Skocz do zawartości
Marrus

Pytania dotyczące Belarusa 82 ?

Polecane posty

Marrus    0

Otóż nie chciałem zakładać kilku tematów więc zadam wam kilka w jednym :

1. Jaka jest średnica zawracania w Belarusie i czy nie da się zmniejszyć ?

2. Jakie opony ma standardowo z tyłu Belarus ? Mogą być 18.4-30 ?

3. Do czego służy ta regulacja koło kierownicy ? Taka tarcza z ząbkami ...

4. Do czego służą te wszystkie pokrętełka i dźwignie z lewej strony koło siłownika ?

5. Czy można w Belarusie podnieść się na podnośniku ?

6. Jakie ma prędkości WOM i czy wyłączy się go wciskając sprzęgło ?

7. Do czego służy ta wajcha koło ręcznego i dlaczego ma 3 zakresy ?

8. Czy da się założyć mu maskę od jakiegoś nowszego ?

9. Co można zrobić dla poprawy widoczności z przodu ?

10. Ile on ma standardowo kg obciążników na tyle ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    188

1. około 11 m nie da się zmniejszyć bo przeszkadzają obciążniki

2. są R34

5. nie gdyż regulacja siłowa działa tylko do góry

6. 540 i 1000, gdy naciśniesz sprzęgło wałek się kręci gdyż sprzęgło jest 1 stopniowe

8. da

9. według mnie widoczność jest dobra w tych nowych typu 820

10. o ile się nie mylę to 40 kg na każdym kole

3. Nie wiem o co chodzi ci dokładnie może to jest regulacja od żaluzji an chłodnicy

 

 

sugerowałem się na swoim 1025 belarusie nowego typu ale to wszystko jest podobne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    786
(edytowany)

1. Promień skrętu bez hamulca 5,3 z hamulcem 3,8 metra Czyli razy dwa średnica.

 

2. W standardzie są 15,8R38. http://www.pronar.pl...r%208P-2000.pdf

 

3. Nie rozumiem dokładnie o co chodzi ci z tą tarczą ale coś takiego jest do ustawiania pochylenia kolumny kierownicy.

 

4.Koło siłownika? A nie koło kierownicy?

 

5. Tak można jeśli masz wszystko sprawne. W moim podłożę pod ramiona koziołki i podnoszę cały tyłek w górę.

 

6. 540 i 1000 obr/min, zależne i niezależne od biegów.Nie używa się do jego włączania ani wyłączania sprzęgłe. Służy do tego dzwignia umieszczona koło dzwigni podnośnika i gazu. Przełączasz i leci.

 

7. Włączanie i wyłączanie przedniego napędu. Pierwsza pozycja w dole napęd wyłączony. Środkowa napęd włączany automatycznie przy poślizgu tylnych kół przekraczających 4-6%. Działa tylko do przody, do tyłu przednie koła nie ciągną. Pozycja w górze napęd włączony na sztywno działa w oba kierunki jazdy.

 

8. A po co?

 

9. Polecam sprawdzić wzrok. Widoczność w mtz-cie do przodu jest bardzo dobra.

 

10. Na tyle standardowo jest 2 x 20kg na koło czyli 80 młącznie na tylnych a na przodzie 10 x 20kg. Jeśli masz mało możesz do każdego koła wlać 320 litrów płynu.

 

 

 

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

UrsusCzesio    306

seweryn z przodu belarus ma teraz 10x45kg B) nie jak stare 10x20kg


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    786

Zgadza się. Odniosłem się do wersji przed zmianami. Chociaż nie wiem czy 450 nie jest zakładane do nowego mostu, nie stożka. W każdym razie chodziło mi o starsze obciążniki. Czuwaj he he. Jak gdzieś coś zle napisałem to mnie popraw :)


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    757

450 kg ma już belarus 820 na stożku z szerokimi laczkami;)


KPK Kumurun Team. Jeżeli podoba Ci się mój post, był w czymś pomocny-możesz to nagrodzić punktem reputacji, nie obrażę się xP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    757

No bo jest, ale jak ktoś ma stożek to też ciułać jakoś będzie;)


KPK Kumurun Team. Jeżeli podoba Ci się mój post, był w czymś pomocny-możesz to nagrodzić punktem reputacji, nie obrażę się xP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nemesis    0

5. Tak można jeśli masz wszystko sprawne. W moim podłożę pod ramiona koziołki i podnoszę cały tyłek w górę.

 

To nie jest do końca prawda, ponieważ w Belarusie 1025 nie można się podnieść na podnośniku. CHyba, że w opcji jest jakiś inny podnośnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    786

Zgadza się ale autor tematu pyta się o ciągnik MTZ 82


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marrus    0

No prawdę mówiąc to ja nie mam Belarusa 82 tylko 52s .Coś jak mniejsza wersja 82 .

Ciągnik coś z tego rodzaju :

http://www.annonsborsen.se/search/image!raw.jspx?advert=653920&indexImage=0

Ma 9 biegów do przodu i 2 do tyłu . Biegi w podłodze . Bak ma jak mtz 80 . Felgi przednie nie pełnie tylko jakby na sprężynach . To jest wersja eksportowa więc ma dosyć fajne bajery . Uchylne boczne szyby , szyberdach , uchylna tylna szyba , ogrzewanie i regulację ciśnienia hydraulicznego .

