Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich, jestem tutaj nowy. Posiadam Zetora 7211 z 88 roku.

 

Od jakiegoś czasu mam problem jadąc szosą równym tempem na 5 biegu, jak się dodaje gaz wolno do końca to sie nic nie dzieje, a jak puści się lekko nogę z gazu (spadną obroty z 25 do 20)i po chwili gaz do oporu to zaczyna się właśnie takie dziwne (terkoczenie) klekotanie. Dzieje się to pod ciężarem jak ciągnie przyczepę i bez ciężaru.

Proszę o jakieś pomysły jak to rozwiązać.

 

P.S Tropiąc ten temat dałem pompę do regeneracji, ustawiałem i sprawdzałem wtryskiwacze, były ustawiane zawory, filtry: paliwa i powietrza są nowe.

Opublikowano

Mam 5211 i czy chodzi o ten dziwny dżwięk ze skrzyni biegów albo gdzieś obok? (jakby dzwonienie)???

Też tak mam i to występuje w zetorach na 5 biegu z obciążeniem jak jedziesz pod górę B)

Opublikowano

Sam nie wiem co to może być, pomysłów brak, ale jutro jeszcze jadę do znawcy tematu może on da jakiś trop, co do skrzyni to wykluczam, chociaż nie dzieje się to na jałowym biegu tylko na 5, a po za tym te chałaśliwe momentami stukanie słychać z przodu, braliśmy pod uwagę sprężarkę ale bez nie jest tak samo.

 

Z tymi sworzniami to się zobaczy i tak bo zetorek ma ok 8 tys mtg i zaczyna kapać olej z odpowietrznika, a dotychczas nie miał żadnego remontu.

Opublikowano

Dzisiaj byłem u gościa który zna się na rzeczy, stwierdza, że problem ten jest w pompie. Osobiście też tak uważam, ponieważ przed regeneracja pompy było mocne "walenie", stukot nie do zniesienia, a teraz jest o 60% mniejszy, na wszelki wypadek zrobiliśmy regulację zaworów i ponownie to samo.

 

Dorzucam jeszcze dźwięk nagrany komórką (jakość mizerna ale coś słychać, szczególnie po dodaniu gazu)

http://www61.zippyshare.com/v/62098856/file.html

 

Pozdrawiam i dzięki za podpowiedzi

Opublikowano

Mocy nie traci, ale po regeneracji pompy w granicach 5,5-7tys obrotów silnik faluje. Skrzynia też odpada bo na postoju jak sie zjedzie z drogi i wkreci się go ostro na obroty to ten klekot też jest, a jak powoli się doda gazu to nic się nie dzieje, chodzi normalnie. Rozrząd też wykluczam bo by non stop miał problem.

 

A czy może to być wina regulatora obrotów? Bo w firmie w której robili pompe stwierdził mechanik że regulator jest ok.

 

P.S Jak ktoś zna speca od ciągników z terenów Bydgoszcz-Złotniki Kujawskie- Łabiszyn to proszę o namiary, bo ja jestem z gminy Nowa Wieś Wielka.

Opublikowano

tu nic nie słychać za słaby sprzęt co do falowania to przecinek ci się przesunął przy 500-700 obr faluje to normalne u mnie tak pochodzi i wkoncu sam se nastawi . Narazie zostaw silnik w spokoju jak mówisz że to nie skrzynia to na postoju dobrze go osłuchaj jeszcze pobaw sie z WOM i pompą podnośnika powyłączaj-powłaczaj a może to coś ze skrzynią na postoju tez zębatki się kręcą może któraś nie nadąża a przy stopniowym przyśpieszaniu się jej udaje

Opublikowano

Moim zdaniem to zawory mogą tak tłuc miałem tak w T-25 chwilami tak klekotało jak u ciebie w nagraniu ale czasami przestawało a póżniej znowu, nie miało to żadnego wpływu na moc ciągnika. To tylko moje przypuszczenia , może wyreguluj jeszcze raz zawory na 0,25 wydechowy i ssący. <_<

Opublikowano

Witam. Czy kolega "zetixxx" uporał się z problemem tego klekotania, pytam bo u mojego 6011 rok 1983 jest dokładnie identycznie!!!

 

Witam wszystkich, jestem tutaj nowy. Posiadam Zetora 7211 z 88 roku.

 

Od jakiegoś czasu mam problem jadąc szosą równym tempem na 5 biegu, jak się dodaje gaz wolno do końca to sie nic nie dzieje, a jak puści się lekko nogę z gazu (spadną obroty z 25 do 20)i po chwili gaz do oporu to zaczyna się właśnie takie dziwne (terkoczenie) klekotanie. Dzieje się to pod ciężarem jak ciągnie przyczepę i bez ciężaru.

Proszę o jakieś pomysły jak to rozwiązać.

 

P.S Tropiąc ten temat dałem pompę do regeneracji, ustawiałem i sprawdzałem wtryskiwacze, były ustawiane zawory, filtry: paliwa i powietrza są nowe.

 

Opublikowano (edytowane)

Witam. Czy kolega "zetixxx" uporał się z problemem tego klekotania, pytam bo u mojego 6011 rok 1983 jest dokładnie identycznie!!!

 

Puk... Puk... Kolego zetixxx, co z tym klekotaniem? Kolega robił coś w tym temacie?

 

Puk... Puk... Kolego zetixxx, co z tym klekotaniem? Kolega robił coś w tym temacie?

Edytowane przez Yaro1976
Opublikowano
Dnia 19.01.2012 o 22:08, zetixxx napisał:

Witam wszystkich, jestem tutaj nowy. Posiadam Zetora 7211 z 88 roku.

 

Od jakiegoś czasu mam problem jadąc szosą równym tempem na 5 biegu, jak się dodaje gaz wolno do końca to sie nic nie dzieje, a jak puści się lekko nogę z gazu (spadną obroty z 25 do 20)i po chwili gaz do oporu to zaczyna się właśnie takie dziwne (terkoczenie) klekotanie. Dzieje się to pod ciężarem jak ciągnie przyczepę i bez ciężaru.

Proszę o jakieś pomysły jak to rozwiązać.

 

P.S Tropiąc ten temat dałem pompę do regeneracji, ustawiałem i sprawdzałem wtryskiwacze, były ustawiane zawory, filtry: paliwa i powietrza są nowe.

Sprzedaj zloma i kup lepszy ciagnik 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomato21
      Witam mam zetora 6245 w ktory założyłem nowy blok po przemrożeniu. Nowy blok jest od 72XX-średnica tłoka 102(bo podobno do 62XX-średnica tłoka 100, już nie produkują). Pompa wtryskowa jest ta sama, nie została zmieniona ani oddana do regulacji/sprawdzenia.
      Wie ktoś czy pompy wtryskowe w 62XX i 72XX różnią się wydatkami lub dawkami paliwa. Jeśli ktoś posiada takie dane to proszę o zamieszczenie.
      Pozdrawiam i dziękuje z góry
    • Przez Piotruniu25
      Ile wchodzi płynu do układu chłodzenia w 5211?Dzisiaj wymieniałem i nie wiem ile powinno wejść.
    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Czy orientuje się ktoś

      jaki powinien być nominalnie luz na wale w silniku perkins 6, dokładnie jest to T6.354.? Silnik odebrany ze szlifierni i przy mierzeniu występu tłoka, jest wyczuwalny luz, czujnik zegarowy pokazuje 0,04mm - 0,05mm. Czy jest to dopuszczalne? Pozdrawiam serdecznie 
    • Przez wojt
      Witam
      Doradzcie czy to objedzie dajac nowe panewki czy nadaje sie do szlifu, na 4 cylindrze takie rysy na wale, roznica pomdzy gladka powierzczhnia a gdzie rysa jest tak od 0.05 do 0.1.
      Wał nominał 
       








       


    • Przez Włader
      Witam potrzebuje pomocy mam problem z odpalaniem zetora majora 80 z silnikiem deutz 2016 rok. Włączam zapłon kontrolki się zaświecą po chwili zgasną wszystko jest jako powinno być przekręcam kluczyk zakręci  krótko coś rozłączy i nie odpali czy miał ktoś taki sam problem ? Dodam jeszcze że od nowości jest przejechane 500 motogodzin i akumulator jest nowy założony 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v