Skocz do zawartości
Levis

951-4 mały V-max

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Mały
Levis    10

Witam.

Kupiłem kilka dni temu takiego staruszka Renault 951-4.

Skrzynia 4biegowa mechaniczny rewers. Jadąc 4 biegiem na szybkich biegach prędkość maksymalna tego ciągnika to jakieś 15km/h. Na rewersie odnoszę wrażenie, że jedzie szybciej niż do przodu... Przy najbliższej okazji sprawdzę to przy pomocy GPS.

Gdy go kupowałem daję rękę uciąć że jechał bliżej 30km/h.

 

Może mi ktoś powiedzieć czy te ciągniki są takie powolne czy ja czegoś nie potrafię przełączyć. Reduktor ma L-N-H czy coś jeszcze? W podłodze mam 3 wajchy od lewej: reduktor, rewers i biegi.

Ciągnik ogólnie bardzo ciekawy tylko albo czegoś nie potrafię obsłużyć albo TTTM.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Levis    10

nie mam pojęcia, skrzynia jest w 100% mechaniczna bez żadnych półbiegów. Dobrze by było żeby ktoś kto ma taki lub podobny powiedział co jak z czym i do czego. Podnośnik też ma kilka wajch i nie bardzo wiem która od czego.

Istnieje możliwość złożenia rewersu odwrotnie przy ewentualnym składaniu skrzyni? Naprawdę wydaje się, że do tyłu jedzie znacznie szybciej niż do przodu ale to sprawdzę GPS-em

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

izydor6280    485

wedlug mnie reduktor powinien byc x3 jak w serii .14, czyli 1,2,3,hol

wydaje mi sie ze skrzynia jest tez bardzo podoba do serii .14 wiec powinien gonic 30/h

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Levis    10

wedlug mnie reduktor powinien byc x3 jak w serii .14, czyli 1,2,3,hol

wydaje mi sie ze skrzynia jest tez bardzo podoba do serii .14 wiec powinien gonic 30/h

 

 

hol w sensie luz do holowania ciągnika?

U mnie wyczuwalne są jakby 3 zakresy z tym że ten po środku jest luz, może coś się rozsypało i nie wbija dobrze 2 i 3 zakresu? cięgno się rozkręciło czy coś w tym stylu? Wiem że przy zakupie jak tym się przejechałem to ładnie na 4 biegu leciał grubo ponad 20km/h

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
erwin2    4

Wydaje mi się że szosowe nie wchodzą,spróbuj pozmieniać zakresy reduktorem na pól sprzęgle.Jeśli w twoim ciągniku jest luz na reduktorze to daj na luz i potem największy zakres czyli 3.Odpisz jaki masz typ skrzyni biegów może wtedy bardziej Ci pomogę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mwilk    0

Jeśli masz tam podobną skrzynie jak w 1151-4 to masz 3 zakresy plus luz. Biegi szosowe masz gdy dźwignia jest przesunięta maksymalnie do siedzenia z tym że musisz ją odchylić lekko w prawo i do siebie ale nie wiem czy u ciebie jest tak samo. A i powinieneś mieć na prawym błotniku rozpiskę ile na którym biegu pojedziesz i raczej nie będzie to więcej niż 25 km/h.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Levis    10

Co do typu skrzyni to bladego pojęcia nie mam.

W weekend będę na wsi to zobaczę co widnieje na tabliczce znamionowej. Wiem że typ silnika to D227.

Bardzo możliwe że nie wchodzi mi szybki zakres biegów, albo zwyczajnie nie potrafię go włączyć.

Ok spróbuję z tym przesunięciem dźwigni reduktora w prawo ale próbowałem bujać tą dźwignią na boki gdy była w położeniu luzu i nie miała żadnego ruchu na boki. Tylko przód/tył po linii prostej.

Ale skoro mówicie że te typy ciągników miały 3 zakresy biegów plus neutral to ja ewidentnie mogę wbić tylko 2 zakresy i neutral...

 

Nie oczekuje że pojedzie 30km/h ale niech chociaż jedzie te 25km/h a nie 15:)

Edytowano przez Levis

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wisniak222    1

Przełaczanie reduktorem nie polega na popychaniu wajchy przod tył tylko jeszcze lekko w bok lewo albo prawo musisz sam wyczuc bo to nie jest nowy ciągnik coś może byc lekko podrobione.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Levis    10

Przełaczanie reduktorem nie polega na popychaniu wajchy przod tył tylko jeszcze lekko w bok lewo albo prawo musisz sam wyczuc bo to nie jest nowy ciągnik coś może byc lekko podrobione.

 

 

OK dzięki za informacje. Szczyt technologii jaki mogłem użytkować to był U4514, a tam było L/N/H i R-1-2-3-4 myślałem że tu podobnie tylko że z rewersem ;)

 

Zobaczę co da się zrobić.

