Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, jak u was jest z odpalaniem same, lambo, df? 3 cylindry+turbo, bo u mnie jest taż że przy -10C, -15C już jest problem spory z odpaleniem, po przekręceniu kluczyka grzeją się świece, powtarzam tą czynność 3-5 razy, a i dopiero zapalam i wtedy 3-5 po sekundach kręcenia rozrusznikiem nie odpala, to znaczy prawie że zapala ale gaśnie tak jakby, dopiero za 2-4 razem łapie i odpala, i świeci kontrolka od oleju chyba w skrzyni, ale to nie problem bo jak sie troszkę zagrzeje to gaśnie. Tylko czy u was też tak ciężko odpalić traktor? :)

Edytowane przez Michall51
Opublikowano

U mnie jaki Same i Lampek palą bez problemu nie wiem dlaczego u ciebie się tak dzieje :huh: Ale natomiast u mnie w Samie potrafi wspomaganie zamarznąć to musi chodzić z pół godziny za czym się wszystko rozgrzeje i puści. A w Lampku sprzęgło mi zamarza też nie wiem dlaczego <_< Pytałem się serwisantów czemu sprzęgło zamarza ale nic nie są wstanie na to poradzić :mellow:

Opublikowano (edytowane)

Mówisz, że normalnie odpala? :) Kurde to nie wiem od nowości tak jest że ciężko go w zimie zapalić jak jest juz te -10, -20 C ;( to znaczy że przeważnie za 3 razem zapali ;) tak pytam z ciekawości, zresztą u mnie w zimie często nie jest używany tylko jak zawieje to się odśnieża czy coś, i wlasnie wczoraj odśnieżałem i ciężko było z odpaleniem :) a kontrolka to od oleju w skrzyni chyba, bo jak się da za dużo gazu to zaczyna świecić, ale wraz z rozgrzewaniem można coraz więcej gazu dawać i w końcu kontrolka wcale się nie zapala :D

Edytowane przez Michall51
Opublikowano

Mój Roller zapala przy każdym mrozie i zawsze tylko jedno grzanie, chyba że braknie prądu w akumulatorze to wtedy go nie zapalę. Co do kontrolki to prawdopodobnie masz już do wymiany filter od hydrauliki, u siebie też będę zmieniał bo za długo czekać aż się olej zagrzeje.

Opublikowano

Hmmm to nie wiem w czym problem, może dlatego Twój lepiej odpala bo masz tą starszą wersję chłodzoną powietrzem tak? a nasz jest 70W czyli już cieczą chłodzony, no ale nie wiem czy to ma jakiś wpływ na odpalanie, jedno grzanie powiadasz, ale masz grzanie automatyczne po przekręceniu kluczyka? i czy jak kilka razy się powtórzy tę czynność to lepiej powinien sie traktor odpalić? ;D

Opublikowano

No rzeczywiście nie zwróciłem na to uwagi że masz już chłodzonego cieczą, ale przy zapalaniu nie powinno mieć to znaczenia.

Tak grzanie mam automatyczne i jest to świeca płomieniowa, jeżeli jest wszystko sprawne nie powinno mieć wpływu ile razy się go podgrzeje. Jeżeli ciężko zapala w zimę to stawiam że jest problem właśnie z grzaniem lub nie działa prawidłowo - w tym wypadku nic nie pomogę bo nie wiem jak to sprawdzić a tym bardziej nie wiem jak to jest rozwiązane w nowszym modelu.

Opublikowano

@Same95, nasze ciągniki SAME chyba po prostu nie lubią dużych mrozów ;(

@mtracz świece w moim są od nowości nie wymieniane, ale w rok kupienia 2006 stycznia były takie mrozy jak tego rocznej zimy i też było go ciężko odpalić :) Świece oryginalne.

Opublikowano

Ja mam Rollera z 2001 i teraz też nie pali rewelacyjnie. Przyczyn może być wiele, u nas prawdopodobnie poszły znowu wtryski. Możesz sprawdzić świecę czy grzeje. A w przypadku wspomagania to standard w Rollerze jeśli masz zalany gęstszy olej niż 10W30. Zwróć uwagę na stan oringów gumowych, które są przy tej podstawie do której przykręca się filtr bo po jakimś czasie one twardnieją i robią się płaskie przez co zasysa powietrze do układu.

Opublikowano

A jakie tam dokładnie są świece i ile sztuk. Bo to aż dziwne żeby ze świecami było aż tak ciężko.

Na pewno bym je sprawdził.

A jeśli oryginalne działają to znaczy że są kiepskie. Jedna płomieniówka i po problemie.

A w ogóle próbowałeś zdjąć filtr powietrza i podać mu np. "gorącej gazety", Jeśli lepiej zareaguje to oryginalne świeczki nie są za dobre i bym je wymienił na lepszy model. Jednak jeśli mu to nie pomoże to szukać trzeba czegoś innego i nie poprzestawać na słowach " ten typ tak ma" ;)

Opublikowano

Co do kontroliki od hydrauliki to mialem ten sam problem w mojej Agroxtrze tz problem moje zaniedbanie. wymien filtr hydrauliki i problem zniknie.

 

A co do swiec, to w bardzo prosty sposob mozna je s[rawdzic, potrzebny tylko zwykły multimetr, sciagasz fajki ze swiec i robisz pomiar opornosci kazdej z osobna, powinny miec tak 1,2 do 1,5 Ohma opornsci, a jezeli maja wiecej to szmelc.

Opublikowano

Żeby sprawdzić świece żarowe nie trzeba specjalnego sprzętu, wystarczy np. tylko kawałek przewodu.

Podpinamy się pod plus akumulatora i drugim końcem dotykamy świecy (oczywiście przewód zasilający do świecy zdjęty) i jeśli zaiskrzy to dobra jeśli nie to szmelc.

Można użyć także probówki na 12 v z przewodzikiem, czy tam innej żarówki, Jak żarówka zaświeci to dobrze jak nie to popsuta.

Opublikowano

podepnę się pod temat ,mam explorera II 90 z 95 r u mnie nie zaświeca się kontrolka i nie dochodzi napięcie na świece ,i do włącznika świec(czy jakoś tak to się nazywa-spiralka taka,coś na zasadzie sterownika świecy)-tam również nie ma napięcia

Pytanie-czy występuje w tej instalacji świecy płomieniowo/żarowej bezpiecznik?jak tak gdzie on się znajduje

-świeca sprawdzana-sprawna

 

podepnę się pod temat ,mam explorera II 90 z 95 r u mnie nie zaświeca się kontrolka i nie dochodzi napięcie na świece ,i do włącznika świec(czy jakoś tak to się nazywa-spiralka taka,coś na zasadzie sterownika świecy)-tam również nie ma napięcia

Pytanie-czy występuje w tej instalacji świecy płomieniowo/żarowej bezpiecznik?jak tak gdzie on się znajduje

-świeca sprawdzana-sprawna

Opublikowano

Jeśli masz przekaźnik świecy żarowej to na nim na stałe powinno być napięcie +12V które to po załączeniu przekaźnika zostanie skierowane na świecę. Także powinno się pojawić napięcie sterujące przekaźnikiem po przekręceniu stacyjki. Jeśli nie ma żądnego z nich to poszukaj połączeń tych przewodów bo może na nich nie przewodzi. Po nitce do kłębka, porównuj kolory przewodów pod stacyjką z tymi od przekaźnika.

Czy jest w nich bezpiecznik to nie wiem, w starszych ciągnikach nie było.

Opublikowano (edytowane)

sprawa juz załatwiona w starszych modelach kluczyk w stacyjce bierze się do tyłu żeby podgrzać świece,nie wiedziałem tego wczesniej :P

Edytowane przez herbi2501

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez hiper81
      mam problem z prawidłowym pomiarem temperatury oleju w silniku. Wskaźnik się ustawił na MAX... wymieniłem czujnik, i mam wrażenie że odczyty nie są prawidłowe bo dość szybko licznik zaczyna wskazywać maksymalną temperaturę. Szukam przyczyny dalej... 
      Rezystancja czujnika rozpoczyna się na pokojowej temperaturze od ok 1,8 kOhm i leci w "dół" w miarę ogrzewania czujnika. 
      Czujnik uszkodzony ma rezystancje w temperaturze pokojowej ok 7,5 kOhm - zakładam że uległ uszkodzeniu skoro nowy ma niższą. 
      ALE.. 
      w liczniku wymieniałem również żarówkę od kontrolki i musiałem go zdemontować i otworzyć - na jego płytce jest przełącznik nie dostępny bez rozebrania - ale nie ma opisu od czego on jest - to jest jedyny przełącznik na tej płytce elektronicznej licznika. 
      Macie może wiedzę co to? 
       
      Nie zrobiłem zdjęcia - ale rozbiorę ponownie i zrobię fotkę, na ten moment pokazuje tylko jaki to typ licznika (znalazłem w necie wygląd) - ale mój ma "nie cyfrowy" wskaźnik motogodzin reszta wygląda tak samo. 
      https://pl.aliexpress.com/item/1005004460813453.html
       
       
       
       
       
       
    • Przez asus921
      Witam.
      Co moze byc przyczyna wycia hydrauliki? Swieci sie kontrolka od hydrauliki i wyje. Podnosnik dziala normalnie. Jak deliktnie nacisne na sekcje to wycie ustepuje, jak cofne dzwignie to wyje. Olej dolalem, bo bylo malo, ale podnosnik i wyjscia hydrauliczne dzialaja normalnie tylko na luzie cos wyje jakby sie jakis zawor zacial?
      Ciagnik nie uzywany 2 lata, potrzebny teraz na kilka godzin do podciagania przyczep. Stal i sie zepsul xD.
    • Przez daizor
      Tak jak w temacie kompletna serwisów-ka w języku angielskim.
       
      Instrukcja do pobrania :
      http://www.wrzucaj.com/518069
       
      Proszę o wciśnięcie "głosuj na post do góry"
      W sprawie hasła do archiwum pisać na PW
    • Przez arty
      Jak prawidłowo używać tzw sprzęgło pięciominutowe WOM w ciągniku Deutz/Same/lamborghini?

      Mam z lewej strony dźwignie z pozycjami - Wałek WOM zależny od prędkości jazdy/luz/wałek zależny od obrotów silnika.
      Aby przełączyć dźwignię z luzu na zależne od prędkości jazdy mogę to zrobić przy pracującym silniku - nic nie zgrzyta - aby przełączyć z luzu na zależne od obrotów murze zgasić silnik bo w przeciwnym razie jest zgrzyt.... (sprzegło pieciominutowe cały czas wyłączone). Aby wałek zaczął się obracać muszę jeszcze przekręcić elektryczny przełącznik....  -nie znam sie na tym ale to chyba to sprzęgło pięciominutowe.... - tym też wyłanczam WOM np na nawrotach...
      Gdzieś słyszałem ze  aby nie zużywało się jakieś tam łożysko powinno sie po skończonej pracy z WOM wyłączyć sprzegło pieciominutowe - właczyć luz na dzwigni i następnie sprzegło pieciominutowe znow przelaczyc na pozycję załączone tak jak w trakcie pracy WOM. Nie wiem czy ta instrukcja dotyczy konkretnej marki czy w ciagnikach SDF też powinno sie tak robić???
    • Przez tomek3105
      witam mam problem z ciagnikiem lamborghini premium 1060 
      mianowicie problem polega na tym że ciezko wrzucic bieg roboczy szybkie wolne każdą serię jak przerzucę na jadę do przodu to jest troszkę ciszej tak samo do tyłu na luzie na rozłączonej skrzyni jest najciszej jest to wersja bez połbiegów
      pompa hydrauliczna nowa
      nie wiem już czego się złapać
      kalibracja zrobiona 
      tarczki sprzęglowe zrobione 
      brak błędów na komputerze
      jest taki objaw e stuka po lewej stronie skrzyni przy silniku na wysokości jak kończy się kosz sprzęgłowy ale w samym koszu nie  było nic uszkodzone poszły nowe uszczelniacze  nie wiem co jest 
      już dużo kasy włożone i nie wiadomo o co chodzi 
      proszę o pomoc 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v