Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

Co to za pytanie? Zależy na jakiej klasie ziemi cięzkosci gleby i warunków (mokro sucho)

Cytowanie poprzedniego posta. +1 punkt ostrzeżeń

Pytanie jak najbardziej dobre, tylko nie sprecyzowane, wiec się nie czepiaj chłopaka,

U mnie przy pługu obrotowym unia ibis M4 po 42 cm na korpus na II klasie spalił 16 litrów na hektar. Do połowy pola górka od połowy równo. Wilgotność gleby w skali 1-5 daje "mocne 4" dodatkowo przyorywane liście po burakach cukrowych.

 

Admin: Co to znaczy POSTA?? Chcesz wszystkich pouczać to zacznij od siebie, najlepiej od zakupu słownika języka polskiego.

Edytowane przez gumaa87
Opublikowano

 

Kumpel ma 5080R i włożył sobie moduł z 5100R. Mówi, że teraz zaczął mu palić jak szalony, więcej jak mój 5090R. Tak więc lepiej kupić jednak ten 5100R. :P

 

Ja podkręciłem i jestem bardzo zadowolony teraz mam 96 KM na wałku miałem 76 KM w 5080R wgraliśmy nową mapę ... pali mniej bo ma większy zapas mocy jest bardziej elastyczny . Robił mi pan Pliszka polecam

Opublikowano

Witam wszystkich posiadaczy R-ek

 

Jestem bliski bardzo zakupu tego sprzetu i nurtuje mnie takie pytanie odnośnie rzeczywistej mocy tych ciągników.

 

W R-ce podają że ma około 100KM wg normy ECE R24 natomiast przykładowo NH T5 115 podaje że ma 115KM tylko że wg innej normy tylko tym razem ISO.

Jak tu nie zgłupiec z tym wszystkim i jak ta moc ma się jedna do drugiej?

Jak tu podjąć decyzje żeby później nie okazało się że tych koni faktycznie brak.

 

Jakie macie opony w swoich 5R?czy opony 540 do głównego ciągnika będą w miare dobre czy wystarczą mniejsze 480?

 

Napiszcie cos o spalaniu bo na 10 ludzi to 10 ludzi mówi że są paliwożerne i lepiej brać coś innego no ale czy konkurencja czasem nie oszukuje.?

Opublikowano

Spalanie nie ukrywajmy jest dość duże, ale do zaakceptowania. Jedyny oszczędny JD jakiego znam to 5M. Co do opon to ja mam 480 i wystarczają, prawie mi się mieści na szerokość w agregacie uprawowo - siewnym 2,5m.

Opublikowano

@Adrenalina, jak długo czekałeś od zamówienia do odbioru, czy miałeś jakieś specjalne wyposażenia? bo rozumiem że jelonek już stoi na podwórku.

Opublikowano

pytam bo mnie dealer obiecywał po miesiącu, jakoś miesiąc minoł i cisza. Oczywiście konfiguracja według mojego wyboru. Przy okazji zapytam ile można podkręcić mocy silnika w 5090R, i jak to wpłynie na żywotność silnika oraz spalanie

Opublikowano (edytowane)

Wszystkie modele 5R mają silnik wg tej samej specyfikacji tzn 4045HL284 czyli tak naprawdę różnią się ustawieniami ECU.

5080R można śmiało do 5100R podnieść. Wtedy zyskujemy 20KM i 82Nm więcej.

Co do spalania to ciężko powiedzieć.

Edytowane przez kris14
Opublikowano

według tego co piszesz wnioskuje że 5090R można podkręcić do MAX 100KM. To by znaczyło że 5100R nie można już zwiększyć mocy?

Opublikowano

Ja na moja R czekalm 3 miesiace ale mi sie nie spieszylo bo wlasnie na koniec marca mialem miec Kase na zakup a tak to pewnie mozna wczesniej.

Jelonek stoi narazie u Dilera dzis mu kase przelewam i mysle w srode brzie juz Umnie :) Mialem juz miec ale dlugo jechal z fabryki bo niby śniegu za duzo bylo:)

Opublikowano

według tego co piszesz wnioskuje że 5090R można podkręcić do MAX 100KM. To by znaczyło że 5100R nie można już zwiększyć mocy?

 

 

5100R też można wzmocnić, ale to już będzie poza zakresem mocy oferowanej przez producenta.

Niby te same silniki silniki są w JD 6430 o mocy 120KM ale jest już inny kod produktu- 4045HL288 więc są już tam poczynione jakieś zmiany- jakie- nie wiem.

Są ludzie co zwiększali moc w 5100R, nawet firmy tuningowe to oferują, zwiększenie mocy do ok 120KM i te ciągniki jeżdżą, ale trudno mi ocenić co zużyje się pierwsze przy takiej mocy czy silnik, czy przekładnia czy tylko opony :)

Opublikowano

Ponad 2 lata temu pisząc wniosek nie uwzględniłem tego że dziś przydałby się mocniejszy ciągnik który będzie pracował jako główny , najlepiej z pługiem 4-ą obrotową . Ale 5090R to raczej 3 skiby :( , z 4-ą może się krztusić ;)

Opublikowano

Ja też we wniosku uwzględniłem taki ok 80KM i chyba już się zdecydowałem na 5080R ale jak będzie się krztusił przy obecnych maszynach (w co wątpię, jedyne to zobaczymy jak będzie pracował z uprawowo-siewnym, chociaż u mnie 80km śmigają po sąsiedzku aż miło z takimi masznyami) to zawsze za 'grosze' na hamowni go zchipuje. Bo różnica między 5080 a 5100 to bez mała 20tys zł- za te pieniądze to ja mam lux doposażoną 5080R ;)

Opublikowano

A jaki agregat chcesz mu zapinać ( jaki szeroki , bierny, aktywny,,jakiej marki, ile ma zasypu), napisz jakie jeszcze maszyny do niego zapniesz??

Opublikowano

Silniki 4 cyl w 5r i część 6030 wizualnie są takie same. Jenak się różnią, a różnią się mianowicie tym że są inne materiały użyte. Te inne materiały to podobno, wytrzymałość tłoków panewek głowicy itp. Tak mi mówił dealer JD u którego kupiłem drugiego JD. Weszliśmy na temat właśnie chipowania, i mi to tak tłumaczył. Np. jd 6130 śmiało można podnieść do mocy 6230 powyżej czyli do mocy z 6330 i 6430 już odradzał.

Opublikowano

Na chwilę obecną pług Ibis 3x40, gruber 2,1m, 5łap, agregat 3,6m, a uprawowo siewny to 3m, 3 rzędy zębów, wał packera + poznaniak. Z tymi trzema pierwszymi maszynami pracuje dotychczas U 4514 o mocy 60KM i to jest takie minimum. 5R ma lepszy podnośnik, więcej biegów, mocniejszy silnik i myślę że będzie się mniej przeciążał z tymi maszynami więc będzie palił mniej i zrobi szybciej.

Opublikowano

Na moją R czeka kilku letni polonez 3/550, zastanawiam się z czym go zagregować żeby go nie dźwigało, z przodu R-a ma mieć 600kg (walizkowe) a pusty siewnik waży 680kg+350-400kg ziarna

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez Andre8989
      Witam. Mam pytanie czy w case 5120 olej na hydraulike jest w osobnym zbiorniku czy razem ze skrzynią biegów.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v