 

A jeszcze może mi ktoś powiedzieć jakiej długości powinien być bagnet poziomu oleju do skrzyni? U mnie owego bagnetu brakuje bądź znajduje się w innym miejscu niż mi się wydaje.

Mianowicie z tyłu na podnośniki przed wyjściami hydraulicznymi mam taką tulejkę z dziurą na wylot, tu powinien być bagnet?

I jeszcze jedno, czy i gdzie znajduje się filtr sitkowy od hydrauliki?

Wymieniłem filtr na rurze dolotowej do pompy i filtr na wyjściu w takiej odkręcanej metalowej obudowie ale słyszałem, że występują jeszcze filtry tzw sitkowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rami    6

z tylu na wyjściu pod hydrauliką to wlew oleju do skrzyni zabezpiecz przed dostaniem wody u mnie bagnet do mierzenia oleju jest pod schodkami z lewej strony ciągnika ale niestety też go nie posiadam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Levis    10

z tylu na wyjściu pod hydrauliką to wlew oleju do skrzyni zabezpiecz przed dostaniem wody u mnie bagnet do mierzenia oleju jest pod schodkami z lewej strony ciągnika ale niestety też go nie posiadam

 

Hmm dziwne, jak na wlew to ma skromną średnicę, może 8mm.

Z boku już szukałem i niestety nic nie ma....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mwilk    0

Nie jestem pewien ale masz tam chyba tylko śrubę przelewową którą odkręcasz i jak jest stan to olej się wyleje. Co do trzeciego zakresu w reduktorze to nie w pozycji neutral tylko maksymalnie do siebie lekko w prawo i jeszcze raz do siebie tak przynajmniej jest w 1151-4(czyli 3 zakresy patrząc od kierownicy 1 pełzające 2 neutral 3 polowe 4 lekko w prawo i do siebie i mam szosowe). Filtr od hydrauliki powinieneś mieć w miejscu z którego wychodzi rurka z zasilaniem oleju do pompy hydraulicznej (najniższy punkt pod tylnym mostem). Tam gdzie jest rurka zasilania do pompy po drugiej stronie powinien być taki dekielek po odkręceniu powinien się wysunąć filtr taki długi w kształcie cylindra, ale wcześniej trzeba spuścić olej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Levis    10

A jeszcze jedno pytanie:

Jaki olej wlać do skrzyni biegów?

Przekładniowo-hydrauliczny np AGROL-U?

Czy coś specjalnego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    485

z tego co czytalem kilka tematow tego oleju nie polecaja

przekładniowo-hydrauliczny tak ale jakis fuchsa, castrola, poszukaj bo jest kilka postow w dziale renault

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Levis    10

z tego co czytalem kilka tematow tego oleju nie polecaja

przekładniowo-hydrauliczny tak ale jakis fuchsa, castrola, poszukaj bo jest kilka postow w dziale renault

 

Hmm no właśnie tez kiedyś coś mi się rzuciło w oczy że agrol nie jest polecany, tylko skoro spełnia on klasy lepkości i jakości innych zalecanych olei to w czym problem?

10W40 STOU i to wszystko co wiem odnośnie zaleceń oleju.

 

Klasy dla agrol-u to API GL4 i DIN HLP dla castrola to API GL4 i DIN HVLP, różnica między HLP i HVLP to tyle że HVLP jest przystosowany do pracy w zmiennych warunkach temperaturowych otoczenia. Z tego wnioskuję że tylko przystosowanie do zmiennych temp może mieć jakiś wpływ...

Edytowano przez Levis

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wisniak222    1

Ja leje agrol i nie widze żadnej różnicy. Tak samo jak do silnika turdus 15w40 nie bo słaby ale fusch 15w40 już tak a to sa prawie te same oleje no może jest jakaś różnica ale..... Akurat ja na silniku nie oszczędzam bo te 17 litrów to co to jest..... To w skrzyni jest jeszcze jakis filtr hydrauliki???? Nic o nim nie słyszałem, chociaż w zetorze 7211 też jest coś takiego i jest jeszcze magnes do opiłków i to jest wkręcane od spodu w skrzynie i co najśmieszniejsze to olej nie wyleci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Levis    10

Gdyby to był jakiś naprawdę zaawansowany silnik to można myśleć o jakichś wynalazkach ale bez przesady, Turdus wystarczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    32

U mnie trzeci zakres dużych predkości jest jak dźwignię od zakresów w położeniu LUZ przesuniesz w prawo do w strone dżwigni rewersu i do tyłu i wtedy sa szybkie biegi U mnie na takiej skrzyni to koło 30km/h idzie

Edytowano przez Karol445

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Levis    10

U mnie trzeci zakres dużych predkości jest jak dźwignię od zakresów w położeniu LUZ przesuniesz w prawo do w strone dżwigni rewersu i do tyłu i wtedy sa szybkie biegi U mnie na takiej skrzyni to koło 30km/h idzie

 

 

Powiedz jeszcze jaki masz ciągnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    32

Mam Renault 751-4 i w nim właśnie taka skrzynia z trzema dźwigniami umieszczonymi w skrzyni biegów miedzy nogami kierowcy

Edytowano przez Karol445

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Levis    10

Mam Renault 751-4 i w nim właśnie taka skrzynia z trzema dźwigniami umieszczonymi w skrzyni biegów miedzy nogami kierowcy

 

jasne, w położeniu Neutral już próbowałem przestawić dźwignię w bok ale nie dała się, jutro spróbuję przez 2 zakres.

 

Dzięki za pomoc.

 

A więc już wszystko jasne. 3 zakres biegów włącza się z 2 w prawo i do siebie ;)

Śmiga aż miło ;)

Edytowano przez Levis

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Levis    10

Powiedzcie mi jeszcze ile powinno wejść oleju do skrzyni? Szukałem śruby przelewowej, jedyna którą znalazłem i odkręciłem była chyba od czego innego. Znajdował się za nią metalowy bolec długości około 5cm, nie ciekł z tego otworu olej. Natychmiast wsadziłem ten bolec na miejsce z obawy iż może on trzymać jakąś dźwignie w pewnej pozycji.

A jeżeli to jest właśnie otwór przelewowy a ten bolec pełni rolę ogranicznika średnicy otworu to jednak jeszcze brakuje mi oleju.

 

Po wyczyszczeniu filtra sitkowego wlałem jakieś 45l oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wisniak222    1

Czyściłes filtr sitkowy ale który ???? Gdzie on się znajduje??? Śrube od stanu oleju masz z lewej strony skrzyni z tyłu na wysokości wałka na 10 kluczyk u mnie to jest za pomocniczym siłownikiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez TomekLOP
      Witam
      W mojej 103,54 nisko podnosi podnośnik pytałem innych to max podniesiony ma 105cm mój podniesie tylko na 85cm podnosząc rękami za ramiona podnośnika osiągnę te 105cm, gdzie szukać problemu może są jakieś zawory krańcowe źle poustawiane. Chyba że jest jakaś regulacja przy dźwigni do podnoszenia. Podnośnik zwykły mechaniczny bez ehr.
      Dodaje filmik jak to wygląda: 
       
    • Przez emsi1903
      Potrzebuje wiadomości ile litrów i jaki olej wlać do skrzyni w Renault 120.54 z 95r. Obecnie mam mineralny Agrol U. Gdy się zagrzeje to półwki i rewers nie chcą wchodzić. Słyszałem że musi być półsyntetyczny. Czy konieczna jest wymiana filtrów przy wymianie oleju (jaki koszt). Pomóżcie
    • Przez lukas96
      Witam. Mam problem z renault 103.54 z skrzynią 24/8 a mianowicie podczas zmiany półbiegów następuje szarpnięcie. Znajomy mechanik powymieniał wszystkie filtry,olej i wyregulował na skrzyni ale problem nie ustąpił. Spowodowane jest to prawdopodobnie złą kalibracją skrzyni( to co się kalibruje przez komputer). Czy znacie kogoś kto to robi w okolicach Łańcuta. 
    • Przez mieszko12k
      Witam. Ile jest filtrów paliwa w Renault 103 14 ? Gdzie się znajdują? Jak wyglądają? Może ktoś wie, jakie ceny, jakie zamienniki czy cuś  : D
    • Przez pawelozim
      Witam wszystkich zakupiłem Reno 75-14 z 87r. i potrzebuje kilku porad a mianowicie; Jaki olej do silnika, skrzyni biegów no i przede wszystkim ile, jakie filtry, ile płynu do chłodnicy i jaki, co smarować i kiedy, dalej do czego służy pedał pomiędzy pedałami sprzęgła a hamulca czy to blokada czy co bo nigdzie jej nie widzę, i co to jest za linka z tyłu po prawej stronie na dole za wajchami od podnośnika i do czego służy, a i jeszcze jedno na desce rozdzielczej jest przełącznik tak jakby baków paliwa ale jest jeden bak po co to i koło niego po prawej pod przykrywką coś co można przekręcić śrubokrętem co to jest, a iczy są tam jakieś świece żarowe czy płomieniowa.
      Na razie tyle co bym chciał wiedzieć jak mi się coś przypomni to znowu zapytam.
      A może ktoś wie gdzie kupić katalog lub instrukcje albo skąd pobrać z internetu.
      Z góry dziękuje i pozdrawiam Paweł.
×