Skocz do zawartości

[Ursus C-360] Zalety i wady!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Coś Piotrek mieszasz - by podnieś maszynę z założonym wałkiem - trzeba rączkę obrotów WOM podnieść na max do góry , rączkę zmiany szybkości biegów - żółw - zając dać na luz i włączyć bieg np czwórkę i pod nosisz .

 

 

Tak logicznie pomyśleć to jednak kolega @andrzej612b ma rację :D maszynę idzie jak najbardziej podnieść nie odczepiając WOM :P punkt 3 http://instrukcja.pl/storage/photos/4/large_1542887430.jpg

dzięki wam za to objaśnienie to czego służą wajchy

raz było tak że przez przypadek pociągnąłem tą wajchę to samej góry to później nie mogłem wyłączyć ale sobie poradziłem pewnie muszą się wodziki przetrzeć

a ta wajch-la od polnych i drogowych 5 razy włączyłem ją na środek i włączam 2 lub trójkę a ciągnik stoi w miejscu ale poradziłem sobie zawsze z tym

 

Moim zdaniem C-360 niema poważnych wad

 

a jeszcze jedno jak pociągnę to wajch-le od WOM to samej góry czy tak można jeździć ?

a czy jak pociągnę WOM to samej góry i ten drugą wajchę na luz i włączę przez przypadek trójkę czy się nie rozwali coś w skrzyni nie rozleci czy będzie działać?

Edytowane przez PIOTREK44
Opublikowano

Co do 60-tki to traktor prosty w budowie.Jak wszystko ma wady i zalety ale ciągnik uniwersalny części tanie i dobrze dostępne.Sam mam zamiar sobie sprawić taki sprzęt.

Opublikowano

Ja też mam 60-tke jeśli pozwolicie to z krótka ją opiszę :

rok.pr - 1978

kabina - czeska

iloś ha - 12

mth - nie wiem dokładnie , ale pewnie nie dużo , bo w PGR nie robiła w polu a u mnie na 5 hektarach , bo tylko od 2010 mam dzierżawę 7 ha

wady - wycieki , skrzynia się zakleszcza przy włączonym wałku czyli zawsze w polu , pompa podnosi gdy wałek pracuje

zalety - niska awaryjność , wytrzymałość , most nie wyje tak głośno w porównaniu do tych nowszych 60tek , prostota konstrukcji , kabina

spalanie - wacha się w podorywce plus minus 10-12l a w orce trochę więcej gdzieś 15-20l , w porównaniu do perkinsa naprawdę dużo

kabina - czeska

Ogólnie w mojej 60tce wszystko działa jak trzeba , bo wiadomo porusza się po drogach , więc trzeba o to dbać opony mam "Taurusa" z tyłu a z przodu polskie "Stomil-Dębica"

Opublikowano

No więc na plus:

- prosta budowa

- wytrzymałość

- dostęp do części

- dobry uciąg

- mało awaryjny

- dobry układ biegów( chodzi mi o prędkości)

- spalanie; Ci co mają ciapka czy ruska powiedzą, że pali dużo, ale 4,5 litra/ h w orce po górach to nie jest dużo.

 

Na minus

- hamulce tongue.gif

- wyjąca skrzynia

- wolny podnośnik

- głośno w kabinie.

 

To by było na tyle, jak mi się coś przypomni to dopisze.

 

 

kolego na plusie dobrze ale na minusie :

- zawsze gdy wsiądę wrzucę 1 i potem wsteczny nie ma bata zawsze się blokuje ;/ a podnośnik da się przyśpieszyć :) jest gdzieś w środku wajcha coś w podobie do włączania wom'u i wtedy masz szybszy wałek i podnośnik ;)

Opublikowano

jak dla mnie redukcja to zmiana z wiekszego na mniejszy,

halas z tylnego mostu, wole jezdzic 60 bo ciszej niz w 30

 

a co się ci dzieje że masz w 30 głośniej niż w 60 ja mam 330m i jakoś powiedział bym że w 30 jest ciszej niż w 360

Opublikowano

to prawda dwóch traktorów tego samego modelu w takim samym stanie się nie spodka , na szczęście u mnie zwolnice nie wyją w c-330m a w 360 słychać je ale mi to nie przeszkadza się już przyzwyczaiłem a i tak jest ciszej niż w niektórych

Opublikowano (edytowane)

No jak? normalnie, jak poluzujesz ta srube na dole odstojnika to go normalnie wyjmujesz razem z filterkiem w srodku, wylewasz syf , pluczesz w paliwie, ten filterek tez czyscisz w paliwie albo kupujesz nowy, kosztuje chyba grosze. Filtrow paliwa wymieniac nie musisz (choc przy okazji nie zaszkodzi jak dawno nie wymieniane). Tylko wczesniej zakrec kranik przy zbiorniku, no i potem trzeba odpowietrzyc uklad.

Edytowane przez mlody28
Opublikowano

Ja swoją c-360 co 6 tygodni jeżdżę z Wielunia (Łódzkie) do Zawadzkiego (Opolskie) po obornik i nie przeszkadza mi wycie zwolnic i skrzyni wręcz przeciwnie fajnie jest posłuchać tego dźwięku...;p

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v