Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
karolas123

Nie słychać pracy nowej turbiny

Polecane posty

karolas123    86

od jakiegoś miesiąca w moim ursusie 6 cyl z turbina zauważyłem spadek mocy i cieknący olej z turbiny wskźanik pokazuje prawie zero ciśnienia co może być przyczyna czy muszę wymieniać turbo czy warto naprawiać traktor nie jest stary 1996 r co o tym myślicie proszę o pomoc.

 

z góry przepraszam za złe sformułowany temat postu ale niestety nie wiem jak go zmienić

Edytowano przez tomek
ort!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Turbina    9

Napisz coś więcej,jak ciągnik odpala,czy jest widoczne dymienie,no i czy turbina krotko przed awarią wydawała jakieś dźwięk.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolas123    86

Ciągnik odpala ciężko dopiero po "zociagnieciu" albo na samostarcie dymienie jest duże, w dymie wydaje się jak by był olej a przed awaria nic nie zauważyłem, raptownie padło ciśnienie.

 

 

Powód Edycji: ortografia+literówki, edytowane przezNikita_Bennet

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

pawelex5    0

hehe a moze pierscionki na tlokach popekaly (przegrzany silnik) albo z glowica jest cos nie tak i wyrzuca olej na wydech a nastepnie przez turbine co powoduje dymienie, mozna zdjac przewod ssacy z turbiny i zobaczyc czy ma luzy na wirniku oraz czy wyrzuca olej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    3
hehe a moze pierscionki na tlokach popekaly (przegrzany silnik) albo z glowica jest cos nie tak i wyrzuca olej na wydech a nastepnie przez turbine co powoduje dymienie, mozna zdjac przewod ssacy z turbiny i zobaczyc czy ma luzy na wirniku oraz czy wyrzuca olej

 

dokładnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Turbina    9

Tu kolega pawelex5,ma chyba racje,zdejmij ten gumowy przewód co doprowadza powietrze do turbiny i sprawdź luz na wirniku,ale zastanawiam się nad tym spadkiem ciśnienia,jak turbina zaczęła poszczać olej to by nie spadło do żer.Zobacz jeszcze czy nie masz oleju w wodzie albo na odwrót.Jedno co ci mogę doradzić na tę chwile to to żebyś nie odpalaj tego ciągnika,bo jak wewali ci większą ilość oleju na tłoki to morze silnik się rozlecieć w drobny mak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolas123    86

luz na wirniku jest ale nie wielki juz wiem co zrobie zaloze nowa turbo i bedzie gitara nie ma co sie z tym bawic szkada ciagnika nie chce go bardziej psuc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelex5    0

Zeby nie wchodzic w koszty mozna odlaczyc turbinke z kolektorem wydechu, zaslepic kanal cisnieniowy oleju i uruchomic silnik, a wtedu juz bediz ewszystko jasne jak silnik pracuje,czy ma cisnienie i czy przez kanaly wydchowe poszczegolnych cylindow nie wyrzuca spalin z olejem. A co do cisnienia to moze sie okazac ze wal jest zatarty na jednej z panewek wału korbowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek    3

