Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Kupiłem kilka dni temu takiego staruszka Renault 951-4.

Skrzynia 4biegowa mechaniczny rewers. Jadąc 4 biegiem na szybkich biegach prędkość maksymalna tego ciągnika to jakieś 15km/h. Na rewersie odnoszę wrażenie, że jedzie szybciej niż do przodu... Przy najbliższej okazji sprawdzę to przy pomocy GPS.

Gdy go kupowałem daję rękę uciąć że jechał bliżej 30km/h.

 

Może mi ktoś powiedzieć czy te ciągniki są takie powolne czy ja czegoś nie potrafię przełączyć. Reduktor ma L-N-H czy coś jeszcze? W podłodze mam 3 wajchy od lewej: reduktor, rewers i biegi.

Ciągnik ogólnie bardzo ciekawy tylko albo czegoś nie potrafię obsłużyć albo TTTM.

Opublikowano

nie mam pojęcia, skrzynia jest w 100% mechaniczna bez żadnych półbiegów. Dobrze by było żeby ktoś kto ma taki lub podobny powiedział co jak z czym i do czego. Podnośnik też ma kilka wajch i nie bardzo wiem która od czego.

Istnieje możliwość złożenia rewersu odwrotnie przy ewentualnym składaniu skrzyni? Naprawdę wydaje się, że do tyłu jedzie znacznie szybciej niż do przodu ale to sprawdzę GPS-em

Opublikowano

wedlug mnie reduktor powinien byc x3 jak w serii .14, czyli 1,2,3,hol

wydaje mi sie ze skrzynia jest tez bardzo podoba do serii .14 wiec powinien gonic 30/h

 

 

hol w sensie luz do holowania ciągnika?

U mnie wyczuwalne są jakby 3 zakresy z tym że ten po środku jest luz, może coś się rozsypało i nie wbija dobrze 2 i 3 zakresu? cięgno się rozkręciło czy coś w tym stylu? Wiem że przy zakupie jak tym się przejechałem to ładnie na 4 biegu leciał grubo ponad 20km/h

Opublikowano

Wydaje mi się że szosowe nie wchodzą,spróbuj pozmieniać zakresy reduktorem na pól sprzęgle.Jeśli w twoim ciągniku jest luz na reduktorze to daj na luz i potem największy zakres czyli 3.Odpisz jaki masz typ skrzyni biegów może wtedy bardziej Ci pomogę.

Opublikowano

Jeśli masz tam podobną skrzynie jak w 1151-4 to masz 3 zakresy plus luz. Biegi szosowe masz gdy dźwignia jest przesunięta maksymalnie do siedzenia z tym że musisz ją odchylić lekko w prawo i do siebie ale nie wiem czy u ciebie jest tak samo. A i powinieneś mieć na prawym błotniku rozpiskę ile na którym biegu pojedziesz i raczej nie będzie to więcej niż 25 km/h.

Opublikowano (edytowane)

Co do typu skrzyni to bladego pojęcia nie mam.

W weekend będę na wsi to zobaczę co widnieje na tabliczce znamionowej. Wiem że typ silnika to D227.

Bardzo możliwe że nie wchodzi mi szybki zakres biegów, albo zwyczajnie nie potrafię go włączyć.

Ok spróbuję z tym przesunięciem dźwigni reduktora w prawo ale próbowałem bujać tą dźwignią na boki gdy była w położeniu luzu i nie miała żadnego ruchu na boki. Tylko przód/tył po linii prostej.

Ale skoro mówicie że te typy ciągników miały 3 zakresy biegów plus neutral to ja ewidentnie mogę wbić tylko 2 zakresy i neutral...

 

Nie oczekuje że pojedzie 30km/h ale niech chociaż jedzie te 25km/h a nie 15:)

Edytowane przez Levis
Opublikowano

Przełaczanie reduktorem nie polega na popychaniu wajchy przod tył tylko jeszcze lekko w bok lewo albo prawo musisz sam wyczuc bo to nie jest nowy ciągnik coś może byc lekko podrobione.

Opublikowano

Przełaczanie reduktorem nie polega na popychaniu wajchy przod tył tylko jeszcze lekko w bok lewo albo prawo musisz sam wyczuc bo to nie jest nowy ciągnik coś może byc lekko podrobione.

 

 

OK dzięki za informacje. Szczyt technologii jaki mogłem użytkować to był U4514, a tam było L/N/H i R-1-2-3-4 myślałem że tu podobnie tylko że z rewersem ;)

 

Zobaczę co da się zrobić.

 

A jeszcze może mi ktoś powiedzieć jakiej długości powinien być bagnet poziomu oleju do skrzyni? U mnie owego bagnetu brakuje bądź znajduje się w innym miejscu niż mi się wydaje.

Mianowicie z tyłu na podnośniki przed wyjściami hydraulicznymi mam taką tulejkę z dziurą na wylot, tu powinien być bagnet?

I jeszcze jedno, czy i gdzie znajduje się filtr sitkowy od hydrauliki?

Wymieniłem filtr na rurze dolotowej do pompy i filtr na wyjściu w takiej odkręcanej metalowej obudowie ale słyszałem, że występują jeszcze filtry tzw sitkowe.

Opublikowano

z tylu na wyjściu pod hydrauliką to wlew oleju do skrzyni zabezpiecz przed dostaniem wody u mnie bagnet do mierzenia oleju jest pod schodkami z lewej strony ciągnika ale niestety też go nie posiadam

Opublikowano

z tylu na wyjściu pod hydrauliką to wlew oleju do skrzyni zabezpiecz przed dostaniem wody u mnie bagnet do mierzenia oleju jest pod schodkami z lewej strony ciągnika ale niestety też go nie posiadam

 

Hmm dziwne, jak na wlew to ma skromną średnicę, może 8mm.

Z boku już szukałem i niestety nic nie ma....

Opublikowano

Nie jestem pewien ale masz tam chyba tylko śrubę przelewową którą odkręcasz i jak jest stan to olej się wyleje. Co do trzeciego zakresu w reduktorze to nie w pozycji neutral tylko maksymalnie do siebie lekko w prawo i jeszcze raz do siebie tak przynajmniej jest w 1151-4(czyli 3 zakresy patrząc od kierownicy 1 pełzające 2 neutral 3 polowe 4 lekko w prawo i do siebie i mam szosowe). Filtr od hydrauliki powinieneś mieć w miejscu z którego wychodzi rurka z zasilaniem oleju do pompy hydraulicznej (najniższy punkt pod tylnym mostem). Tam gdzie jest rurka zasilania do pompy po drugiej stronie powinien być taki dekielek po odkręceniu powinien się wysunąć filtr taki długi w kształcie cylindra, ale wcześniej trzeba spuścić olej.

Opublikowano (edytowane)

z tego co czytalem kilka tematow tego oleju nie polecaja

przekładniowo-hydrauliczny tak ale jakis fuchsa, castrola, poszukaj bo jest kilka postow w dziale renault

 

Hmm no właśnie tez kiedyś coś mi się rzuciło w oczy że agrol nie jest polecany, tylko skoro spełnia on klasy lepkości i jakości innych zalecanych olei to w czym problem?

10W40 STOU i to wszystko co wiem odnośnie zaleceń oleju.

 

Klasy dla agrol-u to API GL4 i DIN HLP dla castrola to API GL4 i DIN HVLP, różnica między HLP i HVLP to tyle że HVLP jest przystosowany do pracy w zmiennych warunkach temperaturowych otoczenia. Z tego wnioskuję że tylko przystosowanie do zmiennych temp może mieć jakiś wpływ...

Edytowane przez Levis
Opublikowano

Ja leje agrol i nie widze żadnej różnicy. Tak samo jak do silnika turdus 15w40 nie bo słaby ale fusch 15w40 już tak a to sa prawie te same oleje no może jest jakaś różnica ale..... Akurat ja na silniku nie oszczędzam bo te 17 litrów to co to jest..... To w skrzyni jest jeszcze jakis filtr hydrauliki???? Nic o nim nie słyszałem, chociaż w zetorze 7211 też jest coś takiego i jest jeszcze magnes do opiłków i to jest wkręcane od spodu w skrzynie i co najśmieszniejsze to olej nie wyleci.

Opublikowano (edytowane)

U mnie trzeci zakres dużych predkości jest jak dźwignię od zakresów w położeniu LUZ przesuniesz w prawo do w strone dżwigni rewersu i do tyłu i wtedy sa szybkie biegi U mnie na takiej skrzyni to koło 30km/h idzie

Edytowane przez Karol445
Opublikowano

U mnie trzeci zakres dużych predkości jest jak dźwignię od zakresów w położeniu LUZ przesuniesz w prawo do w strone dżwigni rewersu i do tyłu i wtedy sa szybkie biegi U mnie na takiej skrzyni to koło 30km/h idzie

 

 

Powiedz jeszcze jaki masz ciągnik.

Opublikowano (edytowane)

Mam Renault 751-4 i w nim właśnie taka skrzynia z trzema dźwigniami umieszczonymi w skrzyni biegów miedzy nogami kierowcy

 

jasne, w położeniu Neutral już próbowałem przestawić dźwignię w bok ale nie dała się, jutro spróbuję przez 2 zakres.

 

Dzięki za pomoc.

 

A więc już wszystko jasne. 3 zakres biegów włącza się z 2 w prawo i do siebie ;)

Śmiga aż miło ;)

Edytowane przez Levis
Opublikowano

Powiedzcie mi jeszcze ile powinno wejść oleju do skrzyni? Szukałem śruby przelewowej, jedyna którą znalazłem i odkręciłem była chyba od czego innego. Znajdował się za nią metalowy bolec długości około 5cm, nie ciekł z tego otworu olej. Natychmiast wsadziłem ten bolec na miejsce z obawy iż może on trzymać jakąś dźwignie w pewnej pozycji.

A jeżeli to jest właśnie otwór przelewowy a ten bolec pełni rolę ogranicznika średnicy otworu to jednak jeszcze brakuje mi oleju.

 

Po wyczyszczeniu filtra sitkowego wlałem jakieś 45l oleju.

Opublikowano

Czyściłes filtr sitkowy ale który ???? Gdzie on się znajduje??? Śrube od stanu oleju masz z lewej strony skrzyni z tyłu na wysokości wałka na 10 kluczyk u mnie to jest za pomocniczym siłownikiem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v