Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Silver

Pronar 82SA czy belarus 820.3?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Silver    0

Mtz jaka jest taka jest ale ma kilka niezaprzeczalnych zalet, tylko co lepiej wybrać orginał czy maszynę z pronaru?

Interesuje mnie porównanie pronara 82SA i belarusa 820 z mostem krzyżakowym z synchronizowaną skrzynią i chydrauliką bosh monoblok w palstikowej masce, który to kosztuje teraz trochę ponad 83 tyś, a pronar chyba 96 tys, więc różnica w cenie jest w granicach 10 - 14 tyś więc nie tak dużo.

Ciekaw jestem przede wszystkim jakości montażu bo jakoś nie chce mi się wierzyć że w pronarze robią tandetnie a na białorusi się starają :P , na pierwszy rzut oka to pronar wydał mi się lepiej poskładany.

Druga sprawa to wyposarzenie:

1. czy ruskie opony są dobre czy kormorany na pronarze będą trwalsze (no i do pronara można zamówić jeszcze szersze)

2. chydraulika monoblok to to samo w pronarze i belarusie czy nie?

3. kabnia - dużo ładniejsza w pronarze ale podobno zamki w drzwiach się zacinają i tp. czy ta w pronarze jest szczelniejsza i lepiej wyciszona? czy pronar ma jakoś lepiej rozmieszczone dzwignie?

4. kto zna jeszcze inne istotne szczegóły różniące te dwa ciągniki to prosze pisać (silnik filtr oleju, chamulce i coś tam jeszcze poprawili)

Może już był gdzieś podobny temat ale mnie interesują tylko te dwa modele

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

Chyba lepszy pronar przynajmniej jakoś wygląda na podwórku no i szersze gumy można zamówić i w kabinie jest jakoś normalniej a nie jak by siekirą ociosał, wie ktoś może czy takabina pronara jest szczelna (pyłoszczelna przy zamkniętych drzwiach) bo tak się przyjżałem że duże wycięcia są przy dzwogniach od podnośnika.

Słyszałem już kilka opini że ten pronar to lepsza inwestycja jak ta cała proxima 8441 bo mniej pali i ma dużo lepszy uciąg, a awaryjność wcale nie jest większa w pronarze jak to się przyjeło uważać,po prostu nie umie ktoś podciagnąć sprzęgła wom czy sprzęgiełka od napędu, czy się troche chydraulika spociła i już wielkie chalo jakie to złomostwo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
swat24    63

No kabina w belarusie to jak z minionej epoki a określenie jak siekirą ociosał pasuje do niej jak ulał he he.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Ferdek07    62
No kabina w belarusie to jak z minionej epoki a określenie jak siekirą ociosał pasuje do niej jak ulał he he.

No ja jakiś szczególnie na brzydote wyczulony nie jestem i lasek nie będe na najnowszy traktor wyrywać, komfortu akurat jestem ciekawy w sensie -wyciszenie , obsługa dzwigni i pedałów siła wspomagania szczelność kabiny wentylacja ogrzewanie i ergonomia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toniekmf255    5

podobno w MTZ jest dosyć cicho


Mój avatar-mój ulubiony pies którego już ze mną nie ma :(

Są ludzie, którzy nie popełniają błędów. To ci, za których myślą inni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62
podobno w MTZ jest dosyć cicho

Dzięki naprawde dużo wniosła do tematu twoja wypowiedź :P:P , tylko co rozumiesz przez mtz belarusa czu pronara?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Silver    0
Witam! według mnie zdecudowanie belarus 820

A według mnie lepszy jest pronar :) , dolicz sobie plastkiową, jakąś tam gwarancje, lepsze opony (coś do tych ruskich nie mam przekonania), nie iwem jak jest z kabiną ale myśle ze lepiej wyciszona i wygodniejsza powinna być ta z pronaru, ale róznica w cenie to nie będzie 25tyś jak to rozpisują się na forach, ale moze z 8 - 10 tyś. Ruskie uszczelinia gumowe osłony symeringi itp. plastiki i gumki są okropne, no i czy ruscy coś lepiej poskładali w to bardzo wątpie, bo belarusów jest bardzo mało i te kilka nawet jak coś sie zepsuje to zaraz usprawiedliwione jest to ceną, a dla pronara już takiej wyrozumiałosci nie ma, coś co jest nowe na rynku od razu jest super, np farmery z sokółki tak ludzie wychwalają tylko to czy tamto (są i tacy co piszą że są rozczarowani), to samo proxima super traktor tylko to czy tamto i pali jak smo, a pronar jest już kilka lat na rynku i moze jakością nie grzeszy ale jakoś wyjątkowo bardzo częściej od ursusów zetorów czy tych całych belarusów się nie psuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Dochodzi jeszcze estetyka deski rozdzielczej ,jakość użytej farby nio i to że kupując pronara dajemy zarobić potencjalnemu klientowi na nasze produkty a o tym powinniśmy pamietać majac na uwadze sankcje na import naszych produktów przez wschodnich sasiadow.Niemcy stosują tak zwany patriotyzm gospodarczy kupując VW a nie Honde choc ta nie jest gorsza ,dajac tym samym prace rodakowi i zapewniając tym zbyt na swoje produkty(poprzez ich portfel)a my o tym zapominamy i wg. mnie jest to powazny bląd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

Co ma chonda do mtz, moim zdaniem ruska technologia to era nie wiem k*rwa czego ale jakiejś zawiłe sprawy i dziwie się tyko jak oni polecieli w kosmos z tą technologią a co so czego to mtz to szczyt cudoweania i technologi z innej planety więc jeśli ktoś yo zna to ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ferdek ortografie to twoja słaba strona bo CHONDY to ja w życiu nie widziałem a trochę po swiecie juz chodze,a w moim tekście byla zawarta myśl nie zwiazana z opinia o mtz lub pronarze ale nna kwestia no ale cóż kazdy ma inny poziom inteligencji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    8
chonda

:)

...pamiętam jak w liceum na jakimś konkursie ortograficznym trzeba było napisać toyota w dyktandzie, 3 osoby, w tym ja, napisały poprawnie :) rozumiem, z mitsubishi mogą być problemy ale żeby honda przez "ch"? :)

 

A w temacie podobno oryginał zawsze lepszy ale czy napewno? Xemit ma sporo racji w tym propagowaniu krajowego, myśle że jeżeli kogoś stać dołożyć te kilka(naście?) tysięcy do Pronara to powinien go wybrać ze względów podanych w powyższych postach. Jeśli komuś braknie albo chce sobie dokupić np. pług w tej cenie to zostaje Belarus :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62
:)

...pamiętam jak w liceum na jakimś konkursie ortograficznym trzeba było napisać toyota w dyktandzie, 3 osoby, w tym ja, napisały poprawnie :) rozumiem, z mitsubishi mogą być problemy ale żeby honda przez "ch"? :)

 

A w temacie podobno oryginał zawsze lepszy ale czy napewno? Xemit ma sporo racji w tym propagowaniu krajowego, myśle że jeżeli kogoś stać dołożyć te kilka(naście?) tysięcy do Pronara to powinien go wybrać ze względów podanych w powyższych postach. Jeśli komuś braknie albo chce sobie dokupić np. pług w tej cenie to zostaje Belarus :)

Polonistą nie jestem, a mam mgr z matematyki :) , a co do samej poprawności wyrazów honda, lamborghini itp, to są to nazwy własne i nie polskie więc nie jest błędem ortograficznym czy napisze honda czy chodnda czy lamborghini czy lamburdżini i nie powinno to być straktowane jako błąd ortograficzny ( pamiętam to z mojego LO a robienie dyktanda z nazw takich jak honda itp bezsensowne jest.

 

A jeśli już jesteście takimi polonistami to ciekawe czy wiecie jaka jest transkrypcja lamborghini, bo wszyscy mówią przez "dż" a to nie jest nazwa anglojęzyczna i poprawnie powinno się wymawiać 'lamborgini' ( przez g) ( czytałem o tym w fokusie :) )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    8
a co do samej poprawności wyrazów honda, lamborghini itp, to są to nazwy własne i nie polskie więc nie jest błędem ortograficznym

Ortograficznym nie, ale błędem jest :)

EOT

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Silver    0
Ortograficznym nie, ale błędem jest :)

EOT

Nie dyskutujemy tu o poprawnej polszczyźnie ale o mtz.

Koleś u nas kupił 2 belarysy z przodem stożkowym ale szerszym ogumieniem i się odchwalić nie moze miał wcześniej 914 1014 i 2 c385 i twierdzi ze żadnen ursus nie miał takiego uciągu i takiej mocy jak te belarusy są dużo wygodniejsze i palą bardzo mało dużo robią w transporcie i w lesie jeden maił tylko problem z rozdzilelaczem a tak żadnych problemów ( ma już 1,5 roku), sam zastanawiam się czy lepiej zamiast bawić sie w ten cały prow kupic zwykłego belarusa tylko z przodem na krzyżakach za 70 tyś, tylko czy musiał bym kupić w tym roku, bo jak wejdą normy spalin euro 2 to po pierwszym stycznia nie da sie już zarejestrować nowego ciągnika>>? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronio82SA    1

82SA lepszy podnośnik uciąg wydlad itp :D


Nie ma przyjemniejszej myśli że żniwa 2009 już niedługo :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorak    2

Jak juz pisałem w innym temacie od kilku miesiecy Urząd MiG w mojej Gminie posiada pronara 82 SA. Dziś rano miałem okazje troszke go pooglądać i pogadać z kierowcą (akurat to mój znajomy). A więc tak .... Nie będę pisał o wyglądzie bo to rzecz gustu ale na pewno jest (a przynajmniej sprawia wrażenie) bardzo wysoki. Runda wokół ciągnika i od razu widać przerobiony zaczep dolny. Wzmocniony płaskownikami 30 mm bo oryginalny sie zwinął podczas ciągania pnia drzewa. Pierwsza uwaga kierowcy "filtr paliwa 2 razy już się urwał a raczej uszczerbił od drgań i ciekło paliwo". no to czas do kabiny i od razu "zonk" w postaci zachaczenia o przełącznik kierunkowskazów wrrr kto go tam umieścił ?? Jak już udało mi sie zasiąść za sterami to postanowiłem sprawdzić jak miękkie jest siedzenie i kolejny "zonk" - uchwyt od szyber jest w takim miejscu że udeżyłem o niego głową (a nie mam 2 metrów;) ). Jak już wymasowałem sobie głowę to zabrałem sie za funkcjonalność wszelkiego rodzaju dźwigni:

- biegi hmm pewnie trzeba się wprawić ale na pierwszy raz to porażka żeby znaleźć odpowiednie przełożenie,

- dźwignia do podnoszenia i opuszczania TUZ - o jej jak ona ciężko się przesuwa !!

- ręczny jak dla mnie za bardzo do przodu,

- dźwignie do hydrauliki - zdecydowanie nie w tym miejscu co trzeba.

Nie wiem jak w środku bo nie jedziłem ale jak jedzie to słychać go z oddali i wiadomo że pronarek nadjeżdża ;)

Za to podoba mi się dżojstik do tura. Od kilku dni jest zamontowany tur.

To tylko moje opinie które zaobserwowałem tak na szybko. Niedługo postaram się napisać o belarusie bo wybieram sie do kolegi który ma dwa 1025.

aaa bym był zaponiał - plastikowa maska lata i robi kupe hałasu. A jeśli chodzi o mnie to raczej bym wybrał belarusa, zresztą pierwsze przymiarki do jego zakupu już miałem i najprawdopodobniej znów powrócę - a dlaczego belarus ?? oferuje to samo co pronar a za cenę pronara kupię belarusa z turem - cena jest tu dużym argumentem przemawiającym za belarusem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Kupuj Mtz Belarus'a, a dla tego, że są mało awaryjne (przynajmniej na moim przykładzie), mają wytrzymałe silniki, palą czy jest -15*C czy 35*C, a z kabiną nie jest do końca tak jak w bajce bo pyli się przy zamkniętej kabinie przez otwory na sprzęgło itp. komfort jest lepszy w Pronarze. Ale dla mnie najważniejsze jest to żeby nim robić i wziąłbym na twoim miejscu Mtz bo mają bardzo, ale to bardzo cholernie wytrzymałe silniki. (po prostu nie do zjechania).

 

Ps; Kupuj co chcesz to twój wybór, a radzę dobrze ma Mtz się nie zawiedziesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    304

A podajcie ceny pronara bo nie orientuje się zbyt wiem ze napewno droższy


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1994szymon    15

Kupuj Mtz Belarus'a, a dla tego, że są mało awaryjne (przynajmniej na moim przykładzie), mają wytrzymałe silniki, palą czy jest -15*C czy 35*C, a z kabiną nie jest do końca tak jak w bajce bo pyli się przy zamkniętej kabinie przez otwory na sprzęgło itp. komfort jest lepszy w Pronarze. Ale dla mnie najważniejsze jest to żeby nim robić i wziąłbym na twoim miejscu Mtz bo mają bardzo, ale to bardzo cholernie wytrzymałe silniki. (po prostu nie do zjechania).

 

Ps; Kupuj co chcesz to twój wybór, a radzę dobrze ma Mtz się nie zawiedziesz.

HEHE Tak się składa że chwile wcześniej otworzyłeś temat z zapytaniem się o to czy warto kupować Belarusa 820 (to znaczy że go jeszcze niemasz :lol: ) DZIWNE

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

HEHE Tak się składa że chwile wcześniej otworzyłeś temat z zapytaniem się o to czy warto kupować Belarusa 820 (to znaczy że go jeszcze niemasz :lol: ) DZIWNE

Ma u nas taki eden we wsi. dostał od ojca ziemię i dali mu z unii 50000 zł i kupił mtz'a i cwali go narazie mówi że jest bardzo dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez pawelkarczewski
      Witam Wszystkich, Chciałbym zaczerpnąć informacji na temat ciągników do 100KM, planuje zakup ciągnika lecz zupełnie nie wiem jaką markę wybrać w tym przedziale mocy, jedyne jaka marka mnie nie interesuje to Fendt I JD, reszta może być. I tak wstępnie myślę nad Steyr lub Valtra. Mogę liczyć na waszą pomoc i konkretne informacje poparte praktyką i doświadczeniem?
      Dodam tylko że cena to drugorzędna sprawa
    • Przez Piotrass
      Witam ma do wyboru dwa ciagniki , ciagnik bedzie pracowal przy turze w wekszosci czasu. Nh mam  okazje kupic za 185 netto a Jd za 220tys, warto doplacac 35 tys?
    • Przez Farmer4255
      Zamierzam niedługo kupić używany ciągnik. Troche czytałem na temat tych ciągników i rozmawiałem z właścicielami, ale chciałbym żebyście i wy mi doradzili. Jakie macie zdania na temat Case MX 120 czy Fendt Favorit 512 lub ich serii. 
    • Przez xdx
      co sadzicie o ciągniku solis 60 
    • Przez Fugeo
      W najbliższym naborze będę próbował swoich prób w PROW. Chciałbym starać się o dofinansowanie na ciągnik rolniczy do pracy z ładowaczem czołowym, opryskiwaczem, rozsiewaczem nawozów.
      Moje propozycje:
      CASE IH FARMALL C 65/75
      DEUTZ-FAHR AGROLUX 65
      JOHN DEERE 5067E (minus to udźwig tylnego tuza - 1800 kg)
      KUBOTA M6060
      NEW HOLLAND T4.65 UTILITY
      ZETOR MAJOR 60
      I może jeszcze jakiś ursus, ale póki nie słyszałem żadnych sensownych opinii.
       
      Zależy mi na dobrej zwrotności , na jak najlepszym stosunku cena/jakość, niskim spalaniu, jak najmniejszej awaryjności, udźwig tura w granicach 1300-1500 kg.
×