dołącze sie do tematu

pzred wejsciem w pole wsadzilem do swojej 1224 turbo wszystkie czesci nowe nowa turbina, kosztowalo mnie to ponad 4 tys a rok wczesniej byly zmienone komplety naprawcze i zalozone od turbo, kilka dni podocierałęm na pusto turbine potem rozsiał ciagnik nawozu na około 60ha i poszedł w 10 ciezkich bron po 70kg i nagle jedaoc po prostym ciagnik lekko szedł nagle zaczoł mi sie duzic zredukowałem szybko z 2 na 1 i coraz wiekrze jak by miał obciązenie wcisnełem sprzegło i silnik dostał takiego obciązenia ze sie na pusto sam zadusił( mial temperature 75 stopni około), rozebralismy go to 4 tłok sie nad topil i spuchł i trzeci spuchł, wirik od turbiny ldostał duzego luzu, (czeska turbina) i ostatnio oglądałem turbine w sklepie tez czesko z tego samego sklepu i tez ma podobny luz, a jak teraz czytam to turbina nie powinna miec wogule luzu, wiecie moze dlaczgeo tak sie stało??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak jest ja kolega pisze. Miałem przypadek w 1012 ale powod tego bylo wypalenie sie dziury w tłoku... Turbine daje sie do regeneracji. Nie trzeba kupować nowej ! W Iławie robią takie coś własnie. 600zł koszt w turbina jak z salonu. Mam juz dwa lata i 1012 w agregacie chodzi miodzio o ile sie nie zakopie. Nie dymi ni nic. Ciśnienie na zimnym 6atm, na ciepłym, przy oraniu spada do 3 na małych obrotach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek    3

moja 1224turbo tez na poczatku dobrze szła a potem zaczeła coraz mniej gwizdac turbina i im mniej gwizdałą tym byłą duzo słabsza a chile przed zatarciem to juz szła gorzej jak 1224 :wacko: , smarowanie miała bo nie włozylem opasek na werzyk laczący dwie rórki od powrotu i olej lekko sie sączył, a turbina ma taki luz ze ten wirnik jak poruszam to az zatrzymuje sie na obudowie, a zeby ne uznac gwarancji to znalezli tysiąc powodów :angry:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronar15    0

Turbina w ursusie to najgorsze co może być zamiast unowocześniać te ,,stare" ursusy to lepiej kupić używany zachodni ciągnik bo takie cos nie ma sensu

 

 

Pozdrawiam Pronar15!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Turbina    9

@Wojtek- a jakie dałeś uszczelki pod przewody smarowania przy turbinie????

 

Ps/;jak turbo ma luz w obudowie to możesz je na złom wywalić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolas123    86

wlozylem nowe turbo i uszczelke pod glowice i wszystko wrocilo do normy nie ma co sie z tym bawic szkoda czasu mówie wam nie warto zreszta chyba sprzedam ten ciagnik kupa złomu i tyle

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronar15    0
wlozylem nowe turbo i uszczelke pod glowice i wszystko wrocilo do normy nie ma co sie z tym bawic szkoda czasu mówie wam nie warto z reszta chyba sprzedam ten ciagnik kupa złomu i tyle

 

Zgadzam się z tobą że ursusy to kupa złomu i tylko na złom się nadaje.

 

Pozdrawiam Pronar15!!!

 

NIE piszemy z caps-lockiem!

Edytowano przez tomek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek    3

ja silikonu nie stosuje bo to gowno jest, mam 2km do stagrol warmi to nawet po najmiejsza uszczelke se jade i kupuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pronar 15 z twojego nicku domyslam sie ze jestes właścicielem pronara i nie wiem czym sie szczyciz jak MTZ czy Pronar to wogóle nie ma po co zakładac turbiny bo wiadomo ze to Ruskie maszyny i tak sa cienkie :)A co do porównania Ursusa do pronara to nie wiem czy jest takie wogóle mozliwe bo zobacz na ceny nowych ursusów a pronara za nowego Pronara kupiłbym najwyzej 1014 ale nie nowe tylko z 94r a to jest 12 lat staszy wiec sam policz sobie co jest lepsze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    80

U mnie też słabo słychać a nawet wcale jak nie bardzo ma ciężko, ale sprawdzałem cieśninie to ładuje. Turbina stara jak traktor.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
benek79    13

jak miałem stara turbine to olej miałem na szybie,mechanik stwierdził ze to juz koniec tej turbiny !!!prawda to czy fałsz????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    7
To się cieszcie ze nie gwiżdże, sprawna turbina nie wydaje żadnych odgłosów.

Turbina nie, ale gazy przez nią przepływające tak. Moja w MF gwiżdże/kicha/syczy od nowości :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez karo0l1
      Witam wszystkich. Problem polega na tym, ze mam bardzo dobry silnik 6-cylindrowy perkins z kombajnu claas mercator 70 i mam niezbyt dobry silnik w ursusie c-385. Czy da sie zalozyc silnik z kombajnu do mego ursusa? Bo az zal patrzec jak stoi i wiednieje na podworku juz 2 rok, a sprzedac w tych czasach jest ciezko i czy duzo tych przerobek by bylo?
      Idac dalej tematem mego ursusa problem w nim polega na cisnieniu silnika gdyz po odpaleniu odrazu cisnienie wskakuje na bardzo wysoki poziom no ale niestety olej sie deczko nagrzeje i cisnienie spada do 1 a czasem nawet ponizej i prosze nie pisac ze to przyczyna pompki olejowej bo w to nie realne zeby w 914-ce na tej samej pompce cisnienie bylo prawidlowe a na pompce z 14-stki w 80-ce dalej zle
    • Przez karol1900
      Witam. Znalazłem na ogłoszeniu do sprzedaży ursusa 914 TURBO z 1997 ale jest to dziwny wręcz nieznany egzemplarz ponieważ jest z silnikiem T4390 z ursusa 6614 i 6014/6012. Czy ktoś coś wie na temat tego sprzętu nie mogę nic znaleźć o tym kiedy był produkowany i wgl.  Jakiś biały kruk z niego czy co? Tak samo nigdzie nie ma 6014 na ogłoszeniach do sprzedaży ktoś orientuje się w tym  temacie?
    • Przez URSUS1614BYQ
      Witam nowych kolegów, na początku sie przedstawię. Jestem Łukasz, mieszkam w woj. Mazowieckim, mam 14 lat, pomagam tacie i bratu w gospodarstwie przy  codziennych pracach.
      Mam takie pytanie, kupiliśmy Ursusa 1614, niestety do remontu, wał miał być do szlifu, bo panewka się obróciła. Wymontowaliśmy silnik, nastepnie wał. Zawieźliśmy go do serwisu. Po dwóch dniach dostaliśmy wiadomość, że na jednym z czopów nie można już zeszlifować, bo nie ma z czego, a wychodzi na chyba 5 czy 6 szlif (pozostałe czopy są bardzo dobre, na 1 szlif). Postanowiliśmy że zawieziemy go do napawania i szlifu(chodzi nam o napawanie tego wytartego czopu do 1szlifu, nie o napawanie całego wału na nominał). Pytanie jest takie, czy ten wał wytrzyma w tak dużym silniku? Ile może wytrzymać? Proszę o odpowiedzi
      Dodam jeszcze jakieś zdjęcia sprzed kupna Wszystkie części brakujące na zdjeciach są, był rozpołowiony przed zakupem



    • Przez nunu85
      Czesc koledzy
      Traktor juz od lat miał cisnienie takie sobie (po pełnym rozgrzaniu max 2,5 na obrotach)
      Ostatnio cisnienie spadło do max 2, wiec pomyslalem sobie- pora zmienic olej- spuszczam go a tam na dnie wiadra ustało sie sporo drobnych stalowych opiłków (w filtrze to samo, całe ścianki bąka pokryte poutykanymi w sadzy opiłkami).
      Z tym ze te opiłki to z cąła pewnoscią nie sa panewki bo kolor biały
       
      Kto ma jakis pomysł skąd moga być?
      Co to sie tam drze?
      Dodam, ze silnik pracuje normalnie, odgłos też ok, siła w normie, kolor i ilość spalin również.
    • Przez piotr63a
      witam
      mój zetor 12245 zaczął dziwnie chodzić, tzn słychać cykanie w tłumiku, staje się to coraz głośniejsze , czy to może zawór nie domyka się? może miał ktoś z Was coś takiego?
      dodam jeszcze ze zawory prawidłowo wyregulowane.
       
×