramzeus
      Witam.
      Zabrałem się wreszcie za przednią oś w moim traktorze C385 bez napędu, oś resorowana stary typ. Po rozebraniu okazało się, że tulejki przednią i tylna były jeszcze jako takie ale tuleja stalowa w osi była mocno wyklepana. Normalnie ścianka tej tulei ma mieć 10 mm a u mnie miejscami było ok 5mm. Nie było już czego ratować. Zastanawiałem się nad kupnem nowej jednak podjąłem decyzję o regeneracji poprzez wycięcie starej i wymianę tulei na nową. Jako materiał użyłem cylindra do siłownika hydraulicznego w środku fi 50 po zewnątrz 70 więc prawie gotowiec. Dałem do tokarza bo trzeba było obrobić czoła, wywiercić otwór pod sworzeń i w środku wyluzować zostawiając na końcach po 70mm wymiaru nominalnego pod sworzeń. Trzeba jeszcze z zewnątrz zebrać na długości 100 mm do średnicy 69mm to część, która wchodzi w oś. W zasadzie tyle, reszta to moja działka. Szlifierką kątową wyciąłem starą tuleję, wstawiłem nową i pozostało tylko zaspawać. Trzeba trochę podszlifować tarczą trzpieniową bo spawanie zawsze trochę zniekształci materiał. Tuleja jest w tolerancji H8 więc tak suwliwie pasuje do sworznia przed spawaniem. Gdyby komuś trzeba było kupić taką tuleję to najtaniej pewnie będzie w Bielsku Białej. Mają praktycznie wszystkie średnice dostępne z magazynu. Poniżej kilka fotek 


    • Przez superhiro2
      Witam, to już kolejna zwrotnica nieresorowana która pekła u mnie przy łożysku oporowym w ciągniku który pracuje z ładowaczem, w większości sklepów już tych zwrotnic nie ma bo wszystkie przez 10 lat wykupiłem, są tylko te resorowane. 
      Wie ktoś może czy zwrotnice resorowane mają tą samą średnicę co te nieresorowane, bo nie ukrywam że te resorowane można kupić już za 200 a nieresorowana tylko na zamówienie co najmniej 600.
    • Przez krycha2000
      Czy ktoś może polecić jakieś dobre gumy na przednią oś resorowaną do C 385, bo już nie mam siły wymieniać gum, które pękają co pół roku. Poradźcie coś, moż pasują od przegubów jakiegoś samochodu ?
    • Przez ursusikc330m
      Czy wie ktoś gdzie można dokupić samą cewkę do załączania napędu w dużym ursusie??
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v