Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zastanawiam się nad kupnem ciągnika MTZ Belarus o mocy 81KM. Czy te ciągniki są godne zaufania i jaki model wybrać podstawowy czy wersje bogatszą o zsynchronizowana skrzynie biegów, napęd krzyżakowy???

\co wybrać???

Opublikowano

ja polecam wziasc na moscie krzyzakowym i szrszych oponach jest drozszy ale napewno lepszy mniej awaryjny

a co d o synchro to w modelach 80 konnych nie ma takowych chyba ze cos sie zmienilo

skrzynia synchro wystepuje dopiero w modelu 90 konnym ale zalezy co kto lubi moze to kwestja wprawy i przyzwyczajenia ale na pierwszy kontakt moim zdaniem synchro jest wygodniejsza niz zwykla 9... mialem przyjemnosc porownania tych przekaldni

Opublikowano

Ja pytalem o model 952 to teraz kosztuje 98tys z przodem na krzyzakach i z monoblokiem. ale teraz bedzie podwyżka i ma kosztowac okolo 106tys ten model. Mialem taki kupowac ale za tą kase to sie powaznie zastanawiam. W styczniu jak skladalem wniosek na PROW to taki kosztował 84 tys. Proxima90 z samym tylko rewersem mechanicznym kosztuje 119tys. Mam teraz dylemat co robic. Zostac przy rusku czy dolozyc do Zetora.

Opublikowano

Ja bym wolał dołożyc do Zetora (lub innej marki) ponieważ MTZ (pomijając jego awaryjnośc i komfort pracy operatora) jest w tej chwili owiele za drogi jak na to co oferuje. A pozatym chyba ciągnika nie kupujesz na rok czy 2 więc może warto odrzałowac te kilka tys i kupic droższy ;)

Opublikowano

czytając posty również na innych forach doszłem do wniosku iż praktycznie rok temu za te pieniądze co trzeba dać an 920 to można było kupić 1025 ( 105) koni. I tak zrobiłem za 105 kuców dałem 94 tys brutto z klimą i tymi duperelami.... gdybym poczekał do teraz koszty doszły by pewnie do 110 tys. ja wiem czy warto dopłacać na te polmoty farmery itp?? zostanie ci kasa to na jakiś agregat,pług ogólnie mówiąc na osprzęt Ci zostanie, bo jakiejś przepaści nie widzę między Belarusem a polmotem pomijając komfort

Opublikowano

Ja, gdy kupowałem swojego Belarusa w styczniu 2010r. kierowałem się tym... że był to najtańszy na rynku 80 konny nowy ciągnik. A takowy właśnie był mi potrzebny od ręki. Gdybym chciał kupić wtedy JD w tej cenie, miał by on co najmniej 10 lat. Uznałem - nowe, to zawsze nowe. Jak na razie nie żałuję, jeśli chodzi o komfort to wiedziałem na co się decyduję a jeśli chodzi o awarię to jak dotąd brak. Jest to podstawowy model 820, tylko przednie opony w gratisie dali mi szersze. Kosztował 59 tys zł. Jestem z niego bardzo zadowolony, ale dodam że nie jest on największym ciągnikiem w gospodarstwie. Wracając do komfortu, to zamontowałem sobie radio na USB, 2 głośniki oraz wiatraczek chłodzący w kabinie i uwierzcie mi, da się nim pracować. Nie wiem ile teraz kosztuje ten model, ale tych niespełna 60tys jest wart.

Opublikowano

ja wiem czy warto dopłacać na te polmoty farmery itp?? zostanie ci kasa to na jakiś agregat,pług ogólnie mówiąc na osprzęt Ci zostanie, bo jakiejś przepaści nie widzę między Belarusem a polmotem pomijając komfort

Chyba pomijając komfort(który jak by nie było ma duży wpływ na zdrowie operatora), zwrotnośc, funkcjonalnośc, ergonomię i jakośc wykonania :P

Opublikowano

czasami jest też mowa o chińskim perkinsie :) a po 2 90% właścicieli nie zwraca uwagi na normy spalin a z 2 strony do czego to potrzebne... jeszcze rejestrują te MTZ i pewnie będą rejestrować a jak coś to ruskie dołożą katalizator i po sprawie... a według Ciebie kolego czy te silniki MMMZ są złe?? ja nie powiedziałbym tego, konstrukcja identyczna jak w starych 82 które mają po 20 pare lat i jeszcze jeżdzą. wiadomo to nie fendt ani inne marki czołowe ale już bez przesady na co tu narzekać... a pogłównie mówiąc to choć cenę podniesli to i tak jakie olbrzymie nakłady tych MTZ się przedają i będą się sprzedawały bo za cenę tą nic lepszego nie kupi.

 

a po 2 dlaczego skoro autor postu pyta się jakiego belarusa kupić to po co mu mówicie żeby kupił cos innego?? chyba nie oczekuje porównania ciągników i ich zestawiania tylko porady

Opublikowano

ale ten pol-mot to jeszcze nie sprawdzony jest to podobno turek&chińczyk a od komfortu w kabinie belarusa to chyba na zdrowiu nikt jeszcze nie podupadł komfort to przedział od 200 w górę

Opublikowano

ostatnio czytałem w gazecie ranking kupionych w tym roku ciągników to pierwsze miejsce zajmuje już od kilku lat NH a drugie Belarus ciekawe o czym to świadczy he czekam na jakąś odpowiedź na temat główny bo też mnie interesują te ciągniki ale nie wiem który lepiej nadaje się do tura

Opublikowano (edytowane)

Kupnem Belarusa kieruje się tyn iż jest to najtańszy na rynku ciągnik rolniczy o największej mocy. Mam nie wielkie gospodarstwo i służył by mi jako główny ciągnik do wykonywania najcięższych prac polowych.

Za podstawową wersje Belarus 820 81KM chcą 75000

model 920.2 81Km (bogatsza wersja 820) szerokie opony zsynchronizowana skrzynia biegów z boczną dźwignią zmiany biegów + reduktor, napęd krzyżakowy, wzmocnienie ramy i osłona silnika. 3punktowy układ zawieszenia z dwoma siłownikami... cena 95000

Belarus 920 84KM to koszt 88000

 

za różnice w cenie miedzy Belarusem a zachodnim ciągnikiem można kupić nowy osprzęt do ruska i może zostanie jeszcze na paliwo..

Edytowane przez stasiek87

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v