Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam Zetorka 9641 i mam z nim problem mały. Co jakiś czas zapowietrza sie mi w nim tylni prawy hamulec. Mechanik mówił że trzeba instalacje uszczelnić. No i właśnie nie wiem gdzie to trzeba uszczelnić, jak i czym. Może ktoś już z tym sie spotkał, bardzo bym prosił o pomoc.

Opublikowano (edytowane)

moim zdaniem to płyn gdzieś ci ucieka, u mnie ciekł cylinderek z jednej strony,jeszcze sprawdz od strony wału tam idą pod kabiną też dwa przewody też lubi cieknąć , podkładkami nic nieuszczelnisz(jedynie przy pompce) bo wszstkie przewody mają koncówki z gwintem

Edytowane przez wsk125ccm
Cyt. poprzedniego posta.
Opublikowano

jeśli to ten sam układ co w proximie to ja mam taki sam kłopot serwisant powiedział mi że to układ wspomagany powietrzem i tam jest problem membranka sie zawiesza i nie oddaje zużytego powietrzana zewnątrz i hamulec powoli sie zapowietrza kazali mi wypiłowac rowek w takiej aluminiowej obudowie zeby nim powietrze uciekało ale ja sie uparłem żeby mi te część wymienili na nowa za jakis tydzien bedzie mechanik i wtedy dokładniej będe wiedział w czym rzecz i powiem żeby mi pokazałjak i co z tym rowkiem

Opublikowano

A więc tak: Ja miałem podobny problem w Proximie plus 9541 (hamulce 4x4), mianowicie zapowietrzyły mi się hamulce całkiem na wszystkie koła. Wszystko za sprawą tego że jest taki zaworek pod kabiną z prawej strony zaraz za zbiornikiem paliwa i w nim są dwa tłoczki, jak się naciśnie na hamulec to jeden tłoczek popycha drugi tłoczek który jest od dwuobwodowych humulcy do przyczep i wtedy może przedostać się tam powietrze z układu powietrza. Nowy zaworek kosztuje 1500zł, ale jako że serwis był niedaleko mnie to wpadli mi je odpowietrzyć i zrobili takie nacięcie w obudowie, aby to powietrze mogło swobodnie się wydostać na zewnątrz. Podobno tak jest w tych ciągnikach i producent wymyśłił takie rozwiązanie w "teraźniejszych" modelach i serwis ma prawo wykonać to nacięcie nawet na gwarancji nie tracąc jej. Jak byli u mnie to mówili że to już nieraz takie nacięcia robili. A nowy zaworek może wytrzymać tyle samo co ten orginalny, albo i krócej.

Opublikowano

teraz ja mam pytanko może nie związane akurat z tym tematem czy u was we forterrach jak się depnie po cheblach to czy ciągnik drgania przechodzi ,czy to może wina tej tarczy na wale odkształciła się czy poprostu tak te typy mają ,u mnie tak się dzieje i troche jest to denerwujące

Opublikowano

przy wolnej jeżdzie jest ok jak się depnie nic nie drga ,ale jak się szybciej jedzie i i się przychamuje to jest drrzenie ,tak mi się wydaje że to tarcza na wale ,(podobne objawy tak jak w aucie jak się tarcza skrzywi to też są takie drgania)wydaje mi się że to ta tarcza bo raczej okładzinom w zwolnicach nic nie jest bo się w oleju moczą ,ale jak u ciebie mackov nie ma z tym problemu i nic się przy chamowaniu nie dzieje to znaczy że u mnie jest coś żle

Opublikowano

przykro mi ale cos faktycznie jest nie tak i pewnie masz racje z ta tarczą.tak na marginesie to strasznie wkurzające jak sie cośpsuje w tych nowych maszynach człowiek dba o nie spłaca raty trzęsąc portkami czy podoła bo rynek nie pewny.mogły by sie odwdzięczyć bezawaryjnością

Opublikowano (edytowane)

A moze zdaje Ci sie. Jest taki moment gdy jedziez po asfalcie ze czuc drgania ale to idzie od przednich kół a dokladniej od bieznika gdy przod jest slabo dociazony albo gdy masz za duzo powietrza... To normalne...

