Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam.

Mam problem, jestem zainteresowany kupnem opon do mojego fergusona,otóż moje pytanie brzmią

1.Czy są opony szersze ,edit.szerokoprofilowe np;14.9-32 lub 350/75R322

2.Czy felga od c360 podejdzie do mf i czy jak podejdzie ni ebędzie sprawiało to problemów w pracy

Opublikowano

Nie ma 14.9-32. Jeśli chcesz szersze musisz kupić i tarcze i obręcze na 14.9-28, od c360 nie będą pasowały bo inny rozstaw szpilek. Ja 2 lata temu do u3512 kupowałem taki zestaw. Kompletne koło bez opony to 720 zł szt. Mnie z oponami radialnymi wyniosło 3998zł. Ale warto inna praca jak grzęsko to nie tak grzęźnie.

Opublikowano

No zgadzam się z tobą w u3512 seryjnie są szersze opony, bo opodal facet ma u3512 i pytałem sie go czy ma problem w pracach polowych twierdzi że przydały by się jeszcze obciążniki ale tak to nie ma większych problemów ,wracając do tematu chyba jednak kupie te standardowe opony i dam sobie spokój i teraz niech mi ktoś wytłumaczy czym się różnią opony:http://allegro.pl/opona-rolnicza-12-4-32-as-agri-i2066908955.html to sa opony które mają protektor prosty.

A czym się różni ta, która ma protektor od środka zakończona grubszym końcem http://allegro.pl/opona-rol-12-4-32-petlas-mf-12-4-12-4-i2098413135.html.

Opublikowano

Czyli opona diagonalna jest gorsza od radialnej ja słyszałem coś innego na odwrót http://www.opony.endi.pl/Opony_radialne_i_diagonalne,442.html No to teraz nie wiem mam w mf od nowości 1991 są strasznie popękane twarde są w porównaniu do c330 "olsztynki" ma juz od 98 nie sa popękane ale starte i miękkie mają troche naderwany protektor sa i nie pisze na nich czy to radial czy diagonal.Wytłumacz mi to.

Opublikowano

jesli masz oznaczenie 14.9/32 to masz opone diagonalna

opony radialne maja oznaczenie R32 czesto na oponie jest rowniez napisane radial

opony radialne przylegaja wieksza czescia do podloza, czyli zmniejsza sie poslizg, czyli masz lepsza przyczepnosc i mniejsze spalanie

oczywiscie wszystko przy odpowiednim cisnieniu

Opublikowano

Radialna ma jeszcze wybrzuszenia boczne co bardzo pomaga gdy grzęsko to ona jeszcze bokami pomaga w uciągu, a diagonalna jest prosta i odrazu wrzyna się w ziemię. Także radialki na 100 % lepsze. Bo w drugim ciągniku mam diagonalne to widzę różnicę.

Opublikowano

Jak masz kasę to kup TAURUS to polska opona o pełnym wymiarze, bo te petlasy, bkt, trayale to niby rozmiar, ale wybrakowany, ja jak kupowałem to mierzyłem metrówką szerokość i wysokość to taurus był najlepszy choć droższy, bo petlas i bkt były po 820, a taurus 1250. Ale to się kupuje na kupę lat i nie warto oszczędzać.

Opublikowano

Ale szukałem i nie ma 12.4-32

 

Kiedy kupiłeś te opony chyba parę lat temu,ponieważ masz dobrą opinie o nich.

 

Dobra chyba nie biore tych opon wyczytałem w internecie że to są wspaniałe opony

Wiec mam brać do pracy w polu radialne czy diagonalne podkreślam ciągnik będzie mało używany do jazdy po drodze jakie opony polecacie porucz Taurus.;/

Opublikowano

Ja w swoim MF już drugi sezon mam mitasy i jestem zadowolony, wcześniej miałem diagonalne różnice najlepiej widać w orce teraz ciągnik idzie ciągle na diagonalnych często sie kopał

Opublikowano

Ile dałeś za te mitasy a seryjne od nowości MF 91 miały radial czy diagonal.?

 

Na tych oponach nie pisze czy to są diagonalne czy radialne ale rozumie że radialne są lepsze z tym ze są mniej wytrzymalsze

Opublikowano (edytowane)

W 89 r. MF wychodziły na diagonalnych stomila, dalej nie wiem. Sąsiad ma U2812 bodajże 96 albo 94 r. to stoi juz na radialkach, chyba też stomila.

Edytowane przez grzegorz508
Opublikowano

Stary temat ale ciekaw jestem kto teraz kupował opony do ferdka i ile kosztowały, o ile rok temu przymierzałem się do zmiany kapci pod tura to handlarze na bazarze i sklepy wołały po ponad 1 tyś zł ogólnie to po 1050zł za bkt, w zeszłym tygodniu za bkt usłyszałem cenę 900zł ciekawe czy coś z tego jeszcze by się dało urwać czyżby kryzys i ceny spadły czy prędko brać od tego handlarza co ma po 900zł?

