Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ten zestaw za 19 zł nie jest kompletny,brakuje w nim pierścieni tłokowych metalowych. Jak chcesz wymieniać tez pierścienie to napisz do kolegi z Agrozeto ,bo napisał ,że sprzedaje takie komplety.

Opublikowano (edytowane)

Proszę o porade

 

Rozebrałem serwomechanizm który kiedys ktos juz rozbierał i brakuje wg. katalogu dwóch pozycji :

932118 pierścień uszczelniający

932129 łoże sprężyny

w katalogu przy tych pozycjach w uwagach jest ND, to znaczy ze są niedostępne? Te pozycje powinny tam być czy nie?- Co zrobić?

Edytowane przez Poznaniak
Opublikowano (edytowane)

Loże sprężyny wg instrukcji powinno przychodzić na ostatnim zdjećiu na panewke i na to 4 podkładki pełniące funkcje sprężyny i nakretka czy może te podkładki odrazu na tą panewke wkłada się?

Jesli idzie o pierscien uszczelniający to powinien on przyjsc pomiedzy ta dluga cienka rurka( KRUCIEC ZLEWNY) a zaworem suwakowym.

 

Zrobiłem zdjecie rozebranego serwa:

http://www.fotosik.p...cbbde6c5a2.html

Edytowane przez Poznaniak
Opublikowano (edytowane)

Robiłem to u siebie 2 lata temu ale jak dobrze pamiętam i po zdjęciach widzę ,to nie miałem tam łoża sprężyny,cztery podkładki wchodzą w nakrętkę i opierają na panewce. Dokręcasz tak żeby dało się przekrzywiać czop w jedną i drugą stronę ręką ,ale było to dość ciasno. Jak nie pójdzie dokręcić to znaczy ,że jednak czegoś tam brakuje.

 

Co do uszczelnienia pomiedzy rurką a zaworem suwakowym ja nawet nie rozkręcałem tego miejsca ,bo wydawało mi się ,ze było to jakoś zabezpieczone przez uderzenie i spłaszczenie i nie ruszałem tego bo nie było potrzeby. Jakoś na pewno musi to być uszczelnione chociaż to tylko powrót oleju do zbiornika. Może na wcisk było ?

Edytowane przez Radekk
Opublikowano

Ta długa rurka jest wkręcana w ten zawór, wydawało mi się ze w tym zaworze powinien być malutki oring i dokręcając rurke dociskamy go, tylko dlaczego nie ma go w zestawach naprawczych? Inna opcja myslałem aby gwint posmarować sylikonem.

 

Zdjęcie serwaz katalogu:

 

http://obrazki.elektroda.pl/1576308500_1345578822.jpg

 

pozycja 40 to te łoże sprężyny

pozycja 16, 17 pierscien uszczelniający a drugi zabezpieczający który widac u mnie na zdjeciu

Opublikowano

Jak jest miejsce na oring to jedz do sklepu i spróbuj jakiś dopasować. Skręcenie na sylikon jak dobrze wyczyścisz i odtłuścisz też będzie lepsze niż skręcenie na sucho. Tylko ostrożnie aby nie dostał się do środka rurki bo będzie więcej szkody niż pożytku. Mam ten katalog i patrzyłem jak to tam wygląda. I wychodzi na to ,że nowsze serwomechanizmy mają jakieś tam małe zmiany w budowie.

Mam nadzieję ,że policzyłeś sobie zwoje gwintu przed rozbiórką ile było wkręcone tłoczysko. Najlepiej tak samo z kręcić i dokładną regulację wykonać na ciągniku tak aby w obie strony jednakowo wspomagało i nie skręcało samo w którąś stronę

Opublikowano

Kupiłem zestaw naprawczy z wszystkimi uszczelnieniami, złozyłem, dolałem hydrolu do pełna i odpaliłem w garażu i nie chodzi,

Przed rozbiurka serwa tez było podobnie, liczyłem ze po zożeniu w jedna strone bedzie samo krecic i potem tłoczyskiem wyreguluje ale w zadna nie chce, a słychac jakby mi sie cos gdzies klinowało .

Narazie chce odłączyć drążek kierowniczy i podniesc koła w górę zobaczyc czy koła lekko chodza bo moze jakies łozysko blokuje jesli bedą lekko chodzić to nie mam pomysłu

 

Może pompa tylko jak sprawdzic czy jest dobra czy do wymiany?

Opublikowano

Jeżeli nie wspomaga to sprawdź najpierw zawór przelewowy na pompie,rozbierz i obejrzyj czy iglica się nie zawiesza ,bo może nie domykać i ucieka ciśnienie. Podłóż podkładkę nad sprężynę i skręć wszystko i odpal i zobacz czy są efekty. Pompę tak na 100% sprawdzisz jak wpiął byś manometr na wężu ciśnieniowym i odczytał jakie daje ciśnienie.

Jak masz ciągnik z przednim napędem to opisałem co nieco w tym temacie jak było u mnie. http://www.agrofoto.pl/forum/topic/60255-zetor-7245-tlumik-drgan-ukladu-kierowniczego/

Opublikowano

podnies przod do gory i na zgaszonym ciagniku pokrec pare razy kolami[ nie musisz sciagac drazka] jesli chodzi rowno, nic sie nie zacina i w miare lekko mozna krecic to nie pozostaje ci nic innego niz kupic pompe-jesli chcesz pare lat nim pojezdzic to tylko oryginalna czeska, polska dlugo nie pochodzi.

Opublikowano

siemka koledzy:)

 

mam taki problem ze po wymianie uszczelniaczy na tłoczysku bo kierownica sama leciała mi kierownica w lewą stronę nie moge teraz na postoju skręcać a jak jadę to ledwo mogę ukrecić kierownicą tak jak by się coś za cięło co to może być jak możecie to pomóżcie

Opublikowano

wiem kolego tu coś się poyebało ze sterowaniem bo czy skręcam go czy rozkręcam to wraz jest to samo w lewo kręci się lekko a w prawo ciężko bo nie wspomaga czy to może być też wina tego zaworka co jest przy pompie na przewodzie od powrotu ??

Opublikowano

witam. mam problem ze wspomaganiem w zetorze 7211. chciałbym je wymienić na wspomaganiem na orbitrolu. zastanawiam si nad tym zestawem; http://allegro.pl/zetor-wspomaganie-do-zetora-3-i-4-tlokowego-raty-i4017974038.html'>http://allegro.pl/zetor-wspomaganie-do-zetora-3-i-4-tlokowego-raty-i4017974038.html Czy ktoś posiada takie wspomaganie? Jak tak to jak to sie spisuje? z góry dziekuje

 

http://allegro.pl/zetor-wspomaganie-do-zetora-3-i-4-tlokowego-raty-i4017974038.html

Opublikowano

Kurcze ja mam taki problem że reguluje te tłoczyszko jest okej jedzie prosto ale na drugi dzień już zaczyna go ściągać w lewo i tak ciągle. 7245 mam 3 dni i 3 razy już to ustawiałem co może być przyczyną

Opublikowano

Witam

Może obejma która ma zabezpieczać tłoczysko przed odkręcaniem nie zaciska odpowiednio i okreca się to na gwincie i rozregulowuje się. Spróbuj ją podszlifować w miejscu styku tak aby dalej siadła i dociskała dobrze po dokręceniu śruby.

Opublikowano

To niestety nie to zaznaczyłem sobie w jakiej pozycji jest tłoczysko i stoi tak jak było :/

Opublikowano

witam mam problem z wspomaganiem w 5245 i chcialbym przerobic na orbitrol ale niema gdzie zalorzyc silownika bo w modelu 7245 jes uchwyt od amortyzatora drgan a tu nic .

Opublikowano

Witam:) zetor 7211 1989 rok. Orginalne wspomaganie. Problem tego typu ze zaczelo sie od tego ze krecil sam w lewo ciezko krecilo sie w prawo wiec przodek do gory regulacja tloczyskiem wszyszystko ustawione ok bo kreci w obdwie strony rowno ale po opuszczeniu lewarka na ziemi kreci ciezej a jak sie troche pojezdzi to coraz ciezej ta obejma sie nie przesuwa jest ok poreguluje troche jest ok posmigam ciezej kreci co jest przyczyna ? Wymieniac popme silownik czy co ?

Opublikowano

najlepiej zaloz orbitrol i po klopotach- gdy myslisz jeszcze pare lat tym ciagnikiem pojezdzic to sie nie wahaj , zaczniesz wymieniac pompe silownik, maglownice i po paru latach na to samo wyjdzie.

najlepiej byloby sprawdzic cisnienie jakie daje pompa bo jesli w powietrzu chodzi bez zaciec i rowno w obie strony to silownik odpada, tym bardziej jesli na zimnym oleju dziala dobrze, nie kupuj czasami polskich podrobek, chyba ze malo jezdzisz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez MUMINEK2000
      Koledzy postanowiłem przerobić wspomaganie przy zetorze z mocowaniem orbitrola nie ma problemu ale nie wiem jaki ma być orbitrol, jaki jest orginalnie bo musi być zgrane z pompą.Najwarzniejsze jak umocować siłownik, wiem że niektóre miały orginalnie ale jak żeby to wszystko wytrzymało. Może ktoś takiego ma to prześle mi zdjęcie będę wdzięczny, niechce odwalić lipy.
    • Przez ziooober88
      Witam, z racji tego, że moje stare wspomaganie strasznie zaczęło cieknąć stwierdziłem, że oddam je do regeneracji. Regeneracja polegała na zdaniu starego siłownika i wzięciu po regeneracji. Przy okazji remontu postanowiłem wymienić wszystkie końcówki drążków. Poskładałem wszystko w całość, mniej więcej ustawiłem zbieżność, podniosłem przód ciągnika. Wymieniłem filtr oleju i zalałem nowy olej. Odpaliłem ciągnik i kręciłem w prawo i w lewo. I jakie wnioski? Jak kręcę w prawo to siłownik dochodzi ładnie do samego końca. Natomiast jak kręcę w lewo to przy samym końcu jest takie przełamanie mocne siłownika. Dlaczego tak się dzieje? Dodatkowo w momencie jak np koła są na wprost i kręcę w prawo i nagle chcę dać w lewo to jest takie przełamanie. Czemu tak się dzieje? Dodam, że kół nie ściąga ani w prawo ani w lewo. Gość od którego to kupiłem kazał kilka razy pokręcić w lewo i w prawo i ma być. Tylko moje stare wspomaganie działało dużo lepiej. Ktoś coś podpowie?
    • Przez szumrak
      Mam pytanie czy opłaca się montować elektryczne wspomaganie do ursusa c 330 bo jest tanie podug hydraulicznego 
    • Przez Zetor-Team-7711
      Witam czy wie ktoś jak sie nazywa ta zaznaczona część tej dźwigni i czy można ją kupić osobno bez wymiany całej dźwigni? Czy może jest jakaś możliwość zamienienia tego elementu na jakieś łożysko?
    • Przez ziooober88
      Witam, posiadam Zetora 7211 i mam problem z luzem na kierownicy, nie jest on jakiś duży ale jest. W innym wątku wyczytałem, że można go skasować. Rozkręciłem kolumnę kierowniczą i jakie mam wnioski. Wszędzie piszą, że luz można wykasować tymi nakrętkami. Rozkręciłem te nakrętki i pod nimi jest taka tulejka, którą można wkręcić lub wykręcić i teraz pytanie jak ona ma być ustawiona? Bo pod tymi nakrętkami jest tam dwie śrubki, je jak odkręciłem to wykręciłem ten pierścień i pod nim jest następny i jak go dokręciłem delikatnie to kierownica ciężko się kręciła. Więc wróciłem do wersji pierwotnej. Interesuje mnie to czy tą tulejką pod nakrętkami można coś wykasować?


×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v