Skocz do zawartości

[Ursus C-360] Zalety i wady!


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Powiem tak u mnie dwa lata temu stanoł dylemat kupić zetora mf john deera z turem i najlepiej napendem na 4 kola albo może ursusa c360 tez z turem padło na mf bez przedniego napędu z turem z 89r

i i jeśli chodzi o porównanie to mf 70 konny pali tyle co c360 a ma 20 koni wiecej do tego wydajniejsza pompe hydrauliczna pozatym wspomaganie cichutka kabina itd ale za to częsci do 60 sa tańsze i remonty są prościejsze tylko znowu tak jak tutaj piszą forumowicze ta wada c360 ze musi działać wom żeby podnośnik działał nie powiem co to za de---- tak wymyślił bo to wkurza jakoś w c330 tego nie było a w c360 zrobili do tego te wyjące zwolnice niektórych irytuja a mi się podobają ;) także ja bym sobie kupił ursusa c360 za 2500zł dołożył wspomaganie i śmigał mimo że wyją zwolnice dużo pali ale części ma tanie i naprawa prosta jest i mimo najwarzniejszego ze ma 70 konnego mf z cichutką kabina wpomaganiem radyjkiem itd to polecam c360

Opublikowano

u mnie c360 byłą w domu od 33 lat i w tym roku została zmieniona na belarusa 82. ogolnie to w c360 denerwują te zwolnice bo po co niby one sa w ogole? brak przedniego napedu no i chyba to wszystko co mi przeszkadzało ogolnie to ciągnik miałem zdrowy palil przy -20 po podgrzaniu swiecami i wszystko byłby spoko gdyby mi sie nie złamał :D:)

Opublikowano

Najchętnie to bym udusił tego co zrobił tak piękny most albo może nie co zrobił a nie udoskonalił ;[

No w Zetorze to już poczujesz komfort. I nie będziesz chciał wsiąść w C-360

 

 

... i z tym komfortem tak zostało do teraz. Zetor ma bardziej komfortową kabinę niż ursus.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Ja mam c4011 przerobioną na c360 jest u nas od 1975roku i chodzi jak zegarek :lol: jeździłem też oryginalną 60 i w porównaniu do c360 to w mojej jest cicho :lol: 40 prawie nie wyje a 60 to tak że szok :P teraz wykonuje u mnie lżejsze prace a resztę roboty robi forszaj to dużo 60 nie jeżdżę ale jakieś 20-30 lat temu 60 była marzeniem wielu polskich rolników :D no ale czasy się zmieniają i ludzie też kto kiedyś wymagał komfortu ludzie nawet o takim czymś nie słyszeli każdy cieszył się że miał ciągnik i nie musiał łazić za koniem ;) tak więc 60 nie jest zła

Opublikowano

Wtedy Zetor dawał tapicerke ursus goła blacha.

Dziś zetor mięciutka tapicerka Ursus plastik...

 

Ciekawe czy w tych najnowszych modelach też będą tyle plastiku ładować.

Było tak pewnie dla tego że Ursus był tańszy, a Zetor droższy. Ursus był skromniej wyposażony bo chodziło o prostote i niskie koszty produkcji po to aby polskich rolników było na nie stać.

Opublikowano

hahah wyjaca skrzynia ja nie moge to sa zwolnice!!!!.A zwolnice zaden problem bo mozna wstawic od zetora ,ciagnik dia sie wyciszyc kupujac nowa kabine jezeli wolno podnosi to juz wina tego przewodu a c-360 na rozgrzaniu ma dobry podnosnik jezli kots ma dobry

Opublikowano

Adi sam jesteś zwolnica. Dyferencjał wyje z winy kształtu zębów.

 

Nie wiem co wy się tak tych zwolnic uczepili. Zanim zaczniecie głupoty wypisywać zainteresujcie się troszkę tematem.

 

 

Opublikowano

Kolego seweryn20 tutaj niektórzy twierdzą że mają zwojnice,więc czego tu wymagać...