Opublikowano

jak mi któraś pęknie to kupie a co będę kupował jak stare jeszcze się kręcą hehe, a tak poważnie to stare mam już okrutnie spękane boki się rozłażą że w każdej chwili któraś może pęknąć, a protektoru na środku zero, no ale tur o przeciwwaga 800kg i niższe ciśnienie dla lepszego uciągu robi swoje, a tak się zastanawiam jak nowa miękka guma z protektorem się zachowa, bo aż boje się myśleć jak będzie rwało klocki na betonowych progach w oborze na płycie gnojowej, w stodołach.

ps. co wy wychwalacie w tych niby radialkach, gdyby była opcja to bym w nowym ciągniku wzioł zwykłe diagonalne jest 4x4 to uciągu nie brakuje a te wybrzuszenia po bokach że niby lepszy uciąg to mnie rozbawiliście te wybrzuszenia kaleczą sięniemiłosiernie na wszystkim co ma ostre krawędzie a do lasu pojechać to już w ogóle tragedia zaraz boki pokaleczone dopiero po kilku sezonach jak guma stwardniała przeztała byś taka delikatna i podatna na uszkodzenia opony semperit,

Opublikowano

bo to nie sa opony do lasu tylko do pracy w polu

podaj mi jakie sa plusy opon diagonalnych na polu, dla mnie nie ma

opona radialna przy, odpowiednim cisnieniu, rozklada sie rownomiernie, przez co mniej ugniata grunt, ma wiekszy uciag, a co za tym idzie zmniejsza sie spalanie

 

Opublikowano

Takie ma plusy opona radialna ale w dużych ciągnikach używanych tylko do uprawy do pola, podaj mi przykład jakiegoś mf 255 który nie jeździ do lasu, a jak jest grząsko to nie ważne czy opona jest radialna czy diagonalna taki ferdek chlupnie tak samo, znaczenie może mieć wyskość protektoru ale nic więcej, jak komuś brakuje uciągu to są ciągniki 4x4, jakoś nie wierzę w cudowną moc opon radialnych no i przy tym "orgomnym" rozmiarze 12,4 to 32cm to i w diagonalnej protektor równo rozłoży się na gruncie, poza tym 2 opony radialne do ferdka kosztują tyle co 3 diagonalne, więc zamiast 12 lat zdzierać do łysego radialki a i tak prędziej uszkodzi się gdzieś i pęknie bo jest miękka, po 8 latach zmienić na nowe diagonalne, koszt ten sam, protektor wyższy więcej dobrego zrobi jak łysawa radialka

Opublikowano (edytowane)

Ja bym nie polecał cudowania w zakładanie opon wyższych, niższych czy szerszych do MF 255 lub innego jakiegokolwiek traktora bo skonczy się to rozwaleniem zwolnic, skrzyni biegów, sprzęgła itd. Zakładajmy takie jakie producent przewidział i dopasował do danego modelu. Chcielibyście chodzić z workiem 50kg na plecach w zadużych butach po oranym polu dzień w dzień? Ja NIE. A co do opon to diagonalne to takie uniwersalne najtańsze dla każdego rolnika bo są twarde, najszybciej dostępne i można poskakać na drodze jak ktoś się nudzi w czasie jazdy i do lasu jechać i na śmietnisko i mniejsze ryzyko że coś się wbije w nie, nawet podczas orki. A radialne to typowe woły robocze do prac polowych przeznaczone. Ale za to są prawie 2x droższe, nienadają się do lasu itp. miejsc bo są miękke, mało dostępne przez cenę w sklepach miejscowych. I jak by ktoś chciał obuć konika 4x4 mającego od 75km to majatek by wydał min. 15-18tys.

Edytowane przez Risto
Opublikowano (edytowane)

Ja w w c 360 miałem radialne 10 lat a kiedy były założone to nie wiem bo na takich go kupiłem. :P Ale robota w polu to była bajka i się nie zdzierały. :blink: W tamtym roku kupiłem diagonalne z powodu braku kasy bo mi pękła ze starości i co z tego ze mają protektor ale w polu się kopie i trzeba powietrza upuścić żeby się uginała i wtedy jest dobrze ale ile taka opona pożyję. :( Do Władka 12 lat jak założyłem radialne i sobie chwale choć teraz jest jako pomocniczy ciągnik ale uciąg w polu nie ten i się nie zdzierają jak diagonalne. :D Żałuję teraz że założyłem te opony ale stało się. ;[ A co do radialnej opony to nie jest to ze ona jest miększa tylko pod protektorem ma siatkę która powoduję poddawanie się opony na większej płaszczyźnie i większy styk opony z podłożem. :o Kolega w lesie jeździ tylko na oponach radialnych bo jak on to mówi ze na pinkach nie przebije tak szybko gumy jak w diagonalnej i choć widać ze stan tych opon jest żałosny ale się trzymają a zwykłych nie nadążał wymieniać w ciągnikach a pracuję ich w lesie tylko 6 sztuk :o .5 c 360 i JD 2050 i wszystkie mają radialne opony wiec czasami lepiej nie żałować kasy a satysfakcja gwarantowana. :D

