Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy sprawdzacie profilaktycznie co jakiś czas wtryskiwacze w swoich 30-tkach (ciśnienie otwarcia, jakość rozpylania itp) ?? czy dopiero jak już zacznie się coś z nimi dziać

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Tak jak przewiduje instrukcja obsługi.

Opublikowano

Wiesz to co pisze instrukcja, a to co wychodzi w praktyce to dwie różne rzeczy... Mnie interesuje raczej to drugie :)

W instrukcji zalecany gatunek oleju silnikowego to Superol CA SAE30, do skrzyni czy zwolnic starsze instrukcje zalecają Lux 10, na zimę zalecają wymianę oleju z letniego na zimowy. I co robisz to wszystko u siebie tak jak przewiduje instrukcja, więc jak dla mnie tyle na temat zaleceń instrukcji :)

Gość Profil usunięty
Opublikowano

W instrukcji jest napisane co ile mth należy sprawdzać wtryskiwacze. A jak Ty wiesz lepiej to rób po swojemu.

Opublikowano

Znam ludzi co robili w samochodach wymiany oleju silnikowego zgodnie z instrukcją i olej przy wymianie był bardzo gęsty więc olali instrukcję i wrócili do zmiany co 10 tyś km,są nawet przypadki że od takiego zasyfionego oleju zapychają się rurki doprowadzające olej do turbiny i jest po turbinie.

To tylko jeden przykład a takich kwiatków w instrukcjach i zalecenaich swerwisowych jest dużo więcej :)

 

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Faktycznie, był benzynowy silnik VW, w którym zalecano wymianę co 50 000 km. Ale tylko przy stosowaniu specjalnego oleju dostępnego tylko w serwisach. Więc jak ktoś wlał olej z allegro to niech się nie dziwi, że coś z nim jest nie tak. Dlatego taki argument w ogóle do mnie nie przemawia.

Opublikowano (edytowane)

W instrukcji jest napisane co ile mth należy sprawdzać wtryskiwacze. A jak Ty wiesz lepiej to rób po swojemu.

Jak nie masz nic sensownego kolego do dodania oprócz instrukcja to instrukcja tamto to się nie udzielaj i nie nabijaj sobie postów bo instrukcję znam, a czytaj lepiej ze zrozumieniem  ;) nie pytam o instrukcję tylko jak kto i co ile sprawdza u siebie

Edytowane przez Roki212
Opublikowano (edytowane)

tylko weź pod uwage że takie rozpylacze jeden kupi za 20zł sztuka i leja już przed montażem a inny za 50zł.... jednego pewno trzeba wymieniac co 100h a drugiego 500h o ile syfu nie masz w paliwie... a sprawdzaj sobie do woli.... co roku jak masz ochote. ja tam nie zajrzał z 10 lat i w nosie to mam, byle pali

Edytowane przez lukbold
Opublikowano

Mam możliwość kupna tych końcówek niby original Bosch tyle że Made in India, na paragon od kolegi co prowadzi sklep z częściami moto po 50 zeta za sztukę. Kumpel twierdzi, że teraz to standard i nie ma się Co przejmować, że indyjskie. Chyba się skuszę, i tak pasowałoby wymienić.

Opublikowano

Ku przestrodze!

   Kupiłem zimą a zamontowałem z miesiąc temu takie właśnie wtryskiwacze. Ze sklepu motoryzacyjnego, Bosh made in India, po 50 parę złotych za sztukę. Nie pieniądze -myślę. Spróbuję. W eksploatacji bez obciążenia pracują elegancko, miękko, mało dymu, ustawione na 140. Zdecydowanie mniej kopci jak na starych WZM. Wstępnie byłem zadowolony. Ale niedawno jak przyszło mi, jak co roku, ciągać 1000 litrowy opryskiwacz pod górki to wyszło Szydło z worka. Ciągnik zupełnie nie ma siły, traci szybko moc. Silnik pracuje jakby się zapowietrzał, taki charakterystyczny dźwięk jak kończy się paliwo w baku. Tam  gdzie wcześniej wjeżdżałem trójką nawet czwórką, teraz nie mogłem wyjechać na drugim biegu. Masakra. Obroty spadają do tysiąca i ledwo ledwo idzie. Może gdzieś łapie lewe powietrze -myślę ale cała instalacja sucha, żadnych wycieków.

Podsumowując Panowie i Panie, nie wszystko złoto co się świeci. Muszę przeprosić się ze starymi końcówkami a te lecą w pokrzywy. Szkoda tylko fatygi o pieniądzach nie wspominając. Dobrze jakiś mechanik tu wcześniej mówił, że te końcówki w tym układzie wtryskowym poprawnie działać nie będą.

Opublikowano (edytowane)

Mogę dziś dopisać dalszy ciąg moich zmagań z tymi końcówkami. Otóż jeździłem jeszcze, kilka motogodzin, na tych nowych i trochę żal je było wywalać, bo chodziły normalnie w lekkich i średnich pracach. Może są źle ustawione, pomyślałem, bo rzeczywiście facet nie ustawiał ich przy mnie. Wymontowałem je wczoraj i dziś zabrałem na sprawdzenie. Na wszelki wypadek stare też ze sobą zabrałem -dla porównania. Pan fachowiec /ukłony/ do którego pojechałem, po wkręceniu je w tester mówi: Ciśnienie wtrysku ok. Ale te końcówki nie nadają się do ciągnika. Mają inny kąt rozpylenia, strumień jest bardziej płaski-skupiony niż rozpylony. Strumień bardziej przypomina strzyk krowy niż stożek. Najważniejsze że nie słychać charakterystycznego trzasku przy otwarciu. Strumień paliwa jakby się wylewa pod odpowiednim ciśnieniem. Czyli do bani.. Założyliśmy stare końcówki /stare ale nie zużyte 1990 mtg/, ustawiliśmy ciśnienie na około 135-140 i od razu widać że będzie duużo lepiej. Pięknie rozpyla, słychać trzask wtrysku. Na koniec pan od pomp powiedział że jedyną zaletą tamtych końcówek które wyjęliśmy było to że pięknie umyły komorę spalania i denki tłoków.. Pytał czy nie ciekło już spod kolektora. To dlatego tak mięciutko chodził.

Podsumowując. Wnioski są oczywiste. Mam nadzieję że pomogłem dzieląc się swoim doświadczeniem.  

Edytowane przez ultracyd
Opublikowano

A no widzisz, u mnie wręcz przeciwnie chodzą od jesieni 2012 i zrobiły już ponad 1200 mth (nie pamiętam dokładnie ile) tylko raz wyciągane przy regulacji zaworów aby sprawdzić ich ustawienie i z tego co pamiętam była znikoma korekta bo z 14 MPa jak byłu ustawione na początku spadło do 13,5 MPa. Zostało ustawione ponownie na 14 i chodzą do dziś

Opublikowano (edytowane)

Ja je miałem ponad rok w c-330 i byłem zadowolony, o niebo lepiej pracowały jak oryg.WZM.

Druga sprawa pompa wtryskowa musi być ok , a jak pompa licha i się je załozy to efekt jest jaki jest , zamiast dobrze dać ciśnienie na wtryski to efekt jest spadku mocy itp.Dla mnie po roku exploatacji byłem zadowolony , co widac na filmiku jak silnik pracował.

Niestety ciagnik już dawno sprzedany wiec dalej sie nie wypowiem.

Miałem załozone BOSH MADE IN FRANCE a nie jakieś Indie czy inne wynalazki.....

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=HXF5hALSizQ

Edytowane przez KULAWA_KOZA
Opublikowano

mam problem z tymi wtryskami

jak zimny to gorzej się wkręca

ogólnie nawet ciepły ma mniej siły jakby

jest ogromna różnica na nie korzyść boscha,stare końcówki oryginały były dużo lepsze

 

czy osoby które montowały u siebie takie końcówki robiły coś jeszcze poza zamontowanie wtrysków w ciągniku ?(coś z pompą?)gdzie może być problem ??

Opublikowano

Ale co wy porównujecie wtryski Made in INDIA do made in France.Mi jak kiedyś będą lały to na pewno założe takie jak w poprzedniej c-330 , 299A dedykowane do Citroena 1.9D

Kultura pracy silnika i znikome kopcenie robią wrażenie.A że ultracyd włożył jakąś chińszczyzne to jest jak jest.Ciort wie w jakim stanie ma pompe i silnik.

Opublikowano

Mam identyczne jak pokazałes na foto też made in India od 2012 roku chodzą bez problemu jak wspomniałem wcześniej ponad 1200 mth już zrobione i tylko raz wyciągane dla kontroli czy sie nie przestawiły. Zostały wstawione razem z pompą po remoncie. Więc nie wiem czemu u jednego chodzą u drugiego już nie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez miśc360
      Dzień dobry,
      W c330 na 1 stopniu przełącznika grzeje świece żarowe, czy przy kręceniu rozrusznika też powinny grzać?
      Przy kręceniu u mnie grzeją, gdzie jest oryginalny przełącznik, a ciągnik z 1973. Tylko pytanie jak ma być, bo z nudów podłączyłem kontrolkę od świec żarowych i właśnie grzeje przy kręceniu, bo sprawdzałem na odprężniku bez odpalania.
      Jak jest u was?
    • Przez prezesss89
      Witam, kupiłem kiedyś pompę c360 3p po regeneracji tylko bez dekla górnego, dekiel mam już kupiony nowy i składam sobie ją w całość tylko mam pytanie jak  powinna być założona ta sprężynka? Pompa będzie zamontowana do Ursusa c360 3p. Na pompie nie mogę znaleść kodu (ewentyalnie w którym miejscu go szukać?) 

    • Przez ferdek2620
      Cześć 
      Miał ktoś problem z żółwiem zającem w Fergusonie 2620?
    • Przez Dominik07
      Witam od jakiegos czasu przybywa mi oleju w silniku co moze byc przyczyna(new holland t3040 )
      Wykluczylismy dostawanie sie paliwa bo olej nie ma zapachu ropy
      Wiec teraz sprawdzany mozliwosc oleju hydraulicznego,wymienilismy uszczelki na pompie.
      Jesli ktos ma pomysl to prosze pisac
       
    • Przez agrosoltys13
      Witam! Szykuje mi się teraz wymiana oleju w zetorze 7011 i chciałbym się dowiedzieć o waszej opini o oleju mobil delvac. Już od 15 lat zetor chodzi na turdusie  ale słyszałem że mobil jest lepszej jakości i jest odrobinę droższy od turdusa ale może akurat warto dopłacić parę złotych do oleju.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v