Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam problem otóż podczas prac jesiennych zauważyliśmy że w chłodnicy jest olej ale temperatury nie łapał i wyganiało płyn...postanowiliśmy wymienić dwa oringi w chłodniczce oleju i problem zniknął...podczas orki zauważyłem to samo...wszystkie prace skończyliśmy i ciągnik stał przez kilka dni...po jechałem po nawóz i podczas jazdy z pustą przyczepą zagotował się płyn...okazało się na podwórku że płyn poszedł do oleju bo bagnet był aż szary...zaczęliśmy rozbierać...zdjęliśmy głowicę...uszczelka cała...sprawdzaliśmy chłodniczkę oleju...szczelna...za laliśmy płyn w kanały by zobaczyć czy ucieka to spadło dosłownie 0,5cm...reszta stoi...nie wiemy gdzie szukać przyczyny bo najpierw poszedł olej do płynu a póżniej płyn do oleju....tylko którędy? głowicą? z góry dzięki za pomoc :rolleyes:

Opublikowano

załóż z powrotem głowicę ze starą uszczelką,podłącz wszystkie przewody od wody,wlej wodę do chłodnicy,odkręć misę silnika.następnie uszczelnij korek chłodnicy(aby nic nie wylatywało),weż stary wentyl i kawałek przewodu i podłącz pod kranik.sprężarką napompuj troszkę powietrza w układ chłodzenia(nie za dużo bo przewody wywali) i powinno gdzieś wodę wywalić przez nieszczelność.podejrzewam że oringi na cylindrze poszły.

Opublikowano

I tak zrobię jak mówisz...powinno pokazać...tylko ciekawe bo jak rozbierałem to wszystko było oblepione olejem z płynem i płukaliśmy ze dwa dni i raczej na pewno tam gdzie to nie było możliwe ten osad został ale będę próbował...dz.

Opublikowano (edytowane)

jak olej poszedł do wody to zapewne głowica ale niech kolega zrobi tak jak napisałem post wcześniej to wszystko wyjdzie na jaw.pamiętaj że jak silnik się nagrzewa to w układzie chłodzenia powstaje ciśnienie i jeżeli pójdzie jakaś uszczelka lub coś pęknie(głowica,cylinder)to woda zaraz idzie do oleju.

Edytowane przez rafalfalk1
Opublikowano

nie mam pojęcia jak i którędy olej poszedł do płynu...wiem że jak wymieniliśmy oringi na chłodniczce oleju to problem zniknął na kilka dni...

 

tylko dlaczego się płyn za gotował? termostat nie puścił bo był tak zalepiony tym olejem?

Opublikowano

u mnie w silniku poszły oringi na 4 tulejach, jedna tuleja była pęknięta.. codziennie po robocie spuszczałem wode i następnego dnia przed robotą zalewałem go aż do momentu gdy całkiem woda poszła do oleju.. woda w chłodnicy miała kolorowe odbcie czyli możliwe, że cisnienie pchało przez tą pekniętą tuleje olej do wody..

Opublikowano

W 90% przypadków olej do układu chłodzenia przedostaje się przez wymiennik {chłodnica oleju} jak sam stwierdziłeś po wymianie oringów problem znikł.a to że się zagotował to normalne bo trzeba wymyć cały układ chłodzenia najprostry a zarazem najskuteczniej to spuścić płyn a układ zalać olejem napędowym i trochę pojeżdzić (sprawdzony sposóB). szczelność chłodniczki można sprawdzić poprzez ominięcie obiegu płynu(połączyć przewody razem ze sobą)a wtedy przy nieszczelnej chlodniczce z tego krućca od płynu będzie wyciekać olej.

Opublikowano

zwichrowana...do szlifu była oddana...a teraz kolejny kłopot bo zaraz po orce ciągnik pracował na wolnych obrotach i podczas jazdy do domu zauważyłem że wygania wodę nadmiarem...

