Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam po odpaleniu Zetora 7711 usłyszałem jakieś dziwne nieregularne stuki w okolicy silnika <_< więc odkręciłem pokrywki zaworów ale nic nie ujrzałem dziwnego więc zdejmuje głowice i ukazało mi się iż na ostatnim tłoku tym od kabiny jest na tłoku odbity ten mały zawór. Na głowicy ciężko było ten zawór ruszyć gdzie inne pracowały po naciśnięciu ręką a ten właśnie który uderzał to bardzo ciężko pracował. Popychacze nie są pokrzywione silnik miał wymieniane uszczelki pod głowicą jakiś rok temu a po za tym nic nie było do tego czasu robione. Co może być powodem ?? :unsure:

Opublikowano

prawie powód już opisałeś-tylko dodaj sobie złą regulację zaworu,to znaczy za dużo się otwierał,bo co innego-krzywka na wałku przecież się nie powiększyła,tłok też nie urósł,korbowód się wyciągnął?wałek się przestawił?to wszędzie by szlag trafił.

Opublikowano

Zgadza się przyczyną jest zawór którego spręzyny nie mogły domknąć więc robił to tłok. Przy wymianie prowadnicy radzę obejżec dokładnie zawór. Czy jest prosty a najlepiej to go wymienić tak aby w przyszłości się nie urwał.

Opublikowano

Mam jeszcze taki problem iż przez rurkę odpowietrzającą skrzynie korbową ucieka mi olej. Jak silnik jest rozgrzany to jak chwile postoi w miejscu odpalony to jest plama. Latem przy prasie gdy obroty spadną na ok 800 to świeci mi kontrolka oleju

Opublikowano

jaki filtr,jaka pompa?-jak masz takie przedmuchy że aż olej zabiera to nie źle jest wybiegany,i również na elementach korbowych(panewki,wał),z tąd może tak słabe ciśnienie,bo jakby pękła sprężyna na zaworze przelewowym to w ogóle nie trzymał by ciśnienia.

pierwsze co zrób,to sprawdź ciśnienie oleju manometrem,a nie przez czujnik-to najwięcej wyjaśni.

Opublikowano

Tylko że nie mam jak bo silnik rozebrany jakieś 4 lata temu miał remont ten silnik wał był ok panewki także wymienione zostały tuleje tłoki pierścienie uszczelki zrobione głowice także zobaczę jak jutro zdejmę miskę olejową

Opublikowano

głowice masz na stole-więc nie sprawdzisz ciśnienia :( .

jak zdejmiesz miskę to sprawdź panewki-odkręć jakieś stopki,sprawdzisz stan panewek,dobrze by było sprawdzić stan wału,najlepiej by było mikrometrem(korbowe).

 

jak masz górę otwartą,i będziesz miał dół,to przecież co ci zależy wyjąć tłoki i sprawdzić pierścienie(ze względu na przedmuch).

 

jaki na tulei jest uskok?

Opublikowano

takie zabawy to co ci dadza, remont kapitalny cie czeka, taka jest teraz jakosc czesci zamiennych-to nie oryginaly pierwszego montarzu, zeby 15 lat chodzily, mnie po 1 roku dym z odmy szedl, a profesjonalny mechanik od razu po zalozeniu powiedzial ze dlugo nie pojezdzi[ma odpowiedni sprzet] zestawy naprawcze byly z czech sprowadzane.takie dziadostwo teraz robia.

Opublikowano

Na tulei nie ma uskoku ale trzy tłoki są opalone jak by olejem jeden jest tylko idealny na którym widać że wszystko ok. Dziś wieczorem będę wiedział i widział więcej zrobię zdjęcia i ocenicie

Opublikowano

Co do spadku ciśnienia po rozgrzaniu to nie można od razu przesądzać, że wał- panewki.

Kolega wspomniał że ma odśrodkowy filtr oleju. A jak dawno robił w nim remont?

Oprócz tego, że należało by najpierw sprawdzić ciśnienie zewnętrznym manometrem, ale silnik rozebrany, to pasowało by zajrzeć do bąka i sprawdzić luzy na tulejkach, bo to przez nie (no i dysze) olej z pompy leci z powrotem do miski i mamy spadek ciśnienia.

A olej z odmy to przedmuchy, czyli pierścionki które się zużyły bądź zapiekły.

Jak masz zdjętą głowice to zalej nafty na każdy tłok. Tylko spuść olej z miski jeśli jest jeszcze dobry.

Bo ja bym najpierw to zrobił, złożył, popracował nim i sprawdził co jest do wymiany, zebrał kasę i siły i dopiero robił remont.

