Zaloguj się, aby obserwować  
Orzech334

Swieca żarowa

Polecane posty

Orzech334    1

Witam urzytkowników Deutz Fahrów. Mam Deutza Agroxtre 4.57 Turbo. No i jak w temacie podałem problem chyli sie ku swiecy zarowej, a mianowicie. Podczas jej grzania napiecie elegancko dochodzi , rdzeń sie pieknie grzeje do czrwonisci w jakies 15 sekund,swiece pomierzyłem ma niska opornosc wiec sadze, ze jest ok. Dalej ten nieszczesny elektrozaworek jak to powinno dzialac?

Sama swiece jest zasilana dieslem z przelewu pompy wtryskowej poprzez ten elektrozaworek,no bynajmniej patrzac na rurki tak sobie to wydedukowalem.

Wykreciłem świece z gniazda i przystopilismy do odpalania, czyli rozgrzanie swiecy no i start,a tam paliwa ani kropli, wiec pytanko czy ten nieszczesny zaworek dziala ok. Niby po przekreceniu stacyji on cyka wiec napiecie na niego przychodzi, ale czy dobrze dziala tego niewiem. Panowie jak to sprawdzic, co prawda maszyna pali przy -16 pieknie,ale nie lubie nie sprawnych urzadzen. podzrawiam i spokojnej zimy zycze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbozowy    29
Napisano (edytowany)

jakie paliwo do świecy żarowej? może masz płomieniową, albo coś pokręciłeś...

Edytowano przez zbozowy

Naprawy maszyn budowlanych VOLVO u klienta (mechanika, hydraulika, elektryka, dpf, ad-blue).

Obsługa klimatyzacji w każdym sprzęcie u klienta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

może być tak jak kolega mówi że przewód zapchany ale....

świeca żarowa ma taką zasadę działania, iż po nagrzaniu się świecy otwiera się w niej zawór, ale żeby poleciała nim ropa ro trzeba pokręcić rozrusznikiem, żeby przelew poszedł przez pompę.

 

u mnie jest podobna sytuacja w MF świeca działa paliwo dochodzi a nie grzeje. z mechanikiem wydedukowaliśmy iż głowica już się kończy i dlatego nie może zassać ropy ale ile w tym prawdy nie wiem. ja u siebie próbowałem grzać i jednocześnie pompować pompką paliwo ale chyba nie przyniosło to rezultatu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbozowy    29
Napisano (edytowany)

Różnica pomiędzy świecą płomieniową a żarową http://www.abs.org.p...ndex.php?aid=49. Jeżeli świeca nie grzeje to albo nie dochodzi do niej prąd albo spirala się przepaliła i trzeba ją wymienić. A jak nie puszcza paliwa to może się za słabo grzać, przewód zatkany, często jest tak, że bimetal w świecy jest uszkodzony i nie puszcza paliwa.

P.S. a co ma głowica do zassania ropy przez świecę płomieniową? świeca albo jest zasilana od pompy albo ma swój zbiorniczek i odbywa się to grawitacyjnie.

Edytowano przez zbozowy

Naprawy maszyn budowlanych VOLVO u klienta (mechanika, hydraulika, elektryka, dpf, ad-blue).

Obsługa klimatyzacji w każdym sprzęcie u klienta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Orzech334    1

No tak pomyliłel świece, jest to świeca żarowa, ale problem jest dalej. Świeca grzeje sie do czerwonosci jak juz pisałem, a przewody sa sprawdzone i drozne. A z drugiej strony bez sensu jest jej działanie jezeli ja musze jej pierw zadac cisnienie rozrusznikiem a dopiero po kilku sekundach otwierac paliwo, a poza tym własnie jak nie otworze paliwa to nie ma go nigdzie, ani na swiecy ani motor nie odpali. Wedle mnie to powinno wszystko razem działac w chwili startu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbozowy    29

Świeca płomieniowa. jeżeli jest zasilana z przelewu wtryskiwaczy to podejrzewam że powinno to działać tak, że przekręcasz kluczyk, wtedy zaczyna się grzać świeca i po kilku sekundach przekręcasz kluczyk mocniej żeby uruchomić rozrusznik i w tym momencie paliwo dopływa do świecy płomieniowej i się na niej zapala. Nie znam twojego ciągnika ale jakoś nie wydaje mi się że paliwo ma pochodzić z przelewu. Może jest oddzielny zbiorniczek, albo pompa ma dodatkowe wyjście na świece płomieniową.


Naprawy maszyn budowlanych VOLVO u klienta (mechanika, hydraulika, elektryka, dpf, ad-blue).

