Marrus

Pytania dotyczące Belarusa 82 ?

Polecane posty

Marrus    0

Otóż nie chciałem zakładać kilku tematów więc zadam wam kilka w jednym :

1. Jaka jest średnica zawracania w Belarusie i czy nie da się zmniejszyć ?

2. Jakie opony ma standardowo z tyłu Belarus ? Mogą być 18.4-30 ?

3. Do czego służy ta regulacja koło kierownicy ? Taka tarcza z ząbkami ...

4. Do czego służą te wszystkie pokrętełka i dźwignie z lewej strony koło siłownika ?

5. Czy można w Belarusie podnieść się na podnośniku ?

6. Jakie ma prędkości WOM i czy wyłączy się go wciskając sprzęgło ?

7. Do czego służy ta wajcha koło ręcznego i dlaczego ma 3 zakresy ?

8. Czy da się założyć mu maskę od jakiegoś nowszego ?

9. Co można zrobić dla poprawy widoczności z przodu ?

10. Ile on ma standardowo kg obciążników na tyle ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    190

1. około 11 m nie da się zmniejszyć bo przeszkadzają obciążniki

2. są R34

5. nie gdyż regulacja siłowa działa tylko do góry

6. 540 i 1000, gdy naciśniesz sprzęgło wałek się kręci gdyż sprzęgło jest 1 stopniowe

8. da

9. według mnie widoczność jest dobra w tych nowych typu 820

10. o ile się nie mylę to 40 kg na każdym kole

3. Nie wiem o co chodzi ci dokładnie może to jest regulacja od żaluzji an chłodnicy

 

 

sugerowałem się na swoim 1025 belarusie nowego typu ale to wszystko jest podobne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    821

1. Promień skrętu bez hamulca 5,3 z hamulcem 3,8 metra Czyli razy dwa średnica.

 

2. W standardzie są 15,8R38. http://www.pronar.pl...r%208P-2000.pdf

 

3. Nie rozumiem dokładnie o co chodzi ci z tą tarczą ale coś takiego jest do ustawiania pochylenia kolumny kierownicy.

 

4.Koło siłownika? A nie koło kierownicy?

 

5. Tak można jeśli masz wszystko sprawne. W moim podłożę pod ramiona koziołki i podnoszę cały tyłek w górę.

 

6. 540 i 1000 obr/min, zależne i niezależne od biegów.Nie używa się do jego włączania ani wyłączania sprzęgłe. Służy do tego dzwignia umieszczona koło dzwigni podnośnika i gazu. Przełączasz i leci.

 

7. Włączanie i wyłączanie przedniego napędu. Pierwsza pozycja w dole napęd wyłączony. Środkowa napęd włączany automatycznie przy poślizgu tylnych kół przekraczających 4-6%. Działa tylko do przody, do tyłu przednie koła nie ciągną. Pozycja w górze napęd włączony na sztywno działa w oba kierunki jazdy.

 

8. A po co?

 

9. Polecam sprawdzić wzrok. Widoczność w mtz-cie do przodu jest bardzo dobra.

 

10. Na tyle standardowo jest 2 x 20kg na koło czyli 80 młącznie na tylnych a na przodzie 10 x 20kg. Jeśli masz mało możesz do każdego koła wlać 320 litrów płynu.

 

 

 

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

seweryn20    821

Zgadza się. Odniosłem się do wersji przed zmianami. Chociaż nie wiem czy 450 nie jest zakładane do nowego mostu, nie stożka. W każdym razie chodziło mi o starsze obciążniki. Czuwaj he he. Jak gdzieś coś zle napisałem to mnie popraw :)


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    1133

450 kg ma już belarus 820 na stożku z szerokimi laczkami;)


KPK Kumurun Team. Jeżeli podoba Ci się mój post, był w czymś pomocny-możesz to nagrodzić punktem reputacji, nie obrażę się xP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    1133

No bo jest, ale jak ktoś ma stożek to też ciułać jakoś będzie;)


