Skocz do zawartości

problem ze stalową wolą


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

panowie kupiłem rok temu ładowarkę teleskopową stalową wole hd 58 25 i od początku nie ciagneła dobrze na koła ale jeszcze chodziła dobrze a teraz jak mało wiele jest górka albo ją przyprę do sciany koła sie nie kręcą tylko jest takie dziwne szarpanie silnik ma letko powiedźcie co moze jej dolegać

Opublikowano

o kurcze zrób jakieś zdjęcia jak ona wyglada bo nigdy tego nie wiedziałem ? nawet nie wiedzialem że stalowa wola robi teleskopy? napisz jaką masz skrzynię w nim bo raczej sę ślizga ale muszę wiedzieć co to za skrzynia i czyjej produkci najlepiej wejdz pod nią i pdszukaj tabliczkę

Opublikowano

Szymon, znasz się trochę na takich maszynach? Owszem zmiennik momentu jest pewnego rodzaju sprzęgłem, ale jest również przekładnią.

Są dwie opcje: Albo zmiennik momentu nie działa jak powinien, albo któreś ze sprzęgieł się skończyło jeżeli ma skrzynię typu Power shuttle, ale wtedy objawy pojawiałyby się na niektórych biegach,

Wymieniałeś w niej olej skrzyni/zmiennika? Jeżeli były w nim opiłki metalu w dużej ilości to na 100% zmiennik.

Opublikowano (edytowane)

Też tak mam w Ł-200

Dolej oleju do zmiennika o ile takowy masz w tej ładowarce, bo przyznam szczerze pierwszy raz takie "dziwadło" na oczy widze. Jeżeli konstrukcyjnie podobna do ł-200 to wlanie oleju powinno pomóc jeśli nie, to albo sprzegła albo zmiennik do wymiany ;)

Edytowane przez regi1
Opublikowano

panowie w tym sprzęcie są silniki hydrostatyczne w kołach więc mogły już się złożyć naprawia je firma z Łodzi. Najlepsze jest to że ta ładowarka jak inna żadna współczesna może nabierać prawie półtora metra pod siebie :o

Opublikowano

kolega minimetr5 ma racje w tej ładowarce jest napęd hydrostatyczny który najprawdopodobniej się złóżył i podlega wymianie lub regeneracji pompa olejowa i silniki olejowe przy kołach.

Napędy hydrostatyczne są bardzo wygodne lecz na tym się kończą ich zalety a wadów można by długo wymieniać.

 

 

ps.możesz sprawdzić jeszcze filtry i w miarę możliwości ciśnienie oleju na pompie od napędu kół przy włączonym i w pełni obciążonym napędzie.

Opublikowano

Koledzy i koleżanki ja też mam problem z taką ładowarką, podepnę się pod temat.

Otóż niedawno trafiła się okazja i nabyłem taką maszynę, po uruchomieniu okazało się, że nie jeździ do tyłu, znaczy się koła się kręciły jak się nacisnęło taki pedał po lewo, kręciły się tylko do przodu, z jedną prędkością. Teraz jedzie jak przełączę przełącznikiem jazdy - na N stoi, w przód żółw jedzie powoli, przód zając jedzie trochę szybciej, do tyłu żółw czy zając - zero reakcji, jak nacisnę ten pedał po lewo jedzie do przodu nawet szybciej jak na zającu i zauważyłem, że ciągnie wtedy z większą siłą. Druga sprawa, jak tam jest z napędem na tylną oś? Podpierałem przednie koła na łyżce, podniosłem lewarkiem jedno tylne, naciskałem na pedał, przełączałem przełącznikiem kręcą się tylko przednie koła, tylnym mogłem ręką pokręcać. Jest tam stały napęd na 4 koła czy tylną oś się jakoś dołącza? Jak powinno się obsługiwać jazdę? Czy jest ktoś obeznany w tego typu sprzęcie, kto mógłby mi podrzucić zasadę działania pompy, a raczej sterowania pompą jazdy w tej maszynie? Z tego co zauważyłem, przy całym bloku pompy jazdy są 2 takie cylindry, które obstawiam, że są odpowiedzialne za zmianę kierunku przepływu oleju. Podejrzewam cewkę do zmiany kierunku jazdy,ale gdzie ona się znajduje? Przy pompach?

Za każdą wskazówkę będę bardzo wdzięczny. Trzeba rozwieść trochę ziemi i pasuje, aby jeździła i do tyłu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez kolos87
      Cześć, potrzebuję porady na temat okładzin szczęk hamulcowych do fadromy Ł200. A mianowicie czy wie ktoś z Forumowiczów czy podchodzą z jakiegoś innego pojazdu w ludzkich pieniądzach? Nie ukrywam, że maszyna sumarycznie pracuje może 1-2 miesiące w ciągu roku. Dlatego szkoda mi jakoś bardzo inwestować w ten sprzęt, niemniej jednak hamulce się przydają.
       
      A może zalegają komuś takie okładziny i chciałby się wymienić na kilka papierków z wizerunkiem odpowiedniego władcy?
       
      Pozdrawiam!
    • Przez Tikuś
      Witam, 
      posiada ktoś może dokument jak skalibrować czunik przeciążenia w ładowarce Dieci?
      Pozdrawiam, Tikuś!
    • Przez Kierownik
      Witam. Szukam użytkowników tej skrzyni. Jak to się sprawdza co z czym się je?
    • Przez JakubPL
      Dzień dobry,
      mam problem z hamulcami w ładowarce JCB 526s, rok produkcji 1997r. Z tego co udało mi się ustalić to działają one na tym samym oleju co układ hydrauliczny od wysięgu, ramienia itd. Problem polega na tym, że pedał hamulca jest dość miękki i ładowarka nie zawsze hamuje po wciśnięciu. Czasem jest tak, szczególnie na rozgrzanej, że hamulce działają jak brzytwa. Natomiast przy zimnej ładowarce, dopiero po około 3 sekundach po wciśnięciu pedału hamulca. Dolewałem oleju do zbiornika bo było mało. Jednak po uzupełnieniu problem nie zniknął. Podejrzewam, że mogły się zapowietrzyć, czy ktoś miał podobny problem ? Wiecie może jak je próbować odpowietrzyć ? Dziękuje za odpowiedź. 
    • Przez kamil43228
      Witam wszystkich. Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem mini ładowarki schaffer 332. Czy ktoś mógłby mi powiedzieć jaki olej zalewa się do jej hydrauliki ? Pierwszy raz mam styczność z hydrostatem i nie wiem jaki będzie w porządku.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v