Opublikowano

Nie chce zakładać nowego tematu, takze zapytam tutaj. Dalszy znajomy chce sprzedać Zetora 9245, ładny, zadbany ciagnik , jednak ostatnio widziałem go w pracy, i momentami mocno kopci na czarno. Np jedzie z pustą przyczepą, pełna prędkość i nagle przez chwile tylko czarny dym widać. Tak samo zawsze przy ruszaniu. To normalne przy nich? Niby czarnydym to zdrowy dym, jednak chcąc go kupić, nie chce wpakować się w jakieś remonty. Co wy na to ?:)

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Nie chce zakładać nowego tematu, takze zapytam tutaj. Dalszy znajomy chce sprzedać Zetora 9245, ładny, zadbany ciagnik , jednak ostatnio widziałem go w pracy, i momentami mocno kopci na czarno. Np jedzie z pustą przyczepą, pełna prędkość i nagle przez chwile tylko czarny dym widać. Tak samo zawsze przy ruszaniu. To normalne przy nich? Niby czarnydym to zdrowy dym, jednak chcąc go kupić, nie chce wpakować się w jakieś remonty. Co wy na to ? :)

 

pompa wtryskowa do regeneracji wtryskiwacze też bym dał, dobrze zawory ustawić i problem powinien zniknąć. mój dymił na czarno ale to filtr powietrza był dołownie zapchany przy okazji wymieniłem filtry paliwa i teraz dymka nie puści.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Rzepakowiec
      Czesc, przychodzę z pytaniem o wzmacniacz momentu w moim zetorze 8145. na zimnym wszystko wydaje sie być w porządku natomiast na rozgrzanym po wrzuceniu zająca ciągnik jakby lekko dostaje " kopa " ale nie dokońca i potem za chwilę sie załącza do końca. Czasem jak schodzę z obrotów to potrafi sam zrzucić na żółwia. Olej w skrzyni jest, śruba od regulacji pod schodkami rozkontrowana jakimś cudem. Mam plan ją lekko dokręcać o jakies pol obrotu i sprawdzać oczywiście na gorącym 
    • Przez Latashi
      Witam wszystkich, noszę się z zamiarem wymiany mojego Zetora 10045 na coś innego, zachodniego. Ale pojawiają się wątpliwości czy warto bo nie wiadomo co się kupi, a tu wiem co mam i co jest do naprawy ( trochę by się uzbierało, ale to w większości pierdoły, wyciek, elektryka, lakier, przedni napęd, hamulce i można by do skrzyni zajrzec bo jak się rozgrzeje to ślizga się na żołwiu) wszystko do ogarnięcia ale już trochę denerwuje że zawsze coś i nie wiadomo co jeszcze wyjdzie. Jeżeli doszło by do wymiany to na pewno byłby komfort, być może lepsze wykonanie części zamiennych i na pewno młodszy, ale tak jak mówię czy warto. Podpowiedzcie coś bo sam nie wiem co robić. Pracuje na 20 hektarach jako główny traktor z pługiem obrotowym, agregatem uprawowo siewnym i talerzowka.
    • Przez rolkam72
      Witam. 
      Posiada ktoś a może zna dobrze pod którym bezpiecznikiem co powinno być podłączone .
      Nie chodzi mi nawet o cały schemat lecz sam opis gdzie co ma być  
      Ciągnik to Zetor 10245 więc cała seria ..245 
      Zdjęcie bezpieczników poniżej .
      Tak dla pewności podkresle słowo ,,powinno'' być fabrycznie podłączone .
      Dziękuję za każdą odpowiedź 

    • Przez damianhaczynski
      Witam wszystkich
      Mam taki problem gdyż ponieważ jadą swoim zetorem 8011 normalnie na 4 biegu przy zerowym obciążeniu, to jadący taki sam ciągnik wyprzedza mnie bez żadnego problemu. I teraz jest taki w tym wszystkim problem, że nie wiem o co chodzi,  na początku myślałem, że może mam włączonego tak zwanego żółwia, ale był on wyłączony. Po pewnym czasie też przyszło mi na myśl że to może być wina kół ponieważ w moim mam koła balonowe, ale myśląc nad tym dłużej stwierdziłem że nie jest to też przyczyna mojego problemu. I teraz pytanie do was w czym może być ten problem że mój ciągnik tak wolno się porusza, bo patrząc tak poglądowo instrukcja mówi że dany ciągnik powinien poruszać się z max prędkością 28km/h no a mój w przybliżeniu porusza się tak max do 23km/h. Macie może jakiś pomysł co jest przyczyną? 
    • Przez Kilus25
      Witam, mam problem z podnośnikiem w zts Zetor 16245, problem jest taki że podnosi tylko do pewnego momentu i przestaje.Filtry pozmieniane olej nowy tłok cylinder rozdzielacz chodzi dobrze.Pomocy!!!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v