Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Opony
Norek1994    0

Witam.

Mam problem, jestem zainteresowany kupnem opon do mojego fergusona,otóż moje pytanie brzmią

1.Czy są opony szersze ,edit.szerokoprofilowe np;14.9-32 lub 350/75R322

2.Czy felga od c360 podejdzie do mf i czy jak podejdzie ni ebędzie sprawiało to problemów w pracy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    1249

Nie ma 14.9-32. Jeśli chcesz szersze musisz kupić i tarcze i obręcze na 14.9-28, od c360 nie będą pasowały bo inny rozstaw szpilek. Ja 2 lata temu do u3512 kupowałem taki zestaw. Kompletne koło bez opony to 720 zł szt. Mnie z oponami radialnymi wyniosło 3998zł. Ale warto inna praca jak grzęsko to nie tak grzęźnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Norek1994    0

No zgadzam się z tobą w u3512 seryjnie są szersze opony, bo opodal facet ma u3512 i pytałem sie go czy ma problem w pracach polowych twierdzi że przydały by się jeszcze obciążniki ale tak to nie ma większych problemów ,wracając do tematu chyba jednak kupie te standardowe opony i dam sobie spokój i teraz niech mi ktoś wytłumaczy czym się różnią opony:http://allegro.pl/opona-rolnicza-12-4-32-as-agri-i2066908955.html to sa opony które mają protektor prosty.

A czym się różni ta, która ma protektor od środka zakończona grubszym końcem http://allegro.pl/opona-rol-12-4-32-petlas-mf-12-4-12-4-i2098413135.html.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

izydor6280    464

ja kdla mnie obie opony sa do d :ph34r: y

jesli ma to byc opona do pracy w polu to tylko radialna i nawet innej nie kupuj, przy cenach paliwa jakie mamy dzis opony zwroca Ci sie po ok 5 latach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Norek1994    0

Czyli opona diagonalna jest gorsza od radialnej ja słyszałem coś innego na odwrót http://www.opony.endi.pl/Opony_radialne_i_diagonalne,442.html No to teraz nie wiem mam w mf od nowości 1991 są strasznie popękane twarde są w porównaniu do c330 "olsztynki" ma juz od 98 nie sa popękane ale starte i miękkie mają troche naderwany protektor sa i nie pisze na nich czy to radial czy diagonal.Wytłumacz mi to.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    464

jesli masz oznaczenie 14.9/32 to masz opone diagonalna

opony radialne maja oznaczenie R32 czesto na oponie jest rowniez napisane radial

opony radialne przylegaja wieksza czescia do podloza, czyli zmniejsza sie poslizg, czyli masz lepsza przyczepnosc i mniejsze spalanie

oczywiscie wszystko przy odpowiednim cisnieniu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    1249

Radialna ma jeszcze wybrzuszenia boczne co bardzo pomaga gdy grzęsko to ona jeszcze bokami pomaga w uciągu, a diagonalna jest prosta i odrazu wrzyna się w ziemię. Także radialki na 100 % lepsze. Bo w drugim ciągniku mam diagonalne to widzę różnicę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    1249

Jak masz kasę to kup TAURUS to polska opona o pełnym wymiarze, bo te petlasy, bkt, trayale to niby rozmiar, ale wybrakowany, ja jak kupowałem to mierzyłem metrówką szerokość i wysokość to taurus był najlepszy choć droższy, bo petlas i bkt były po 820, a taurus 1250. Ale to się kupuje na kupę lat i nie warto oszczędzać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Norek1994    0

Ale szukałem i nie ma 12.4-32

 

Kiedy kupiłeś te opony chyba parę lat temu,ponieważ masz dobrą opinie o nich.

 

Dobra chyba nie biore tych opon wyczytałem w internecie że to są wspaniałe opony

Wiec mam brać do pracy w polu radialne czy diagonalne podkreślam ciągnik będzie mało używany do jazdy po drodze jakie opony polecacie porucz Taurus.;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    464

jesli masz troche grosza to michelin, goodyear, trelleborg(poprawcie)-dawne pirelki, firestone, a cos tanszeg o to mitas

jesli w polu to R-ki, diagonalne to mozna sobie zalozyc do lasu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Margoy    0

Ja w swoim MF już drugi sezon mam mitasy i jestem zadowolony, wcześniej miałem diagonalne różnice najlepiej widać w orce teraz ciągnik idzie ciągle na diagonalnych często sie kopał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Norek1994    0

Ile dałeś za te mitasy a seryjne od nowości MF 91 miały radial czy diagonal.?

 

Na tych oponach nie pisze czy to są diagonalne czy radialne ale rozumie że radialne są lepsze z tym ze są mniej wytrzymalsze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzegorz508    1

W 89 r. MF wychodziły na diagonalnych stomila, dalej nie wiem. Sąsiad ma U2812 bodajże 96 albo 94 r. to stoi juz na radialkach, chyba też stomila.

