Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Znajomy elektryk polecił mojemu tacie żeby przerobić tak, aby nie było tzw. przełącznika świec tylko przycisk. Moje pytania są takie:

Czy będą działały świece żarowe??? Gdyż do tego guzika dochodzić mogą tylko dwa kable (do przełącznika świec dochodzą trzy).

Czy ktoś zastosował takie rozwiązanie w "swoim ursusku"?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Ja mam założone dwa przyciski, jeden od rozruchu, a drugi od świec.

Opublikowano

Jeśli chcesz uruchomić z podgrzewaniem, to wciskasz częściowo(pali się kontrolka świecy), czekasz i wciskasz dalej, palisz maszynę. Identycznie jak z przekręcanym , żadnej filozofii tu nie ma.

Opublikowano

Gdy zakładamy oddzielny przycisk do świec żarowych, trzeba pamiętać żeby miał odpowiednią obciążalność prądową ponieważ świece pobierają duży prąd. Można też zastosować przekaźnik i dowolny przełącznik.

Opublikowano

Witam. Chciał bym zrobić ciapka żeby odpalał z przycisku. Bez grzania świecami. Przycisk jest już zakupiony tylko teraz pozostaje dylemat gdzie go wsadzić? Przy kierownicy jest taka zaślepka i po otwarci jej, jest takie kółko metalowe które można były by wykręcić i tam wsadzić ten przycisk. Tylko że do tego kółka idzie jakiś przewód. Czy jest to potrzebne czy można bez obawy to wykręcić a przewód zaizolować? Dodaje zdjęcia o jakie kółka chodzi. Proszę o radę.

post-20730-0-67104300-1309945980_thumb.jpg

post-20730-0-42045700-1309946014_thumb.jpg

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Czy potrzebne to zależy od Ciebie. To kółko a raczej gniazdo służy do podłączenia wycieraczki w kabinie czy tez oryginalnie chyba lampy polowej. Ja bym wolał wywiercić dziurę w lewej strony obok zegara.

Opublikowano

kolega zenek ma racje to jest gniazdo do podlaczenia wycieraczki badz koguta jak by kto mial :P radze je zostawic moze sie przydac a obok zegara jest duzo miejsca na nowa dziurke

Opublikowano

dla mnie najodpowiedniejszym miejscem będzie właśnie to gniazdo więc jak znajdę w najbliższym czasie czas to tam sie wsadzi ten przycisk ;]

Davidastra a ty to do ciapka te dwa dałeś? ;p

Opublikowano (edytowane)

ja też zrobiłem na 2 przyciski(zielony-start, czerwony-grzanie) tylko na przekaźnikach, przyciski są podświetlane diodami i służą również jako kontrolki (czerwony-ładowanie zielony-światła drogowe), muszę jeszcze przekaźniki dobrze zamocować. foto poniżej

post-30298-0-72655100-1310160881_thumb.jpg

post-30298-0-96945900-1310160941_thumb.jpg

Edytowane przez Karol0
Gość Profil usunięty
Opublikowano

A co wam przeszkadza oryginalny włącznik?

Opublikowano

bo zapewne nie chce im się schylać to dlatego robią przeróbki ja tam c-330 od 28lat i mi nie przeszkadza ten starter bo jest wszystko wjednym

Opublikowano

Ja zamontowałem stacyjkę z malucha. włączenie zapłonu=grzanie świec, przekręcałem dalej to rozrusznik. tylko było trzeba pamiętać żeby odkręcić kluczyk do końca. nie wiem po co chcesz odłączyć świece :blink: . zawsze mogą się przydać

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Patryk6
      Dzień dobry czy posiada ktoś instrukcje do opryskiwacza tecnomy ( nie wiem jaki model będzie na zdjęciu) chodzi mi najbardziej o instrukcje do sterownika. Lub zajmuje się ktoś naprawianiem tych opryskiwaczy w szczególności chodzi mi żeby można było zmieniać dawkę a nie pryskać cały czas na jednej. Od kad kupiłem w Francji jest jedna stała dawka.



    • Przez DonPadre
      Witam,
      Wiem że to forum rolnicze ale kierunkowskazy w mszynach też są. Mam problem w moim peugeocie 208gti z kierunkowskazem ledowym w przedniej lampie od strony pasażera. Po przekręceniu zapłonu ale nie odpalaniu dioda jak i kierunkowskaz działają poprawnie ale gdy odpalę samochód to nagle dioda na desce zaczyna migać szybko jak przy spalonej żarówce a taśma ledowa w lampie niewyraźnie o równie szybko miga. Jak to naprawić, może zamontować opornik w jakiś sposób żeby zmniejszyć napięcie gdy samochód jest odpalony?
      Proszę o pomoc nie jestem orłem z elektroniki.

    • Przez Wiktorrrr
      Czy polecacie taką instalację do C-360?
      https://elmot-swidnica.pl/produkt/instalacja-c-360-laczona-kompletna-alternator-elmot-premium-line/
    • Przez gruber9
      Witam, mam problem z ciągnikiem. Ursus C-328 z silnikiem C-330. Akumulator 12V, 62Ah, rozrusznik szybkoobrotowy. Problem jest tak jak na filmiku, raz pali normalnie, a potem ciężko mu przekręcić i przełamać się, winny jest akumulator, czy co? Zrobiłem dotychczas tak
      -wyjąłem rozrusznik, zdjąłem i sprawdziłem czy nie ma luzów na łożyskach i brak luzów, na imadle bez obciążenia kręci jak oszalały
      - akumulator padł w sobotę mi, choć palił wcześniej dobrze, podładowałem go i założyłem i przy rozruchu jak tak ciężko kręci ma spadki na akumulatorze do 10v a i niżej typu 6-8V, i co ciekawe z zacisku alternatora podczas pracy silnika wychodzi napięcie 14V, a na samym akumulatorze na 1600 obrotach dopiero łapie 13,9V, więc trochę lipne ładowanie, czy może być winny przewód zasilający temu? Czy sama akumulator jest wyeksplatowany i nie ma siły rozruchu i nie przyjmuje ładowania? Choć trzyma, bo od soboty do dziś trzymał w granicy 12,7V. Co polecacie? Zmiana akumulatora?
      Filmik poniżej: 
      481796126_9719509461406820_9059274403169755457_n.mp4
    • Przez YeLoN3
      Witam. Założyłem czujnik ciśnienia powietrza dd20e z mtz i taki wskaznik https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-powietrza-mtz-60-mm-0-10-bar-12v-z-kontrolka-15832259774 i zawór mam ustawiony na 6 barów a ten wskaźnik dochodzi do 10 a go zamyka. Przy 5bar pokazywał ponad 8. Podobny problem mam z czujnikiem i wskaźnikiem ciśnienia z c385 po odpaleniu odrazu go zamyka 10bar a w rzeczywistości ma 5 bar ciśnienia oleju. https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-oleju-c-385-zetor-oryginal-ursus-5035392031
      https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-oleju-c-385-elektryczny-89352931-4959889766 
      Wiem że czujnik musi być sparowany ze wskaźnikiem ale jak widać jest z tym problem przy takich ilościach producentów? Można to wyskalować za pomocą rezystorów?
      Podłączenie i masa są dobre.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v