Damian87

JD 6300 problem z hydrauliką

Polecane posty

Damian87    0

Witam

 

JD chyba mnie nie lubi i znomu mam problem. Odpaliłem go kiedyś, wyjechałem z garażu i po 50m coś strzeliło i z tyłu zaczął lecieć olej. Zgasiłem go szybko, zaciągłem do garażu i sie okazało, że z pompu hydraulicznej spadł wąż który idzie do filtra. Kabine juz przewróciłem, wąż zalożyłem i dałem nową opaskę.

 

Co prawda wtedy nie było mrozu ale jak juz kiedys pisałem podejrzewam, że w oleju mam wodę gdyż olej jest jak capucino co ponoć może świadczyć o wodzie lub o natlenieniu (spienieniu) oleju. Ale jak jest mróz to po odpaleniu i chociażby przy kręceniu kierownicą slychać jakby się kryształki lodu łamały w przewodach. Głos identyczny jakby ktoś zginal wąż ogrodowy w którym zamarzła woda. Sadzę, że przez tą wode w oleju i musiał olej zgestnieć w filtrze i zrobiło takie ciśnienie, że wąż wypadł.

 

Czy znacie jakiś sposób żeby pozbyć się całego oleju z układu? Mam to teraz o tyle utrudnione, że wywaliło mi z połowe oleju wiec raczej go nie odpale, żeby się zagrzał (chyba, że znajde stary i doleje starego). Ale nawet jak już zagrzeje to czy można jakoś spuścić cały olej tak żeby nie został gdzies w przewodach?

 

Aha, i czy JD6300 ma we wnętrzu skrzyni pompe hydrauliczną wstępną która podaje olej do tej głównej?


John Deere 6300

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Massey1993    15

nasuwa się pytanie skoro wiedziałeś o tym że olej jest do bani dlaczego nie wymieniłeś go od razu nie koniecznie musi to być woda poprostu może zmieszałeś oleje


kupię przyczepę wywrotkę 4,5t, sprzedam ursus c330m 1991r, rozsiewacz KOS na podnośnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damian87    0

nie, olej wymienił mi serwis na miejsciu jakieś 2-3 lata temu. Wtedy powiesz szczerze, że nie pamiętam jaki był olej. Potem jak się zorientowałem, ze olej jest jak capucino to zadzwoniłem po serwis. Pomierzyli ciśnienia (ponoć książkowe) i stwierdził koleś, że olej jest chyba wymieszany z powietrzem i być może więdzy pompą wstępną a główną jest nieszczelna rura i ciągnie powietrze i jest mieszane z olejem. Na tym wtedy się skończyło. Ktoś mi na forum napisał, że może być olej pomieszany lub woda w oleju. W zimie zaczeło właśnie być słychać to kruszenie się lodu (więc wywnioskowalem, że jest woda) ale żadnych innych problemów nie było. W 2010r na wiosnę wymieniłem olej i filtry drugi raz. Dodatkowo pospuszczałem olej z wszyskich maszyn i zalalem je nowym, żeby było pewne, że nie wymieszam oleju.

 

Stąd moje pytanie, czy faktycznie jest pompa wstępna i może mi napowietrzać się olej i jak spóścić olej całkowicie bo być może, to co zostało m.in. w układzie wspomagania jeszcze teraz mi miesza się z czystym olejemj. Lub może ktoś wie, czy są jakieś miejsca szczególnie narażone na przedostawanie się wody do skrzyni? Słyszałem, że uszczelka na czujniku obrotów wałka WOM...


John Deere 6300

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

langedorf    0

jeśli chodzi o capucino miałem podobną sytuację w JD6400 w maju 2011 zalałem nowy olej a latem już miałem problem z jazdą, traktor na pusto jechał jakby ciągnął 2 przyczepy, wymieniłem olej i filtry na nowe.

Serwis JD POLBOTO UDANIN wypowiedział się cyt: "nie ma fizycznej możliwości żeby się tam woda dostała" jednak po pokazaniu próbki capucino kierownik po konsultacji z serwisantem powiedział że to woda.

Podobnie wypowiedział się serwis CASE (osadkowski-cebulski legnica) ze to musi być woda , mają tam serwisanta który pracował w serwisie JD i potwierdził że nie ma możliwości aby się tam woda dostała. Wszyscy zgodnie zasugerowali że ktoś zrobił mi psikusa, a wystarczyło zaledwie kilka litrów. Przez te kilka miesięcy nigdy nic nie podłaczałem do hydrauliki, traktor pracował tylko z turem.

Jeżeli możesz spuścić litr capucino to spróbuj odstawić olej na kilka dni w przeźroczystej butelce i zobacz cosię oddzieli, drógi sposób to zagotuj olej w garnku z pokrywką i zobacz czy podczas gotowania na pokrywce skrapla się woda.

Co do twoich chałasów ze skrzyni biegów to ja takich nie miałem bo przerabiałem to latem, ale mogą to powodować kryształki wody (tylko przypuszczenie).

Edytowano przez langedorf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damian87    0

no właśnie... niby fizycznie nie ma możliwości a jednak wszystko wskazuje, że to woda. Na a jak wymieniłeś olej to już nie zrobił Ci się białawy? A i jeszcze co wazne to mimo, że olej jest jak capucino to nie mam problemów z jazda. Ciągnik zawsze chodzi tak samo :)


John Deere 6300

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
langedorf    0

jeszcze jest jedna możliwość ale to tylko moje przypuszczenia niczym pokryte i dość naciągane

JD6400 ma chłodnice oleju połączoną z chłodnicą klimy, czy w tej chłodnicy może gaz przedostać się do oleju? I czy czynnik może spowodować takie Cappuccino? Sprawdź jeszcze odpowietrznik skrzyni biegów czy tam przypadkiem woda nie stoi.( może w jakiś sposób jest uszkodzony)

W serwisie proponowali mi abym przepłukał skrzynie ale to nic innego jak podwójna wymiana oleju.

Poza tym po wymianie oleju traktor jedzie normalnie, i olej jest czysty.

A olej się popsuł w momencie kiedy deszcze nie padały wiosna/lato.

A nie bierzesz pod uwagę życzliwego sąsiada? bo tek mi zasugerowały dwa serwisy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damian87    0

ja nie mam klimy więc można w moim wypadku to napewno nie jest przyczyną. A ten odpowietrznik skrzyni to gdzie jest? Bo ja się zastanawiam nad zakrętką z bagnetem tam gdzie się olej leje. Kiedyś brat czyms tam uderzył i się ta zewnętrzna warstwa posypała ale ta część gdzie jest uszczelka wydaje się być cała i na 99% tamtędy woda mi się nie przedostaje.


John Deere 6300

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
langedorf    0

Z tyłu ciągnika pod rozdzielaczem hydraulicznym na korpusie skrzyni biegów,

A jak odkręcasz korek wlewowy z bagnetem to po wewnętrznej stronie masz masło?

Ile masz godzin na liczniku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    74

Czynnik chłodzący w żaden sposób nie przedostanie się, bo obie chłodnice musiały by być dziurawe. A w klimatyzacji panuje spore ciśnienie więc już dawno by przestała działać.

Woda do oleju dostaje się zawsze z powietrza, z różnicy temperatur, i skrapla się na ściankach zbiorników.

Dlatego np. w silnikach wymiana oleju jest zawsze co roku, bo starzeje się - zawadnia się.

Ale wiem, że to za mała ilość w waszych przypadkach zwłaszcza że oleje niedawno zmieniane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
atomik    145

coś kolego masz same problemy podejrzewam ze kupiłeś wyeksplatowany model


wieśniactwo to stan umysłu a nie miejsce zamieszkania

dopiero kiedy wytniemy ostatnie drzewo zostanie wycięte, ostatnia ryba złowiona, zatruta zostanie ostatnie rzeka, zrozumiemy, że nie da się jeść pieniędzy

jeśli pomogłem kliknij zieloną strzałkę obok postu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damian87    0

niestety to w stwierdzenie nie rozwiązuje mojego problemu :P kurde mam go już ponad 4 lata i ten ostatni rok jest jakiś jebn.....ty! wcześniej żadnego problemu a teraz pompa wtryskowa (jednak wina gości co ją regenerowali) to i pare innych pierdół <_<


John Deere 6300

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez _Grzesiek_5
      Witam,
      wszystkie mądre głowy, chciałem się dowiedzieć co może być przyczyną zbyt gwałtownego ruszania z rewersu (praktycznie nie da się ruszyć bez sprzęgła ponieważ łeb by urwało) tak samo jest z półbiegami nie zmieniają się płynnie i do tego również wałek wom gdy włączę to od razu szarpie a nie ma płynności. Czy skrzynia jest już na ostatnich nogach ? czy może to coś mniej skomplikowanego? są tam jakiś zawory które tym sterują ? Prosiłbym o wypowiedź osoby które mają wiedzę i chcą z nią się podzielić i pomóc rozwiązać ten problem. Bo gdy byłem w serwisie i Pan wspaniały mechanik znawca wszystkiego stwierdził że jest wszystko dobrze i płynnie to działa to już mi się ode chciało więcej z nim rozmawiać.
    • Przez patrykb2736
      Witam mam problem z John Deere.Wciskajac gaz ciągnik nie wchodzi na obroty, wymieniłem potencjometr i bez zmian.Do tego sam czasami wchodzi na wyższe obroty.Mial ktoś podobny problem to proszę o odpowiedzi bo już ponad tydzień stoi.
    • Przez grabaz
      Witam,
      Czy może ktoś wie gdzie znajduję się czujnik prędkości jazdy w John Deere 6900?(zegar nie wskazuje prędkości elektronicznie). Muszę również wymienić akumulator, a wsadzony nie jest na pewno oryginał. O jakich parametrach muszę kupić nowy akumulator? Ewentualnie proszę o jakiś link do zakupu.
      Narazie znalazłem takie:
      https://www.akumulatory24.pl/varta-m18-p-160.html
      https://www.akumulatory24.pl/varta-black-m12-p-1412.html
    • Przez Dominik1994
      Witam pomoże ktoś gdzie znajduje zawór pompy hydraulicznej zeby zmiejszyc cisnienie bo jest 200bar na wyjsciu hydraulicznym ?
    • Przez jacek3773
      Mam problem ze światłami stop .po przekręceniu stacyjki czy odpaleniu ciągle się świecą. Przy tym świeci kontrolka od załączonego przedniego napędu . Włącznik od napędu podaje prąd na cewkę lub rozłącza a kontrolka ciągle świeci . Nie wiem jak działają czujniki stopu ale na wszystkich trzech przewodach jest napięcie .po naciśnieciu ginie tylko na jednym . Może ktos coś podrzuci.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj