Skocz do zawartości
edi75

Przeróbki w 106.14

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Przeróbki
edi75    0

Witam, bawie sie wlasnie w warsztacie i zakładam turbine do mojej renówki od ursusa 1614. Ma 96KM silnik 2 sezony po remoncie, pracuje na 65ha i troche malo mocy, ciekawe czy bedzie duza zmiana po zamontowaniu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

edi75    0

Sens tematu? Wystarczy pomyslec i dodac cos madrego na temat, np czy dawke paliwa w pompie zwiekszyc, czy stopy korbowodow musza byc z tymi obciaznikami, jaki bedzie mialo wplyw jezeli ich nie bedzie?

ps. nabijac i krytykowac kazdy potrafi.. :P:P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cuabab    1

P.s. brać tego forum nie jest od myślenia co mogłeś mieć na myśli pisząc to co piszesz, lecz od odpowiadania na konkretne tematy. A zauważmy że Ty w twoim "Temacie" nie zawarłeś żadnego pytania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a ja kolego nie wiem czy ci ten traktor długo pochodzi. w silniku z oryginalnie montowaną turbiną niektóre części są wzmacniane(trzeba najpierw silnik było przystosować) wątpię żebyś miał jakiś pożytek z tej turbiny, silnik z turbiną ma inną charakterystykę w porównaniu ze zwykłym silnikiem, ale to twój wybór, ja bym nie ryzykował bo to nie ma sensu(jak ci korbowody bokiem wyjdą to wtedy remont wyniesie cię tyle że za tą kasę kupiłbyś mocniejszy ciągnik), twoja decyzja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cuabab    1

No fakt. Ale kiedyś na forum nie raz widziałem wzmianki o różnicy w silnikach przystosowanych do turbiny i nie. Według mnie to jest jakieś ryzyko ale jest też jakaś nadzieja. Osobiście najpierw przeanalizował bym co tylko się da na ten temat a później przerabiał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dobrze mówisz kolego @cuabab, najpierw trzeba się dowiedzieć co i jak, czy takie coś wypali czy tylko narobi szkody i kosztów, bo chyba jest jakaś różnica w częściach do silników turbodoładowanych(z tego co wiem), nawet w sklepach jak zamawiasz części to cię pytają czy silnik ma turbo czy nie, wg mnie to taka pseudo przeróbka nie ma sensu i długiej przyszłości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
edi75    0

No zawsze sa dwie strony medalu, i plusy i minusy ktore trzeba rozwazyc. Silnik narazie chodzi po zalozeniu ;) wszystko dziala super ale roznice na postoju trudno zmierzyc a w polu chwilowo brak warunkow. A jak dlugo wytrzyma to raczej zalezy w duzej mierze od uzytkowania, ja nie zamierzam mu 5 skiby dokladac, ani szerszych agregatow zaczepiac niz tych ktorych uzywalem dotychczas. Znajomy 2 lata temu do MTZ 82 90r. prod zalozyl to samo, chwali sobie ta przerobke a ciagnik do dzis chodzi bez zadnych problemow.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panczo1922    68

Pokaż kolego jakieś zdjęcia z tego Twojego wynalazku... może jakiś filmik z ciśnieniem doładowania? poza tym skoro nie zamierzasz mu podczepiać większych maszyn niż dotychczas to jaki jest głębszy sens tej modyfikacji? bo rozumiem że wcześniej renia też ciągała te same maszyny bez problemów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cuabab    1

No zawsze sa dwie strony medalu, i plusy i minusy ktore trzeba rozwazyc. Silnik narazie chodzi po zalozeniu ;) wszystko dziala super ale roznice na postoju trudno zmierzyc a w polu chwilowo brak warunkow. A jak dlugo wytrzyma to raczej zalezy w duzej mierze od uzytkowania, ja nie zamierzam mu 5 skiby dokladac, ani szerszych agregatow zaczepiac niz tych ktorych uzywalem dotychczas. Znajomy 2 lata temu do MTZ 82 90r. prod zalozyl to samo, chwali sobie ta przerobke a ciagnik do dzis chodzi bez zadnych problemow.

Kolego według mnie jest zasadnicza różnica względem ciągnika MTZ a Renaul...

Chyba wiesz że jak ruscy się z coś wezmą to albo spier**** albo wynajdą coś zaje*******

Pozdrawiam.

Ps. Filmik mógłbyś pokazać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a ja z miłą chęcią obejrzałbym filmik z pracy tego ciągnika np. orka. Z Mtz-em można sobie próbować coś pokombinować, ale ja nigdy nie odważył bym się kombinować coś takiego w ciągniku Renault, jest to zbyt kosztowne(wał korbowy do silnika TD226-4 to koszt rzędu ok 15tyś złotych + inne części). musisz koniecznie pochwalić się spalaniem w poszczególnych pracach(orka,siew i inne),z niecierpliwością będę czekał na jakiekolwiek pomiary

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
edi75    0
Napisano (edytowany)

a ja z miłą chęcią obejrzałbym filmik z pracy tego ciągnika np. orka. Z Mtz-em można sobie próbować coś pokombinować, ale ja nigdy nie odważył bym się kombinować coś takiego w ciągniku Renault, jest to zbyt kosztowne(wał korbowy do silnika TD226-4 to koszt rzędu ok 15tyś złotych + inne części). musisz koniecznie pochwalić się spalaniem w poszczególnych pracach(orka,siew i inne),z niecierpliwością będę czekał na jakiekolwiek pomiary

 

Spalanie ciagnika do tej pory z kvernelandem 4 obracana na kolkach na glebach III-IV klasy miescilo sie w granicach 13-15 l/ha na 3 biegu polowym (reduktor na 2). Orzac 1 szosowa (reduktor na 3) nieraz brakowalo mocy bo przy 2000 obr silnik niby nie dymil ale po wcisnieciu pedalu gazu do konca nie bylo reakcji, nie wchodzil dalej na obroty a szkoda mi bylo motoru tak meczyc ale teraz mysle ze bedzie oki. Z agregatem 3m uprawowo-siewnym na polu w ktorym po zaoraniu wykonano wlokowanie i siew spalanie 5-6l/ha na 4 biegu (reduktor na 2), na 2 szosowej troche faje a tlumnika ciagnal wiec tak nie jezdzilem bo co by sobie sasiad w ursusie pomyslal.. :D :D :D :D Spalanie raczej nie powinno sie zmienic, wg mnie spalanie i tak nie jest duze a na powietrzu to zaden nie bedzie chodzil ;)

post-44649-0-04242100-1328246475_thumb.jpg

Edytowano przez edi75

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no na powietrzu czy na wodzie to raczej nie będzie chodził, ale wg mnie to każdy litr ON jest ważny(każdy niepotrzebnie spalony litr). Czy spalanie się zmieni to się okaże jak zaczniesz pracować w polu i dlatego napisałem że czekam na pomiary. jaką osiągasz prędkość "na 3 biegu polowym(reduktor na na 2)", a jaką na "1 szosowa (reduktor na 3)"?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cuabab    1

Spalanie ciagnika do tej pory z kvernelandem 4 obracana na kolkach na glebach III-IV klasy miescilo sie w granicach 13-15 l/ha na 3 biegu polowym (reduktor na 2). Orzac 1 szosowa (reduktor na 3) nieraz brakowalo mocy bo przy 2000 obr silnik niby nie dymil ale po wcisnieciu pedalu gazu do konca nie bylo reakcji, nie wchodzil dalej na obroty a szkoda mi bylo motoru tak meczyc ale teraz mysle ze bedzie oki. Z agregatem 3m uprawowo-siewnym na polu w ktorym po zaoraniu wykonano wlokowanie i siew spalanie 5-6l/ha na 4 biegu (reduktor na 2), na 2 szosowej troche faje a tlumnika ciagnal wiec tak nie jezdzilem bo co by sobie sasiad w ursusie pomyslal.. :D :D :D :D Spalanie raczej nie powinno sie zmienic, wg mnie spalanie i tak nie jest duze a na powietrzu to zaden nie bedzie chodzil ;)

 

Pożyjemy, zobaczymy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Levis    10
Napisano (edytowany)

Odnośnie zdjęcia. Nie pasuje mi tu kwestia montażu turbiny, wlot spalin do muszli jest poprowadzony albo z tłumika albo z części cylindrów z kolektora natomiast gdzie ujście spali z muszli turbo? Zaślepione? To w ogóle działa? Gdzie sterowanie doładowaniem, jak jest realizowane, Wastegate czy VNT? Co to za turbina? Coś mi tu niezłą ściemą zalatuje :) Chyba że to jest jeszcze zdjęcie w trakcie pracy a nie gotowy efekt.

Edytowano przez Levis

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to raczej jest w trakcie pracy, ponieważ po prawej stronie zdjęcia spod tłumika wystaje jakieś kolanko, pewnie jest tam połączenie od turbiny do tego kolanka. ja już wcześniej napisałem że wg mnie długo to nie pochodzi, albo nie będzie z tego pożytku.

trochę kiepskie miejsce na turbo wybrałeś, samo przy wlewie oleju silnikowego, pewnie utrudni ci to zalewnie oleju,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
edi75    0

To bylo w czasie montazu, kolektor wydechu fachowo powinien miec wyjscie posrodku tak aby spaliny mialy rowna odleglosc do wyjscia, ja ciąlem koszty bo kolektor do turbiny swoja cene ma i odwrocilem go o 180 stopni i zeby nie robic za duzo zalaman wylotu spalin zamocowalem jak widac, i nie mialem wielkiego wyboru. Z zalaniem oleju nie ma zadnego problemu po zdjeciu gumowego kolana i 2 opasek a turbine zalozylem od ciagnika ursus 1614 a w nim nie ma zadnego sterowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Michal673
      Cześć.
      Mam problem z ciągnikiem polegający na tym,że:
      Gdy ciągnik jest zgaszony bezproblemowo mogę wbić każdy bieg i tak samo działa przełączanie żółw/zając.
      Natomiast gdy ciągnik jest odpalony dźwignią zmiany biegów mogę tylko wrzucić 3 i 4 bieg. Chodzi o to, że dźwignią mogę poruszać tylko do przodu i do tyłu, a nie mogę przesunąć dźwigni w lewo w celu wbicia 1 i 2 biegu i równocześnie nie mogę przesunąć dźwigni w prawo żeby zmienić zakres żółw/zając. Rewers jak i półbiegi działa.
      Jeśli mieliście podobny problem to proszę o pomoc.
    • Przez luki4516
      https://www.olx.pl/i2/oferta/renault-ares-640-rz-CID757-IDqxFAp.html?ref[0][path][0]=392209421&ref[0][ajax]=1&ref[0][action]=myaccount&ref[0][method]=details
    • Przez panasek
      witam wszystkich miłosników reni 110 54 mam przyjemnosc posiadac ten model od niespełna 2 lat,ogólnie jestem zadowolony z niego no ale pojawła sie pierwsza usterka,przedni napęd a dokładnie wałek ataku,dokładnie obrobił sie frez,cena nowego jest kosmiczna ale chce zapytac czy da sie to zregenerowac?czy to potrzyma jakis czas? moze jest jakis powód ze sie obrobił, moze miał ktos juz taki problem? prosze o rady.mam jeszcze pare pytan odnosnie tego modelu.byłbym wdzieczny za odp.
    • Przez janosik32
      Panowie Zmieniał ktoś w/w synchronizator? Który to jego numer; bo na tym wałku kilka ich jest? Zmienia się jeden (ten mosiężny) czy razem z tym drugim, takim bezzębnym, w parze?

      Jak mniemam jest to numer 7.
      7700038182 ?
    • Przez ROTODISEL
      Witam wszystkich,potrzebuje pomocy odnośnie silnika MWM D227-4 Potrzebuje  informacji z jakim momentem dokręcać śruby głowic i korbowodów.Śilnik na etapie demontażu głowic czyszczenia i docierania zaworów pastą (gniazda w głowicach i zawory wydechowe w idealnym stanie problem z wydechowymi wżery ale pasta daje) Po zrobieniu porządku z głowicami zabiorę się za zdjęcie misy olejowej i odkręcanie korbowodów w celu wymiany pierścieni(okropne przedmuchy na odmie i po odkręceniu korka wlewu oleju)
×