I mam pytanie czy możliwe jest żeby on miał silnik z 82 . Bo jak kupowaliśmy części do silnika to wszystko było od 82 . Na tabliczce miał D60 a na bloku wytłoczony napis D240 i sam nie wiem ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    757

Może silnik zmieniany był, te dwa silniki głowicą różniły się głównie tylko


KPK Kumurun Team. Jeżeli podoba Ci się mój post, był w czymś pomocny-możesz to nagrodzić punktem reputacji, nie obrażę się xP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    786

D 60 to stary silnik który był też w jumzie zakładany. Miał całkiem inną budowę. Pompa wtryskowa z prawej strony, wydech z lewej na przykład. łatwo rozróżnić.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marrus    0

A jak zwiększyć ciśnienie hydrauliczne ? Bo ma strasznie ciężkie bale i ledwo co podnosi ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RycerzNocy    0

seweryn z przodu belarus ma teraz 10x45kg B) nie jak stare 10x20kg

 

 

 

bo niema zbiornika na olej do wspomagania dlatego 450

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    786

No nie ma w ogóle całej kolumny a olej jest wspólny dla podnośnika i wspomagania. A nie wcisneli tam przypadkiem akumulatora?


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    306

co do tego 52 to różniły się dużo bo tłoki nie miały komory wirowej(na 100% silniki D50) głowice inne, bo miały 4 swiece żarowe, wlew oleju z lewej strony gdzie sprężarka w 82. Naturalnie że można wsadzić silnik od 82 bez żadnych przeróbek gdyż tył nawet nowych 820 to i tak to co stara 50 lecz ulepszona co nieco ale sama obudowa ta sama, np: 82 ma żółwiai zająca a 50 52 550 nie miały. Ja mam akurat takiego składaka skrzynia od 552 a silnik 82 i nie narzekam normalny rusek :rolleyes: boli mnie tylko że jak będę chciał założyć orbitrol to nie ma jak siłownika zamocować gdyżmost starego typu nie ma otworów... :(


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skamp    0

Czesiu. nie widziałem starego mostu.

Ale nie dam się czegoś dospawać lub coś w tym stylu??

 

pokaż kilka fotek tego mostu to się pomyśli konstruktywnie :D


Myślenie Nie Boli!!!
Najpierw pomyśl... Potem dopiero pisz posta lub zakładaj nowy temat.

KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Indiana    7

Yahooo ja na stożek w 820 nie marudzę ;) jak na razie wszystko jest dobrze :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    306

Czesiu. nie widziałem starego mostu.

Ale nie dam się czegoś dospawać lub coś w tym stylu??

 

pokaż kilka fotek tego mostu to się pomyśli konstruktywnie :D

 

Po prostu starszy most tym się różni że nie ma miejsca na wspornik siłownika. A spawać hmm to jednak żeliwo jest


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Alchemik
      W czasie pracy ładowarką, gdy pociągniemy za dźwignię, żeby podnieść  ramię, lub ładowarkę na "łapach" w pierwszym momencie zamiast unoszenia to mamy gwałtowne opadanie kilka cm w dół  ( z 1000kg w łyżce podejrzewam że obecnie mogłaby się ładowarka przewrócić przy maksymalnym wysięgu, a przy ładowaniu normalnych ładunków przedni lemiesz odrywa się na moment od ziemi.... )
      ładowarka jak kolegi zwc18 z forum:

      schemat hydrauliki na 95% jak tu:
      schemat
      Problem się nasila z biegiem czasu, mimo, że pracuje sporadycznie.  Ramiona same nie opadają - 500kg można za zgaszonym silniku zostawić na kilka godzin, minimalnie opadnie, ruchy ramion przy pracy są dosyć szybkie, czasami silnik nawet pracuje na za niskich obrotach ze względu na szybkie ruchy ramion.
      Gdzie szukać przyczyny?
      - zatrzaski hydrauliczne przy siłownikach?
      - rozdzielacz (który?)
      - zawory przelewowe, bezpieczeństwa w rozdzielaczach?
      - zawór łączący pompy zasilające przy rozdzielaczu?
       
    • Przez Eryko
      Witam.jak podłączyc czujnik poziomu paliwa w MTZ? w załączniku fotka jak to wygląda

    • Przez audi80b4
      zaczeło mi ostatnio spadać ciśnienie oleju w belarusie 952 na czerwone pole wiem gdzie się zwiększa trzeba wykręcić ten korek przy filtrze i jest tam taka śruba na śrubokręt ale nie wiem w którą strone się zwiększa w którą strone mam kręcić zeby zwiększyć ciśnienie oleju i ile ma być na rozgrzanym?
    • Przez KubAE86
      Witam posiadam MTZ 82 pronar z 1996r, problem w nim jest taki że cisnienie oleju w cięższych pracach na zegarze szybko spada, gdy po nocnym postoju i odpaleniu wskazuje 3,5 - 4 atm tak po godzinnej robocie zegar wskazuje już z 1 atm czy da się pompę jakoś podkręcic czy tylko nowa? Główny problem to taki że tak jak i spada ciśnienie tak i jednakowo spadają obroty silnika.  1.5h pracy z pługiem  i silnik chodzi jak by sie miał zaraz rozpaść.(Nie traci mocy). Po ostygnięciu silnik znowu pracuje jak nowo narodzony. Czy ktoś wie co się dzieje dół silnika do roboty czy może coś innego ?
    • Przez pafeu
      Witam. W pronarze 82a z 2010 roku podczas orki na biegu polowym 3,4 oraz 5 zaczęło zgrzytać i nie można zmienić biegów na szosowe. Tylny bieg działa ale bez gazu bo inaczej zgrzyta.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.