Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Mf 235

Liczba biegów przód/tył: 8/2

Max. prędkość jazdy jazdy: 25,8 km/h

WOM - obr/min: 540

Regulacja podnośnika: siłowa, pozycyjna, szybkość reakcji i ciśnieniowa

Max. udźwig podnośnika: 1050(1330) kg.

Wydatek układu hydr. zewnętrznej -dm3/min: 15

Ilość szybkozłączy hydr. zew. 2

Koła przód 6.0 R16

Koła tył: 12,4x 32

Maksymalna masa:2060kg

Wymiary:

-długość 347cm

-szerokość 162cm

-wysokość(z kabiną) 210cm(261cm)

Mf 235 to taki nowszy ciapek :P , ma chyba inne hamulce niż 255( bębnowe, nie ma zwolnic, przez co siada w nim dyferencjał).

Opublikowano

Zwolnice odciążają mechanizm róznicowy (działają na niego mniejsze siły), w tym MF ich nie ma bo widocznie konstruktorzy uznali że jest to ciągnik do lekkich prac i uprościli konstrukcje.

Opublikowano
Zadam głupie pytanie..Po co w innych ciągnikach zwolnice jak w tym nie ma??

Ja to pojmuje tak..

Zwolnice to też chyba stosuje sie po to żeby można było tylną oś przesunąć do tyłu, pewnie też po to żeby dyferencjał nie siadał, ale w niektórych ciągnikach to i zwolnice łapią luzy itp ;]

Ale nie znam sie za bardzo ; p

Opublikowano
Ja to pojmuje tak..

Zwolnice to też chyba stosuje sie po to żeby można było tylną oś przesunąć do tyłu, pewnie też po to żeby dyferencjał nie siadał, ale w niektórych ciągnikach to i zwolnice łapią luzy itp ;]

Ale nie znam sie za bardzo ; p

Niekoniecznie, są zwolnice planetarne (np. w MF 255) które nie przesuwają osi do tyłu czy gdziekolwiek, są w tej samej osi z półosiami z dyfra. Za to zwolnice walcowe (jak np. w C360) przesuną oś względem dyferencjału tak jak piszesz.

Opublikowano
Niekoniecznie, są zwolnice planetarne (np. w MF 255) które nie przesuwają osi do tyłu czy gdziekolwiek, są w tej samej osi z półosiami z dyfra. Za to zwolnice walcowe (jak np. w C360) przesuną oś względem dyferencjału tak jak piszesz.

 

Ja to nic z tego nie rozumiem :P

Opublikowano

Zwolnica planetarna chrakteryzuje sie tym że półoś napędowa jest w jednej osi geometrycznej z piastą koła - patrz MF 255 czy większość nowoczesnych ciągników.

W zwolnicy walcowej półoś napędowa jest w różnej osi niż piasta koła - patrz C360, Zetor 7011...

 

Poszukaj na necie info o przekładni planetarnej i walcowej :P

Opublikowano
niewiem a co w tej instrukcji jest ciekawego

Jak sie nie wie co sie chce to sie nie ma nic :P

 

W zasadzie najważniejsze rzeczy zostały już wypisane. Trzeba pytać o konkrety bo nik tu nie przepisze całej instrukcji...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tiger2911
      Pod koniec roku pojawił się problem wymieniłem tłumik i kolanko z układu wydechowego po zamontowaniu i odpaleniu po dwóch dniach od montażu, podczas pracy pojawia się woda przy połączeniu układu wydechowego. To jeden z problemów bo drugi to ciągnik raz pali jednego dnia a drugiego nie chce odpalić aż gasnie podświetlenie tablicy  akumulator naładowany na maksa 
      Proszę o podpowiedź co mu dolega 
    • Przez tiger2911
      Dzień dobry
      Potrzebuje informacji gdzie są bezpieczniki w massey Ferguson 590 z opisem. Problem z prądem brak kontrolek, nie można zapalić akumulator rozładowany 
       
    • Przez andrev1822
      Jak w temacie. Ostatnimi czasy mam problem z hydraulika. Podnośnik odkąd kupiliśmy podnosił pulsacyjnie i na zgaszonym opadał dość szybko. Przy orce pługami obrotowymi 3x40 waga około 700kg przy obrocie trzeba było gazu dodać. Ale dzisiaj jak założyłem agregat 3.6m to po robocie zaczął wolno podnosić i ciężko było go złożyć. Strasznie szarpie podnośnikiem i można powiedzieć że całym ciągnikiem. Do wymiany pompy? Mam jeszcze trochę roboty w polu 
    • Przez MF255\
      Witam.
      Mam problem z podnośnikiem gdy olej się rozgrzeje to się zacina Tuz (brak reakcji na suwaki) po ostygnięciu wraca gdy przełącze rozdzielacz pod siedzeniem to belki opadają i jest dobrze.
      Nowy filtr hydrauliczny ,zaworek bezpieczeństwa oringi i podkładki na rurce.
      Gdy ciągnik się rozgrzeje to też słychać delikatne drgania . 
      Ma ktoś może pomysł co to może być?
    • Przez karol_365
      Witam. Może ktoś podpowie, czy mam słuszne podejrzenie odnośnie wycia w skrzyni i ewentualnie doradzi jak to zlikwidować. Jakieś 2 lata temu zakupiłem MF 698 w tanich pieniądzach z niesprawnym wzmacniaczem momentu ( dźwigienka pod kierownicą, czyli skrzynia na 2 wajchy). Wzmacniacz ogarnąłem. Były pęknięte pierścienie w nim i przy okazji zregenerowałem kosz wzmacniacza. Przed remontem nie było praktycznie ciśnienia na skrzyni z jazdą, więc dla spokojności wstawiłem nową pompę hydrauliczną. Podczas wymiany zauważyłem że na przekładni pompy hydraulicznej na takiej płycie ( dołączam na zdjęciu) jedne koło zębate było luźne( strzałka na zdjęciu) . Niestety zignorowałem to i złożyłem wszystko do kupy. Efekt? Wszystko działa jak żyleta, wzmacniacz ,wom , podnośnik, cisnienia są luks. Jedynie pozostało głośne wycie. Wycie pojawia się tylko i wyłącznie wtedy gdy załączony jest wzmacniacz momentu, tzw. przyspieszacz. I moje pytanie brzmi, czy te wycie może powodować te małe koło zębate, które miało luz , które ja zignorowałem i zostawiłem? Ciągnikiem dużo nie jeżdżę ale jak już coś robię , to mnie szlak trafia , bo wyje to głośniej niż c360 z kosiarką 😅 W wolnej chwili chciałbym to zrobić ale przed tym wolę się upewnić czy dobrze myślę. Pozdrawiam 




×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v