Opublikowano

jesli jeden tlok jest idealny to sprawdz wtryskiwacz czy napewno pracuje,bo wyglada na to ze 3 garach jezdziles.

jak olej sie leje to juz nic mu nie pomoze-chyba ze go sprzedajesz to mozesz jakis niby-remont + doktor q wystarczy,

co ma filtr do tego ze wali olej z odmy ?? wczoraj go czyscilem i tam jest tylko jedna tuleja,ktora olej idzie do srodka i tam zawsze jest luz bo musi sie krecic, jak by byl zle skrecony[nie na kreski] to tlucze sie jak diabli.

Opublikowano

wtryski były robione pompa paliwowa także regeneracje przeszła więc nie ma mowy że na 3 garach chodził co do bąka to ciągnik od nowości nie miał nic robione przy nim oprócz czyszczenia. Chcę bąka zmienić na zwykły filtr to dużo poprawia

Opublikowano (edytowane)

 Ci śnienie poprawisz jak założysz PP chociaż na jakiś czas. Ale to że jest już słabe to jakiś sygnał ubytku na np. na wale, pompie czy awari np zaworka przelewowego. Od biedy da się pocyganić. Awarie naprawisz, pompe można wymienić i takie tam niewielkim kosztem. Ale jak wali z odmy to już ratunku nie ma. Jak chłopcy piszą kompresja idzie pod tłoki a na to partyzantki nie ma. Powinieneś wyjąc najgorszy tłok, zdjąć pierścienie i włozyć w cylinder. Luz na zamku wszystko ci powie. 

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

ja bym tam nie liczył że zmiana "bąka" na filtr PP coś zmieni z ciśnieniem-bączki wytrzymują kilka remontów danego silnika,a jeśli dysze,tulejki się wyrobią to musiałby na syfie jeździć,a nie oleju,to i tak reszta by była na złom.

 

wyjmiesz tłoki to się wyjaśni,i będziesz widział stan panewek korbowych,i jak będą kiepskie,to nie licz na to że główne będą ok.

 

szkoda że nie zmierzyłeś ciśnienia przed rozbieraniem-czasami czujnik potrafi oszukiwać.

Opublikowano

Na dziś zdążyłem zdjąć miskę i tą blachę z siatką od smoka w misce leżały dwa półksiężyce chyba od dystansu wału żeby wał się nie przesuwał a jeden został nie na swoim miejscu i widzę wał jest przesunięty. :unsure: W poniedziałek albo jutro będę wiedział więcej. Ciągnik ma 22lata 8789mth i z wałem nie było nic robione

Opublikowano

pewnie szlif-dlaczego dystanse wypadły?

 

jeżeli wał sprawdzisz i wymiar będzie jeszcze ok to możesz dopasować same dystanse nad wymiarowe.

tyle że trzeba pokombinować przy zakładaniu-na wale pewnie rowek będzie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomato21
      Witam mam zetora 6245 w ktory założyłem nowy blok po przemrożeniu. Nowy blok jest od 72XX-średnica tłoka 102(bo podobno do 62XX-średnica tłoka 100, już nie produkują). Pompa wtryskowa jest ta sama, nie została zmieniona ani oddana do regulacji/sprawdzenia.
      Wie ktoś czy pompy wtryskowe w 62XX i 72XX różnią się wydatkami lub dawkami paliwa. Jeśli ktoś posiada takie dane to proszę o zamieszczenie.
      Pozdrawiam i dziękuje z góry
    • Przez Piotruniu25
      Ile wchodzi płynu do układu chłodzenia w 5211?Dzisiaj wymieniałem i nie wiem ile powinno wejść.
    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Czy orientuje się ktoś

      jaki powinien być nominalnie luz na wale w silniku perkins 6, dokładnie jest to T6.354.? Silnik odebrany ze szlifierni i przy mierzeniu występu tłoka, jest wyczuwalny luz, czujnik zegarowy pokazuje 0,04mm - 0,05mm. Czy jest to dopuszczalne? Pozdrawiam serdecznie 
    • Przez wojt
      Witam
      Doradzcie czy to objedzie dajac nowe panewki czy nadaje sie do szlifu, na 4 cylindrze takie rysy na wale, roznica pomdzy gladka powierzczhnia a gdzie rysa jest tak od 0.05 do 0.1.
      Wał nominał 
       








       


    • Przez Włader
      Witam potrzebuje pomocy mam problem z odpalaniem zetora majora 80 z silnikiem deutz 2016 rok. Włączam zapłon kontrolki się zaświecą po chwili zgasną wszystko jest jako powinno być przekręcam kluczyk zakręci  krótko coś rozłączy i nie odpali czy miał ktoś taki sam problem ? Dodam jeszcze że od nowości jest przejechane 500 motogodzin i akumulator jest nowy założony 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v