Edytowane przez balcerek1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez karol_365
      Witam. Może ktoś podpowie, czy mam słuszne podejrzenie odnośnie wycia w skrzyni i ewentualnie doradzi jak to zlikwidować. Jakieś 2 lata temu zakupiłem MF 698 w tanich pieniądzach z niesprawnym wzmacniaczem momentu ( dźwigienka pod kierownicą, czyli skrzynia na 2 wajchy). Wzmacniacz ogarnąłem. Były pęknięte pierścienie w nim i przy okazji zregenerowałem kosz wzmacniacza. Przed remontem nie było praktycznie ciśnienia na skrzyni z jazdą, więc dla spokojności wstawiłem nową pompę hydrauliczną. Podczas wymiany zauważyłem że na przekładni pompy hydraulicznej na takiej płycie ( dołączam na zdjęciu) jedne koło zębate było luźne( strzałka na zdjęciu) . Niestety zignorowałem to i złożyłem wszystko do kupy. Efekt? Wszystko działa jak żyleta, wzmacniacz ,wom , podnośnik, cisnienia są luks. Jedynie pozostało głośne wycie. Wycie pojawia się tylko i wyłącznie wtedy gdy załączony jest wzmacniacz momentu, tzw. przyspieszacz. I moje pytanie brzmi, czy te wycie może powodować te małe koło zębate, które miało luz , które ja zignorowałem i zostawiłem? Ciągnikiem dużo nie jeżdżę ale jak już coś robię , to mnie szlak trafia , bo wyje to głośniej niż c360 z kosiarką 😅 W wolnej chwili chciałbym to zrobić ale przed tym wolę się upewnić czy dobrze myślę. Pozdrawiam 




    • Przez kuna9977
      Zastanawiam się nad opryskiwacza wpadł ładny pilmet 1215 używany. Tylko mam górzysty teren i zastanawiam się czy MF 255 z pełnym da radę na 2 biegu. Też mam kilka kawałków w klin jak wygląda sprawa ze zwrotnością? Czy lepiej kupić 800l. Na Zetora 7340. Mf mały zwinny mało pali chodzi również z rozsiewaczem. 
    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Niedlugo zaczynam remont mojego MF 255 , może ktoś podpowie jak I czy wg da się przerobić hydraulika w MF 255 żeby hydraulika była niezależna z podnosnikiem, było by to milion razy wygodniejsze. 
      Dzięki za informacje 
      Np jakbym zalozyl dwa takie rozdzielczego jeden z lewej strony do hydrauliki a drugi po prawej do podnośnika żeby nietrzebabylo przekręcać tej dźwigni pod siedzeniem jets to uciążliwe przy rozsiewaczu do nawozu gdzie jest otwierany hydraulicznie 

    • Przez Clark
      Witam. Jestem na etapie wymiany instalacji w MF255. Poza kontrolkami od kierunków wszytko niby działa ale jest jeden podstawowy problem- brak ładowania. Jeśli wzbudzę alternator to wszystko hula jak złoto. Teraz pytanie w jaki sposób w oryginalnej instalacji poprowadzone jest wzbudzenie. Instalacja którą kupiłem ma tylko dwa przewodu. Jeden główny i drugi od kontrolki. Ten od kontrolki nie podaje plusa więc wzbudzenia nie ma. Jeśli podam plus wszystko działa. Co najważniejsze- nowa instalacja jest zrobiona na wzór oryginału a ja mam alternator przerzucony na drugą stronę i jest to on od samochodu. Nie wiem jak w oryginalnym było rozwiązane wzbudzenie. Poprzednio alternator zakładał mi elektryk ale zrobił to metodą gospodarczą i po linii najmniejszego oporu (sama kontrolka od początku nie działała). W necie znalazłem informację, że przez przewód kontrolki chwilowo powinien być podawany plus ale tak się nie dzieje. Czy w oryginale jest jakiś dodatkowy przewód?     
    • Przez kiken
      Witam ogólnie szukam opinii na temat MF 264 najlepiej użytkowników wady i zalety kto co wie i na co zwrócić uwagę przed kupnem ? Jak radzi sobie z turem ten konkretnie jest z napędem 4x4  był plan założyć turą do 3p a teraz zastanawiam się nad takim rozwiązaniem pozdrawiam 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v