KPK Kumurun Team. Jeżeli podoba Ci się mój post, był w czymś pomocny-możesz to nagrodzić punktem reputacji, nie obrażę się xP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nemesis    0

5. Tak można jeśli masz wszystko sprawne. W moim podłożę pod ramiona koziołki i podnoszę cały tyłek w górę.

 

To nie jest do końca prawda, ponieważ w Belarusie 1025 nie można się podnieść na podnośniku. CHyba, że w opcji jest jakiś inny podnośnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    821

Zgadza się ale autor tematu pyta się o ciągnik MTZ 82


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marrus    0

No prawdę mówiąc to ja nie mam Belarusa 82 tylko 52s .Coś jak mniejsza wersja 82 .

Ciągnik coś z tego rodzaju :

http://www.annonsborsen.se/search/image!raw.jspx?advert=653920&indexImage=0

Ma 9 biegów do przodu i 2 do tyłu . Biegi w podłodze . Bak ma jak mtz 80 . Felgi przednie nie pełnie tylko jakby na sprężynach . To jest wersja eksportowa więc ma dosyć fajne bajery . Uchylne boczne szyby , szyberdach , uchylna tylna szyba , ogrzewanie i regulację ciśnienia hydraulicznego .

I mam pytanie czy możliwe jest żeby on miał silnik z 82 . Bo jak kupowaliśmy części do silnika to wszystko było od 82 . Na tabliczce miał D60 a na bloku wytłoczony napis D240 i sam nie wiem ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    1133

Może silnik zmieniany był, te dwa silniki głowicą różniły się głównie tylko


KPK Kumurun Team. Jeżeli podoba Ci się mój post, był w czymś pomocny-możesz to nagrodzić punktem reputacji, nie obrażę się xP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    821

D 60 to stary silnik który był też w jumzie zakładany. Miał całkiem inną budowę. Pompa wtryskowa z prawej strony, wydech z lewej na przykład. łatwo rozróżnić.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marrus    0

A jak zwiększyć ciśnienie hydrauliczne ? Bo ma strasznie ciężkie bale i ledwo co podnosi ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RycerzNocy    0

seweryn z przodu belarus ma teraz 10x45kg B) nie jak stare 10x20kg

 

 

 

bo niema zbiornika na olej do wspomagania dlatego 450

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    821

No nie ma w ogóle całej kolumny a olej jest wspólny dla podnośnika i wspomagania. A nie wcisneli tam przypadkiem akumulatora?


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    309

co do tego 52 to różniły się dużo bo tłoki nie miały komory wirowej(na 100% silniki D50) głowice inne, bo miały 4 swiece żarowe, wlew oleju z lewej strony gdzie sprężarka w 82. Naturalnie że można wsadzić silnik od 82 bez żadnych przeróbek gdyż tył nawet nowych 820 to i tak to co stara 50 lecz ulepszona co nieco ale sama obudowa ta sama, np: 82 ma żółwiai zająca a 50 52 550 nie miały. Ja mam akurat takiego składaka skrzynia od 552 a silnik 82 i nie narzekam normalny rusek :rolleyes: boli mnie tylko że jak będę chciał założyć orbitrol to nie ma jak siłownika zamocować gdyżmost starego typu nie ma otworów... :(


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skamp    0

Czesiu. nie widziałem starego mostu.

Ale nie dam się czegoś dospawać lub coś w tym stylu??

 

pokaż kilka fotek tego mostu to się pomyśli konstruktywnie :D


Myślenie Nie Boli!!!
Najpierw pomyśl... Potem dopiero pisz posta lub zakładaj nowy temat.

KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    309

Czesiu. nie widziałem starego mostu.

Ale nie dam się czegoś dospawać lub coś w tym stylu??

 

pokaż kilka fotek tego mostu to się pomyśli konstruktywnie :D

 

Po prostu starszy most tym się różni że nie ma miejsca na wspornik siłownika. A spawać hmm to jednak żeliwo jest


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez totylkoja
      Panowie ma ktoś z Was wiedzę/patent jak cofnąć siłowniki / naciągnąć łańcuch na obrotnicy? Czyściłem zbiornik hydrauliki i wymieniałem przednią pompę- na logikę nic nie powinno się stać z elementami poniżej a jednak... luźna nakrętka na jednym z siłowników, nie zobaczyłem i przy pierwszych manewrach obrotnicą wysunęło mi myślę, że na 3/4 oba siłowniki. kieta luźna, nawet nie łapie za zęby 😮
    • Przez totylkoja
      Witam wszystkich. Jakiś czas temu postanowiłem sprawdzić stan oleju w koparce i.... ten po wyjęciu bagnetu zaczął wylewać się rurką po zakupie ogórka sprawdziłem czy olej jest-był, roztarłem na palcach- nie ma dramatu. Polatało to kilkanaście godzin- sprawdziłem- jest ale jakby więcej czyli przybiera. No i ostatnie sprawdzenie- wylewa się rurką czyli rady nie ma trzeba działać. łącznie spuściłem 38l oleju z silnika   Stwierdziłem, że wyeliminuje pewne niedomagania przy okazji. Wymieniłem przednią pompę hydrauliki, alternator, rozrusznik,pompę wody. Stwierdziłem, że uruchomię manometr od oleju bo leży kołkiem a gdzieś tam widać było wyciek pod kokpitem. Na początek akcja bąk- jedna dysza prawie zamknięte świtało, zaklejony jeden kosz z siatki metalowej (to akurat nie wiem czy ori czy akcja home made), no i jakby brakowało mi podkładki na bąku ale nie znam się- może tak ma być. W samym bąku poza w/w sprawami raczej czysto. Tak więc idę dalej w kierunku mano- brak szczelności na dojściu. Pomyślałem, że przed wymianą  strzelę sprężarką w zegar. Ustawiam na 3bary sprężarkę, strzelam- działa 😮 Szczerze? Przeraziło mnie to bo nigdy nie widziałem, żeby ta wskazówka się ruszała a sprzęt robotę na działce robił. Pierwsze co zwalam miskę- pewnie smok zabity. A tam? smok czysty a cała reszta daj boże, żeby w osobówkach było tak czysto. Tak więc pada na pompę- wyjąłem, rozebrałem. Luz międzyzębny nominalny nie jest mi znany, górna pokrywa podebrana na jakieś 0,1-0,2mm. Pompa nie majątek więc kupuję. przy montażu sprawdzam jeszcze rurkę, wszystkie uszczelki delikatnie reinzem traktuję- żeby nie było cyrku. Odpalam a na zegarze niemrawe 1...  Mógłby ktoś opisać mi sposób przepływu oleju w tym cudzie? zakładam,  że pierwsze co to filtracja oleju czyli podstawa/bąk. Jest tam jakaś regulacja/ zawór? W którym miejscu powinien być wkręcony przewód do manometru? po lewej stronie podstawy w górnej jej części mam wkręcony przewód miedziany i jest on zaślepiony. Może posiada ktoś rysunek bąka w przekroju z opisem elementów?
    • Przez jacek12345
      Witam,
      mój tata posiada MTZ  82 i z biegiem czasu doszło do uszkodzenia szpilek w przednich kołach. Chcemy je wymienić ale nie mamy pojęcia jak się za to zabrać. Wymieniał ktoś może? albo może ktoś ma jakieś instrukcje? 
    • Przez Cheesburger
      Jak wyjac wlacznik sprezarki? Odkrecilem srubke z przodu z brzegu taka krotka co jest ze metalowa oslona wentylatora chlodnicy ale nie chce wyjsc za nic w swiecie...
      Moze ktos poradzi ktora to konretnie sruba? Powinno wyjsc lekko? Wybic mlotkiem? W pozycji wlaczonej? Wylaczonej?

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj