Skocz do zawartości
SameExplorer

Problem z paliwem-pilne!

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Dziś o czwartej rano wstałem w celu wyjazdu do dilera aby zamontować ładowacz czołowy. Długo nie ujechałem, a już ciągnik zdążył mi zgasnąć. Tak jak i dziś, tydzień temu był ten sam przypadek. Parafina we filtrze paliwowym. Po ogrzaniu, odpowietrzeniu i usunięciu kaszki z filtra ujechałem około 100 metrów i znowu zgasł. Na pomoc przyjechał zetor fortera nie odpalany od jesieni i bez problemu chodził. Przetransportowałem ciągnik do gospodarstwa i zadzwoniłem do serwisu. Przyjechał mechanik. Wmieniliśmy filter paliwa i odpowietrzyliśmy. Przejeczałem się ciągnikiem i to samo. Następnie nalaliśmy benzyny do ropy i znów się przejechałem. Teraz już było wszystko dobrze lecz nie wiem co będzie póżniej. W poniedziełek znów jadę do dilera proszę o pomoc. Jak wy radzićie sobie z takimi sytuacjami (o ile je macie). Czy w poniedziałek będzie wszystko dobrze?

Mam jeszcze jedno pytanie. Mianowicie czy pompka od paliwa powinna być wciśnięta przy chodzie ciągnika czy nie?

Szczególnie proszę o odpowiedzi użytkowników agrofarma/explorera3/evo3.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mario504    0

witam !!

z kąt bierzesz paliwo ?? jak lejesz jakies scieki to sie nie dziwie a jak juz to dolewaj specjalny srodek który zapobiega zgestnieniu paliwa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafff24    26

może zimowe paliwo zalać, w tym roku z ON to porażka, długo była ciepła zima, i stacje chyba kupowały paliwo przejściowe, bo u mnie przy -14 było w karnistrze "mleko", byłem wczoraj po odbiór auta u mechanika, mówi, że jedynie ze Statoil paliwo arktyczne nie sprawiało problemów, Verva sąsiadowi zamarzła, a Tacie w Berlingo zwykły ON z BP też zablokował filtry, więc... paliwo kiepskie, napewno nie zimowe

 

na przyszły tydzień mówią raczej cieplej, więc może na tym dasz radę dojechać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

marcin12392    0

Zimą to warto używać dodatki do paliw bo niestety jakość paliw jest strasznie kiepska.

Sam pracuje przy nowych ciągnikach i bardzo często zimą wymieniamy filtry bo letnie paliwo potrafi je dokładnie zatkać gdy są długo na mrozie.

 

A jak mowa o dodatkach to radze nie używać denaturatu bo już niema w nim tyle alkoholu co kiedyś...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wama7552    0

Pytanie gdzie tankujesz ?. Ja zalałem ropą do -15 i jak jechałem przy -26 to też miałem to samo co Ty. Kupiłem na orlenie taki uszlachetniacz STP i to się daje jedna buteleczka na 40 lub 50 litrów, wstawiłem do garażu żeby paliwo się dogrzało i wlałem do zbiornika SPT.i 2 litry benzyny na cały zbiornik, teraz jest - 20 i simiga aż miło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Osalek    1

Wiadomo jest zima to tą gorsza jakościowa rope zcina jest gestsza.

Powymieniaj wszystkie filtry paliwowe i dolewaj troche benzyny do ropy . Możesz wlać jeszcze denaturat bo pozbiera ci wode i nie bedzie marznać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akaku    69

Mi przywieźli paliwo z Ekotermu niby zimowe ma byc a przy -20 zamarzło mi 2 razy i tata wlał do baku denaturat i jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert812    51

Panowie, w jakich proporcjach można lać benzynę do ON? Powiedzmy, ile benzyny na 100l ropy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    52

denaturat tylko z wodą i benzyną się miesza,z on nie za bardzo(i tak się rozwarstwi).-ale jakaś woda która ewentualnie byłaby w zbiorniku to będzie ok.

 

z benzyną to teraz bezsens-dodatki uniemożliwiające zamarzanie on(krzepnięcie parafiny)wyjdą dużo taniej niż benzyna-to łatwo policzyć-mianowicie:litr benzyny na 100 litrów on to nic-jakieś 5 by trzeba-wychodzi coś koło 30 zł,a dodatek kupisz za 30 złotych spokojnie,a wlejesz tylko setkę-jest kalkulacja?-co ważne,w każdej stacji dostaniesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    450

Tylko z tego co się orientuję to takie dodatki trzeba dolewać jak nic się z paliwa jeszcze nie wytrąca, bo jeżeli zamarznie to dolanie dodatku nic nie da.

 

Ja niezależnie skąd paliwo w ciągnikach na zimę te które mogą być używane jesienią dodany jest dodatek i nie ma problemu, zaś do auta nie dolewam żadnych dodatków i tankuję zwykłą ON i nic się nie dzieję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    52

@Sadek-właśnie-dodatek przed mrozami.

 

a o "przygotowaniu pojazdu do okresu zimowego"ktoś słyszał?że tak powiem.zdaje się że to mniej roboty jak z czyszczeniem filtrów i spuszczania paliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@wama7552-czy w twoim agrofarmie pompka ręczna od paliwa jest wciągnięta, czy jest podniesiona do góry przy zapalonym ciągniku?

Tankuje natomiast na stacjii paliw BP.

