Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy,mam problem z tym hamulcem.Otoż poprzez niedopatrzenie kierowcy zapiekło cylinderek hamulcowy osi napedowej,ciagnik stosunkowo nowy bo ma przepracowane dopier 500 mth,przy okazji wygrzało uszczelniacze przystawki napedowej,smar z krzyżaka wału napedowego oraz zwegliło klocki hamulcowe.Teraz zastanawiam się co zrobić z tym zaciskiem,czy go całego regenerować czy tez zakupić zestaw naprawczy tj.uszczelniacze i próbować samemu zmienić tylko uszczelniacze.Dodam że nigdy nie miałem styczności z taką robotą.Zacisk jest firmy KNOTT 4x40 a zestaw naprawczy kosztuje 150 zł oryginał.Dodam że cena nowego zacisku to ok.2500 zł,nie wiem, drogi czy nie według innych marek. Znajomy mechanik radził nawet aby tylko rozruszać cylinderki,napastować i powinno dalej chodzić bo ponoc nie wyrobiony za bardzo.

Opublikowano

No po 500set godzinach to wyrobiony być nie powinien jeśli sam docisk nie jest uszkodzony ani powierzchnie tłoczków to można poddać regeneracji ale swoja drogą dość dziwne to jest że się zapiekły nie było tam przez przypadek nalane co się tam nie powinno znaleść?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

:D co za pytanie :P pytasz nas czy oszczędzać swoje pieniądze czy nie :D ? grubo poniżej ceny nowego zacisku zmieścisz się z częściami i całą robotą ( nawet dwóch ;):D ) znajomych mechaników...jak potrafisz zrobić to sam będzie jeszcze taniej... wybór należy do Ciebie :D

Opublikowano

Niestety już po gwarancji :wacko: Prawdopodobnie jedna strona zacisku była zle złożona bo klocki z jednej strony zjechane do spodu z drugiej zaś jak nowe,może za mało założono podkładek dystansowych przy skladaniu w fabryce.Zalane ewentualnie mogło być tylko wodą przy myciu.

Opublikowano (edytowane)

przede wszystkim nie może to być smar ropochodny (żadnej ropy ,benzyny towotu ) tylko specjalny do zacisków (możesz cały tłoczek posmarować )dostępny w sklepach motoryzacyjnych . Przy demontażu jak i montażu uważaj żeby tłoczek nie szedł ukośnie (żadnych sił powodujących jego jednostronne przechyły) bo albo go porysujesz albo zniszczysz uszczelnienie .

Edytowane przez DAREK
Opublikowano

były wersje klocków bez kabelków ,więc może nie będzie instalacji w ciągniku. Elementy układu hamulcowego nie mogą mieć styczności z produktami ropochodnymi i nie rozumiem dlaczego użyłeś takiego smaru?

Opublikowano

Do skladania używam past hamulcowych.Wszystko powyczyszczane,lekko wysmarowane,nowe oryginalne zestawy naprawcze,odpowietrzone no i teraz po 40 mth znowu przedni hamulec <łapie> ale po rozlaczeniu pedalow i hamowaniu pojedynczymi pedalami jest ok,za to hamowanie nie takie jak ma byc.Czego sie jeszcze moge czepic,ktory to jest ten zawor rozdzielajacy hamulce na przednia os?Forterra 11441.

Opublikowano (edytowane)

powitac zetoromaniaków

 

proximka od pewnego razu nie chce zemną współpracować gdy naciskam pedały hamulca trzyma tylko 1 koło powiedzmy prawe, gdy rozłacze pedały i przyciskam pojedynczo to koła trzymaja poprawnie raz prawe raz lewe

 

czy w proximie 8441 jest jakis zawór sterujacy siła hamowania na poszczególne koła

 

jakies sugestie?? plyn jest, zapowietrzony układ raczej nie mozliwe

Edytowane przez PROXIMAMICHAL
Opublikowano

Podpowiedzcie co jeszcze zrobić. W proximie 7441 zapowietrzają się hamulce, zawsze odpowietrzałem i było ok. Najpierw uchodziło powietrze wiec odłączyłem obwód pneumatyczny od wyrównywacza siły hamowania, za kołem  z prawej strony. Kilka razy odpowietrzałem właśnie tam za kołem, oraz pod kabiną i było ok. Ostatnio odpowietrzam i brak efektu, płyn podczas  deptania tryska bez powietrza, a hamulce trzymają, nie wiem co jeszcze zrobić.

Wszelkie sugestie mile widziane. 

 

Opublikowano

Man problem z hamulcami w 9540. W czasie jazdy hamulce same blokują, poedał robi się twardy, ciągnik nie może sam ujechać. Jak postoi przez noc rano wszystko jest OK. Po jakimś czasie normalnej jazdy nie ma reguły po jakim znowu hamulec blokuje. Zwiększyłem luz między pedałem a tłoczkiem pompki ale nic nie pomogło. Miałktoś taki przypadek?

Opublikowano

Ja mam taki przypadek w proximie 9541 plus. Hamulce ciągle mi się zapowietrzają, nieraz zblokują koła że nie idzie jechać.  Jak  postoi to się odblokują i tak w kółko ... Płynu nie ubywa, tak samo luz zwiększyłem i nic. Serwis załamuje ręce i nie potrafi powiedzieć czemu tak się dzieje. 

Opublikowano

Witam. Co może byc przyczyną nie odbijania do końca powietrza z hamulców, a co za tym idzie delikatnego zapowietrzania ich. Dodam,że jak zaciąg i puszczam ham. reczny to wszystko wraca do normy???? Ciągnik dodatkowo zaczął jak gdyby trząść przy hamowaniu.

Opublikowano

Witam. Ja też mam ten problem w Z 10540. Wymieniłem cylinderki i wyrównywacz, naprawiłem sprężarkę bez zmian. Dodam, że hamulce pneumatyczne też nie działają. ciągnik kupiłem zimą- sprowadzony. proszę o pomoc, Z góry dziękuję.

Opublikowano

Instalacja jedno i dwuobwodowa. A hamulce blokują się w czasie jazdy. Był też problem z blokadą wymieniłem zawór- jest ok. Elektrozawór przy zbiorniku też nowy. stary zapieczony i nie był podłączony. Czy to może być tego przyczyną?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez matixtex
      Witam, posiadam Zetora 9540. Przeciekał mi siłownik pomocniczy, wymieniłem uszczelniacze, ale dalej cieknie. Chcę go wymienić na nowy ale pan w sklepie powiedział mi że są 2 rodzaje jedne o skoku 300 drugi o skoku 280.  mówił że zakładają teraz te krótsze bo są lepsze . Wymieniał ktoś u siebie? Jak założę 280( bo mój miał 300)wszystko będzie grało czy coś się upierniczy?
    • Przez wesley
      Witam, mam problem z mocowaniem dźwigni rewersu. Tulejka w której osadzona jest dźwignia była trzykrotnie spawana i znów się urwała. Myślę żeby wymieniać całe obramowanie na nowe bo ciężko będzie to pospawać ale nie wiem czy można to kupić nie znam numeru w katalogu. Może ktoś miał z tym do czynienia i mógł mi pomóc byłbym wdzięczny. 


    • Przez Kuba1302
      Witam, potrzebuję założyć lampy ostrzegawcze w Zetorze Forterra 11741. Tak więc przychodzę z zapytaniem jak macie je zamontowane bo ja kupiłem go bez lamp i niewiem jak je założyć żeby niedziurawic kabiny.
      Ps. Będę wdzięczny za zdjęcia i porady 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v