Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
mariusz93    0

Witam. Jestem nowym użytkownikiem. Otóż mam pewien problem.Posiadam Zetora 7711. Ostatnio chcieliśmy odpalić z ojcem ciągnik z zaciągu(słaby aku).Nie był odpalany od listopada. Podczas próby odpalenia zgineły biegi. To znaczy biegi normalnie wchodzą ale ciągnik nie chce wcale jechać. Co może być przyczyną? Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maks    84

Pewnie listwa od reduktora się przesunęła na neutral przy szarpnięciu. Sprawdź, czy dźwignia od reduktora (polowe - neutralny - drogowe) przesuwa się "normalnie" (z oporem i czuć przełączanie), czy też lata sobie luźno (wodzik wyrąbany).


Zapraszam również do odwiedzenia mojego profilu: www.youtube.com/user/maksikk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz93    0

Dźwignia przesuwa się tak jak powinna. Żadnych luzów. Po włożeniu któregoś z biegów słychać tak jakby warczenie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

akowicz111    159

Ja bym stawiał na zerwane nity na piaście tarczy sprzęgłowej.Skrzynia od stania nie powinna się zepsuć,a nity mogły być już lużne i przy rozciąganiu mogło je zerwać.Ale to tylko moja sugestia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    314

słuchaj @maks nie chodzi o tę dźwignię od biegów 1-5 i R ale tą małą za nią od terenowe-szosowe czasem lubi wyskoczyć zwlaszcza jak podłoga o nią wadzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maks    84

sebe1033 - toż ja o tym pisałem ;)

 

A to warczenie skąd dobiega? Ja się obawiam, że bez otwieranai skrzyni będzie ciężko coś wymyślić, choć z drugiej strony nie mogę sobie przypomnieć, co w tej skrzyni mogłoby się ściąć czy zerwać, żeby skrzynia pracowała (bo mówisz ze zgrzyta, a bez sprzęgła da się wbić jedynkę bez nadmiernego zgrzytu?) ale nie jechał...

Zaciąganie to nie taki znowu wielki opór, w polu większe sa, stąd ciekawi mnie, dlaczego w polu to nie wysiadło.


Zapraszam również do odwiedzenia mojego profilu: www.youtube.com/user/maksikk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz93    0

Warkot dochodzi jakby ze skrzyni. Przy wkładaniu biegu nic nie zgrzyta.Wszystko chodzi płynnie tak jak powinno tylko że nie chce jechać. Bez sprzęgła też da się wbić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maks    84

Jak bez sprzęgła da się wbić, to prawdopodobnie @akowicz111 będzie miał słuszność. Bo to znaczy, że bez sprzęgła skrzynia nie ciągnie (nie porusza się). A między nią a silnikiem masz już tylko sprzęgło...


Zapraszam również do odwiedzenia mojego profilu: www.youtube.com/user/maksikk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    1096

odkrec akumulator i popatrz do sprzegla jak to wyglada-mozliwe ze walek sprzeglowy sie ukrecil. lub jeszcze raz sprawdz dzwignie reduktora-jak bylem mlody to raz tak sie osmieszylem- nowy traktor stanal na srodku pola :P .


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacki31    5

U mojego szwagra były takie objawy. Okazało się, że ścieło nity na koszu satelit. Była kupa roboty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Majjdann    94

Pewnie w skrzyni ci poszło łozysko na wałku mi wybija bieg z góry jak jade np z przyczepą doładowany. Musze wtedy dać terenowe i będzie ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maks    84

mariusz93 - kosz satelit znajduje się pod kuperkiem jak siedzisz. W tylnym moście, chodzi o mechanizm różnicowy. Tryb odbioru mocy od skrzyni (tak, to ten duży) jest przymocowany do kosza satelit przy pomocy nitów.

 

Po mojemu nie obejdzie się bez otwarcia skrzyni - wtedy zobaczysz co i jak się kręci i czy napęd wychodzi do tylnego mostu (wtedy coś tam będzie), czy może wogóle skrzynia się nie obraca (coś ze sprzęgłem).


Zapraszam również do odwiedzenia mojego profilu: www.youtube.com/user/maksikk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez eeliasz14
      Witam, Zetor 7745 jubile. Zmieliło mi koło zębate 1 biegu, wsteczny i 3 bieg stuka. Poza tym biegi blokują. Ogólnie skrzynia do roboty. Zaprowadziłem traktor do majstra ten po oględzinach stwierdził że remont może trochę potrwać bo miał kiedyś taki przypadek że po rozebraniu okazało się że nie ma części że różnią  się czymś i trzeba było dorabiać na zamówienie. Rzekomo traktory które były wysłane na rynek zachodni były inne stąd te problemy. Spotkał się ktos z takim przypadkiem? Robił ktoś kiedyś ta skrzynie? Bo nie chce mi się wierzyć że z zetorem mogą być takie problemy. 
    • Przez wolender
      Witam, chciałbym zapytać jak zdjąć tę pokrywę, odkręciłem wszystkie śruby i nie wiem co robić dalej, z góry dziękuję za odpowiedzi

    • Przez daron64
      Witam
      Pacjent - Zetor 7011. Gdzieś z 6 lat temu była robiona skrzynia biegów - stukalo na 3ce, poza tym nie było z nią żadnych problemow. Po rozebraniu do wymiany poszła część trybów, wałków, wszystkie łożyska, uszczelniacze, pierścienie te cienkie ja synchronizatorze. 
      Chodziło niby ok, ale po jakimś czasie, (już nie pamiętam po jakim, bo miał jeszcze pomocnika, potem sam został pomocnikiem) zaczęły się problemy. Mianowicie  jak poszedł w pole, to powiedzmy 2-3h chodziło wszystko super, naprawdę biegi wchodziły świetnie, ale jak troszkę właśnie porobił, to zaczynał się dramat - ciezko było zmienić bieg, trzeba było bardzo wprawnie z miedzygazem, bo inaczej jeden wielki zgrzyt. Potem zaczęło mi blokować skrzynie. Tak, że nie szło jej rozblokowac. Po zdjęciu pokrywy wyglądało to tak, jakby zewnętrzny pierścień synchronizatora szedł za daleko do przodu i takie kamienie co są pod nim wychodziły za daleko i go blokowały. W rezultacie nie mógł się zejść. 
      Znajomy mechanik stwierdził, że może trzeba tylko na wodziku wyregulować. Skróciliśmy go trochę, i niby było ok. Tzn nie zakleszczal się, ale problem z wrzuceniem biegu po rozgrzaniu pozostał. Po jakimś czasie znów mi się zblokowała skrzynia. Zdjalem pokrywę, ale nie dałem rady zjechać do kupy tego synchronizatora (bo znowu tak jakby ten pierścień poszedł za daleko).
      Kabina zdjęta, ciągnik w garażu. Udało mi się zjechać synchronizator, ale zauważyłem, że tryb od 2ki jest trochę zmasakrowany, a 2-3 była napewno wymieniana na nową. Wszystkie części kupowane ori. Rozbił to stary mechanik.
      No i teraz
      - co może być przyczyną problemów ze zmianą biegów po rozgrzaniu?
      - co moze być przyczyną rozlazenia się tego synchronizatora?
      - co może być przyczyną, że te tryby tak po d*pie dostały? Np jak byl problem ze zmianą biegów to najbardziej dostał po d*pie, po 2-3 w sumie najczęściej w polu używana, czy to raczej nie to?
      Ten syf, to z powodu tego, że troszkę stał bez pokrywy. Niby przykryty, ale coś tam naleciało. To i tak wszystko będziemy rozbierac, to się wyczyści.




       
       




    • Przez Radek000111
      na 3 i 4 biegu przy obciążeniu strasznie w niej wali,co moze byc tego przyczyną??jakie były by koszty i czas naprawy??jest to zetor 6718
    • Przez KlimekPL
      Szybkie pytanie: na jakich obrotach silnika wałek osiąga prędkość 540 na załączonej prędkości 1000?  
      I pytanie drugie: ktoś mnie straszył, że pracując kosiarką rotacyjną na WOM 1000 i niskich obrotach silnika to wtedy może być on wtedy przeciążony. Kosiarkę rozpędzam na 540 i dopiero wtedy przełączam na 1000 i sobie pyrkam w okolicach 1000-1200 obrotów silnika. 
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj