Skocz do zawartości
ursus1991

przeróbka c-355 na c-360 silnik

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Silnik
ursus1991    8

Mam obecnie c-355, i chciałbym przerobic silnik na c-360, gdyż zawsze te 7KM więcej się przyda . Nie chcę zmieniać zwolnic, gdyz prędkość mi odpowiada, i nawet berdziej pasuje niż ta w c-360. Wiem ze c-355, i c-360 róznią się rozrządem. Co dokładnie muszę wymienić, żeby uzyskać tę dodatkową moc? No i jeszcze jedno czy u was c-360 wiecej pali niz c-355. Bo wydaje mi się że nie a nawet czesto mniej przy cięższych pracach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

Skąd wiesz że się różnią? Katalogowo mają te same wałki, filtr oleju bąk był w 55 do numeru 228249, i pompa wtryskowa do numeru 267196 silnika typ P24T8-3a , a pózniej była P24-49. I w sumie to tylko ona ma wpływ na moc. Inny wałek jeśli się nie myle był w 4011. Jesli coś pomyliłem poprawcie mnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    158

Jeżeli regenerowałeś kiedykolwiek pompę wtryskowa to masz z c360(starsze są po prostu nie dostępne), a inne pierdoły z różnic silnika nie mają wpływu na moc, a rozrząd jest ten sam czyli w każdym silniku dziadosko inaczej wykonany :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Witaj kolego Seweryn, no mają ludzie problemy :lol: @ursus1991 zmień sobie filtr "bąk" jeśli jeszcze go masz na pp i już będziesz miał silnik od 60-tki :lol: :lol: bo nic innego tam nie znajdziesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

Witam witam. Bąk buł w nie wielu 55 i pewnie nie wiele już takich jezdzi. Zamiast kombinować wystarczy raz w roku ustawienia silnika sprawdzić i chociaż raz na 20 lat remont zrobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    158

Musimy ludziom chyba zacząć rysować co trzeba robić co rok bo pisanie nie pomaga... :lol: , ale tak na serio to trzeba by wstawić takie zdjęcia po kolei jak co po co , bo większość nie czai, ale oj tam ja np. jestem tępakiem w innych sprawach i sie inni ze mnie śmieją :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
baks17    0

Jak chcesz delikatnie zwiekszyć moc musisz wstawiać nowe tuleje teraz tuleje są chyba w klasach albo to sie inaczej nazywa od A-D jak sie nie myle. W zależności od litery zmienia sie srednica tuleji a za razem pojemnośc cylidra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GrzesiekD    0

To sie niepopisałem Przepraszam za zamiesznie i za głupoty

Edytowano przez GrzesiekD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Słabo mi się zrobiło jak przeczytałem dwa ostatnie posty. Literami oznaczone są grupu tulei i tłoków. W każdym szlifie są grupy A, B i C. Zrobione jest to po to żeby jaknajdokładniej dopasować tłok do tulei, bo wiadomo, że nie da się tak dokładnie obrobić tulei czy tłoka żeby wykonać wszystkie takie same. Różnice w średnicy liczone są w setnych częściach milimetra, co oczywiście nie ma wpływu na pojemność skokową, a tym samym moc silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

Ludzie co wy piszecie? Wymiar nominalny tłoka i tulei jest w czterech grupach A, B, C, D i nie są to żadne szlify bo różnica w średnicy międzu tymi grupami wynosi ledwo dwanaście setek 0,12. Dopiero puzniej jest wymiar naprawczy i tu średnica jest już wieksza o milimetr. Tak czy srak nie zrobi sie tym większej pojemnosci i większej mocy. Ponoć wkładaja tuleje zetora o średnicy tłoka 100 albo 102 już nie pamietam ale nigdy nie spodkałem sie z taką kombinacją. Jest już na forum temat o tym.

 

He he kolega mnie przegonił. Włoś staje na głowie od tych głupot.

 

 

Edytowano przez seweryn20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo    23

Jeden głupiec czyni setki głupców-tak mówi stare angielskie przysłowie.

Nie daj boże takiego mechanika jak ci dwaj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

takie cuda były dawno temu - sam rozkładając silnik od syrenki widziałem oznaczenie grup.

Jest grupa wymiarowa i wagowa o ile dobrze pamiętam. Muszę przyznać że mamy tutaj trochę bajkopisarzy ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus1991    8

A propo mojego silnika, to mam fabrycznie normalny filtr oleju, a nie żaden bąk. Pompę miałem wymienioną, więc na pewno jest od c-360, a remont był robiony jakieś 2,5 roku temu. A po prostu wyczytałem na tej stronie http://www.ursus.agroport.pl/c355.html że ursus-355 ma 45km, a że ciągam nim prase to przydało by się te 7km więcej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    39

@wiesmag w innym temacie opisywał przeróbkę silnika, wkładał części od Zetora 7211 chyba, poszukaj jego postów może znajdziesz coś przydatnego dla siebie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

To kolego masz już te 7 koni. Różnica JEŚLI BYŁA to w starej pompie. Sprawdz sobie według numeruw katalogowych jaki masz typ pompy wtryskowej i do którego ciągnika jest montowana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    158

Ta różnica mocy jest tylko miedzy normami, starymi za komuny i nowszych PN EN czy DIN, a wg iso c360 ma ok 47km, w pompie z c355 były te same sekcje i te same dawki do 1800obr/min co w c360 wiec moc jest taka sama może prawie taka sama, regulator obrotów jest nieco inny , ale nie ma to wpływu na moc, ja też bawiłem sie w przeróbki typu cały silnik zetora 72xx do c360, czy poszczególne elementy silnika i moc jest naprawde odczuwalna i wszystkie pracują do dziś , ale to nie ta epoka, lepiej zmienić traktor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

Temat rzeka. Tu za bardzo nie można mówic o tym że 60-ka nawet po remoncie ma moc podaną w instrukcji. Różnica w wykonaniu poszczególnych ciągników ogromna, chodzi o tolerancje wymiarów. To samo z tolerancjami i jakością nowych części. Normalny totolotek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    52

widzę że ktoś mnie czytał,miło że i pamięta-czuję się doceniony. :rolleyes:

bobytempelton-moc,czy tak odczuwalna-trochę tak-za to w zbiorniku zostawało,naprawdę mniej palił i dymu ubyło,każdy się dziwił że on w ogóle nie dymił pod obciążeniem.

MAT,seweryn-witam witam panowie.

ale rozpisywać się o mocy nie będę(o zwiększaniu)-zmieniłem hobby-3 lata jak ciągnik z napisem ursus sprzedałem,ten ostatni,i jakoś nie tęsknię(i to był powód zmiany hobby).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartez27    0

witam kolegów ja mam dupe od 60-tki a silnik mam 40 tak mi znajomy powiedział i na moc nie narzekam nie jedna 60 na wiosce pierdzi i czesto moja 60 jezdzi po lasach z drzewem zapinam do prasy john deer 456

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez piotrekkkk
      Czy można założyć do świec żarowych jakiś czujnik, czy oznacza że świece są dostatecznie rozgrzane do uruchomienia silnika?
    • Przez UrsusJohnDeereTeam
      Witam.Mam problem z odpaleniem szescdziesiatki.Otoz gdy mialem stary rozrusznik wraz z bendixem odpalał normalnie,lecz gdy rozrusznik sie spalil i zalozylismy nowy rozrusznik i nowy bendix pojawil sie problem.Otoz gdy proboje ja odpalic slychac jakby chodzil tylko sam rozrusznik,szczegolnie tak sie dzieje gdy jest zimno(w lato nie bylo takiego problemu,gorzej jest teraz w zime).Dodam ze zeby na wiencu sa wszystkie w porzadku.
      W czym moze byc problem.Bede bardzo wdzieczny za odpowiedzi.Pozdrawiam
    • Przez mafia5855
      Moja chłodnica strasznie się grzeje przy cięższych pracach polowych. Na dole chłodnicy znajduje się już rdza ok7cm². Czy mam ją wymienić czy może jakieś płyny pomogą bo zależy mi na jak najtańszych kosztach. Z góry dziękuję.
    • Przez abuk14
      Witam
      Gdy uruchomiłem dziś ciągnik po kilku minutach pracy uszłyszałem dziwne stuki dochodzące z dolnej części silnika. Podejrzewam panewki albo pompę olejową.
      Nie mam teraz zbytnio czasu i jezeli możecie, napiszcie co to może być, bo nie chcę się teraz grzebać.
    • Przez Sqowron
      Hejka jaki luz na zaworach ustawić w c 360 ? Z tego co wiem to ssące 0,18 - 0,22  a wydechowe 0,28 - 0,32 ale w praktyce może być chyba trochę luźniej nie? np ssący 0,25 a wydechowy 0,35 ?? Dobrze mówię? A teraz pytanie jak je ustawiać chyba na przemian tylko który z którym 1-4 2-3 ? Czy jak bo nie mam pewności ? 
×