Skocz do zawartości
Manita

Usterki Manitou

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Manita    1

Witam

A wiec do sedna. Ostatnio kupiłem używana ładowarkę teleskopowa marki Manitou model 634 turbo LSU. Wyprodukowana ona została w 2007 roku i nie wiadomo ile ma motogodzin bo kilka razy były wymieniane liczniki ale właściciel zapewnia, że nie więcej niż 4000 mth. Ogólny stan maszyny jest bardzo dobry : ma pierwsze, nie zdarte opony, nie widać żadnych luzów na sworzniach, pompa dobrze reaguje i nie ma zbytnio wycieków. Jest niestety jedna wada która mnie niepokoi - dźwięk dzwonienia na niskich obrotach ( po podniesieniu do 1200 obr./min dźwięk zanika). Poprzedni właściciel zapewniał mnie, że jest to pewna specyfika maszyn firmy Manitou i, że każda maszyna po przekroczeniu 700 mth zaczyna tak głośniej pracować. Czy to jest prawda? Czy wasze maszyny też się tak zachowują? Ze skrzynią wichrowata jest jeszcze jeden problem aczkolwiek zauważyłem, że olej w niej jest ciągle spieniony. Co to może oznaczać? Czy wiecie może jaki jest koszt naprawy tej przekładni aby tak nie "grzechotała"?

 

Jeżeli już piszę o usterkach to chciałem zapytać czy u was też wydarty jest wspornik wentylatora? Ile może on kosztować i czy opłaca się go wymieniać czy lepiej zawieść do tokarza aby wstawił tulejki?

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi i zapraszam do dyskusji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nero91    2

Te grzechotanie na niskich obrotach silnika wytwarza wałek łączący silnik ze skrzynią biegów(krzyżaki wyrobiły sobie luzy). Ja słyszałem że to wysiada już po 1000mth, i jest dość kosztowne w wymianie. U mnie bedzie gruchać aż się wygrucha, podobno długo jeszcze tak bedzie pracować bez żadnych problemów. Nie ma się czym przejmować;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    195

kiedyś sciągałem ten wałek jak dobrze pamiętam to coś koło 3000zł kosztował ale to pare lat temu było a co to jest skrzynia wichrowata bo jakieś nowe pojęcie widzę :rolleyes:


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Manita    1

no tak jest opisana w instrukcji obsługi - jako skrzynia wichrowata wiec pisze jak pisało :rolleyes: a jeszcze mam pytanie czy jest możliwość jakiegoś ustawienia sprzęgła, aby nie szarpało tak przy ruszaniu? Bo po przesiadce z ciągnika ze zwykłym sprzęgłem jest to trochę niewygodne. Czy jest tam może jakiś zawór do regulacji? I jak u was z tym wspornikiem wentylatora?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    195

a ty przypadkeim nie perzetłumaczyłeś tego tak dosłownie nie ma takiej skrzyni jaką masz z mechanicznymi biegami i elektrohydrauliczną zmiana kierunku czy cała jest przełaczana bez sprzęgła ??


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Manita    1

tak skrzynia jest mechaniczna z elektrohydrauliczna zmiana kierunku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    195

Czyli masz skrzynię typu Power Shuttle


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
red    0

Te grzechotanie na niskich obrotach silnika wytwarza wałek łączący silnik ze skrzynią biegów(krzyżaki wyrobiły sobie luzy). Ja słyszałem że to wysiada już po 1000mth, i jest dość kosztowne w wymianie. U mnie bedzie gruchać aż się wygrucha, podobno długo jeszcze tak bedzie pracować bez żadnych problemów. Nie ma się czym przejmować;)

 

zgodze sie z Toba kolego w sprawie trgo "grzechotania" to faktycznie wałek łaczący silnik ale nie ze skrzynią biegów tylko przekładna kątowa.

co do zurzycia krzyzaków juz mam pewne watpliwosci raczej stawiał bym na luzy ktore pojawiły sie w gumie ktora wypełnia ten wałek po jakims czasie grzechotanie zmioeni sie w pisk gumy która trze o metal pod obciazeniem a wtedu bicie bedzie tak znaczne ze pojawia sie wycieki z przekładni katowej :mellow:

nie bagatelizował bym tego problemu jedna uszkodzona czesc która nie pracuje tak jak powinna dziala na droga itd... raczej sie nie oszczedzi jesli bedziesz chciał dojezdzic ten walek do konca ;)

koszt zakupu w serwisie to 2600 zł netto rok temu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nero91    2

Widzę że co nie którzy to dość dobrze się orientują w temacie manitek... Wiec ja przedstawie swój problem. Moja manitka jest na powershift-cie, przy predkości maksymalnej na 5 biegu gdy popuszczem gaz słychać dość głośny warkot. Takiego warkotu nie ma na innych biegach(tylko i wyłącznie na 5) nawet wtedy gdy puszcze gaz gwałtownie...co jest przyczyną tego hałasu??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    195

nie wykluczone że nadmierny luz w przekładni


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
logowanie    0

Jeżeli chodzi o piąty bieg to w jakiej ładowarce masz ten bieg bo ja widziałem tylko cztery biegi w manitou a jeżeli masz power-shift to po rozpędzeniu do dużej prędkości słychać przepływ oleju w zmienniku momentu.

problem pierwszy z wałkiem kardana między silnikiem a skrzynią kątową to można zamienić na inny gdzie tłumienie drgań nie jest w wałku lecz na obudowie przykręconej do wału napędowego, jest to drugie rozwiązanie trochę tańsze i na dłuższy czas (pytać w serwisie o koło z tłumieniem drgań)

 

Ja poza tym mam problem z silnikiem perkins na comon-relly kręci ale nie odpala (stało się to nagl)  paliwo dochodzi do pompy ale nie do listwy (pompa kręci się) ktoś pomoże

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maryush    1

Jeśli teleskop sam powoli opada, to przyczyny szukać w rozdzielaczu czy zamek hydrauliczny przepuszcza? Pacjent: Manitou MLT 628T na joysticku.

Ładowarka świeżo kupiona i chciałbym to ogarnąć, bo przydałoby się czasem coś unieść i na dłużej zostawić.  Podpowiecie od czego zacząć poszukiwania źródła problemu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

żródlo problemu to wiek maszyny ,, a skutek to opadanie wiec czas walki ze skutkami przed toba i zacznij od zamiany zamków pomiedzy silownikiem podnoszenia a pochylu łychy ,,pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maryush    1

A nie da się tych zamków jakoś regenerować, wymienić uszczelnienia itp?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maryush    1

Faktycznie, coś źle odczytałem. W międzyczasie okazało się, że oprócz opadania teleskopu na postoju samoistnie wychyla się też karetka (przechył łyżki). Jak stała bez osprzętu to nie (brak nacisku), ale ostatnio zostawiłem ją z paleciakiem zadartym do góry i po czasie widły opadły płasko na ziemię. Więc w takim wypadku nie wiem czy zamiana coś do bo jak puszczają zamki to oba :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maryush    1

Mam mały problem, Manitou 628T przy obecnych mrozach (-5 : -7) po odpaleniu nie jeździ przód tył. Wcześniej miałem stary gęsty olej w skrzyni, ale wymieniłem na nowy Fuchsa, wymieniłem filtr. Jakby się poprawiło, ale dziś przy -7 znów nie jeździ. Ale jak trochę silnik się rozgrzeje, popracuje na jałowym biegu to potem jeździ normalnie.  Co może być tego przyczyną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzychuuuuu    41
Oleju nie jest za mało? Moja tez dziś coś takiego zrobiła ze nie chciała do przodu tylko do tylu. Zgasilem odpaliłem poruszalem rewersem i się odblokowalo. Podejrzewam że gdzieś jakiś czujnik przymarzl.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maryush    1

Oleju jest nawet trochę ponad stan. Za dużo mi się nalało i już nie spuszczałem. U mnie jak już nie jeździ to w żadną stronę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
22tomek22    0

u mnie było podobnie nie chciała jezdzić po odpaleniu przy niskich temperaturach okazało się że wyrobione zostały tarczki jazdy przód tył

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Labadosiak    0
Dnia 16.01.2018 o 09:40, 22tomek22 napisał:

u mnie było podobnie nie chciała jezdzić po odpaleniu przy niskich temperaturach okazało się że wyrobione zostały tarczki jazdy przód tył

Wymieniłeś już tarczki? Jeśli tak to jakie widzisz różnice w jeździe/użytkowaniu poza tym że normalnie pracuje przy niskich temperaturach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maryush    1

Jeszcze nic nie wymieniałem, miałem trochę roboty ładowarką i nie mogłem jej unieruchomić całkowicie. Pewnie bliżej wiosny się za to wezmę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez koper88
      Panowie i panie! Mam problem z ładowarką. Po odpaleniu wszystko działa jak należy, silnik normalnie łapie temperaturę a po włączeniu jakiegokolwiek odbiornika prądu tj. świateł bądź dmuchawy wskaźnik temperatury idzie na Max i piszczy tak jakby się gotowało. Po wyłączeniu wszystko wraca do normy. Wymieniony został czujnik temperatury ale to nic nie dało. Serwis twierdzi że do wymiany jest jakiś komp albo tablica wskaźników za około 3000zl ale jakoś sceptycznie podchodzę do ich diagnozy. Ktoś ma jakiś pomysł?
    • Przez Miotrek
      Witam, mam pytanko,  a mianowicie od czego służy ten włącznik ? lepiej jeździć z włączonym czy wyłączonym ? obecnie jeżdżę na wyłączonym gdyż na wlaczonym szarpie po odpuszczeniu hamulca, czy jest to działające równocześnie sprzęgło i hamulec na skrzynie ? z góry dzięki za odpowiedz

    • Przez Lukas85
      Zauwazyłem w swojej ładowarce że podczas hamowania pedał hamulca wciska sie praktycznie do podłogi. Ktoś moze mi potwierdzic czy tam powinno byc czy to znaczy ze cos sie konczy? Ładowarka hamuje tylko trzeba mocno wcisnac pedał. Płynu w zbiorniku jest w normie.
      Druga sprawa dotyczy olei. Znalazłem w instrukcji że do piast i tylnego mostu ma byc olej 80W90. Został mi taki olej firmy Akcela ktory kupowałem do ciagnika case, czy moge go zalac takze w manitou? do przedniego mostu zalewa sie jakis olej przekladniowy do pracy z hamulcami mokrymi. Ktos może mi cos polecic? I jeszcze jedno pytanie - jaki zalać olej do skrzyni? Do silnika ma byc 15W40. Ten także został mi od case firmy Akcela chyba moze byc?
       
    • Przez kamil5421
      Witam . posiadam ladowarke teleskopowa manitou 527 i po odpaleniu silnika wszystkie kontrolki gasna a ta jedna sie swieci i piszczy .  kontrolka nie jest niczym opisana ,ktoś moze wie od czego ona może byc . w zalaczniku foto. Kontrolka znajduje sie po lewej stronie od wskaźnika paliwa .

    • Przez LEX
      Jakiej mocy? Może ktoś ma którąś z tych i podzieli się wrażeniami?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.