Edytowane przez wsk125ccm
Cyt. poprzedniego posta.
Opublikowano

No to dla mnie też się w forterze raz zapowietrzyło prawe tylne koło, i przy odpowietrzaniu płyn jak wyciekał to był taki jak kawa z fusami, po kilku przepompowaniach ciekł już czysty. A co do tego drżenia to ja zauważyłem że jest to od przednich kół, i zazwyczaj na twardej drodze typu asfalt, albo ubita droga gruntowa, i tam występuje drżenie, kiedyś nawet na odcinku takiej piaskowej drogi i na polu rozpędzałem się i przy hamowaniu nie było tego efektu.

Opublikowano

Witam moze ktos mi pomoze podczas rozgrzania sie hamulcow blokuje mi sie hamulec na przedniej osi i jak ruszam to mocno drżą przednie kola gdy ostygnie jest ok, odpowietrzalem i nic ale jak rozlacze hamulce na pojedyncze kola to wdedy nie chamuje przod i jest wszystko dobrze i czy wam podczas hamowania drży przod jesli ktos mial taki przypadek prosze o dop.

Opublikowano

Mam Zetora Fortere 11441 i gdzieś tak od wakacji borykam się z problemem hamulców.Otóż tak gdzieś w czerwcu zmieniona została jedna tarcza bo była zjechana a po tej zmanie traktor hamował dwoma kołami no i po jakimś czasie zaczą hamować tylko jednym.Gdy się hamuje odzielnie pedałami to jest dobrzę.Dodam jeszcze że zostały zmienione pompki z przodu i styłu i były regulowane hamulce ale to nic nie daje,machanicy załamują ręce i nie wiedzą co się dzieje może wy macie pojęcie.

Opublikowano

zobacz samoregulator mógł się zaciąć w ostateczności też zobacz zawór pnęumatyczny no chyba że zapieczony cylinderek a sprawdz czy po jeżdzie nie jest ciepła obudowa tylna

Opublikowano

zobacz samoregulator mógł się zaciąć w ostateczności też zobacz zawór pnęumatyczny no chyba że zapieczony cylinderek a sprawdz czy po jeżdzie nie jest ciepła obudowa tylna

A gdzie się ten samolegulator i zawór pneumatyczny znajduje?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez wesley
      Witam, mam problem z mocowaniem dźwigni rewersu. Tulejka w której osadzona jest dźwignia była trzykrotnie spawana i znów się urwała. Myślę żeby wymieniać całe obramowanie na nowe bo ciężko będzie to pospawać ale nie wiem czy można to kupić nie znam numeru w katalogu. Może ktoś miał z tym do czynienia i mógł mi pomóc byłbym wdzięczny. 


    • Przez Kuba1302
      Witam, potrzebuję założyć lampy ostrzegawcze w Zetorze Forterra 11741. Tak więc przychodzę z zapytaniem jak macie je zamontowane bo ja kupiłem go bez lamp i niewiem jak je założyć żeby niedziurawic kabiny.
      Ps. Będę wdzięczny za zdjęcia i porady 
    • Przez Tikuś
      Witam, 
      Poszukuję schematu do tego ciągnika jak skalibrować tą skrzynie i sprzęgła, podczas szukania dowiedziałem się, że istotny jest sterownik pod kierownicą jeśli chodzi o własnie kalibrację, numery tego sterownika to SW: 1.5.1.
      Liczę na pomoc, z góry dziękuję!
      Pozdrawiam, Tikuś
    • Przez ZF9641
      Chciałbym zamontować zestaw klimatyzacji https://inter-instal.com/zestawy-klimatyzacji/93-9502201-zestaw-klimatyzacji-klimatyzacja-do-ciagnika-traktora-zetor-proxima-forterra-major.html.Pytsnie czy ktoś taki zestaw montował,numer katalogowy podstawy pod sprężarkę i numer paska klinowego. Proszę o zdjęcia gdzie fabrycznie jest zamontowana sprężarka.
    • Przez rolnikus25
      Witam, gdy jadę zaczyna mi piszczeć alarm z zegarów od jazdy na zaciągniętym hamulcu ręcznym.
      Gdy się zatrzymam przestaje piszczeć.
      Ręczny jest spuszczony, czujnik od ręcznego działa poprawnie.
      Proszę o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v