Skocz do zawartości
Mateuszz92

Zetor 7245 tlumik drgan ukladu kierowniczego

Polecane posty

Mateuszz92    1

witam , mam problem ze wspomaganiem w zetorze. Dokladnie chodzi mi o tłumik drgań, może ktos wie jak sprawdzic czy jest dobry??? bo u mnie jest taka sytuacja, że tłumik można zsunąć ręką ale juz go rozciągnąć nie można. trzeba użyć duzej siły.. czekam na odpowiedz i z góry dziekuje :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    154

Witam

 

Tłumik drgań powinien zarówno w jedną stronę z jednakowym oporem. W każdym bądź razie powinien dać się wysuwać powili jak się pociąga bądź wciska rękami.

U mnie był ten sam problem ze wspomaganiem w jedną stronę chodził ciężej. Powymieniałem łożyska w zwrotnicach,pompa sprawdzona, zawór podkręciłem na wyższe ciśnienie i jeszcze nie było za bardzo efektu. I przyszła kolej na ten amortyzator i po jego rozebraniu okazało się ,że jest zasyfiony gęstą mazią, która nie chciała przepływać między komorami i zaworkami które są wewnątrz amortyzatora. Po wymyciu , złożeniu od nowa i zalaniu oleju da się wyciągać go ręką w jedną i drugą stronę ,z tym ,że w jedną chodzi troszkę lżej niż w drugą. To już raczej kwestia starości ,zużycia. W każdym bądź razie kieruje się lekko w jedną i drugą stronę. Oczywiście zależy jeszcze jaki olej wlejemy do amortyzatora ,im gęściejszy tym ciężej będzie chodzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mateuszz92    1

w takim razie i ja spróbuje go rozebrac i wyczyscic, a propo pompy i zaworu jakie powinno byc cisnienie na pompie i w jaki sposób podkreic cisnienie na zaworze?? dzieki za odpowiedz :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Radekk    154

Ciśnienie na pompie podkręcisz rozkręcając zawór w miejscu plomby, który jest na pompie i podkładając dodatkową podkładkę nad sprężynę. Skręcasz wszystko zalewasz olej i patrzysz czy są jakieś efekty. Jak chwile po zapaleniu na zimnym kreci się lekko a po lekkim rozgrzaniu ciężko to raczej za wiele nie zdziałasz ,bo pompa zużyta raczej.Gdzieś miałem takie dane jakie powinno być ciśnienie na pompie tylko teraz nie mogę znaleść. W każdym razie ja to u siebie robiłem bez manometru podłożyłem podkładkę skręciłem i patrzyłem czy lżej chodzi. Wiadomo robisz to na własna odpowiedzialność. Jako ciekawostkę dodam ,ze kupiłem nową pompę która była z zaworem i wspomaganie działało ciężej niż na starej pompie. I też trzeba było podłożyć podkładkę i kręci się super i nic się złego nie dzieje.

http://www.fmix.pl/zdjecie/3649540/pc090428

Edytowano przez Radekk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mateuszz92    1

Skorzystam z Twoich rad i zrobie tak jak mówisz i zobaczymy co bedzie sie dzialo. dziekuje za pomoc, pozdrawiam Mateuszz92 :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kupiłeś polską pompe ? ja kupiłek polską to 2 razy była na gwaranci bo ciekła z pod pokrywki za kzadą razą czeba odkrecać i zawozić 25 km w jedną strone

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    154

Tak mam kupioną polską pompę i rok już działa bez problemu i nie zauważyłem spadku w wydajności bo kreci się lekko. U mnie na razie żadnych wycieków nie zaobserwowałem .

A jakiego Polskiego producenta kupiłeś, bo ja z firmy Hydrotor Tuchola.

Oryginalna zetorowska jak kupowałem kosztowała jeszcze raz tyle co ta więc kupiłem ze sprawdzonej prze ze mnie firmy i nie narzekam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×