Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Rabe

Problem ze skrzynią

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Rabe    3
Napisano (edytowany)

Witam posiadam ładowarkę ford bray cs5000 rok 89 i mam pewien problem ze skrzynią. Ładowarka gdy jest zimna praktycznie nie jeździ dopiero po 2 3 min. zaczyna ciągnąć jednak słabo, pod górkę na 3 zakresie nie jest w stanie wcale wjechać, i tu pytanie co może być przyczyną. Skrzynia to chyba jakiś poweshif, ładowarka posiada tylko gaz, hamulec i dwie dźwignie jedna do zmiany kierunku jazdy i druga to 3 zakresy prędkości. Skrzynia jest 50km/h jednak nie wyciągnie więcej jak 35 na równym i może 15 pod górę, w skrzyni nigdy nie było grzebane. Objaw są bardzo podobne ja przy walniętym wzmacniaczu momentu w ursusie, co może być przyczyną?

Edytowano przez Rabe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartek5221    0

Ona jest napędzana pewnie olejem jak większość ładowarek. dział to sie prędzej czy teraz przy niskich temp?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a jezdzi na oleju hydraulicznym ,czy ma oddzielne zbiorniki na olej hydrauliczny do pracy silowników i do jazdy odzdzielny ,,wiecej szczegółow to bedziemy myśec cos pomozemy,twa ładowarka nie ejst standardowa ,powiedzialbym wynalazek zatem nikt tego nie wie jak jest zbudowana musisz wiecej opisow badz najlepiej zdjec ukladu jezdnego skrzyni itp.. to pomyslimy ,,,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Rabe    3

Zima nie wpływa na jazdę, latem jest to samo co do oleju to hydraulika jest oddzielna a skrzynia ma swój własny olej (taki czerwony rzadki jak w automatach) stan oleju jest ok, wydaje mi się że ta skrzynia ma coś w rodzaju koszów z tarczami (takimi ja np. w ursusach wom lub wzmacniacz momentu) +pompa która po zmianie zakresu zaciska tarcze w odpowiednim koszu ale to tylko przypuszczenia bo objawy przypominają właśnie ślizgający się wom ursusa 12

 

Jeszcze coś, zauważyłem podczas pracy że do tyłu skrzynia ciągnie znacznie lepiej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to juz wszystko wiem masz zwykla skrzynie jak w wozku widłowym ,, rewers bez sprzegla a naped zaposrednictwem przekladni hydrokinetycznej ,, a jesli jezdzi do tyłu lepiej to wsio jasne masz podjechany kosz sprzegieł jazdy w kierunku przód badz zniszczone uszczelniacze w koszu do jazdy przód ,prosty temat ,,, ale na poczatek wymien olej masz olej tam ATF DEXTRON 2 polecam shella ,, nie przegrzewa sie szybko ,, i po spuszceniu starego wyczysc sito w smoku ssawnym oleju czesto sporo pomaga ,,,aczkolwiek tarczki jazdy przod musisz i tak obejrzec nie uniknione,,pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rabe    3

dzięki wielki a nie masz przypadkiem namiarów na jakiś sklep gdzie można dostać części do tych cudów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

będe szczery ,dobrze to okrełśiles ,, ze cudów ,,, słuchaj w kraju bedziesz mial czesto ,, jestes z ok,siemiatycz to napewno mas zznajomych w belgii ,, tam latwiej cos do tego znajdziesz ,, jest w NAMUR belgia taka firma która naprzyklad okleja nowymi okładzinami stare zuzyte tarcze cierne hamulcowe ,sprzegłowe itp i dobrze im to wychodzi polecam w polsce moze ktos to robi ale ja nieznam takowej ,, a poza tym sadze ze twa ładowarka ma skrzynie z koparko ładowaki forda choc nie wiem nie znam twej maszyny zatem jakis model skrzyni bylby potrzebny jakis symbol cokolwiek ,, poza tym w twym, przypadku w najgorszym razie musialbys przelozyc zestaw tarcz z jazdy do tylu na przód wowczas do tyłu bylaby słabsza choc naprawdę co masz uszkodzone okaże sie jak rozmontujesz skrzynię ale musisz siedziec ze jezeli cos uszkodzisz przy demontazu to mozesz juz nigdzie tego nie kupisz,,niestety ,,

dz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

acha no to niezły zabytek ,,lecz choć stara nie znaczy ze prosta do naprawy,,ale jesli chodzi o częsci zamienne to nie łatwo bedzie ,, a na twej tabliczce znamionowej sa jakies napisy typu TURNER ,zf ,spicer ,to by wiele ci pomogło miec nazwe kto byl producentem skrzyni dla twego forda..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fendt310    1

Witam! Sorki że wtrącam się w temat, ale mam pytanie, szególnie do @manitoumechanik.

Do mojej manitou 633 dolałem 20 litrów oleju hydraulicznego oryginał manitou kolor zielony. Niestety w okienku pod kabiną nadal nie widać oleju. Ile go tam wchodzi? Stan w okienku powinien być przy wszystkich siłownikach wysuniętych na max?

I jeszcze jedno pytanie. Jakie powinny być obroty jałowe i maksymalne w tych ładowarkach?

pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fendt310    1

a jakie obroty maksymalne? I stan oleju powinien być przy wciągnietych wszystkich siłownikach czy wysuniętych?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fendt310    1

2700? Niemożliwe. Żaden ciągnik tyle nie osiąga. U mnie się wkręca tylko do 2300

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich ,,

stan oleju sprawdzamy na wsuniętych siłownikach i opuszczonym ramieniu i ma byc w okienku poziom ,z tym ze lepiej troszke ponizej niz za wysoko,, zbiornik w 633 ma pojemość równo 105 litrów .Przy wymianie należy pamiętać o dwóch korkach spustowych w zbiorniku.. Odnośnie obrotów silnika to 2700 jak ktośc napisał to zdecydowanie za wysoko do napedu pompy hydraulicznej wielotłoczkowej a taka jest w 633.. producent tej pompy określił max na. na 2350 obrotów ,,.jesłi chodzi o minimalne to nie niżej jak 950 juz nie będę pisał dlaczego .. bo zwrócono mi uwagę iż długie posty są nudne.,pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×