Edytowano przez SameExplorer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
podcepiomy    34

Ja od ponad 6 lat tankuje się na Orlenie i prawdę powiedziawszy nigdy nie miałem problemu z parafiną czy zamarzaniem paliwa. Nie używam również żadnych dodatków. C-330 jak i R3 pali bez problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    52

@podcepiony-a ile kupujesz za jednym tankowaniem litrów-niektórzy z nas kupują na kwartał i dłużej,a raczej zamawiają cysternę,i trudno dostać w październiku paliwo zimowe,nierealne.

a problemy są z tego że czasami któremuś się zapomni przygotować paliwo na mrozy-cała filozofia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akowicz111    132

Panowie a słyszeliście o dolewaniu do ON płynu hamulcowego.Znam gościa co jeżdzi tirem na Moskwe i twierdzi że tirowcy to spraktykowali.Ponoć nieżle się to spisuje, a tam mrozy zapewne większe. :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cz3sio1    0

Sprawdź membrany na pompce wspomagającej bo mogą być zamarznięte i być może paliwo się "zawiesza" U mnie była taka przyczyna :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafff24    26

miesiac temu przyjechał do mnie jakis gosciu z paliwem po 4zł i kupiłem od niego paliwo wlałe do słokia zeby zobaczyc co to jast i po miesiacu na spodzie warstwa jakiegos białego kremu czy ktos wie co to moze byc http://s1.zmniejszac...557__126761.jpg

 

 

emulsja => woda w paliwie, lub parafina, ale ona sie tak nie wytrąca, jakiś syf to jest,l może ktoś namieszał kiepskiego ON z bio, czy coś

Edytowano przez rafff24

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    115

Do letniego on można dolać depresatora i nie powinno być problemu, chyba, że jest woda to nic nie pomoże. Od kilku lat paliwo mam od jednego dostawcy i tej zimy przy -20 nie było żadnego problemu z paliwem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volf    3

z benzyną to teraz bezsens-dodatki uniemożliwiające zamarzanie on(krzepnięcie parafiny)wyjdą dużo taniej niż benzyna-to łatwo policzyć-mianowicie:litr benzyny na 100 litrów on to nic-jakieś 5 by trzeba-wychodzi coś koło 30 zł,a dodatek kupisz za 30 złotych spokojnie,a wlejesz tylko setkę-jest kalkulacja?-co ważne,w każdej stacji dostaniesz.

Dziwnie to liczysz. Przecież jak masz np 80 litrów ON i do tego dolejesz 20 litrów benzyny to razem masz 100 litrów paliwa, więc jakim cudem ten dodatek za 30 złotych wyjdzie taniej, zwłaszcza, że benzynka teraz tańsza od napędu. Jeśli jeszcze to paliwo które jest np letnie to ten depresator niewiele pomoże...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    115

Dziwnie to liczysz. Przecież jak masz np 80 litrów ON i do tego dolejesz 20 litrów benzyny to razem masz 100 litrów paliwa, więc jakim cudem ten dodatek za 30 złotych wyjdzie taniej, zwłaszcza, że benzynka teraz tańsza od napędu. Jeśli jeszcze to paliwo które jest np letnie to ten depresator niewiele pomoże...

 

A czym się różni paliwo letnie od zimowego? Właśnie dodatkiem depresatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lamboEVO100    175

koledzy

mam taki sam problem ciągnik mi się zapowietrzył i nie mogę go odpowietrzyć normalnie pompuje pompką przy odkręconym zaworku ale to nic nie pomaga :( przez ten korek leci tylko same powietrze, ma ktoś jakiś inny sposób na odpowietrzenie go ? proszę o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Dopalacz
      Proszę o pomoc poradę. Coś stało mi się z tylnym WOM. Przy wyciąganiu beczkowozem zauważyłem falujące obroty wałka przekaźnika raz szybciej raz wolniej. Przy opróżnianiu beczkowozu wałek przestał działać całkowicie kręci się bo się kreci . przy dodaniu gazu wałek nie reaguje na każdej  prędkości wałka. Wałek jest włączany przez elektro magnes za pomocą guzika. Włącznik sprawdzałem oczyściłem styki itp ale nadal nie działa co to może być ??????  Jak ktoś poradzi to będę wdzięczny .   
    • Przez misiekbz2
      Witam. Interesuje mnie ten ciągnik ewentualnie 5070D. Czy ktoś miał z nim doczynienia? Jakieś opinie? 
    • Przez Radek519
      Cześć.
      Potrzebuje opinii na temat ciągnika DE  AGROPLUS 75. 
      Zależy mi na; spalaniu i awaryjności 
      dodam jeszcze ze ciągnik będzie pracował z turem i jest z 2001r 
       
    • Przez Radek519
      Cześć.
      Przymierzam się do kupna ciągnika i trafiłem na ofertę DF Agroplusa 95 z turem z 2002r i teraz mam  takie  o  opinie tego ciągnika. Bedzie on pracował w małym gospodarstwie głównie z turem i belownico .   
    • Przez cyborg15
      Wszyscy maja to my tez Jakie macie DF-y??? Ja mam Agrotrona 150
       
      W związku w tym, że mało osób czyta temat od początku i nie stosuje się do moich "zaleceń" to pozwalam sobie dopisać w pierwszym poście:
       
      Proponuję, że jak już piszecie jakie macie DF-y to żebyście pisali jakieś podstawowe informacje o nim tj.
      -model
      -jak się sprawuje
      -cena jaką za niego daliście
      -czy były jakieś awarie
      -czy to ciągnik główny czy pomocniczy
      -z czym pracuje
      -ilość mtg
      -czy kupiliście go nowego czy używanego
      -rok produkcji
      -opcja.
      Oczywiście nie musicie tak jak w giełdzie wypisywać wszystkich podpunktów ale fajnie by było gdybyście jak najwięcej tego wypisali -Olik
×