Obsługa klimatyzacji w każdym sprzęcie u klienta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

u mnie w MF świeca jest zasilana bezpośrednio z filtra paliwa. ale na jakiej zasadzie paliwo ma się tam dostać to nie wiem co ma dać ciśnienie nie mam pojęcia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samex69    34

szymonek5320 a jak myślisz z kąt się bierze paliwo w filtrze paliwa i co je tam pcha ? Toż to proste jak jeb....e że paliwo dostarcza pompa zasilająca i to ona powoduje że jeśli tylko zaworek w świecy płomieniowej się otworzy to paliwo wypłynie na rozgrzaną spiralkę i się zapali. zborzowy opisał cały proces i nie ma tam żadnych tajemnych sił poza fizyką.

Pozdrawiam i życzę bezproblemowego uruchamiania!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tylko zauważ że pompka jest mechaniczna i jak odkręciłem tą rurkę od świecy to paliwo nie leciało. a jak zacząłem pompować ręczną pompką to poszła ale jak krew z nosa.

 

a odnośnie wcześniejszego postu źle się wyraziłem. jak się paliwo do filtra dostaje to raczej widome. ale później chodziło mi od filtra do świecy. jest rurka ale co tłoczy tam ciśnienie to nie wiem czy to idzie grawitacyjnie ale raczej nie bo rurka jest podgięta do góry

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbozowy    29

wystarczy jak będzie lecieć jak krew z nosa, więcej nie potrzeba. są tematy o świecy płomieniowe w MF, poczytaj sobie.


Naprawy maszyn budowlanych VOLVO u klienta (mechanika, hydraulika, elektryka, dpf, ad-blue).

Obsługa klimatyzacji w każdym sprzęcie u klienta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Orzech334    1

Witam. Panowie dalej walcze z układem świecy płomieniowej w mojej Agroxtrze 4.57.

Wiec tak, doszedłem do tego,że świeca grzeje bo ja wykreciłem i na sucho sprawdziłem- robi sie czerwona no ok.

Kolejna sprawa stacyjka ma trzy ,ze tak powiem pozycje: pozycja piewrsza test kontrolek ok działa, pozycja druga pojawia sie napiecie na swiecy płomieniowej i ona sie grzeja jak równiez napiecie idzie na elektro zawór ktory odblowkowuje paliwo plynace na swiece, ale po zgasnieciu kontrolki grzania swiecy przekrecam stacyjke w pozycje trzecia czyli start, napiece znika ze swiecy co by było logiczne bo juz jest gotowa na to zeby poszło na nia paliwo, ale takze napiecie zanika na elektrozaworze ktory powinien dzialac na trzeciej pozycji stacyjki i wtedy paliwo plynie na swiece i jest zaplon, a on wlasnie w trzeciej pozycji stacyjki nie działa, czyli odcina paliwo ktore podaje pompa na swiece podczas rozruchu.

Czy błąd jest gdzies na zasilaniu, moze jakis przekaznik jest uszkodzony?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek472    36

witam każdy chce koledze pomóc ale bezskutecznie,

Zgodze się z poprzednikami jak działa świeca płomieniowa, tylko że przedmówcy pewnie nie widzieli nigdy tego zaworku między świecą a pompką zasilającą.

i stąd piszą że wszysto jasne i proste.

Sam osobiście nie wiem jak ten zaworek i świeca w SAMIE działa, bo posiadam SAME ROLLERA 55W od 6 lat i świeca od początku nie działa, przy montażu tura mechanicy ją uszkodzili, więc założyłem nową i tak po 3 latach ją wykręciłem, a tu psikus nie grzeje, więc do serwisu po trzecią, ale wziąłem w auto akku i kable rozruchowe i okazało się że trzecia też nie grzeje więc jej nie wziąłem.

 

Odkręciłem przewód paliwowy od świecy i rzeczywiście że nie dość że świeca nie grzeje to paliwa (po miesiącu jazdy z odkręconym przewodem) ani kropli.

 

I bądźcie tu mądrzy jak to ma grzać jak nie grzeje?

 

Mam taki pomysł żeby wywalić ten magiczny zaworek i kupić jakąś świiece aby gwint pasował co wy na to? a dodam jeszcze że minus parenaście ale i tak pali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    74

Kolego @Orzech334 Tak powinno być jak piszesz, że w trakcie rozruchu świeca jak i elektrozawór powinny nadal być zasilane.

W twoim przypadku wychodzi na to że stacyjka u ciebie siada.

 

Kolego @jacek472 Jaki gwint ma twoja świeca?

Najbardziej popularna świeca z wbudowanym zaworkiem bimetalicznym (otwiera się po zagrzaniu świecy) to od MF 255. Gwint na niej jest calowy chyba 12 zwoji na cal. Taka sama świeca z gwintem metrycznym była do Forda Transit-a.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    74

Nie pamiętam teraz, ale jak sąsiad mi dotaczał taka nakrętkę do wspawania to właśnie gwint był bardzo podobny, różnił się niewiele, bardzo podobny do M20x1,5

Gwint tej od MF to 7/8" 12 zwoji na cal (no chyba że mi się pomyliło) :P

Ta od Forda jest identyczna tylko ma metryczny gwint może bardziej spasuje.

Pozostaje udać się do sklepu i przymierzać, Koszt 35zł za Iskrę. Tańszych lepiej nie brać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Orzech334    1

Witam. Panowie zdaje sie,że rozwiązałem problem tzn. świeca płomieniowa jak i ten elekrtrozaworek sa sprawne,juz mówie, moim zdaniem błąd jest na zasilaniu tzn, i świeca i elektrozawór sa zasilone jdnym przewodem. A polega to na tym,jak grzeje swiece otwiera sue tez elektrozawór, gaśnie kontrolka grzania swiecy przystepuje do rozruchyu czyli stacyjka w pozycje start i w tym momencie zanika napiecie na świecy co bylo by normalne ale i zamyka sie elektrozawór i odcina paliwo, w efekcie brak płomienia na swiecy.

A zrobiłem tak, że połozyłem przewód zasilajacy do elektrozaworu z rozrusznika tzn, elektro agnesu bo tam pojawia sie plus podczas rozruchu, a po rozruchu zanika i tym samym elektrozawór sie zamyka. Sprawdzałem układ na wykreconej świecy i dziala elegancko.

 

Witam. Panowie zdaje sie,że rozwiązałem problem tzn. świeca płomieniowa jak i ten elekrtrozaworek sa sprawne,juz mówie, moim zdaniem błąd jest na zasilaniu tzn, i świeca i elektrozawór sa zasilone jdnym przewodem. A polega to na tym,jak grzeje swiece otwiera sie tez elektrozawór, gaśnie kontrolka grzania swiecy przystepuje do rozruchyu czyli stacyjka w pozycje start i w tym momencie zanika napiecie na świecy co bylo by normalne ale i zamyka sie elektrozawór i odcina paliwo, w efekcie brak płomienia na swiecy.

A zrobiłem tak, że połozyłem przewód zasilajacy do elektrozaworu z rozrusznika z elektromagnesu bo tam pojawia sie plus podczas rozruchu, a po rozruchu zanika i tym samym elektrozawór sie zamyka. Sprawdzałem układ na wykreconej świecy i dziala elegancko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    74

Ale świeca i zawór świecy jest nadal połączony przewodem? Czy świeca zasilana ze stacyjki a zawór z włącznika elektromagnetycznego rozrusznika?

Ja już ci pisałem, że masz popsuta stacyjkę więc problem z zasilaniem świecy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Orzech334    1

ok. zrobi sie cieplej to przyjze sie blizej stacyjce i calemu zasilania tej nieszczesnej swiecy, a tym czasem zostawie to tak jak jest.

Dzieki koledzy za pomoc,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez agroplusf75
      błąd nr.T 72 i T 77
    • Przez rafal3514
      Co myślicie o nowych ciągnikach:
       
      df agrofarm
      same eksploler3
      lamborghini r3evo
       
      Który jest najlepszy?
      Czy to jest to samo?
      Czy kosztują tyle samo?
    • Przez Matix_96
      Mam problem z same laser 130 na niskich obrotach jest bardzo  słaby i mułowaty. Dopiero jak ma z 1600obr/min to czuć ze ma moc.
      Traktor prędzej zgaśnie niż przykopci pod dużym obciążeniem.
      Myślę ze to wina zbyt niskiej dawki paliwa tylko nie wiem jak sie ja reguluje.
       
    • Przez jakubmw
      witam czy ma ktos wiedze ile czyniika wchodzi do klimatyzacji do ciagnika deutz fahr 5105.4g
    • Przez Bercik92
      Rok temu wysiadł mi korek od zbiorniczka wyrównawczego i zbiorniczek zaczął "puchnąć" aż wywaliło przewód chłodniczy. No i po wymianie korka problem częściowo  ustąpił ale przez ten czas zdarzały się śladowe wycieki płynu chłodniczego przez korek i zbiorniczek jest już na stałe zniekształcony. Teraz problem się nasilił bo korek jest pęknięty i z pod korka zaczyna bardziej się "pocić" wymieniłem korek ale dalej płyn wycieka z pod korka i nie wiem czy to jest wina zbiorniczka (może gwint się uszkodził) A może coś jest nie tak z układem chłodzenia ciągnika i robi się zbyt duże ciśnienie w ukladzie. Może znacie jakieś rady?
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj