Skocz do zawartości

[Ursus C-330] Zalety i wady!


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

e no przesada koleś 2x na rok tłoki???? to ja miałem raz w życiu tego ciągnika wymieniane tłoki i to dawno temu...mam o wiele mniejszy areał od ciebie ok 5ha ,ale chciałbym dodać ,że w tamtych czasach gdy traktorów było mało we wsi ze 2 albo 3 to mój dziadek obrabiał nim wieś..oczywiście nie on sam bo by ną nie dał jeszcze kilku gości na zarobek oprócz swojego uprawiało. Traktor codziennie po kilka a nawet kilkanaście godzin był w użytku i jakoś nic sie nie działo poważnego...tylko 3 razy wymieniana uszczelka pod glowicą...dlaczego tak dużo razy???? a bo był pewien defekt którego nie zauważono bo zlikwidowaniu nie ma prawa sie co dziać.....

Opublikowano

wlodiw: sam jesteś awaryjny.

 

Ja mam 330M rocznik 86 i jest wszystko ok.

 

Zalety:

- Układ kierowniczy (jak smarujesz tak kręcisz) u mnie akurat bardzo lekko chodzi.

- idealny do małych gospodarstw lub jako ciągnik pomocniczy

- mało awaryjny

- tanie części

- bieg 4 idealny prawie do wszystkiego

- prosty w obsłudze

- oszczędny

- dobry do lasu

- lekki

- zwinny

- "rewers" między 4 a wstecznym

- 2 stopniowe sprzęgło

- na terenowych idzie jak rakieta

 

Wady:

- brak biegu między 4 a 5

- hamulce

Opublikowano

Przez pierwsze 18 lat nic nie było wymieniane , chodziła doskonale. Wymieniało się tłoki tak często ponieważ brat taty ma sklep z częściami do maszyn rolniczych i sprzedawał nam taniej. W pługu jeszcze sobie jakoś dawała radę ale kosiarka rotacyjna ją wykańczała .

Opublikowano
wlodiw: sam jesteś awaryjny.

 

Ja mam 330M rocznik 86 i jest wszystko ok.

 

Zalety:

- Układ kierowniczy (jak smarujesz tak kręcisz) u mnie akurat bardzo lekko chodzi.

- idealny do małych gospodarstw lub jako ciągnik pomocniczy

- mało awaryjny

- tanie części

- bieg 4 idealny prawie do wszystkiego

- prosty w obsłudze

- oszczędny

- dobry do lasu

- lekki

- zwinny

- "rewers" między 4 a wstecznym

- 2 stopniowe sprzęgło

- na terenowych idzie jak rakieta

 

Wady:

- brak biegu między 4 a 5

- hamulce

 

 

Czytaj dobrze i nie obrażaj ludzi chyba że jesteś baranim łbem i nie potrafisz tego zrozumieć co czytasz. Jasno i wyraźnie opisałem dwa modele c330 i c330m i jak byś się bardziej w to zagłębił to byś pojął.

Opublikowano

Co do skrzyni w C-330M to tak jest zepsuta w porówaniu ze zwykła C-330. Starszy w pracy jezdzi C-330M a w domu zwykłym Ciapkiem i mówi ze w tamtym skrzynia to juz do du** jest chociaz jest mniej wypracowany niz mój.

 

Najwieksza wada to to ze brakuje biegu miedzy 4 a 5 i to dosc czesto w pracy przeszkadza <_<

Do tego słabe hamulce.

 

Ale za to jest naprawde bardzo zwrotny i wszedzie wjedzie <_<

Opublikowano

330 u mnie robi za pojazd transportowy w gospodarstwie(przewieżć krowy na pastwisko i w żniwa gania z przyczepami ), 10 lat temu bronowała. i jeszcze dawno temu orka. Po 20 latach nic się nie zepsuło poza tarczą sprzęgłową co jest normalne i na wlasnym egzemplarzu mogę stwierdzić że to jest traktor idealny jeżeli chodzi o ekonomiczność i awaryjność <_<

Opublikowano

Ja też mam C330M i powiem wam że w tym ciągniku akurat są źle zrobione pompy podnośnika. Co do skrzyni jeszcze ani razu nie rozkręcałem. Ciągnik rocznik 1988. Robię nim wszystko do dziś.

Opublikowano

a Ty pomyśl jakby mu dac obciążniki na koła przednie

stary rozdarło by skrzynie chyba żebyć delikatnie jeździł był prototyp c 330 3p

z silnikiem 38 konnym i nic lipa

mam ten traktor on niema wad ani zalet jest jaki jest

i robi co ma zrobić

Opublikowano

Witam, mam problem siadła mi skrzynia biegów w c328, podejrzewam ze juz trzeba zrobić cały remont skrzyni, moze ktoś wie ile moze to kosztować u mechanika nie wliczając czesci bo sam bym je kupil tylko ile za samą robocizne??

Opublikowano

Witam!

Nie chcę otwierać nowego tematu, więc pozwólcie że napiszę tutaj. Od kilku ładnych lat po warsztacie wala mi się ciągle rozrusznik. Moje pytanie co to za rozrusznik ? Foto poniżej. Nie ma na nim żadnych oznaczeń, podejrzewam że jest rozrusznik R-7 ale nie jestem pewien. Ponoć był kiedyś zamontowany w naszej C 330, ale z czasem został zastąpiony R-11A. Mam jeszcze jedno pytanie kiedy były montowane rozruszniki R-7? Moja C 330 jest z 82r i dziwi mnie fakt że był w niej zamontowany R-7, starsze 330 z mojej wioski mają rozruszniki R-11A.

Linki:

http://img130.imageshack.us/img130/8681/dsc02004h.jpg

http://img412.imageshack.us/img412/6287/dsc02006xn.jpg

Opublikowano

Według mnie c330 to nie ma wad poza rzeczywiście no dosyć słabymi hamulcami,ale osobiście uważam,że 30-stka to najlepszy ciągnik pod słońcem.ja mam c330M i też nie narzekam.

URSUS TO JEST TO!!!!!!!!!!!!!!

Opublikowano

Do Rokes.Sądząc po zdjęciach jest to rozrusznik R-11.R-7 miały inny kształt wrzutnika/elektromagnesu/,chyba że został zamieniony.Możesz załozyć do do swojej 30-tki.Aby się przekonać,odkręć tylną osłonę i zobacz szczotki:jeżeli są szerokie z dwoma przewodami to jest R-11.

Opublikowano

Właśnie bajer na tym polega że nie ma w nim szczotek, ale próbowałem włożyć stare od R 11 i nie pasowały są za grube, elektromagnes również nie pasuje. Wchodzą do niego 4 szczotki ale cienkie.

Opublikowano

Szczotki R-11.mają ok.2,5cm na 1cm,natomiast R-7 mniej więcej 1/1cm.Przyjrzałem się dokładniej i wydaje mi się ,że wrzutnik jest taki jak w R-5 /C-328/.Sprawdź jakie są wystające śruby z elektromagnesu:jeśli M8 to jest wrzutnik R-5.Na ile śrub ma mocowanie do silnika:na 2 czy na 3? Prosiłbym o więcej zdjęć,napewno da się go rozszyfrować.Może to być jakiś BOSCH.Jeszcze jedno:ile zębów ma bendix?

Opublikowano

Rozrusznik mocowany jest na 3 śruby, a co do elektromagnesu tak jak pisałeś M8. W tej chwili rozrusznik mam w częściach, więc napisz czego chcesz dokładnie zdjęcia to zrobię.

Opublikowano

Ok dzięki wielkie za pomoc. Ciekawi mnie jeszcze kiedy te rozrusznik były montowane ? Jeśli ktoś jest zainteresowany rozrusznik jest na sprzedaż.

Opublikowano

Kiedy były montowane,w tej chwili nie wiem,może jutro coś znajdę.Ja mam do sprzedania rozrusznik R-11/c-330,C-360/,stan bdb oraz R-5 do C-328

z nowym bendixem +zapasowe szczotki i tulejki.

Opublikowano

Chciałbym ponowić moje pytanie dotyczące rozrusznika z foto, czy aby na pewno jest to R7? Kupiłem tulejki teoretycznie do tego typu rozrusznika, ale o dziwo nie pasują, szczotki również... Rozrusznik jest w częściach, więc mogę zamieścić foto każdej części...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez PioTroK
      Witam. Podjąłem się zmiany opon wraz z felgami w moim C-330 ze względu na zamontowanego tura.
      Zakupiłem na portalu aukcyjnym zestaw opon wraz z felgami 10.75-15.3 i wszystko ładnie pasuje ale mam jeden mały problem.
      Mianowicie krawędź wewnętrzna felgi przy skręcie będzie ocierać o wystający materiał w półosi osi przedniej. Dodam, że mam przód twardy okrągły..
       
      myślałem nad zastosowaniem dystansów lecz nie znalazłem gotowych dystansów, które posiadałyby zatoczenie na felgę aby koła nie opierały się na śrubach..
      lub nad przyszlifowaniem krawędzi półosi przedniej, bo tam spokojnie jest te 5cm materiału który uważam ze jest zbędny.
      moze Wy macie jakieś pomysły. 
    • Przez RolnikAgroKujawski
      Cześć ludzie. Mam pytanko. Jak myślicie co to może być za kierownica. Ursus c330 1974. Po założeniu kapsla od Zetora, bo mam 2 ramienna Zetora w c360 z turem, wygląda trochę jak z Zetora. A i kierownica jest płaska. Być może dziadek ją kiedyś wymieniał 



         

    • Przez igor730
      Witam . Proszę o poradę. C330M. Posiadam rozdzielacz oryginalny podłączony w sposób jak na zdjęciu. 
      Teraz podłączyłem do oryginalnego rozdzielacza dodatkowy rozdzielacz dwusekcyjny z jedna sekcja plywajacateraz ona jest zaślepiona. Odłączyłem rurkę która tworzyła bypass między góra a bokiem rozdzielacza i do górnego króćca podłączyłem przewod do rozdzielacza zewnętrznego gniazdo P a od bocznego króćca z rozdzielacza oryginalnego do nowego rozdzielacza do gniazda T. Generalnie takie połączenie przewija się w internecie. 
      Rozdzielacz zewnętrzny potrzebuje do sterowania ładowaczem z siłownikiem z dwoma przewodami. 
      Problem jest następujący już na samym początku otóż z oryginalnego rozdzielacza mogę podnieść tuza ale nie jestem w stanie go opuścić. Dając wajchę w dół słuchać że pompa pracuje mocno ale tuz nie opuszcza się. 
      W czym jest problem. Wydaje się że olej jest blokowany i nie może wrócić do skrzyni z tuza



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v