Edytowano przez grzegorz508

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

Stary temat ale ciekaw jestem kto teraz kupował opony do ferdka i ile kosztowały, o ile rok temu przymierzałem się do zmiany kapci pod tura to handlarze na bazarze i sklepy wołały po ponad 1 tyś zł ogólnie to po 1050zł za bkt, w zeszłym tygodniu za bkt usłyszałem cenę 900zł ciekawe czy coś z tego jeszcze by się dało urwać czyżby kryzys i ceny spadły czy prędko brać od tego handlarza co ma po 900zł?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Margoy    0

Dziwna sprawa ale ostatnio też zauważyłem spadek cen opon nie znacznie ale zawsze coś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

Bierz bo mogą zdrożeć i tyle. :( Ja latem do c 360 dałem 950 zł za BKT na bazarze a w sklepach były od 1050 te same. :P

Edytowano przez balcerek1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

jak mi któraś pęknie to kupie a co będę kupował jak stare jeszcze się kręcą hehe, a tak poważnie to stare mam już okrutnie spękane boki się rozłażą że w każdej chwili któraś może pęknąć, a protektoru na środku zero, no ale tur o przeciwwaga 800kg i niższe ciśnienie dla lepszego uciągu robi swoje, a tak się zastanawiam jak nowa miękka guma z protektorem się zachowa, bo aż boje się myśleć jak będzie rwało klocki na betonowych progach w oborze na płycie gnojowej, w stodołach.

ps. co wy wychwalacie w tych niby radialkach, gdyby była opcja to bym w nowym ciągniku wzioł zwykłe diagonalne jest 4x4 to uciągu nie brakuje a te wybrzuszenia po bokach że niby lepszy uciąg to mnie rozbawiliście te wybrzuszenia kaleczą sięniemiłosiernie na wszystkim co ma ostre krawędzie a do lasu pojechać to już w ogóle tragedia zaraz boki pokaleczone dopiero po kilku sezonach jak guma stwardniała przeztała byś taka delikatna i podatna na uszkodzenia opony semperit,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    464

bo to nie sa opony do lasu tylko do pracy w polu

podaj mi jakie sa plusy opon diagonalnych na polu, dla mnie nie ma

opona radialna przy, odpowiednim cisnieniu, rozklada sie rownomiernie, przez co mniej ugniata grunt, ma wiekszy uciag, a co za tym idzie zmniejsza sie spalanie

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

Takie ma plusy opona radialna ale w dużych ciągnikach używanych tylko do uprawy do pola, podaj mi przykład jakiegoś mf 255 który nie jeździ do lasu, a jak jest grząsko to nie ważne czy opona jest radialna czy diagonalna taki ferdek chlupnie tak samo, znaczenie może mieć wyskość protektoru ale nic więcej, jak komuś brakuje uciągu to są ciągniki 4x4, jakoś nie wierzę w cudowną moc opon radialnych no i przy tym "orgomnym" rozmiarze 12,4 to 32cm to i w diagonalnej protektor równo rozłoży się na gruncie, poza tym 2 opony radialne do ferdka kosztują tyle co 3 diagonalne, więc zamiast 12 lat zdzierać do łysego radialki a i tak prędziej uszkodzi się gdzieś i pęknie bo jest miękka, po 8 latach zmienić na nowe diagonalne, koszt ten sam, protektor wyższy więcej dobrego zrobi jak łysawa radialka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Risto    16

Ja bym nie polecał cudowania w zakładanie opon wyższych, niższych czy szerszych do MF 255 lub innego jakiegokolwiek traktora bo skonczy się to rozwaleniem zwolnic, skrzyni biegów, sprzęgła itd. Zakładajmy takie jakie producent przewidział i dopasował do danego modelu. Chcielibyście chodzić z workiem 50kg na plecach w zadużych butach po oranym polu dzień w dzień? Ja NIE. A co do opon to diagonalne to takie uniwersalne najtańsze dla każdego rolnika bo są twarde, najszybciej dostępne i można poskakać na drodze jak ktoś się nudzi w czasie jazdy i do lasu jechać i na śmietnisko i mniejsze ryzyko że coś się wbije w nie, nawet podczas orki. A radialne to typowe woły robocze do prac polowych przeznaczone. Ale za to są prawie 2x droższe, nienadają się do lasu itp. miejsc bo są miękke, mało dostępne przez cenę w sklepach miejscowych. I jak by ktoś chciał obuć konika 4x4 mającego od 75km to majatek by wydał min. 15-18tys.

Edytowano przez Risto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

@Risto spokojnie, mf 255 to nie c360 tutaj zwolnice skrzynia biegów i sprzęgło wytrzyma takie przeróbki ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

Ja w w c 360 miałem radialne 10 lat a kiedy były założone to nie wiem bo na takich go kupiłem. :P Ale robota w polu to była bajka i się nie zdzierały. :blink: W tamtym roku kupiłem diagonalne z powodu braku kasy bo mi pękła ze starości i co z tego ze mają protektor ale w polu się kopie i trzeba powietrza upuścić żeby się uginała i wtedy jest dobrze ale ile taka opona pożyję. :( Do Władka 12 lat jak założyłem radialne i sobie chwale choć teraz jest jako pomocniczy ciągnik ale uciąg w polu nie ten i się nie zdzierają jak diagonalne. :D Żałuję teraz że założyłem te opony ale stało się. ;[ A co do radialnej opony to nie jest to ze ona jest miększa tylko pod protektorem ma siatkę która powoduję poddawanie się opony na większej płaszczyźnie i większy styk opony z podłożem. :o Kolega w lesie jeździ tylko na oponach radialnych bo jak on to mówi ze na pinkach nie przebije tak szybko gumy jak w diagonalnej i choć widać ze stan tych opon jest żałosny ale się trzymają a zwykłych nie nadążał wymieniać w ciągnikach a pracuję ich w lesie tylko 6 sztuk :o .5 c 360 i JD 2050 i wszystkie mają radialne opony wiec czasami lepiej nie żałować kasy a satysfakcja gwarantowana. :D

Edytowano przez balcerek1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×