Polecane posty

pioootrek    0

witam :) :) :)

założyłem nowy temat bo starego nie znalazłem jeżeli zle zrobiłem to prosze mnie poprawić :blink:

więc mama taki problem spodobał mi się mf3060 ale dowiedziałem się że nie posiada on pneumatyki i chce sie dowiedzieć czy można w nim ją w nim zamontowac bo jest mim praktycznie niezbędna

i czy ten mf dał by rade na jakieś 25ha narazie tyle nie mam ale stopniowo powiększam :D

 

P.S

ciągnik zamierzam kupić wczesną wiosną luty marzec :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pietras892    945

na 25ha spokojnie starczy, pneumatykę założysz bez problemu tylko trzeba się trochę pobawić z zamocowaniem kompresora....

3060 ma hamulce hydrauliczne, czasami szybciej i łatwiej przerobić przyczepę,jezeli oczywiscie tylko po to potrzebna Ci pneumatyka....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

Da sie robiłem to pare razy


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioootrek    0

no może lepiej przerobić przyczepę na chydrauliczne ale mam tylko dwie :( i często pożyczam od rodziny ze dwie na żniwa wywóz ziemi itp. a tam na pneumatykę wszystkie <_<

 

a ile kosztuje założenie pneumatyki

jednoobwodowej

dwuobwodowej

i obu naraz :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppiotr    55

Ja założyłem do swojego 3085,

sprężarka od c-330 200 zł, kupiłem na allegro starą lecz wogule nie używaną

butla 200 zł

zawór hamulca ok. 150 zł

reszte zaworów miałem na warsztacie + złączki i przewody w sumie starczyło by 1000 zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JurekS    5

a ja panowie mam pytanie z innej beczki. Też chcę założyć pneumatykę do 3080 zimą i tu moje pytanie od czego zastosować kompresor bo chciałbym taki ze sprzęgłem żeby nie musieć zrzucać paska... ma ktoś jakiś pomysł??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioootrek    0

Ja założyłem do swojego 3085,

sprężarka od c-330 200 zł, kupiłem na allegro starą lecz wogule nie używaną

butla 200 zł

zawór hamulca ok. 150 zł

reszte zaworów miałem na warsztacie + złączki i przewody w sumie starczyło by 1000 zł.

aha czyli 1000zł na jedno obwodowe :D

tak a na 2 obwodowe to co trzeba dołożyć żeby mieć takie i takie naraz ? :unsure: :unsure: :unsure:

 

a ja panowie mam pytanie z innej beczki. Też chcę założyć pneumatykę do 3080 zimą i tu moje pytanie od czego zastosować kompresor bo chciałbym taki ze sprzęgłem żeby nie musieć zrzucać paska... ma ktoś jakiś pomysł??

a czemu trzeba zrzucać pasek :blink: że w c330 tak było to wiem ale tu to pierwszy raz chyba słysze

to troche h.j.w. że tak trzeba by robić :( :( :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masseyf30    82

Ja ma w 3095 od Perkinsa C-360 3P. Tam sprężarka chodzi cały czas, ale ja jak orze, sieje to zrzucam pasek, żeby sie nie kręciła nie potrzebnie.

 

 

 

@mariusz(ZDUN) A jak założyłeś zawór? Chodzi o ten który odcina powietrze, żeby przyczepa hamowała. Ja zrobiłem bezpośrednio pod pedał, ale myślę żeby to przerobić, żeby było podłączone pod wyjście hamulca hydraulicznego. Jak to zrobić? Jakiś zaworek musie być? Coś jak w zetorach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppiotr    55

Ja ma w 3095 od Perkinsa C-360 3P. Tam sprężarka chodzi cały czas, ale ja jak orze, sieje to zrzucam pasek, żeby sie nie kręciła nie potrzebnie.

 

 

 

@mariusz(ZDUN) A jak założyłeś zawór? Chodzi o ten który odcina powietrze, żeby przyczepa hamowała. Ja zrobiłem bezpośrednio pod pedał, ale myślę żeby to przerobić, żeby było podłączone pod wyjście hamulca hydraulicznego. Jak to zrobić? Jakiś zaworek musie być? Coś jak w zetorach?

Mariusz nie odpowiada, nie chce zdradzic tajemnicy, tu masz zdiecia http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/55478-mf-6120-pneumatyka/

http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/55482-mf-6120-pneumatyka/

http://www.agrotrader.pl/38398/montaz_instalacji_pneumatycznych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

???? co ?? nie zawsze mam czas na opisywanie, a nie nie chcę zdradzać tajemnic?? nie życzę sobie takich tekstów! jak bym nie chciał to po co zdjęcia dodawałem?? zalerzy jaką chcesz najprosciej wykonać jedno obwodową bo można wykożystać zawór sterujący z c360 i to jest najtańsza wersja podłaczona pod pedał za pomocą linki lub cięgla żeby zrobić instalację na zaworze hydraulicznym musi być wykonana instalacja dwu obwodowa, i do niej dołożona jedno obwodową wtedy macie trzy gniazda i możliwość sprzęgania zarówno starych jak i nowych przyczep. Spręzarki mozna zastosować różne ale najlepiej sprężarkę Polmo Łudź ze sprzęgłem tak jak na zdjęciach u mnie w galerii ma dobrą wydajność i jest niewielka , a często problem stanowi brak miejsca pod maską

Edytowano przez mariusz(ZDUN)

Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szymek123    1

Witam moglibyście mi doradzić jaką sprężarkę zakupić aby była ze sprzęgłem aktualnie mam zabudowaną zwykłą z c 330 w mf 3095 ale chciałbym ze sprzęgłem aby ją odłączać dobrze by było aby miała smarowanie rozbryzgowe a jak takiej nie ma to gdzie macie podłączone smarowanie


Witam Mam na imię Szymon posiadam gospodarstwo ale zajmuję się tym tylko czysto hobbistycznie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

podobno można zastosować sprężarkę polmo łódź taką polecał Mariusz Zdun ale o bliższe dane musisz prosić jego jeśli chodzi o zakup to gdzie ją można dostać jak wygląda i w ogóle. Sam bym chętnie jej foto obejrzał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szymek123    1

PrzemoO rozwiązanie dobre ale musiało by te koło pasowe być większej średnicy bo przy takiej średnicy to by mi się sprężarka zatarła po godzinie :D a co do sprężarki to myślałem o jakiejś używanej ze sprzęgłem PrzemoO rozwiązanie dobre ale musiało by te koło pasowe być większej średnicy bo przy takiej średnicy to by mi się sprężarka zatarła po godzinie :D a co do sprężarki to myślałem o jakiejś używanej ze sprzęgłem


Witam Mam na imię Szymon posiadam gospodarstwo ale zajmuję się tym tylko czysto hobbistycznie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

Fajnie pomyślane. Ty hamulcy hydraulicznych nie masz ale jakbym zamiast tej dodatkowej pompki przy pedale podepiął sie do gniazda hamulca hydraulicznego i z niego olej skierował do siłowniczka przy zaworze hmmm. Z czego ten siłowniczek?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj