Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ta podpora 19 musi być tak zamontowana żeby sprężyna o której piszesz w górnym położeniu pedału sprzęgła podpierała go a przy wciskaniu w pewnym momencie ma zacząć wspomagać. 

Opublikowano

Tak, musisz ustawić tak sprzęgło żeby docisk dał radę przepchnąć pedał sprzęgła przez martwy punkt.  Podporę też chyba można ustawiać tak żeby zmieniać położenie pedału w którym jest jak to określiłeś przełamanie.

Opublikowano

Czyli patrząc na zdrowy rozum, łożysko oporowe powinna naciskać na łapki tuż przed punktem przełamania aby po puszczeniu pedału zadziałała sytuacja odwrotna czyli łapki odepchną łożysko a sprężyna wspomagająca wypchnie pedał w górne położenie. 

 

Opublikowano

Pewnie reduktor wcale nie tak trudno było zamontować? Z tym ustawianiem sprzęgła to ja już mam obcykane na pamięć. Sprężyna nie może być za mocno skręcona, bo nie będzie przerzucać, nie może się przerzucać w czasie brania sprzęgła, bo ciągnik będzie szarpał, tylko już po tym monencie. Nie może być za słabo napięta, bo będzie pedał opadać i łożysko zetrze, ale i też nie będzie wspomagania. Pewnie te 2 małe łozyska pod zbiornikiem hydrauliki były mocno luźne?

Opublikowano

Te łożyska były w stanie tragicznym. Chyba najbardziej wywalone ze wszystkich które wymieniłem podczas remontu. Sprzęgło już ustawiłem trochę pojeżdżę i przereguluję. Sprężynę wspomagającą wywaliłem bo mi się to nie podobało. Zamiast niej założyłem sobie sprężynę rozciągającą która trzyma pedał w górze. 

Opublikowano (edytowane)

Mam pytanie o regulację po wymianie tarczy Nic nie regulowałem przed społowieniem - do tego odpuściłem łapki aby tarcza była trochę luźna by się łatwiej ustawiła na frezie podczas społawiania  i teraz mam taki problem że 2 łapki jak skręcę to są dość blisko łożyska ale trzecia łapka ma około centymetra i nie da się już bardziej jej skręcić  Czy coś tam mogło się stać podczas społawiania czy też wystarczy ustawić pozostałe łapki tak jak ta trzecia a następnie regulować skok jałowy na zewnątrz?

Edytowane przez maroon
Opublikowano

Witam mam taki problem mam MTZ 892 z turem pracuje dość dużo i mam jeden problem zrywają mi się gumy na tarczy sprzęgłowej .Testowałem już różne tarcze zwykłe ,wzmocnione ,była też ceramiczna,tarcza wytrzymuje ok.roku.

Opublikowano

U mnie też tarcze wytrzymują rok - dwa i trzeba wymieniać Życie tarczy przedłuża częsta regulacja sprzęgła ale więcej jak dwa lata i to jeszcze z turem nie wytrzyma

Opublikowano

 

Na 892 i 952 ciągnika podczas instalacji konwencjonalnej Slave (tarcia) disk kosz sprzęgła musi mieć 9 dużych i 6 małych sprężyn, a po zainstalowaniu niewolnika (tarcie) dysk z metalowo-ceramicznych w koszu powinno być tylko 9 dużych sprężyn. W pierwszym przypadku, sprzęgło wysiłek pedał będzie więcej (off sprzęgło jest cięższy). Jeśli mylić z konwencjonalnej tarczy napędowej (bez metalu) umieścić kosz z 9 sprężyn - tarcza zużywa się szybko.

postscriptum Tłumaczone google, przepraszam, jeśli to nie jest jasne.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v