Wg mnie powinien być napisany dekalog dla C360 w którym będą podstawowe prawdy o tym

ciągniku-a więc dyferencjał,termostat,pompa i inne takie i każdy forumowicz powinien

go obowiązkowo przeczytać by nie powtarzać ciągle tych samych pytań

Opublikowano

Termostat ? To jest wada ciągnika ? :blink: Ja problemu z termostatem nie mam bo jest już pare ładnych lat wywalony :rolleyes:

 

wg mnie 2 główne wady to

- wyjący most

- po wyłączeniu wałka pompa nie chodzi

Opublikowano

Kolego Ursusc385 źle mnie zrozumiałeś,nie chodziło mi o wady tylko dałem przykładowe pytania

które sie najczęściej powtarzają.Na niektórych forach jest taki dział-zanim zapytasz przeczytaj-

w którym są opisane rozwiązania najczęstszych problemów

Gość Profil usunięty
Opublikowano

ja też lubię jeździć c360 :P jeździ się wygodnie biegi po ręką kierownica w normalnym położeniu tylko WOM i reduktor trochę nie wygodnie ale na tą chwilę co się przełącza to może być :D

Opublikowano

Volvo chyba masz rację. Niektórzy nie wiedzą co jak się to nazywa, do czego służy, a jak tego nie wiem to najlepiej to wyrzucić. I tak na przykład dobre termostaty lądują na złomie bo przecież jest nie potrzebny, tylko wodę hamuje.

Opublikowano

hahah wyjaca skrzynia ja nie moge to sa zwolnice!!!!.A zwolnice zaden problem bo mozna wstawic od zetora ,ciagnik dia sie wyciszyc kupujac nowa kabine jezeli wolno podnosi to juz wina tego przewodu a c-360 na rozgrzaniu ma dobry podnosnik jezli kots ma dobry

 

Jak podliczysz sobie nową kabine, wspomaganie, zrobić żeby nie wyło to lepiej sprzedać i kupic 7211. Bo nie wspomne że on moze miec juz siłownik wspomagajacy podnośnika

Opublikowano

Podnośnik w c360 ma przecież przełożenie pozwalające na prace pompy bez włączonego wom-u. Lewa wajcha na max do góry i bieg jakikolwiek i pompa pracuje a wom wyłączony jest. Niektóre modele nie miały jednego wycięcia w wodziku i dlatego nie można było można włączyć tego przełożenia ale wyjąć wodzik fleks w ręke i można działać tylko trzeba mieć drugi na przykład aby rowek w dobrym miejscu zrobić. A co do tego za co lubie c360 no to za dostępność części i prostota budowy no to było by na tyle z plusów.

Opublikowano (edytowane)

Uwierz, że nie każdy to wie :blink: . Nie w każdej sześćdziesiątce były te nacięcia w wodzikach i wystarczyło nacięcie zrobić i pojawiało się to przełożenie. Tak samo jak w sześćdziesiątkach były 2 różne rozdzielacze hydrauliczne montowane.

Edytowane przez kokoman0
Opublikowano

zalety:

szybki

zwinny

mocny

lekko się kieruje

części dostępne w każdym sklepie

łatwy do naprawy

siedzenie GRAMMERA

 

wady:

za lekki jak na 52 KM

za mały udźwig

brak półbiegów

brak dobrej kabiny

Opublikowano

Adi sam jesteś zwolnica. Dyferencjał wyje z winy kształtu zębów.

 

Nie wiem co wy się tak tych zwolnic uczepili. Zanim zaczniecie głupoty wypisywać zainteresujcie się troszkę tematem.

Ewolwentowy zarys zębów oraz kształt zębów w przekładni kątowej we wszystkich maszynach jakie znam a jestem inżynierem i znam ich dużo jest cudownym rozwiązaniem ze względu na cichą i płynna prace 99.9999%sprawność niezawodność chyba ze kołek który składał tą przekładnie nie ustawi prawidłowo luzu, a zaręczam że 99% mechaników uważających się za dobrych nie wie jak to się robi .Dlatego korzystać chłopy z instrukcji poradników bo składacie źle i później wyje wycina zęby itp, ale kolega wyżej to już śmiech... :D

 

Zapomniałem dodać o prawidłowym ustawieniu koła słonecznego i atakującego względem siebie ale to poczytacie w jakimś poradniku mechanika czy instrukcji montażu bo jest trudne do wyjaśnienia w kilku zdaniach.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

będzie też wyć jak za mocno się dociśnie tryb atakujący do talerzowego ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v